0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Výzkumné metody v pedagogické praxi

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
99
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 16:59
i: 20002 n: 24743684r: 7303
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
322
Ihned ke stažení
i: 20003 n: 24788142r: 7303
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub
Publikace nabízí výběr z tradičních i méně tradičních analytických metod, jež lze využít k výzkumu pedagogické reality (zakotvená teorie, analýza konstituce významů, diskurzivní analýza a další). Nabízí všem, kdo se zajímají o pedagogiku nebo výchovu, a zejména těm, kdo se těmto oborům věnují profesně, úvod do práce s jednotlivými metodami. Každá kapitola se věnuje jinému způsobu analýzy a poskytuje popis jeho teoretických východisek a postupů. Vše je dokumentováno na konkrétních výzkumech, které již byly pomocí zmíněných metod realizovány. Čtenáři se tak seznámí s výzkumy prováděnými například v oblasti multikulturní výchovy, zacílenými především na situaci sociálně znevýhodněných skupin, přičemž nahlédnou do aplikačních mechanismů jednotlivých metod a do výsledků výzkumných šetření. Zmíněné přístupy lze využít ve výzkumech dalších sociálních a humanitních věd.

Z obsahu knihy Výzkumné metody v pedagogické praxi

Úvod
Část 1 Praxe a teorie jako neoddělitelné aspekty vědy
1. Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu (Radim Šíp)
1.1 Situace pedagogiky na počátku 21. století
1.2 Historické pozadí vztahu praxe a teorie v pedagogice
1.3 Dichotomické myšlení a jeho limity
1.4 Falešné divadlo a institucionalizace dichotomického myšlení v pedagogice
1.5 Nové vědecké paradigma: kontinuita vědy a všudypřítomnost hermeneutického kruhu
1.6 Důsledky nového pojetí vědy
Závěr
Část II Vybrané výzkumné metody
2. Úvod: Aplikace nového pojetí na katedře sociální pedagogiky PdF MU (Radim Šíp)
3. Zakotvená teorie podle Strausse a Corbinové (Lenka Gulová)
3.1 Zakotvená teorie
3.2 Analýza prostřednictvím otevřeného kódování
3.2.1 Ukázka výzkumné analýzy v rámci zakotvené teorie
3.3 Axiální kódování jako další krok v zakotvené teorii
3.3.1 Ukázka analýzy axiálního kódování v aplikovaném výzkumu
3.4 Selektivní kódování aneb příběh na konec
3.4.1 Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence: Angola 2008–2012
3.5 Ohnisková skupina jako další metoda sběru dat
3.5.1 Ukázka analýzy výzkumu „Asistenti pedagoga v náročném prostředí školy“
Závěr
4. Případová studie drogových kariér (Martin Stanoev)
4.1 Design případové studie
4.2 Vztah teorie a dat v případové studii
4.3 Teorie drogových kariér
4.3.1 Tři kroky cesty
4.4 Analýza dat a grafická znázornění dat v případové studii
Závěr
5. MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Barbara Strobachová)
5.1 Sociálně znevýhodnění Romové v ČR
5.2 Situace ve výzkumu vzdělávání romských dětí
5.3 Fenomenologie jako alternativa
5.4 Fenomenologický postoj a fenomenologická metoda
5.5 Roger Sages, fenomenologie významu a MCA
5.6 Postup při práci s MCA
5.7 Fenomenologický výzkum s využitím MCA
Závěr
6. Interpretativní fenomenologická analýza (IPA) (Veronika Šuráňová)
6.1 Filozofické zakotvení
6.2 Rozdíl IPA od klasické fenomenologické metody výzkumu
6.3 Postoj výzkumníka
6.4 Kdy zvolit IPA?
6.5 Metoda sběru dat
6.6 Postup IPA
6.7 Popis cesty interpretace dat
6.8 Příklad vyhodnocení výsledků výzkumu
Závěr
7. Narativní analýza (Andrea Preissová Krejčí)
7.1 Teoretický rámec
7.2 Vztah mezi narativitou a realitou
7.3 Postup narativní analýzy
7.4 Rizika narativní analýzy aneb Proč s ní vůbec začínat?
7.5 Příklad výzkumu
7.5.1 Příklad primárního zpracování narativní analýzy technikou otevřeného kódování a kategorizace
7.5.2 Interpretace souvislostí badatelem na základě kategorizace vyprávění
Závěr
8. Obsahová analýza textu (Dušan Klapko)
8.1 Obsahová analýza
8.2 Teorie textové analýzy
8.2.1 Sémantika: teorie významu
8.2.2 Hermeneutika: teorie výkladu a interpretace
8.2.3 Teorie kontextu
8.3 Ukázka z výzkumu A
8.4 Ukázka z výzkumu B
Závěr: aplikace výsledků obsahové analýzy do praxe v rámci sociální pedagogiky
9. Diskurzivní analýza (Dušan Klapko)
9.1 Teoretická východiska
9.1.1 Sociální konstruktivismus
9.1.2 Foucaultův odkaz
9.1.3 Sociální konstrukce reality
9.1.4 Nová etnografie a emický přístup
9.1.5 Diskurzivní analýza v kontextu diskurzivní psychologie
9.2 Vybrané metodologické nástroje diskurzivní analýzy
9.3 Ukázka výzkumné zprávy
9.3.1 Výtah z výzkumné zprávy: první ukázka
9.3.2 Výtah z výzkumné zprávy: druhá ukázka
Závěr: Aplikace výsledků diskurzivní analýzy do praxe v rámci sociální pedagogiky
10. Teorie vědomostního prostoru (Denisa Denglerová)
10.1 Stručný úvod do teorie vědomostního prostoru
10.2 První výzkumné uplatnění – jak lidé rozumějí položkám v osobnostním inventáři
10.2.1 Pozadí výzkumu
10.2.2 Výzkumný soubor
10.2.3 Ukázky výsledků a jejich diskuse
10.3 Druhé výzkumné uplatnění – analýza výsledků testu percepce u dětí na počátku školní docházky
10.3.1 Pozadí výzkumu
10.3.2 Výzkumný soubor
10.3.3 Ukázky výsledků a jejich diskuse
Závěr: přínos teorie vědomostního prostoru
Závěr
Medailonky autorů
Literatura
Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 10. 2013
Katalogové číslo: 27021
ISBN: 978-80-247-4368-4
Formát / stran: 144×207, 248 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.2MB | 5.4MB | -
Druh ochrany: Sociální ochrana
Výzkumné metody v pedagogické praxi
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 10. 2013
Katalogové číslo: 27021
ISBN: 978-80-247-4368-4
Formát / stran: 144×207, 248 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.2MB | 5.4MB | -
Druh ochrany: Sociální ochrana

Výzkumné metody v pedagogické praxi

Publikace nabízí výběr z tradičních i méně tradičních analytických metod, jež lze využít k výzkumu pedagogické reality (zakotvená teorie, analýza konstituce významů, diskurzivní analýza a další). Nabízí všem, kdo se zajímají o pedagogiku nebo výchovu, a zejména těm, kdo se těmto oborům věnují profesně, úvod do práce s jednotlivými metodami. Každá kapitola se věnuje jinému způsobu analýzy a poskytuje popis jeho teoretických východisek a postupů. Vše je dokumentováno na konkrétních výzkumech, které již byly pomocí zmíněných metod realizovány. Čtenáři se tak seznámí s výzkumy prováděnými například v oblasti multikulturní výchovy, zacílenými především na situaci sociálně znevýhodněných skupin, přičemž nahlédnou do aplikačních mechanismů jednotlivých metod a do výsledků výzkumných šetření. Zmíněné přístupy lze využít ve výzkumech dalších sociálních a humanitních věd.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
99
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.11.2017 16:59
i: 20002 n: 24743684r: 7303
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
322
Ihned ke stažení
i: 20003 n: 24788142r: 7303

Z obsahu knihy Výzkumné metody v pedagogické praxi

Úvod
Část 1 Praxe a teorie jako neoddělitelné aspekty vědy
1. Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu (Radim Šíp)
1.1 Situace pedagogiky na počátku 21. století
1.2 Historické pozadí vztahu praxe a teorie v pedagogice
1.3 Dichotomické myšlení a jeho limity
1.4 Falešné divadlo a institucionalizace dichotomického myšlení v pedagogice
1.5 Nové vědecké paradigma: kontinuita vědy a všudypřítomnost hermeneutického kruhu
1.6 Důsledky nového pojetí vědy
Závěr
Část II Vybrané výzkumné metody
2. Úvod: Aplikace nového pojetí na katedře sociální pedagogiky PdF MU (Radim Šíp)
3. Zakotvená teorie podle Strausse a Corbinové (Lenka Gulová)
3.1 Zakotvená teorie
3.2 Analýza prostřednictvím otevřeného kódování
3.2.1 Ukázka výzkumné analýzy v rámci zakotvené teorie
3.3 Axiální kódování jako další krok v zakotvené teorii
3.3.1 Ukázka analýzy axiálního kódování v aplikovaném výzkumu
3.4 Selektivní kódování aneb příběh na konec
3.4.1 Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence: Angola 2008–2012
3.5 Ohnisková skupina jako další metoda sběru dat
3.5.1 Ukázka analýzy výzkumu „Asistenti pedagoga v náročném prostředí školy“
Závěr
4. Případová studie drogových kariér (Martin Stanoev)
4.1 Design případové studie
4.2 Vztah teorie a dat v případové studii
4.3 Teorie drogových kariér
4.3.1 Tři kroky cesty
4.4 Analýza dat a grafická znázornění dat v případové studii
Závěr
5. MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Barbara Strobachová)
5.1 Sociálně znevýhodnění Romové v ČR
5.2 Situace ve výzkumu vzdělávání romských dětí
5.3 Fenomenologie jako alternativa
5.4 Fenomenologický postoj a fenomenologická metoda
5.5 Roger Sages, fenomenologie významu a MCA
5.6 Postup při práci s MCA
5.7 Fenomenologický výzkum s využitím MCA
Závěr
6. Interpretativní fenomenologická analýza (IPA) (Veronika Šuráňová)
6.1 Filozofické zakotvení
6.2 Rozdíl IPA od klasické fenomenologické metody výzkumu
6.3 Postoj výzkumníka
6.4 Kdy zvolit IPA?
6.5 Metoda sběru dat
6.6 Postup IPA
6.7 Popis cesty interpretace dat
6.8 Příklad vyhodnocení výsledků výzkumu
Závěr
7. Narativní analýza (Andrea Preissová Krejčí)
7.1 Teoretický rámec
7.2 Vztah mezi narativitou a realitou
7.3 Postup narativní analýzy
7.4 Rizika narativní analýzy aneb Proč s ní vůbec začínat?
7.5 Příklad výzkumu
7.5.1 Příklad primárního zpracování narativní analýzy technikou otevřeného kódování a kategorizace
7.5.2 Interpretace souvislostí badatelem na základě kategorizace vyprávění
Závěr
8. Obsahová analýza textu (Dušan Klapko)
8.1 Obsahová analýza
8.2 Teorie textové analýzy
8.2.1 Sémantika: teorie významu
8.2.2 Hermeneutika: teorie výkladu a interpretace
8.2.3 Teorie kontextu
8.3 Ukázka z výzkumu A
8.4 Ukázka z výzkumu B
Závěr: aplikace výsledků obsahové analýzy do praxe v rámci sociální pedagogiky
9. Diskurzivní analýza (Dušan Klapko)
9.1 Teoretická východiska
9.1.1 Sociální konstruktivismus
9.1.2 Foucaultův odkaz
9.1.3 Sociální konstrukce reality
9.1.4 Nová etnografie a emický přístup
9.1.5 Diskurzivní analýza v kontextu diskurzivní psychologie
9.2 Vybrané metodologické nástroje diskurzivní analýzy
9.3 Ukázka výzkumné zprávy
9.3.1 Výtah z výzkumné zprávy: první ukázka
9.3.2 Výtah z výzkumné zprávy: druhá ukázka
Závěr: Aplikace výsledků diskurzivní analýzy do praxe v rámci sociální pedagogiky
10. Teorie vědomostního prostoru (Denisa Denglerová)
10.1 Stručný úvod do teorie vědomostního prostoru
10.2 První výzkumné uplatnění – jak lidé rozumějí položkám v osobnostním inventáři
10.2.1 Pozadí výzkumu
10.2.2 Výzkumný soubor
10.2.3 Ukázky výsledků a jejich diskuse
10.3 Druhé výzkumné uplatnění – analýza výsledků testu percepce u dětí na počátku školní docházky
10.3.1 Pozadí výzkumu
10.3.2 Výzkumný soubor
10.3.3 Ukázky výsledků a jejich diskuse
Závěr: přínos teorie vědomostního prostoru
Závěr
Medailonky autorů
Literatura
Rejstřík

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 429
E-kniha 365
Tištěná 299
E-kniha 254
Tištěná 149
E-kniha 149
Tištěná 149
E-kniha 339
Tištěná 355
E-kniha 302

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace