0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Výchova panovačného dítěte

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329  280 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 23. 07. 2024 20:15
i: 47469 n: 27131976r: 12316
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Ukázky z E-knihy

Publikace reaguje na vzrůstající počet dětí s projevy panovačnosti a popisuje základní charakteristiky panovačných dětí i faktory, které se na vzniku této vlastnosti podílejí.
Kromě popisu charakteristických projevů a příčin vzniku panovačnosti se kniha věnuje také významu komunikačních strategií v rodině i ve škole a nabízí techniky zaměřené na redukci panovačných projevů v rámci zdravého osobnostního rozvoje – např. techniky podporující rozvoj zdravé reflexe, porozumění emocím a získání konkrétních emočních prožitků. Autoři věnují pozornost i situacím, kdy jsou projevy panovačnosti součástí určité diagnózy dítěte, která jej ovlivňuje primárně.
Porozumění příčinám vzniku panovačnosti u konkrétního dítěte pomůže čtenářům cíleně nasměrovat podporu z pozice rodičů, prarodičů, učitelů či dalších dospělých, s nimiž dítě přichází do kontaktu. Kniha vybízí k hledání možností, jak dětem pomoci se zdravě prosadit, uplatnit jejich schopnosti, nadání a talent při respektování důležitých pravidel společného soužití.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Výchova panovačného dítěte

Obsah
Slovo úvodem
1 Charakteristika panovačného dítěte a jeho projevy v rodině a škole
1.1 Projevy panovačnosti v rodině
1.2 Projevy panovačnosti v mateřské škole
1.3 Projevy panovačnosti v základní škole
2 Projevy panovačnosti v různých souvislostech
2.1 Panovačnost jako osobnostní rys
2.2 Panovačnost a temperament
2.3 Panovačnost jako dimenze odvahy
2.4 Panovačnost jako nedostatek sociálních kompetencí
2.5 Panovačnost jako situační chování (reakce na ohrožení, frustraci)
2.6 Panovačnost jako copingová strategie
3 Panovačnost v kontextu výchovného působení
3.1 Panovačnost dítěte a výchovná slepota rodičů
3.2 Panovačnost jako potvrzování funkčnosti chování
3.3 Panovačnost způsobená zvýšenou mírou impulzivity
4 Panovačnost u dětí jako součást konkrétní diagnózy
4.1 Poruchy autistického spektra
4.2 ADHD
4.3 Opoziční vzdor
4.4 Mentální postižení
4.5 Zdravotní postižení a chronické nemoci
4.6 Děti s poruchou rané citové vazby (attachmentu)
4.7 Psychiatrické diagnózy
5 Další perspektivy vnímání panovačnosti dítěte
5.1 Význam sociálního vnímání v hodnocení panovačnosti
5.2 Základní mezníky ve vývoji panovačnosti dítěte
6 Panovačné dítě v rodině
6.1 Vhodné výchovné styly a tvorba bezpečného prostředí
6.2 Efektivní komunikační strategie
6.3 Doporučené výchovné postupy pro zvládání záchvatů vzteku u panovačných dětí
6.4 Terapie pevným objetím a jeho využití v rodině při výchově panovačného dítěte
6.5 Využití vybraných terapeutických prvků v rodinné výchově
6.6 Hry pro osobnostní rozvoj při výchově panovačných a vzdorovitých dětí v rodině
6.7 Relaxační a dechová cvičení – podpora pro všechny členy rodiny
7 Panovačné dítě ve škole
7.1 Výzkumné šetření
7.2 Pedagogické poradenství a intervence jako součást komplexní péče o žáka s panovačným chováním
7.3 Význam spolupráce pedagogických pracovníků se školním poradenským pracovištěm a dalšími externími odborníky
7.4 Individuální přístup pedagogických pracovníků k žákovi jako klíčový faktor při řešení obtíží v chování – projevů panovačnosti
7.5 Třídnické hodiny jako prostor pro sdílení a navázání individuálních vztahů se žákem s panovačnými projevy i s celou sociální skupinou
7.6 Návrh her/aktivit pro efektivní náplň třídnických hodin
7.7 Možnosti řešení vážných výchovných situací ve škole se zaměřením na specifika panovačného dítěte
8 Názory odborníků z různých profesních oblastí na problematiku panovačnosti dětí
Slovo závěrem
Summary
Literatura
Přílohy

Tištěná kniha

Datum vydání: 18.07.2024
Katalogové číslo: 26085
ISBN: 978-80-271-3197-6
Formát / stran: 167×240, 192 stran
Nakladatel: Grada

Recenze

Autoři se intenzivně věnují různým aspektům výchovného působení, angažují se i v oblasti prevence rizikového chování a osobnostního rozvoje dětí a dospívajících. Dostatečná pedagogická praxe i zkušenosti z pedagogicko-psychologické poradny, spojení pohledů psychologa a etopeda i dostatečná dávka empatie k potřebám dětí a dospívajících jim umožňují pojmout zpracovávané téma komplexně, v dostatečné odborné hloubce, přitom přístupně i laické veřejnosti, pro kterou je publikace primárně určena.
prof. PhDr. Alena Vališová, CSc.

Publikácia charakterizuje základné rysy osobnosti panovačného dieťaťa a faktory, ktoré k nim vedú. Poskytuje návod, ako rozlíšiť panovačné prejavy ako rys osobnosti dieťaťa, dôsledok spôsobu výchovy alebo súčasť klinického obrazu závažného ochorenia, ktoré dieťa primárne ovplyvňuje. V tomto zmysle sa môže publikácia stať cennou každodennou pomôckou dospelým pri zvládaní záťažových situácií panovačných záchvatov dieťaťa v rodine, v škole alebo v iných detských výchovných zariadeniach.
Mgr. Katarína Mária Vadíková, PhD.

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Výchova panovačného dítěte

Tištěná kniha

Datum vydání: 18.07.2024
Katalogové číslo: 26085
ISBN: 978-80-271-3197-6
Formát / stran: 167×240, 192 stran
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Výchova panovačného dítěte

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329  280 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 23. 07. 2024 20:15
i: 47469 n: 27131976r: 12316
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace reaguje na vzrůstající počet dětí s projevy panovačnosti a popisuje základní charakteristiky panovačných dětí i faktory, které se na vzniku této vlastnosti podílejí.
Kromě popisu charakteristických projevů a příčin vzniku panovačnosti se kniha věnuje také významu komunikačních strategií v rodině i ve škole a nabízí techniky zaměřené na redukci panovačných projevů v rámci zdravého osobnostního rozvoje – např. techniky podporující rozvoj zdravé reflexe, porozumění emocím a získání konkrétních emočních prožitků. Autoři věnují pozornost i situacím, kdy jsou projevy panovačnosti součástí určité diagnózy dítěte, která jej ovlivňuje primárně.
Porozumění příčinám vzniku panovačnosti u konkrétního dítěte pomůže čtenářům cíleně nasměrovat podporu z pozice rodičů, prarodičů, učitelů či dalších dospělých, s nimiž dítě přichází do kontaktu. Kniha vybízí k hledání možností, jak dětem pomoci se zdravě prosadit, uplatnit jejich schopnosti, nadání a talent při respektování důležitých pravidel společného soužití.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Výchova panovačného dítěte

Obsah
Slovo úvodem
1 Charakteristika panovačného dítěte a jeho projevy v rodině a škole
1.1 Projevy panovačnosti v rodině
1.2 Projevy panovačnosti v mateřské škole
1.3 Projevy panovačnosti v základní škole
2 Projevy panovačnosti v různých souvislostech
2.1 Panovačnost jako osobnostní rys
2.2 Panovačnost a temperament
2.3 Panovačnost jako dimenze odvahy
2.4 Panovačnost jako nedostatek sociálních kompetencí
2.5 Panovačnost jako situační chování (reakce na ohrožení, frustraci)
2.6 Panovačnost jako copingová strategie
3 Panovačnost v kontextu výchovného působení
3.1 Panovačnost dítěte a výchovná slepota rodičů
3.2 Panovačnost jako potvrzování funkčnosti chování
3.3 Panovačnost způsobená zvýšenou mírou impulzivity
4 Panovačnost u dětí jako součást konkrétní diagnózy
4.1 Poruchy autistického spektra
4.2 ADHD
4.3 Opoziční vzdor
4.4 Mentální postižení
4.5 Zdravotní postižení a chronické nemoci
4.6 Děti s poruchou rané citové vazby (attachmentu)
4.7 Psychiatrické diagnózy
5 Další perspektivy vnímání panovačnosti dítěte
5.1 Význam sociálního vnímání v hodnocení panovačnosti
5.2 Základní mezníky ve vývoji panovačnosti dítěte
6 Panovačné dítě v rodině
6.1 Vhodné výchovné styly a tvorba bezpečného prostředí
6.2 Efektivní komunikační strategie
6.3 Doporučené výchovné postupy pro zvládání záchvatů vzteku u panovačných dětí
6.4 Terapie pevným objetím a jeho využití v rodině při výchově panovačného dítěte
6.5 Využití vybraných terapeutických prvků v rodinné výchově
6.6 Hry pro osobnostní rozvoj při výchově panovačných a vzdorovitých dětí v rodině
6.7 Relaxační a dechová cvičení – podpora pro všechny členy rodiny
7 Panovačné dítě ve škole
7.1 Výzkumné šetření
7.2 Pedagogické poradenství a intervence jako součást komplexní péče o žáka s panovačným chováním
7.3 Význam spolupráce pedagogických pracovníků se školním poradenským pracovištěm a dalšími externími odborníky
7.4 Individuální přístup pedagogických pracovníků k žákovi jako klíčový faktor při řešení obtíží v chování – projevů panovačnosti
7.5 Třídnické hodiny jako prostor pro sdílení a navázání individuálních vztahů se žákem s panovačnými projevy i s celou sociální skupinou
7.6 Návrh her/aktivit pro efektivní náplň třídnických hodin
7.7 Možnosti řešení vážných výchovných situací ve škole se zaměřením na specifika panovačného dítěte
8 Názory odborníků z různých profesních oblastí na problematiku panovačnosti dětí
Slovo závěrem
Summary
Literatura
Přílohy

Recenze

Autoři se intenzivně věnují různým aspektům výchovného působení, angažují se i v oblasti prevence rizikového chování a osobnostního rozvoje dětí a dospívajících. Dostatečná pedagogická praxe i zkušenosti z pedagogicko-psychologické poradny, spojení pohledů psychologa a etopeda i dostatečná dávka empatie k potřebám dětí a dospívajících jim umožňují pojmout zpracovávané téma komplexně, v dostatečné odborné hloubce, přitom přístupně i laické veřejnosti, pro kterou je publikace primárně určena.
prof. PhDr. Alena Vališová, CSc.

Publikácia charakterizuje základné rysy osobnosti panovačného dieťaťa a faktory, ktoré k nim vedú. Poskytuje návod, ako rozlíšiť panovačné prejavy ako rys osobnosti dieťaťa, dôsledok spôsobu výchovy alebo súčasť klinického obrazu závažného ochorenia, ktoré dieťa primárne ovplyvňuje. V tomto zmysle sa môže publikácia stať cennou každodennou pomôckou dospelým pri zvládaní záťažových situácií panovačných záchvatov dieťaťa v rodine, v škole alebo v iných detských výchovných zariadeniach.
Mgr. Katarína Mária Vadíková, PhD.

O Autorovi

Švamberk Šauerová Markéta
Vystudovala obor pedagogika-psychologie a jednooborová psychologie na FF UK Praha. V rámci profesního rozvoje absolvovala řadu kurzů zaměřené na arteterapeutické a muzikoterapeutické techniky. Při studiu v zahraničí na Freie Universität Berlin se hlouběji věnovala oblasti rozvoje komunikačních dovedností. Od roku 2006 působí na VŠTVS PALESTRA, kde se zabývá problematikou pedagogicko-psychologické diagnostiky u vybraných skupin klientů a možnostmi intervence – problematika volby vhodných aktivit u dětí s ADHD, volby pohybových aktivit u dětí s ADHD s ohledem na dodržování didaktických zásad, motivace ke vzdělávání, podpora komunikace v rodinné výchově apod. Rovněž se zabývá tvorbou volnočasových aktivit pro vybrané cílové skupiny.
Martínek Zdeněk
PaedDr. Zdeněk Martínek - absolvent Pedagogické fakulty UK Praha, obor speciální pedagogika, specializace psychopedie, etopedie, sociální patologie. Pracuje v Pedagogicko.psychologické poradně v Pelhřimově. Ve své praxi se zabývá především agresí a agresivním chováním dětí a mládeže a šikanou ve školních kolektivech. Kromě toho přednáší pod vzdělávacími agenturami semináře na téma Agrese a agresivita u dětí a mládeže, Šikana jako narušení vztahů ve skupině, Agresivní a hyperaktivní dítě v MtŠ.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 220 
E-kniha 198 
Tištěná 424 
E-kniha 141 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.