0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

- 20 % z DMOC
Vyváženost ve vysílání
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254  203  -20 %
Ihned ke stažení
i: 42768 n: 27148691r: 12781
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299  239  -20 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 18. 04. 2024 12:35
i: 42521 n: 27134779r: 12781
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Analytická a regulační praxe rozhlasového a televizního vysílání v ČR dosud neměla k dispozici ustálený výklad konceptů objektivity a vyváženosti, a nemohla proto zohlednit klíčový požadavek vysílacího zákona, aby nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.

Tento stav dlouhodobě generoval nejistotu na straně vysílatelů, nespokojenost na straně politických aktérů a nedůvěru na straně veřejnosti, přestože ve věku sociálních sítí stoupá význam vysílacích médií (a to zejména těch veřejnoprávních) pro provoz veřejné sféry a racionální (celo)společenské debaty, které se bez legitimity založené na kvalitním a vyváženém pokrytí politiky dlouhodobě neobejdou.

Předkládaná publikace má ambice tento neuspokojivý stav řešit jak detailním výkladem stěžejních teoretických východisek, tak i navazující metodikou pro provádění kvantitativní obsahové analýzy vysílání. Je určena klíčovým aktérům české vysílací a regulační praxe – zaměstnancům veřejnoprávních i soukromých vysílatelů, regulačním orgánům a analytickým pracovištím. Své uplatnění najde při profesní přípravě budoucích žurnalistů a mediálních analytiků, stejně jako v debatách veřejnosti a jejích politických zastupitelů.

Publikace vznikla jako hlavní výstup grantového projektu Vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání společného řešitelského týmu Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a společnosti Newton Media.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Vyváženost ve vysílání

1. Teoretická a metodologická východiska 
Jan Křeček
1.1 Teoretická východiska 
1.2 Metodologická východiska 
1.3 O projektu 
2. Objektivita a vyváženost
Vlastimil Nečas
2.1 Objektivita = faktičnost + nestrannost 
2.2 Objektivita = nestrannost + vyváženost 
2.3 Objektivita = nestrannost = vyváženost 
3. Jednostranné zvýhodňování 
Jan Křeček, Jan Miessler, Ivan Vodochodský
3.1 Média a moc 
3.2 Favorizace a bias 
3.3 A jak to měřit? 
3.3.1 První úroveň – Kdo mluví? 
3.3.2 Druhá úroveň – O kom se mluví? 
3.3.3 Třetí úroveň – Jak se o něm mluví? 
4. Relevance aktérů a mocenský bonus 
Jan Křeček, Jan Miessler
4.1 Rovnost minimální, absolutní, odstupňovaná 
4.2 Mocenský bonus 
5. Celek vysílání 
Jan Křeček
5.1 Mikrocelek 
5.2 Makrocelek 
6. Politické strany, hnutí a skupiny veřejnosti 
Jan Křeček
7. Manuál – Jak prakticky měřit objektivitu a vyváženost
rozhlasového a televizního vysílání 
Vlastimil Nečas, Ivan Vodochodský
7.1 Pořízení a příprava dat pro analýzu 
7.1.1 Rozsah a zdroje dat pro analýzu 
7.2 Postup analýzy 
7.2.1 Určení analytické jednotky 
7.2.2 Vytvoření kódovací knihy 
7.2.3 Test reliability 
7.2.4 Kódování dat 
7.2.5 Kontrola a čištění dat 
7.2.6 Tvorba analytických výstupů 
7.2.7 Kvantitativní třídění pomocí metadat 
7.3 Stupně měření vyváženosti 
7.3.1 Základní analýza vyváženosti – analýza mluvčích 
7.3.2 Pokročilá analýza vyváženosti – analýza mluvčích
s atributy 
7.3.3 Komplexní analýza vyváženosti – analýza mluvčích
a adresátů promluv 
7.4 Kódovací kniha 
Literatura 
Resumé 

Tištěná kniha

Datum vydání: 23.05.2022
Katalogové číslo: 27575
ISBN: 978-80-271-3477-9
Formát / stran: 144×207, 112 stran
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.93MB | 0.89MB | 0.47MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
- 20 % z DMOC i
DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Vyváženost ve vysílání

Tištěná kniha

Datum vydání: 23.05.2022
Katalogové číslo: 27575
ISBN: 978-80-271-3477-9
Formát / stran: 144×207, 112 stran
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.93 MB | 0.89 MB | 0.47 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Vyváženost ve vysílání

E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254  203  -20 %
Ihned ke stažení
i: 42768 n: 27148691r: 12781
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299  239  -20 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 18. 04. 2024 12:35
i: 42521 n: 27134779r: 12781
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Analytická a regulační praxe rozhlasového a televizního vysílání v ČR dosud neměla k dispozici ustálený výklad konceptů objektivity a vyváženosti, a nemohla proto zohlednit klíčový požadavek vysílacího zákona, aby nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v politickém a společenském životě.

Tento stav dlouhodobě generoval nejistotu na straně vysílatelů, nespokojenost na straně politických aktérů a nedůvěru na straně veřejnosti, přestože ve věku sociálních sítí stoupá význam vysílacích médií (a to zejména těch veřejnoprávních) pro provoz veřejné sféry a racionální (celo)společenské debaty, které se bez legitimity založené na kvalitním a vyváženém pokrytí politiky dlouhodobě neobejdou.

Předkládaná publikace má ambice tento neuspokojivý stav řešit jak detailním výkladem stěžejních teoretických východisek, tak i navazující metodikou pro provádění kvantitativní obsahové analýzy vysílání. Je určena klíčovým aktérům české vysílací a regulační praxe – zaměstnancům veřejnoprávních i soukromých vysílatelů, regulačním orgánům a analytickým pracovištím. Své uplatnění najde při profesní přípravě budoucích žurnalistů a mediálních analytiků, stejně jako v debatách veřejnosti a jejích politických zastupitelů.

Publikace vznikla jako hlavní výstup grantového projektu Vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání společného řešitelského týmu Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a společnosti Newton Media.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Vyváženost ve vysílání

1. Teoretická a metodologická východiska 
Jan Křeček
1.1 Teoretická východiska 
1.2 Metodologická východiska 
1.3 O projektu 
2. Objektivita a vyváženost
Vlastimil Nečas
2.1 Objektivita = faktičnost + nestrannost 
2.2 Objektivita = nestrannost + vyváženost 
2.3 Objektivita = nestrannost = vyváženost 
3. Jednostranné zvýhodňování 
Jan Křeček, Jan Miessler, Ivan Vodochodský
3.1 Média a moc 
3.2 Favorizace a bias 
3.3 A jak to měřit? 
3.3.1 První úroveň – Kdo mluví? 
3.3.2 Druhá úroveň – O kom se mluví? 
3.3.3 Třetí úroveň – Jak se o něm mluví? 
4. Relevance aktérů a mocenský bonus 
Jan Křeček, Jan Miessler
4.1 Rovnost minimální, absolutní, odstupňovaná 
4.2 Mocenský bonus 
5. Celek vysílání 
Jan Křeček
5.1 Mikrocelek 
5.2 Makrocelek 
6. Politické strany, hnutí a skupiny veřejnosti 
Jan Křeček
7. Manuál – Jak prakticky měřit objektivitu a vyváženost
rozhlasového a televizního vysílání 
Vlastimil Nečas, Ivan Vodochodský
7.1 Pořízení a příprava dat pro analýzu 
7.1.1 Rozsah a zdroje dat pro analýzu 
7.2 Postup analýzy 
7.2.1 Určení analytické jednotky 
7.2.2 Vytvoření kódovací knihy 
7.2.3 Test reliability 
7.2.4 Kódování dat 
7.2.5 Kontrola a čištění dat 
7.2.6 Tvorba analytických výstupů 
7.2.7 Kvantitativní třídění pomocí metadat 
7.3 Stupně měření vyváženosti 
7.3.1 Základní analýza vyváženosti – analýza mluvčích 
7.3.2 Pokročilá analýza vyváženosti – analýza mluvčích
s atributy 
7.3.3 Komplexní analýza vyváženosti – analýza mluvčích
a adresátů promluv 
7.4 Kódovací kniha 
Literatura 
Resumé 

O Autorovi

Křeček Jan
Autor působí jako odborný asistent na katedře mediálních studií FSV UK a v tamním výzkumném Centru pro mediální studia (CEMES). V pedagogické i vědecké činnosti se věnuje zejména současné politické komunikaci, při jejím výzkumu se zaměřuje na kvalitativní i kvantitativní analýzy mediálních obsahů a diskurzů. Externě přednáší též na Metropolitní univerzitě Praha a Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů. Pracoval jako reportér časopisu Mladý svět (1996-1999) a šéfredaktor kritické revue Konfrontace (1998-2001).

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 215  -20 %
E-kniha 183  -20 %
Tištěná 249 
E-kniha 339  -20 %
Tištěná 149  -48 %
E-kniha 197  -20 %
E-kniha 523  -20 %
Tištěná 149  -47 %
E-kniha 190  -20 %
Tištěná 399  -20 %
E-kniha 339  -20 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.