Základní učebnice pedagogiky
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297 Kč 238 Kč -20 %Ihned ke stažení
i: 21192 n: 24795751r: 7913Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
349 Kč 297 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 04. 10. 2024 18:52
i: 21191 n: 24750392r: 7913 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vzhledem k odlišnému charakteru uvedených pedagogických věd se jednotlivé části učebnice od sebe poněkud liší způsobem zpracování. Ve všech se ale autoři snažili o navázání dialogu se čtenářem – ať už to bude student, či učitel. V učebnici vedle základního textu najdete i poznámky, odkazy na odbornou literaturu, zajímavosti, a především řadu rozmanitých úkolů. Při jejich řešení si nejlépe uvědomíte, že pedagogiku se nemusíme učit zpaměti jako malou násobilku: mnoho věcí, na něž v pedagogice narážíme, už přece známe z vlastního života. Stačí jen o těchto zkušenostech přemýšlet, konfrontovat je s pedagogickou teorií, diskutovat o nich s učiteli či se spolužáky. Pokud byste si u některých úloh (v didaktické části) nebyli jisti, můžete si svůj názor porovnat s klíčem k jejich řešení. Věříme, že tak bude pro vás pedagogika nejen zábavnější, ale že si zároveň lépe osvojíte „pedagogické myšlení“, které zcela jistě uplatníte i při výkonu pedagogické profese.
Pro pedagogy je zajímavý interaktivní způsob zpracování některých částí učebnice. Bude jim napomáhat k tomu, aby studenty mohli vést k přemýšlení, samostatnosti a spolupráci s učiteli i se spolužáky.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Základní učebnice pedagogiky
Úvod ČÁST I – OBECNÁ PEDAGOGIKA 1. Dobrodružství výchovy 2. O smyslu výchovy a jejím místě v procesech formování člověka 3. Systém výchovy 3.1 Cíle výchovy 3.2 Podmínky výchovy 3.3 Prostředky výchovy 3.4 Výsledky výchovy 4. Vychovatel a vychovávaný 5. Vzdělání a vzdělávání 6. Výchovně-vzdělávací soustava 7. A co je to vlastně ta pedagogika? Seznam použité a doporučené literatury k obecné pedagogice ČÁST II – OBECNÁ DIDAKTIKA 1. Začneme – jak jinak – u Komenského aneb Čím se zabývá didaktika 2. Zase to vyučování… 3. Změna je život aneb Proměny vyučování 4. Bez znalosti cíle nevíme kudy kam… 5. Co bychom se ve škole měli učit aneb Obsah vyučování a vzdělávání 5.1 Obsah vzdělání a vzdělávací programy 6. Cestou necestou aneb Metody vyučování 6.1 Charakteristika vybraných metod vyučování 6.1.1 Brainstorming (brainwriting) 6.1.2 Mentální mapování 6.1.3 Didaktické hry 7. Jak to všechno uspořádat aneb Organizační formy vyučování 8. Umím, umíš, umíme… aneb Hodnocení ve škole 8.1 Funkce hodnocení 8.2 Formativní a sumativní hodnocení 8.3 Známka, nebo slovo? 9. Není škola jako škola… 9.1 Učíme se číst a psát 9.2 Didaktické prvky, které v každé škole nenajdete… Klíč k řešení vybraných úloh z části II: Obecná didaktika Seznam použité a doporučené literatury k obecné didaktice ČÁST III – DĚJINY PEDAGOGIKY 1. Dějiny pedagogiky jako pedagogická disciplína 2. Výchova a pedagogika v období antiky 2.1 Charakteristika historické epochy 2.2 Výchova v období klasického Řecka, helénismu, starověkého Říma 2.2.1 Výchova v období klasického Řecka 2.2.2 Výchova v období helénismu 2.2.3 Výchova ve starověkém Římě 2.3 Teoretikové So?sté Sokrates Platon Aristoteles Plutarchos Marcus Fabius Quintilianus Sofronius Eusebius Hieronymus 3. Výchova a pedagogika v období středověku 3.1 Charakteristika historické epochy 3.2 Výchova v období středověku 3.2.1 Středověké školy 3.2.2 Výchova rytíře 3.2.3 Učňovství 3.2.4 Školství v Čechách 4. Výchova a pedagogika v období renesance a reformace 4.1 Charakteristika historické epochy 4.2 Výchova a vzdělání v období renesance 4.2.1 Teoretikové a školští reformátoři 4.2.2 Školství a pedagogika v Čechách 5. Pedagogika Jana Amose Komenského 5.1 Východiska Komenského pedagogického díla 5.2Vývoj pedagogických názorů Komenského 5.3 Ohlas Komenského pedagogiky 6. Výchova a pedagogika v období osvícenství 6.1 Charakteristika historické epochy 6.2 Výchova a vzdělání v období osvícenství 6.2.1 Teoretikové a školští reformátoři 6.2.2 Školství v Čechách v době vlády Marie Terezie 7. Výchova, škola a pedagogika v 19. století 7.1 Sociálně-politická a kulturní charakteristika 7.2 Výchova a vzdělání v 19. století 7.2.1 Teoretikové 7.3 Pedagogika a školství v českých zemích 7.3.1 Pedagogika G. A. Lindnera 7.3.2 Školství v českých zemích 8. Výchova, školství a pedagogika ve 20. století 8.1 Pedagogické směry 8.1.1 Směry vzešlé z kritiky herbartismu. Reformní a pragmatická pedagogika 8.1.2 Směry s těžištěm v osobnosti žáka 8.1.3 Směry s těžištěm v sociálních a kulturních strukturách 8.2 Česká škola a pedagogika 20. století 8.2.1 Česká pedagogika od přelomu 19. a 20. století do roku 1948 8.2.2 České školství v období 1918–1948 8.2.3 České školství po roce 1948 8.2.4 Česká pedagogika po roce 1948 Seznam použité a doporučené literatury k dějinám pedagogiky
O Autorovi
Kolář ZdeněkAutor vystudoval na Moskevském státním pedagogickém institutu, obor Pedagogika - psychologie. V současné době působí na Filozofické fakultě UK v Praze (Katedra pedagogiky) a zároveň na Pedagogické fakultě UJEP v Ústí nad Labem (Katedra pedagogiky). Jeho odborné zaměření se soustředí hlavně na obecnou pedagogiku, obecnou didaktiku, sociální pedagogiku a v určitém smyslu i na vysokoškolskou pedagogiku. Autor publikuje v odborných časopisech, píše odborné recenze, účastní se mezinárodních konferencí a seminářů.