Business modelování
Jak na business modely v digitálním prostředí
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
469 Kč 352 Kč -25 %Ušetříte 117 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 13. 12. 2024 3:42
i: 43586 n: 27133567r: 12609 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399 Kč 299 Kč -25 %Ušetříte 100 Kč
Ihned ke stažení
i: 44029 n: 27166572r: 12609 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha poskytuje přehledný rámec problematiky business modelování, kdy aplikuje techniky a nástroje využitelné pro design, navrhování, hodnocení a modelaci nových inovovaných struktur business modelů s přímým transferem poznatků do praxe.
I přes dostupné vzory a archetypy business modelu neexistuje žádný předepsaný „ideální“ model pro zaručený úspěch, přesto v knize naleznete návody pro pochopení logiky a smyslu existence podnikatelské entity, které jsou klíčové pro praktické řízení a strategické proaktivní myšlení.
Výhodou knihy je komplexnost přístupu dané problematiky business modelování včetně aktuálnosti a reakcí na současné tržní podmínky.
Publikace obsahuje případové studie a příklady. Generalizované business modely poskytují prostor pro širší aplikační využití.
Sleva 25 % končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Business modelování
O autorech
Shrnutí
Summary
Logika a metodika knihy
Úvod
1. Vymezení business modelu a business modelování
1.1 Vymezení business modelu
1.1.1 Základní rámec pro tvorbu obchodního modelu
1.1.2 Business model canvas
1.1.3 Lean Canvas
1.2 Vývoj business modelů
1.3 Teoretické přístupy k vymezení business modelu
1.4 Význam a využitelnost business modelu
2. Designování business modelu
2.1 Proces tvorby business modelu
2.2 Kreativní techniky v procesních fázích designu business modelu
2.3 Integrovaný business model
2.4 Business model navigátor
3. Typologie business modelů
3.1 Základní vzory business modelů
3.2 Unbundling business modely
3.3 Dlouhý chvost
3.4 Vícestranné platformy
3.5 Business model zdarma
3.6 Otevřené business modely
3.7 Navigátor business modelů a typologie klíčových částí modelů včetně příkladů
4. Business model v kontextu prostředí
4.1 Makroekonomické síly
4.2 Prognózy – hlavní trendy
4.3 Sektorové síly
4.4 Tržní síly
4.5 Vztah mezi strategií, business modelem a rudým/modrým oceánem
4.6 Koordinace řízení více business modelů
4.7 Flexibilita a adaptabilita business modelu v kontextu měnícího se prostředí
4.8 Inovace business modelu
4.9 Evaluace business modelu
5. Aktuální změny a trendy s dopadem na strukturu a flexibilitu business modelů
5.1 Vliv pandemie covidu-19 na změnu chování firem
5.2 Identifikace hlavních změn v elementech business modelů dle typologie firem
5.3 Vlivy vnitřního a vnějšího prostředí na elementy business modelů
5.4 Technologická oblast
5.5 Hlavní dopady na elementy business modelů
5.6 Tvorba generalizovaných business modelů
6. Nové formy business modelů
6.1 Digitální business model
6.2 Osobní business model
6.3 Provozní model canvas
7. Případové studie business modelů
7.1 Business model společnosti Uber
7.2 Business model společnosti Netflix
7.3 Business model společnosti TripAdvisor
7.4 Business model společnosti Under Armour
7.5 Business model společnosti BlaBlaCar
Závěr
Seznam zkratek
Klíčová slova
Literatura
Seznam společností
Seznam obrázků
Seznam tabulek
Příloha
Rejstří
O Autorovi
Adámek PavelV roli odborného asistenta působí od roku 2009 na katedře podnikové ekonomiky a managementu Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné Slezské univerzity v Opavě, kde vystudoval magisterské i doktorské studium. Odborně se specializuje na oblast podnikání, společenské odpovědnosti a business modelování. Participuje ve výuce zahraničních studijních programů včetně MBA programu. Absolvoval řadu přednáškových pobytů na zahraničních vysokých školách, v letech 2019–2021 působil jako visiting professor na Higher School of Economics and Innovation (Polsko).
Jako hlavní řešitel se podílel na výzkumech v oblasti společenské odpovědnosti, business modelování a excelence společností. Pracuje jako člen týmu v projektech Grantového systému Slezské univerzity v Opavě nebo fondů EU. V roli konzultanta spolupracuje v oblasti smluvního výzkumu a působí jako lektor a mentor v odborném vzdělávání pracovníků v oblasti projektového řízení, vedení týmů a podnikavosti. Je autorem a spoluautorem řady studijních textů, monografií a více než 80 odborných článků publikovaných převážně v zahraničních vědeckých časopisech.
Meixnerová LucieLucie Meixnerová je absolventkou Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě. Během profesního života v roce 2013 úspěšně ukončila doktorské studium v oboru Podnikové ekonomiky a managementu na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné Slezské univerzity v Opavě. Svou profesní dráhu započala během studií pro mobilního operátora Vodafone Czech Republic, a. s., a Hewlett-Packard. V letech 2003–2013 pracovala v bankovnictví ve společnosti Citibank Europe plc. Absolvovala investiční školení u Citibank Europe plc., ING Bank N.V. a Credit Suisse Group. Získala zahraniční mezinárodní praxi v oblasti bankovnictví a finančnictví. Své zkušenosti využívá i v podnikání, které se stalo její vekou vášní. Podniká již od doby studia na vysoké škole. V současnosti působí na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné Slezské univerzity v Opavě, vyučuje předměty management, strategický management, personalistika a řízení lidských zdrojů. Je autorkou mnoha publikací o malých a středních podnicích a podnikání. Aktivně působí v projektech a spolupracuje s podnikovou praxí. Účastní se řady mezinárodních konferencí.