0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Vývojová psychologie

2., aktualizované vydání
Tištěná kniha
Šitá vazba
459
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 14:58
i: 15040 n: 24712840r: 3773
E-kniha
PDF (Adobe DRM)
390
Ihned ke stažení
i: 15041 n: 24790855r: 3773
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Hlavní poznatky o psychické ontogenezi člověka vycházející z klinické praxe zkušených autorů přináší tato kniha ve svém nejnovějším vydání. Obsahuje ucelený teoretický základ oboru, a je proto již dlouhá léta základní učebnicí pro studenty na vysokých školách a studijním materiálem pro zájemce z řad psychologů, pedagogů, pediatrů, ale i zainteresovaných laiků. Čtvrté vydání je však v mnohém aktualizováno a doplněno o novější informace. Rozšířeny jsou zejména kapitoly vztahující se k období vývoje v dospělém věku. Publikace svou vyváženou koncepcí poskytuje komplexní pohled na problematiku psychického vývoje jedince.

Z obsahu knihy Vývojová psychologie

OBSAH
PŘEDMLUVA 9
1
PŘEDMĚT A METODY VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE 13
1.1 Předmět vývojové psychologie 13
1.2 Metody vývojové psychologie 16
1.3 Vývoj oboru 20
2
CHARAKTERISTIKA JEDNOTLIVÝCH OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA 23
2.1 Prenatální období 23
2.1.1 Chování dítěte v prenatálním období 24
2.1.2 Vývoj předčasně narozených dětí 27
2.2 Novorozenecké období 29
2.2.1 Chování novorozeného dítěte 32
2.2.2 Schopnost novorozence učit se 36
2.2.3 Protosociální chování novorozence 36
2.3 Kojenecké období 48
2.3.1
Vývoj hrubé a jemné motoriky, vnímání a předřečových projevů 48
2.3.2 Kognitivní vývoj 56
2.3.3 Socializace 59
2.4 Batolecí období 72
2.4.1 Vývoj hrubé a jemné motoriky a vývoj řeči 72
2.4.2 Kognitivní vývoj 78
2.4.3 Emoční vývoj a socializace 80
2.5 Předškolní období 87
2.5.1 Vývoj základních schopností a dovedností 88
2.5.2 Kognitivní vývoj 90
2.5.3 Emoční vývoj a socializace 93
2.6 Vstup dítěte do školy 103
2.6.1 Rozvoj předpokladů pro úspěšný školní začátek 107
2.6.2 Vývojový stav dítěte v době jeho vstupu do školy 111
2.6.3 Školní nároky 115
2.7 Mladší školní období 117
2.7.1 Vývoj základních schopností a dovedností 120
2.7.2 Kognitivní vývoj 124
2.7.3 Emoční vývoj a socializace 130
2.8 Období dospívání 142
2.8.1 Vymezení období dospívání 142
2.8.2 Sekulární akcelerace 144
2.8.3 Dospívání jako samostatné životní období 146
2.8.4
Hlavní psychologické charakteristiky období dospívání 147
2.8.5
Specifické vývojové problémy dospívajících v dnešní společnosti 164
2.9 Časná a střední dospělost 166
2.9.1 Vývojové etapy dospělého člověka 167
2.9.2 Časná dospělost 169
2.9.3 Střední dospělost 172
2.10 Pozdní dospělost 187
2.10.1 Tělesné změny v období pozdní dospělosti 190
2.10.2 Kognitivní změny v období pozdní dospělosti 191
2.10.3 Sociální změny v období pozdní dospělosti 192
2.11 Stáří 202
2.11.1 Kognitivní změny ve stáří 204
2.11.2 Emoční změny ve stáří 207
2.11.3 Sociální zařazení starého člověka 210
2.11.4 Terminální stadium života 214
3
ROZDÍLY V PSYCHICKÉM VÝVOJI CHLAPCŮ A DÍVEK 217
4
TEORIE DUŠEVNÍHO VÝVOJE ČLOVĚKA 221
4.1 Teorie determinace duševního vývoje 221
4.1.1 Teorie empiristické (exogenistické) 222
4.1.2 Teorie nativistické (endogenistické) 225
4.1.3 Teorie interakční (syntetické, dialektické) 230
4.1.4 Perspektivy humanistické vývojové psychologie 235
4.2 Teorie periodizace duševního vývoje 238
4.3 Teorie individualizace duševního vývoje 245
5
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE A HRANIČNÍ DISCIPLÍNY 251
5.1
Vývojová psychologie a vývojová neurofyziologie 251
5.1.1
Vztah struktury a fyziologie CNS k psychickým procesům 254
5.1.2 Vývoj centrálního nervového systému 256
5.1.3 Dětská neuropsychologie 258
5.2 Vývojová psychologie a výchova 261
5.2.1 Záměrná výchova 262
5.2.2 Spontánní (funkční) výchova 268
5.3
Vývojová psychologie a vývojová psychopatologie 270
5.4
Vývojová psychologie a pediatrická psychologie 277
6 OHROŽENÍ PSYCHICKÉHO VÝVOJE 281
6.1 Typy ohrožení dítěte 282
6.1.1 Týrání 282
6.1.2 Zneužívání 284
6.1.3 Zanedbávání 286
6.1.4 Psychická deprivace 288
6.2
Oběti – následky týrání, zanedbávání a zneužívání 290
6.3 Pachatelé (abuzéři) 293
6.4
Praktická opatření v boji proti týrání, zneužívání a zanedbávání 296
6.5 Násilí ve společnosti 300
6.5.1 Násilí a zanedbávání v rodině 300
6.5.2 Násilí v blízkém mimorodinném společenství 302
6.5.3 Násilí v médiích 302
6.5.4
Násilí ve válkách a v podmínkách společenských konfliktů 305
6.5.5 Násilí a kultura 306
7
APLIKACE POZNATKŮ VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE V PRAXI 309
7.1 Vývojové hodnocení 311
7.2 Poradenská interakce 317
8
VÝVOJ A VÝCHOVA DĚTÍ V MINULOSTI A V SOUČASNÉM SVĚTĚ 321
DOSLOV 327
LITERATURA 331
PŘÍLOHY 349
Příloha 1 349
Příloha 2 354
Příloha 3 359
Příloha 4 360
REJSTŘÍK 361

Tištěná kniha

Datum vydání: 24. 03. 2006
Katalogové číslo: 2094
ISBN: 978-80-247-1284-0
Formát / stran: 167×240, 368 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: -
Druh ochrany: Adobe DRM
Vývojová psychologie
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 24. 03. 2006
Katalogové číslo: 2094
ISBN: 978-80-247-1284-0
Formát / stran: 167×240, 368 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: -
Druh ochrany: Adobe DRM

Vývojová psychologie

2., aktualizované vydání
Hlavní poznatky o psychické ontogenezi člověka vycházející z klinické praxe zkušených autorů přináší tato kniha ve svém nejnovějším vydání. Obsahuje ucelený teoretický základ oboru, a je proto již dlouhá léta základní učebnicí pro studenty na vysokých školách a studijním materiálem pro zájemce z řad psychologů, pedagogů, pediatrů, ale i zainteresovaných laiků. Čtvrté vydání je však v mnohém aktualizováno a doplněno o novější informace. Rozšířeny jsou zejména kapitoly vztahující se k období vývoje v dospělém věku. Publikace svou vyváženou koncepcí poskytuje komplexní pohled na problematiku psychického vývoje jedince.
Tištěná kniha
Šitá vazba
459
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 14:58
i: 15040 n: 24712840r: 3773
E-kniha
PDF (Adobe DRM)
390
Ihned ke stažení
i: 15041 n: 24790855r: 3773

Z obsahu knihy Vývojová psychologie

OBSAH
PŘEDMLUVA 9
1
PŘEDMĚT A METODY VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE 13
1.1 Předmět vývojové psychologie 13
1.2 Metody vývojové psychologie 16
1.3 Vývoj oboru 20
2
CHARAKTERISTIKA JEDNOTLIVÝCH OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA 23
2.1 Prenatální období 23
2.1.1 Chování dítěte v prenatálním období 24
2.1.2 Vývoj předčasně narozených dětí 27
2.2 Novorozenecké období 29
2.2.1 Chování novorozeného dítěte 32
2.2.2 Schopnost novorozence učit se 36
2.2.3 Protosociální chování novorozence 36
2.3 Kojenecké období 48
2.3.1
Vývoj hrubé a jemné motoriky, vnímání a předřečových projevů 48
2.3.2 Kognitivní vývoj 56
2.3.3 Socializace 59
2.4 Batolecí období 72
2.4.1 Vývoj hrubé a jemné motoriky a vývoj řeči 72
2.4.2 Kognitivní vývoj 78
2.4.3 Emoční vývoj a socializace 80
2.5 Předškolní období 87
2.5.1 Vývoj základních schopností a dovedností 88
2.5.2 Kognitivní vývoj 90
2.5.3 Emoční vývoj a socializace 93
2.6 Vstup dítěte do školy 103
2.6.1 Rozvoj předpokladů pro úspěšný školní začátek 107
2.6.2 Vývojový stav dítěte v době jeho vstupu do školy 111
2.6.3 Školní nároky 115
2.7 Mladší školní období 117
2.7.1 Vývoj základních schopností a dovedností 120
2.7.2 Kognitivní vývoj 124
2.7.3 Emoční vývoj a socializace 130
2.8 Období dospívání 142
2.8.1 Vymezení období dospívání 142
2.8.2 Sekulární akcelerace 144
2.8.3 Dospívání jako samostatné životní období 146
2.8.4
Hlavní psychologické charakteristiky období dospívání 147
2.8.5
Specifické vývojové problémy dospívajících v dnešní společnosti 164
2.9 Časná a střední dospělost 166
2.9.1 Vývojové etapy dospělého člověka 167
2.9.2 Časná dospělost 169
2.9.3 Střední dospělost 172
2.10 Pozdní dospělost 187
2.10.1 Tělesné změny v období pozdní dospělosti 190
2.10.2 Kognitivní změny v období pozdní dospělosti 191
2.10.3 Sociální změny v období pozdní dospělosti 192
2.11 Stáří 202
2.11.1 Kognitivní změny ve stáří 204
2.11.2 Emoční změny ve stáří 207
2.11.3 Sociální zařazení starého člověka 210
2.11.4 Terminální stadium života 214
3
ROZDÍLY V PSYCHICKÉM VÝVOJI CHLAPCŮ A DÍVEK 217
4
TEORIE DUŠEVNÍHO VÝVOJE ČLOVĚKA 221
4.1 Teorie determinace duševního vývoje 221
4.1.1 Teorie empiristické (exogenistické) 222
4.1.2 Teorie nativistické (endogenistické) 225
4.1.3 Teorie interakční (syntetické, dialektické) 230
4.1.4 Perspektivy humanistické vývojové psychologie 235
4.2 Teorie periodizace duševního vývoje 238
4.3 Teorie individualizace duševního vývoje 245
5
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE A HRANIČNÍ DISCIPLÍNY 251
5.1
Vývojová psychologie a vývojová neurofyziologie 251
5.1.1
Vztah struktury a fyziologie CNS k psychickým procesům 254
5.1.2 Vývoj centrálního nervového systému 256
5.1.3 Dětská neuropsychologie 258
5.2 Vývojová psychologie a výchova 261
5.2.1 Záměrná výchova 262
5.2.2 Spontánní (funkční) výchova 268
5.3
Vývojová psychologie a vývojová psychopatologie 270
5.4
Vývojová psychologie a pediatrická psychologie 277
6 OHROŽENÍ PSYCHICKÉHO VÝVOJE 281
6.1 Typy ohrožení dítěte 282
6.1.1 Týrání 282
6.1.2 Zneužívání 284
6.1.3 Zanedbávání 286
6.1.4 Psychická deprivace 288
6.2
Oběti – následky týrání, zanedbávání a zneužívání 290
6.3 Pachatelé (abuzéři) 293
6.4
Praktická opatření v boji proti týrání, zneužívání a zanedbávání 296
6.5 Násilí ve společnosti 300
6.5.1 Násilí a zanedbávání v rodině 300
6.5.2 Násilí v blízkém mimorodinném společenství 302
6.5.3 Násilí v médiích 302
6.5.4
Násilí ve válkách a v podmínkách společenských konfliktů 305
6.5.5 Násilí a kultura 306
7
APLIKACE POZNATKŮ VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE V PRAXI 309
7.1 Vývojové hodnocení 311
7.2 Poradenská interakce 317
8
VÝVOJ A VÝCHOVA DĚTÍ V MINULOSTI A V SOUČASNÉM SVĚTĚ 321
DOSLOV 327
LITERATURA 331
PŘÍLOHY 349
Příloha 1 349
Příloha 2 354
Příloha 3 359
Příloha 4 360
REJSTŘÍK 361

O Autorovi

Krejčířová Dana

Absolvovala psychologii na Univerzitě Karlově v roce 1978. V prvních letech studia ještě zastihla před dokončením "normalizace řadu výborných učitelů, z nichž vzpomíná zejména na Václava Břicháčka a Jaroslava Madlafouska. UV Ústavu péče o matku a dítě v Praze 4 - Podolí pracovala pod vedením Jaroslavy Dittrichové. Důsledkem tohoto období je její zaujetí pro práci s malými dětmi a obrovský zájem o časný vývoj dítěte, který ji provází dodnes. Od roku 1984 působí ve Fakultní Thomayerově nemocnici. Zde měla učitele nejpovolanější - Josefa Langmeiera a Zdeňka Matějčka. Zpočátku pracovala na Pediatrické klinice a nyní je vedoucí samostatného psychologického oddělení. Od roku 1990 se zároveň věnuje pedagogické práci v oddělení psychologie IPVZ. V oblasti mimopsychiatrické dětské klinické psychologie je považována za špičkového odborníka, a to nejen v oblasti teoretické, ale i v konkrétní práci s dětmi a rodinami, při které využívá své vynikající pedagogické schopnosti.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 459
E-kniha 312 -20 %
Tištěná 699
E-kniha 594
Tištěná 339
E-kniha 288
Tištěná 559
E-kniha 475
Tištěná 429
E-kniha 365
Tištěná 369
E-kniha 314

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace