0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení

Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 4551
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271  230 
Ihned ke stažení
i: 23673 n: 24763460r: 4551
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Zkušení i začínající manažeři, poradci v oboru managementu a informatiky a studenti vysokých škol se v praktické a na trhu ojedinělé knize dozví, jak odhalit možnosti zvyšování výkonnosti firmy jako celku i jejích jednotlivých oblastí a procesů, a jak tohoto zvýšení výkonnosti dosáhnout. Podstatou je pragmatický princip známý pod pojmem potenciál zlepšení. Autor, uznávaný konzultant, poradce a lektor, v knize ukazuje, jak stanovit výkonnost procesů ve firmě, jak uplatnit potenciál zlepšení při tvorbě firemní strategie či při inovaci IS/ICT nebo jak měřit výkonnost lidí jako realizátorů procesů. Výklad je návodný, na základě zobecněných konkrétních praktických aplikacích poskytuje čtenáři prověřené postupy a je doprovázen příklady a obrázky.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení

O autorovi 8
Předmluva 9
Úvod 11
1. Základní pojmy 13
1.1 Absolutní potenciál zlepšení klíčových aktivit procesů 15
1.2 Limity absolutního potenciálu zlepšení 16
1.3 Reálný potenciál zlepšení procesů 18
1.4 Limity reálného potenciálu zlepšení 19
1.4.1 Možnosti dosahování reálného potenciálu zlepšení 20
1.5 Efekty z dosažení reálného potenciálu zlepšení 20
1.6 Metriky 21
1.6.1 Atributy metrik 21
1.6.2 Metriky v členění dle objektu měření 23
1.6.3 Metriky v členění podle opakovatelnosti použití 23
1.6.4 Metriky v členění podle úrovní řízení 24
1.6.5 Metriky v členění pro hodnocení efektů z inovace IS/ICT 24
1.6.6 Obecně platné kritické faktory úspěchu pro uplatnění metrik 24
1.6.7 Zdravý rozum 25
2. Reálný potenciál zlepšení a firemní strategie 27
2.1 Současný stav 29
2.2 Balanced Scorecard a potenciál zlepšení 31
2.2.1 Finanční perspektiva 34
2.2.2 Zákaznická perspektiva 36
2.2.3 Procesně-organizační perspektiva 37
2.2.4 Perspektiva učení a růstu 42
2.3 Využití konceptu potenciálu zlepšení při tvorbě firemní strategie 43
2.4 Komentovaný postup tvorby podkladů (vstupů) pro firemní strategii na bázi potenciálu zlepšení 47
2.5 Metriky strategie 54
2.6 Business strategie a IT strategie firmy 55
2.7 Informatika jako nástroj dosahování reálného potenciálu zlepšení 55
3. Identifikace reálného potenciálu zlepšení, efektů, limitů a měření výkonnosti procesů 57
3.1 Reálný potenciál zlepšení a snímkování výkonnosti procesů 59
3.2 Zpracování výsledků snímkování výkonnosti procesů 71
3.2.1 Konsolidace efektů, limitů a vyvolaných nákladů 72
3.2.2 Zpracování výsledků snímkování výkonnosti procesů a jejich interpretace 76
4. Výpočet návratnosti projektů 81
4.1 Výpočet cash flow projektu 84
4.2 Odhad návratnosti projektu na základě očekávání 85
4.3 Odhad "návratnostii" projektu na základě ocenění rizik 88
4.4 Finanční způsoby hodnocení návratnosti projektů 89
4.4.1 Nákladová kritéria hodnocení efektivnosti 89
4.4.2 Zisková kritéria hodnocení efektivnosti 90
4.4.3 Kritérium efektivnosti - peněžní příjem z investice 91
5. Reálný potenciál zlepšení jako nástroj tvorby poptávkového dokumentu na externí řešení projektu 95
6. Stanovení cílů projektu a metriky dosaženého stavu 101
6.1 Charakter cílů projektů a jejich metrik 103
6.1.1 Harmonogram 104
6.1.2 Rozpočet, resp. cena 104
6.1.3 Věcný rozsah a obsah řešení 104
6.1.4 Ostatní cíle projektu 105
6.2 Měření skutečně dosažené výkonnosti procesů 106
6.3 Metriky uplatněné v průběhu projektu 108
6.4 Hodnocení míry dosažení cílů po skončení projektu 109
6.4.1 Postup při komplexním hodnocení stupně dosažení cílů projektu 110
6.5 Metriky usazování dosaženého stavu 110
7. Zainteresovanost dodavatele na efektech projektu 113
7.1 Stanovení cílové (požadované) výkonnosti procesů 115
7.2 Stanovení tvrdých efektů zahrnutých do smlouvy 116
7.3 Měření dosaženého stavu 117
7.3.1 Měření skutečně dosažené výkonnosti procesů 117
7.3.2 Měření dosaženého stavu tvrdých efektů 117
7.4 Hodnocení výsledků měření dosaženého stavu 118
7.4.1 Hodnocení výsledků měření dosažené výkonnosti procesů 118
7.4.2 Hodnocení výsledků měření dosaženého stavu tvrdých efektů 120
7.5 Vazba výplaty zádržného, resp. výplata bonusu, na hodnocení výsledků měření 121
7.6 Podmínky součinnosti 121
8. Metriky výkonnosti vykonavatelů procesů 123
9. Metriky služeb podpůrných procesů 131
9.1 Formulace služeb informatiky 136
9.2 Přístup ke stanovení služeb informatiky 136
9.3 Kategorizace uživatelů služeb 138
9.4 Druhy služeb 139
9.5 Katalog služeb 140
9.6 Service Level Agreement 141
9.7 Operation Level Agreement a Underpinning Contract 147
9.8 Úrovně podpory 148
9.9 Závěrečná doporučení k řízení služeb podpůrných procesů 149
Příloha I. Vzor souhrnné tabulky procesů, jejich atributů a klíčových aktivit 151
Příloha II. Příklady zpracovaných tabulek pro snímkování výkonnosti klíčových aktivit procesů 159
Příloha III. Příklad cash flow projektu - varianta "průměrr" 169
Příloha IV. Příklad žebříčku procesů podle priorit s přihlédnutím k rozdílům mezi aktuálním a požadovaným stupněm zralosti 173
Příloha V. Příklad hodnocení stupně dosažení cílů 177
Závěr 183
Seznam použitých zkratek 185
Seznam tabulek 187
Seznam obrázků 188
Literatura 189

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.59MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.59 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: SX.BookLanguage.
Nakladatel: Grada

Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení

Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 4551
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271  230 
Ihned ke stažení
i: 23673 n: 24763460r: 4551
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Zkušení i začínající manažeři, poradci v oboru managementu a informatiky a studenti vysokých škol se v praktické a na trhu ojedinělé knize dozví, jak odhalit možnosti zvyšování výkonnosti firmy jako celku i jejích jednotlivých oblastí a procesů, a jak tohoto zvýšení výkonnosti dosáhnout. Podstatou je pragmatický princip známý pod pojmem potenciál zlepšení. Autor, uznávaný konzultant, poradce a lektor, v knize ukazuje, jak stanovit výkonnost procesů ve firmě, jak uplatnit potenciál zlepšení při tvorbě firemní strategie či při inovaci IS/ICT nebo jak měřit výkonnost lidí jako realizátorů procesů. Výklad je návodný, na základě zobecněných konkrétních praktických aplikacích poskytuje čtenáři prověřené postupy a je doprovázen příklady a obrázky.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení

O autorovi 8
Předmluva 9
Úvod 11
1. Základní pojmy 13
1.1 Absolutní potenciál zlepšení klíčových aktivit procesů 15
1.2 Limity absolutního potenciálu zlepšení 16
1.3 Reálný potenciál zlepšení procesů 18
1.4 Limity reálného potenciálu zlepšení 19
1.4.1 Možnosti dosahování reálného potenciálu zlepšení 20
1.5 Efekty z dosažení reálného potenciálu zlepšení 20
1.6 Metriky 21
1.6.1 Atributy metrik 21
1.6.2 Metriky v členění dle objektu měření 23
1.6.3 Metriky v členění podle opakovatelnosti použití 23
1.6.4 Metriky v členění podle úrovní řízení 24
1.6.5 Metriky v členění pro hodnocení efektů z inovace IS/ICT 24
1.6.6 Obecně platné kritické faktory úspěchu pro uplatnění metrik 24
1.6.7 Zdravý rozum 25
2. Reálný potenciál zlepšení a firemní strategie 27
2.1 Současný stav 29
2.2 Balanced Scorecard a potenciál zlepšení 31
2.2.1 Finanční perspektiva 34
2.2.2 Zákaznická perspektiva 36
2.2.3 Procesně-organizační perspektiva 37
2.2.4 Perspektiva učení a růstu 42
2.3 Využití konceptu potenciálu zlepšení při tvorbě firemní strategie 43
2.4 Komentovaný postup tvorby podkladů (vstupů) pro firemní strategii na bázi potenciálu zlepšení 47
2.5 Metriky strategie 54
2.6 Business strategie a IT strategie firmy 55
2.7 Informatika jako nástroj dosahování reálného potenciálu zlepšení 55
3. Identifikace reálného potenciálu zlepšení, efektů, limitů a měření výkonnosti procesů 57
3.1 Reálný potenciál zlepšení a snímkování výkonnosti procesů 59
3.2 Zpracování výsledků snímkování výkonnosti procesů 71
3.2.1 Konsolidace efektů, limitů a vyvolaných nákladů 72
3.2.2 Zpracování výsledků snímkování výkonnosti procesů a jejich interpretace 76
4. Výpočet návratnosti projektů 81
4.1 Výpočet cash flow projektu 84
4.2 Odhad návratnosti projektu na základě očekávání 85
4.3 Odhad "návratnostii" projektu na základě ocenění rizik 88
4.4 Finanční způsoby hodnocení návratnosti projektů 89
4.4.1 Nákladová kritéria hodnocení efektivnosti 89
4.4.2 Zisková kritéria hodnocení efektivnosti 90
4.4.3 Kritérium efektivnosti - peněžní příjem z investice 91
5. Reálný potenciál zlepšení jako nástroj tvorby poptávkového dokumentu na externí řešení projektu 95
6. Stanovení cílů projektu a metriky dosaženého stavu 101
6.1 Charakter cílů projektů a jejich metrik 103
6.1.1 Harmonogram 104
6.1.2 Rozpočet, resp. cena 104
6.1.3 Věcný rozsah a obsah řešení 104
6.1.4 Ostatní cíle projektu 105
6.2 Měření skutečně dosažené výkonnosti procesů 106
6.3 Metriky uplatněné v průběhu projektu 108
6.4 Hodnocení míry dosažení cílů po skončení projektu 109
6.4.1 Postup při komplexním hodnocení stupně dosažení cílů projektu 110
6.5 Metriky usazování dosaženého stavu 110
7. Zainteresovanost dodavatele na efektech projektu 113
7.1 Stanovení cílové (požadované) výkonnosti procesů 115
7.2 Stanovení tvrdých efektů zahrnutých do smlouvy 116
7.3 Měření dosaženého stavu 117
7.3.1 Měření skutečně dosažené výkonnosti procesů 117
7.3.2 Měření dosaženého stavu tvrdých efektů 117
7.4 Hodnocení výsledků měření dosaženého stavu 118
7.4.1 Hodnocení výsledků měření dosažené výkonnosti procesů 118
7.4.2 Hodnocení výsledků měření dosaženého stavu tvrdých efektů 120
7.5 Vazba výplaty zádržného, resp. výplata bonusu, na hodnocení výsledků měření 121
7.6 Podmínky součinnosti 121
8. Metriky výkonnosti vykonavatelů procesů 123
9. Metriky služeb podpůrných procesů 131
9.1 Formulace služeb informatiky 136
9.2 Přístup ke stanovení služeb informatiky 136
9.3 Kategorizace uživatelů služeb 138
9.4 Druhy služeb 139
9.5 Katalog služeb 140
9.6 Service Level Agreement 141
9.7 Operation Level Agreement a Underpinning Contract 147
9.8 Úrovně podpory 148
9.9 Závěrečná doporučení k řízení služeb podpůrných procesů 149
Příloha I. Vzor souhrnné tabulky procesů, jejich atributů a klíčových aktivit 151
Příloha II. Příklady zpracovaných tabulek pro snímkování výkonnosti klíčových aktivit procesů 159
Příloha III. Příklad cash flow projektu - varianta "průměrr" 169
Příloha IV. Příklad žebříčku procesů podle priorit s přihlédnutím k rozdílům mezi aktuálním a požadovaným stupněm zralosti 173
Příloha V. Příklad hodnocení stupně dosažení cílů 177
Závěr 183
Seznam použitých zkratek 185
Seznam tabulek 187
Seznam obrázků 188
Literatura 189

O Autorovi

Učeň Pavel
Vystudoval VŠE v Praze, v roce 1987 ukončil vědeckou aspiranturu v oboru informatiky, téměř dvacet let externě vyučoval na VŠE v Praze obor informatika a řízení. Do roku 1989 pracoval nejprve jako ana lytik programátor a poté jako projektant informačních systémů pro průmyslové podniky. V letech 1990-1993 byl generálním ředitelem a předsedou představenstva softwarové firmy PragoData a v letech 1993- 1996 generálním ředitelem pobočky belgické softwarové firmy SCR. Od roku 1996 působí jako nezávislý poradce. Kromě značné praxe v oboru informatiky a řízení získal i cenné manažerské zkušenosti. Stále udržuje kontakt s velkým množstvím firem. V současné době přednáší na celé řadě různých odborných seminářů a konferencí, vede specializované workshopy pro špičkové pracovníky IT, poradenských a průmy slových podniků. Účastní se významných odborných akcí v tuzemsku i v zahraničí. Je nositelem ocenění IT projekt 2003 (CACIO) za couching, supervizi a za Quality Management projektu inovace IS v podnik u Tonak, a.s. Více viz ucen.webpark.cz.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 552 
E-kniha 469 
Tištěná 280 
E-kniha 238 
Tištěná 212 
E-kniha 180 
Tištěná 253 
E-kniha 215 
Poškozená 197 
E-kniha 238 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.