0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Zahájení školní docházky

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
149
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 20.9.2017 6:59
i: 20181 n: 24744636r: 7393
E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
220
Ihned ke stažení
i: 20182 n: 24784779r: 7393
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub
Publikace se zabývá důležitým tématem pedagogické teorie a praxe a zároveň zlomovou událostí v životě dítěte a jeho rodiny - nástupem do první třídy základní školy. Školák přechází do životní etapy, která přináší mnoho nového. To, zda novou životní situaci bude vnímat jako radostnou a podporující jeho sebevědomí, nebo bude pociťovat úzkost, zklamání, či dokonce selhání, záleží významnou měrou na profesionalitě učitele, na jeho dovednostech a kompetencích. Autorka se snaží upozornit na nebezpečí redukujícího pojetí výuky spočívajícího "jenn" v osvojování znalostí a dovedností. Aniž chce jeho význam podceňovat, zásadní smysl výuky vidí v jejím rozvíjejícím poslání, tj. v zabezpečování čtyř základních dimenzí - učit se poznávat, učit se jednat, učit se žít pospolu, učit se být. Toto poslání se snaží zprostředkovat budoucím i současným učitelům, jejich vzdělavatelům a také rodičům.

Z obsahu knihy Zahájení školní docházky

UVEDENÍ DO TÉMATU

Část první ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V POJETÍ PRIMÁRNÍ ŠKOLY
1. Zahájení školní docházky
1.1. Zahájení školní docházky jako zlomová událost
1.2. Zahájení školní docházky jako vstup do nové životní etapy
1.3. Zahájení školní docházky jako součást socializace osobnosti
1.4. Zahájení školní docházky z hlediska pěti změn
1.5. Učitel žáků na počátku školní docházky
1.6. Spolupráce učitele s rodiči žáků na počátku školní docházky
1.7. Pohled rodičů na zahájení školní docházky dítěte
1.8. Očekávání dětí zahajujících školní docházku
2. K pojetí primární školy
2.1. Inspirativní zdroje
2.1.1. Humanistická psychologie a pedagogika
2.1.2. Kognitivizmus
2.1.3. Konstruktivizmus
2.1.4. Ekologická/kontextová orientace
2.1.5. Pozitivní psychologie
2.2. Primární škola v pohledu vybraných dokumentů
2.2.1. Návrh pojetí obecné školy
2.2.2. Národní program vzdělávání / Bílá kniha
2.2.3. Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP)
2.3. Projekt návrh pojetí obecné školy
3. Rozvíjející pojetí výuky na počátku školní docházky – čtyři základní dimenze jako východisko dalšího postupu

Část druhá UČIT SE POZNÁVAT - DŮRAZ NA ROZVÍJENÍ MOTIVACE K POZNÁVÁNÍ
1. Poznávání ve výuce - ve vyučování a učení
1.1. Konstruktivistické pojetí poznávacího procesu
2. Motivace k poznávání
2.1. Teoretická východiska pojetí motivace
2.2. Zdroje poznávací/učební motivace
2.2.1. Potřeby nižší a vyšší
2.2.2. Výkonové potřeby
2.2.3. Cíle performačmí a učební
2.2.4. Atribuce/autoatribuce
2.2.5. Důvěra ve vlastní schopnosti
2.2.6. Úkoly a míra jednoznačnosti řešení
2.2.7. Uspořádání vztahů mezi dětmi ve třídě
2.2.8. Učitelovo očekávání
3. Specifika motivace v 1. třídě základní školy
3.1. Výchozí reflexe
3.2. K problematice základních potřeb dětí v 1. třídě
3.2.1. Potřeba bezpečí
3.2.2. Potřeby sociální
3.2.3. Potřeby výkonové
3.2.4. Potřeby poznávací

4. Specifikovaná témata práce učitele s poznávací motivací žáků
4.1. Vliv učitelova očekávání na výkon žáka
4.2. Motivace ke škole vs. motivace k učení
4.3. Motivace krátkodobá vs. dlouhodobá

Část třetí UČIT SE JEDNAT - DŮRAZ NA AKTIVITU A AUTOREGULACI
1. Od pojmů reagování a chování k pojmu jednání
2. Utváření jednání v socializaci
2.1. K pojmu socializace
2.2. K mechanizmům socializace
2.3. Individualizační autonomizování

3. Učit se jednat na počátku školní docházky – inspirace autentickými situacemi
4. Jednání v situacích hodnocení
4.1. Hodnocení
4.1.1. K funkcím hodnocení
4.1.2. Individuální a sociální vztahová norma hodnocení
4.2. Sebehodnocení a sebereflexe žáků
4.3. K některým specifickým situacím hodnocení na počátku školní docházky
5. Autoregulované učení
5.1. Orientační výzkumná sonda: Podpora vnitřní motivace a autoregulace u žáků 1. třídy

Část čtvrtá UČIT SE ŽÍT POSPOLU – DŮRAZ NA VYTVÁŘENÍ SOUNÁLEŽITOSTI
1. Sounáležitost
1.1. Sounáležitost jako životní hodnota
1.2. Sounáležitost v kontextu sociálních potřeb jedince
1.2.1. Potřeba afiliace vs. Obava z odmítnutí
1.2.2. Potřeba vlivu
1.2.3. Potřeba vzorů a identifikace
1.3. Sounáležitost v kontextu socializace
1.3.1. Primární socializace – významné události v raném věku dítěte
1.3.2. Škola – místo sekundární socializace
2. Učitel jako vzor i garant pravidel sounáležitosti
3. Rodiče dětí zahajující školní docházku
4. Některé psychologické interpersonální insppirace

Část pátá UČIT SE BÝT – DŮRAZ NA UTVÁŘENÍ OSOBNOSTI
1. Učit se být jako rozvoj osobnosti
1.1. Sebepojetí
1.1.1. Učitel a sebepojetí žáků na počátku školní docházky
1.2. Odolnost
1.2.1. Vulnerabilita
1.2.2. Resilience
1.2.3. Kauzální atribuce jako činitele posilující/oslabující residenci
1.2.4. K emočním aspektům odolnosti
1.3. Přesah
2. Vybraná témata bytí
3. Globální výchova
ZÁVĚRY

LITERATURA

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 03. 2013
Katalogové číslo: 27024
ISBN: 978-80-247-4463-6
Formát / stran: 144×207, 176 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF
Velikost: 1.4MB | 7.2MB
Druh ochrany: Adobe DRM
Zahájení školní docházky
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 03. 2013
Katalogové číslo: 27024
ISBN: 978-80-247-4463-6
Formát / stran: 144×207, 176 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF
Velikost: 1.4MB | 7.2MB
Druh ochrany: Adobe DRM

Zahájení školní docházky

Publikace se zabývá důležitým tématem pedagogické teorie a praxe a zároveň zlomovou událostí v životě dítěte a jeho rodiny - nástupem do první třídy základní školy. Školák přechází do životní etapy, která přináší mnoho nového. To, zda novou životní situaci bude vnímat jako radostnou a podporující jeho sebevědomí, nebo bude pociťovat úzkost, zklamání, či dokonce selhání, záleží významnou měrou na profesionalitě učitele, na jeho dovednostech a kompetencích. Autorka se snaží upozornit na nebezpečí redukujícího pojetí výuky spočívajícího "jenn" v osvojování znalostí a dovedností. Aniž chce jeho význam podceňovat, zásadní smysl výuky vidí v jejím rozvíjejícím poslání, tj. v zabezpečování čtyř základních dimenzí - učit se poznávat, učit se jednat, učit se žít pospolu, učit se být. Toto poslání se snaží zprostředkovat budoucím i současným učitelům, jejich vzdělavatelům a také rodičům.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
149
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 20.9.2017 6:59
i: 20181 n: 24744636r: 7393
E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
220
Ihned ke stažení
i: 20182 n: 24784779r: 7393

Z obsahu knihy Zahájení školní docházky

UVEDENÍ DO TÉMATU

Část první ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V POJETÍ PRIMÁRNÍ ŠKOLY
1. Zahájení školní docházky
1.1. Zahájení školní docházky jako zlomová událost
1.2. Zahájení školní docházky jako vstup do nové životní etapy
1.3. Zahájení školní docházky jako součást socializace osobnosti
1.4. Zahájení školní docházky z hlediska pěti změn
1.5. Učitel žáků na počátku školní docházky
1.6. Spolupráce učitele s rodiči žáků na počátku školní docházky
1.7. Pohled rodičů na zahájení školní docházky dítěte
1.8. Očekávání dětí zahajujících školní docházku
2. K pojetí primární školy
2.1. Inspirativní zdroje
2.1.1. Humanistická psychologie a pedagogika
2.1.2. Kognitivizmus
2.1.3. Konstruktivizmus
2.1.4. Ekologická/kontextová orientace
2.1.5. Pozitivní psychologie
2.2. Primární škola v pohledu vybraných dokumentů
2.2.1. Návrh pojetí obecné školy
2.2.2. Národní program vzdělávání / Bílá kniha
2.2.3. Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP)
2.3. Projekt návrh pojetí obecné školy
3. Rozvíjející pojetí výuky na počátku školní docházky – čtyři základní dimenze jako východisko dalšího postupu

Část druhá UČIT SE POZNÁVAT - DŮRAZ NA ROZVÍJENÍ MOTIVACE K POZNÁVÁNÍ
1. Poznávání ve výuce - ve vyučování a učení
1.1. Konstruktivistické pojetí poznávacího procesu
2. Motivace k poznávání
2.1. Teoretická východiska pojetí motivace
2.2. Zdroje poznávací/učební motivace
2.2.1. Potřeby nižší a vyšší
2.2.2. Výkonové potřeby
2.2.3. Cíle performačmí a učební
2.2.4. Atribuce/autoatribuce
2.2.5. Důvěra ve vlastní schopnosti
2.2.6. Úkoly a míra jednoznačnosti řešení
2.2.7. Uspořádání vztahů mezi dětmi ve třídě
2.2.8. Učitelovo očekávání
3. Specifika motivace v 1. třídě základní školy
3.1. Výchozí reflexe
3.2. K problematice základních potřeb dětí v 1. třídě
3.2.1. Potřeba bezpečí
3.2.2. Potřeby sociální
3.2.3. Potřeby výkonové
3.2.4. Potřeby poznávací

4. Specifikovaná témata práce učitele s poznávací motivací žáků
4.1. Vliv učitelova očekávání na výkon žáka
4.2. Motivace ke škole vs. motivace k učení
4.3. Motivace krátkodobá vs. dlouhodobá

Část třetí UČIT SE JEDNAT - DŮRAZ NA AKTIVITU A AUTOREGULACI
1. Od pojmů reagování a chování k pojmu jednání
2. Utváření jednání v socializaci
2.1. K pojmu socializace
2.2. K mechanizmům socializace
2.3. Individualizační autonomizování

3. Učit se jednat na počátku školní docházky – inspirace autentickými situacemi
4. Jednání v situacích hodnocení
4.1. Hodnocení
4.1.1. K funkcím hodnocení
4.1.2. Individuální a sociální vztahová norma hodnocení
4.2. Sebehodnocení a sebereflexe žáků
4.3. K některým specifickým situacím hodnocení na počátku školní docházky
5. Autoregulované učení
5.1. Orientační výzkumná sonda: Podpora vnitřní motivace a autoregulace u žáků 1. třídy

Část čtvrtá UČIT SE ŽÍT POSPOLU – DŮRAZ NA VYTVÁŘENÍ SOUNÁLEŽITOSTI
1. Sounáležitost
1.1. Sounáležitost jako životní hodnota
1.2. Sounáležitost v kontextu sociálních potřeb jedince
1.2.1. Potřeba afiliace vs. Obava z odmítnutí
1.2.2. Potřeba vlivu
1.2.3. Potřeba vzorů a identifikace
1.3. Sounáležitost v kontextu socializace
1.3.1. Primární socializace – významné události v raném věku dítěte
1.3.2. Škola – místo sekundární socializace
2. Učitel jako vzor i garant pravidel sounáležitosti
3. Rodiče dětí zahajující školní docházku
4. Některé psychologické interpersonální insppirace

Část pátá UČIT SE BÝT – DŮRAZ NA UTVÁŘENÍ OSOBNOSTI
1. Učit se být jako rozvoj osobnosti
1.1. Sebepojetí
1.1.1. Učitel a sebepojetí žáků na počátku školní docházky
1.2. Odolnost
1.2.1. Vulnerabilita
1.2.2. Resilience
1.2.3. Kauzální atribuce jako činitele posilující/oslabující residenci
1.2.4. K emočním aspektům odolnosti
1.3. Přesah
2. Vybraná témata bytí
3. Globální výchova
ZÁVĚRY

LITERATURA

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 355
E-kniha 302
Tištěná 99
Tištěná 149
E-kniha 127

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace