0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

CIO a podpora byznysu

s případovými studiemi CIO v ČR a SR

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6991
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
229  172  -25 %
Ihned ke stažení
i: 19351 n: 24770987r: 6991
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha se zabývá spoluprací ředitele informatiky (CIO) a jeho týmu s byznysem. Poskytuje přehled informatikům, byznysu, ale také studentům informatiky o tom, jakým hlavním výzvám čelí informatika, jaké problémy musí v současnosti CIO a jeho manažerský tým zvládat při podpoře konkurenceschopnosti byznysu, jaké nároky jsou na ně kladeny, a nakonec, jak je řešit. K nim patří zejména: 1. dostatečné porozumění strategii a praktikám byznysu vlastního podniku, 2. schopnost dohodnout se s byznysem o principech využívání ICT v byznysu, 3. schopnost CIO propojit strategii byznysu a strategii ICT, 4. IT Governance, 5. dialog s byznysem o řízení výkonu a limitech ICT, 6. průběžná diskuse s vrcholovým managementem o přínosech ICT, 7. péče o správný profil pracovní síly a skladbu týmu ICT,
8. sourcing a 9. řízení nákladů na ICT. Kniha uvádí případové studie, které napsali CIO, s nimiž autoři spolupracují, a ve vybraných kapitolách pak výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi vybranými CIO v ČR a na Slovensku.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 74 Kč 95 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy CIO a podpora byznysu

O autorech 9
Řekli o knize 11
Úvodní poznámky 13
A. Trendy v řízení informatiky a změny role CIO
1 Byznys a informatika 18
1.1 Vývoj podpory ICT poskytované byznysu 18
1.2 Problémy a výzvy CEO a CIO 20
1.2.1 Restrukturalizace 20
1.2.2 Globalizace 21
1.2.3 Vliv státní správy a samosprávy 22
1.3 Nároky na CIO 24
1.3.1 Řízení ICT a vztah s byznysem 24
1.3.2 Strategie ICT a rozpočet ICT 26
1.4 Spolupráce vrcholového managementu a informatiky 30
1.4.1 Postoje a styl práce CEO a CIO 30
1.4.2 Postoje manažerů byznysu a CIO a zodpovědnosti CIO 34
1.5 Případová studie ČEZ 36
1.5.1 Problém řešený v případové studii 36
1.5.2 Skupina ČEZ prošla ve druhé polovině minulé dekády bouřlivým rozvojem 36
1.5.3 Projekt Transformace ICT 38
1.5.4 Výhled do r. 2015 - NOVÁ VIZE Skupiny ČEZ 42
1.5.5 Závěr 42
B. Úlohy CIO v řízení podniku
2 Porozumění byznysu vlastního podniku 46
2.1 Souvislosti byznysu a ICT 46
2.2 Formální znalost byznysu 48
2.3 Porozumění principům a modelům byznysu 50
2.4 Porozumění subjektivním cílům manažerů byznysu 52
2.5 Případová studie KB 52
2.5.1 Kontext - BI a PM 52
2.5.2 Komerční banka, ICT a BI 53
2.5.3 Problém řešený v případové studii 53
2.5.4 Postup 53
2.5.5 Klíčová poučení 55
2.5.6 Doporučení a závěr 56
3 Propojení strategie byznysu a strategie ICT 58
3.1 Definice 58
3.2 Spolupráce byznysu a ICT 59
3.3 Doporučená struktura strategie ICT 61
3.3.1 Úrovně strategie ICT a jejich určení 61
3.3.2 Základní dokument strategie ICT 61
3.4 Procesy strategie ICT 67
3.5 Případová studie KB 72
3.5.1 Problém řešený v případové studii 73
3.5.2 Řešení 73
3.5.3 Závěr 75
4 Informovanost o výkonu a záměrech ICT 77
4.1 Názory manažerů na komunikaci CIO s vedením podniku a s manažery byznysu 77
4.2 Komunikační plán 78
4.3 Prípadová štúdia SPP, a. s. 82
4.3.1 SPP 82
4.3.2 Informatika v SPP 82
4.3.3 Kľúčový problém - komunikácia medzi ICT a biznisom 83
4.3.4 Odporúčania 84
C. Úlohy CIO v řízení ICT
5 IT Governance 88
5.1 Definice 88
5.2 IT Governance vede ke spolupráci ICT a byznysu 89
5.3 Osvědčené praktiky 91
5.4 Domény IT Governance 92
5.5 Základní procesy IT Governance 94
5.6 Případová studie Erste / Česká spořitelna 96
5.6.1 Erste Group 96
5.6.2 Erste Group a informatika 96
5.6.3 Úlohy a problémy řízení reflektované v případové studii 97
5.7 Doporučení 98
6 Pracovní síla v ICT, řízení týmu 101
6.1 Pracovní pozice a role 104
6.2 Způsobilosti, kompetence - na co máme a v čem budeme úspěšní 106
6.3 Technické kompetence, kompetence pro podporu byznysu a sociální kompetence 107
6.4 Řízení týmu ICT 109
6.4.1 Role, které CIO považují za nezbytné 109
6.4.2 Řízení ICT klade zásadní nároky na řízení vztahů 110
6.5 Manažer a lídr v ICT 112
6.6 Typické situace v řízení týmu CIO 117
6.6.1 Porada 117
6.6.2 Delegování 119
6.6.3 Komplexní hodnocení 120
6.6.4 Budování týmu 121
6.7 Pracovní síla a sociální sítě 123
6.7.1 Konzumerizace, Web 2.0, sociální sítě 123
6.7.2 Sociální sítě a spolupráce v týmu 124
6.7.3 Byznys může využít potenciál spočívající v analýze sociálních sítí 125
6.8 Případová studie 127
6.8.1 Řízení informatiky v PRE, a. s. 127
6.8.2 Tým informatiky 128
6.8.3 Osobnost CIO 130
7 Sourcing 132
7.1 Trendy sourcingu 132
7.2 Strategie sourcingu 135
7.3 Nákladový model outsourcingu 140
8 Řízení nákladů 143
8.1 Význam řízení nákladů ICT 143
8.2 CFO jako možný spojenec CIO 144
8.3 Řízení nákladů ICT u komoditních služeb informatiky 147
8.4 Řízení nákladů ICT u nekomoditních služeb informatiky 153
8.5 Náklady ICT v České republice a na Slovensku 155
8.6 Snižování nákladů ICT 156
8.7 Porovnání nákladů ICT 157
8.8 Případová studie v Pražské energetice, a. s. 159
8.8.1 Východiska 159
8.8.2 Techniky řízení nákladů vyvolaných poptávkou po službách ICT 160
8.8.3 Techniky řízení nákladů vynaložených na zdroje ICT 162
8.8.4 Náklady související s operačním prostředím a kvalitou řízení ICT 163

8.8.5 Techniky, metodiky a modely použité v informatice PRE 165
8.8.6 Klíčová poučení pro byznys a ICT 166
Literatura 168
Souhrn/Summary 171
Rejstřík 172

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.89MB | 2.3MB | 2.8MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
CIO a podpora byznysu

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.89 MB | 2.3 MB | 2.8 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

CIO a podpora byznysu

s případovými studiemi CIO v ČR a SR

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6991
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
229  172  -25 %
Ihned ke stažení
i: 19351 n: 24770987r: 6991
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha se zabývá spoluprací ředitele informatiky (CIO) a jeho týmu s byznysem. Poskytuje přehled informatikům, byznysu, ale také studentům informatiky o tom, jakým hlavním výzvám čelí informatika, jaké problémy musí v současnosti CIO a jeho manažerský tým zvládat při podpoře konkurenceschopnosti byznysu, jaké nároky jsou na ně kladeny, a nakonec, jak je řešit. K nim patří zejména: 1. dostatečné porozumění strategii a praktikám byznysu vlastního podniku, 2. schopnost dohodnout se s byznysem o principech využívání ICT v byznysu, 3. schopnost CIO propojit strategii byznysu a strategii ICT, 4. IT Governance, 5. dialog s byznysem o řízení výkonu a limitech ICT, 6. průběžná diskuse s vrcholovým managementem o přínosech ICT, 7. péče o správný profil pracovní síly a skladbu týmu ICT,
8. sourcing a 9. řízení nákladů na ICT. Kniha uvádí případové studie, které napsali CIO, s nimiž autoři spolupracují, a ve vybraných kapitolách pak výsledky dotazníkového šetření provedeného mezi vybranými CIO v ČR a na Slovensku.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 74 Kč 95 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy CIO a podpora byznysu

O autorech 9
Řekli o knize 11
Úvodní poznámky 13
A. Trendy v řízení informatiky a změny role CIO
1 Byznys a informatika 18
1.1 Vývoj podpory ICT poskytované byznysu 18
1.2 Problémy a výzvy CEO a CIO 20
1.2.1 Restrukturalizace 20
1.2.2 Globalizace 21
1.2.3 Vliv státní správy a samosprávy 22
1.3 Nároky na CIO 24
1.3.1 Řízení ICT a vztah s byznysem 24
1.3.2 Strategie ICT a rozpočet ICT 26
1.4 Spolupráce vrcholového managementu a informatiky 30
1.4.1 Postoje a styl práce CEO a CIO 30
1.4.2 Postoje manažerů byznysu a CIO a zodpovědnosti CIO 34
1.5 Případová studie ČEZ 36
1.5.1 Problém řešený v případové studii 36
1.5.2 Skupina ČEZ prošla ve druhé polovině minulé dekády bouřlivým rozvojem 36
1.5.3 Projekt Transformace ICT 38
1.5.4 Výhled do r. 2015 - NOVÁ VIZE Skupiny ČEZ 42
1.5.5 Závěr 42
B. Úlohy CIO v řízení podniku
2 Porozumění byznysu vlastního podniku 46
2.1 Souvislosti byznysu a ICT 46
2.2 Formální znalost byznysu 48
2.3 Porozumění principům a modelům byznysu 50
2.4 Porozumění subjektivním cílům manažerů byznysu 52
2.5 Případová studie KB 52
2.5.1 Kontext - BI a PM 52
2.5.2 Komerční banka, ICT a BI 53
2.5.3 Problém řešený v případové studii 53
2.5.4 Postup 53
2.5.5 Klíčová poučení 55
2.5.6 Doporučení a závěr 56
3 Propojení strategie byznysu a strategie ICT 58
3.1 Definice 58
3.2 Spolupráce byznysu a ICT 59
3.3 Doporučená struktura strategie ICT 61
3.3.1 Úrovně strategie ICT a jejich určení 61
3.3.2 Základní dokument strategie ICT 61
3.4 Procesy strategie ICT 67
3.5 Případová studie KB 72
3.5.1 Problém řešený v případové studii 73
3.5.2 Řešení 73
3.5.3 Závěr 75
4 Informovanost o výkonu a záměrech ICT 77
4.1 Názory manažerů na komunikaci CIO s vedením podniku a s manažery byznysu 77
4.2 Komunikační plán 78
4.3 Prípadová štúdia SPP, a. s. 82
4.3.1 SPP 82
4.3.2 Informatika v SPP 82
4.3.3 Kľúčový problém - komunikácia medzi ICT a biznisom 83
4.3.4 Odporúčania 84
C. Úlohy CIO v řízení ICT
5 IT Governance 88
5.1 Definice 88
5.2 IT Governance vede ke spolupráci ICT a byznysu 89
5.3 Osvědčené praktiky 91
5.4 Domény IT Governance 92
5.5 Základní procesy IT Governance 94
5.6 Případová studie Erste / Česká spořitelna 96
5.6.1 Erste Group 96
5.6.2 Erste Group a informatika 96
5.6.3 Úlohy a problémy řízení reflektované v případové studii 97
5.7 Doporučení 98
6 Pracovní síla v ICT, řízení týmu 101
6.1 Pracovní pozice a role 104
6.2 Způsobilosti, kompetence - na co máme a v čem budeme úspěšní 106
6.3 Technické kompetence, kompetence pro podporu byznysu a sociální kompetence 107
6.4 Řízení týmu ICT 109
6.4.1 Role, které CIO považují za nezbytné 109
6.4.2 Řízení ICT klade zásadní nároky na řízení vztahů 110
6.5 Manažer a lídr v ICT 112
6.6 Typické situace v řízení týmu CIO 117
6.6.1 Porada 117
6.6.2 Delegování 119
6.6.3 Komplexní hodnocení 120
6.6.4 Budování týmu 121
6.7 Pracovní síla a sociální sítě 123
6.7.1 Konzumerizace, Web 2.0, sociální sítě 123
6.7.2 Sociální sítě a spolupráce v týmu 124
6.7.3 Byznys může využít potenciál spočívající v analýze sociálních sítí 125
6.8 Případová studie 127
6.8.1 Řízení informatiky v PRE, a. s. 127
6.8.2 Tým informatiky 128
6.8.3 Osobnost CIO 130
7 Sourcing 132
7.1 Trendy sourcingu 132
7.2 Strategie sourcingu 135
7.3 Nákladový model outsourcingu 140
8 Řízení nákladů 143
8.1 Význam řízení nákladů ICT 143
8.2 CFO jako možný spojenec CIO 144
8.3 Řízení nákladů ICT u komoditních služeb informatiky 147
8.4 Řízení nákladů ICT u nekomoditních služeb informatiky 153
8.5 Náklady ICT v České republice a na Slovensku 155
8.6 Snižování nákladů ICT 156
8.7 Porovnání nákladů ICT 157
8.8 Případová studie v Pražské energetice, a. s. 159
8.8.1 Východiska 159
8.8.2 Techniky řízení nákladů vyvolaných poptávkou po službách ICT 160
8.8.3 Techniky řízení nákladů vynaložených na zdroje ICT 162
8.8.4 Náklady související s operačním prostředím a kvalitou řízení ICT 163

8.8.5 Techniky, metodiky a modely použité v informatice PRE 165
8.8.6 Klíčová poučení pro byznys a ICT 166
Literatura 168
Souhrn/Summary 171
Rejstřík 172

O Autorovi

Dohnal Jan
Od roku 2001 spolupracuje s výzkumnou a poradenskou firmou Gartner a od roku 2005 působí ve firmě Gartner Ireland, Ltd., jako Executive Partner řešící problémy CIO. V této pozici dosud pracoval pro více než čtyřicet CIO a COO a pět CEO. V minulosti pracoval řadu let jako systémový programátor, v 90. letech byl generálním ředitelem IBM v Československu a následně v ČR, dva roky působil v mezinárodním managementu IBM Austria, CEE, Russia. Profesorem byl jmenován na VŠE v Praze, učil na ČZU a VŠE, v současnosti přednáší na ČVUT a VŠE. V letech 1990–1996 byl členem vědecké rady ČZU, v letech 1999–2005 členem vědecké rady Fakulty informatiky a statistiky VŠE v Praze, od roku 2009 je členem vědecké rady Fakulty informačních technologií ČVUT. Přednáší na konferencích ČSSI a dalších odborných konferencích.
Příklenk Oldřich
Oldřich Příklenk je ředitelem KPC-Group, výhradního zastoupení analytické společnosti Gartner v České republice, na Slovensku a v Rumunsku. KPC-Group spoluzaložil v roce 2001. Nejdříve působil na pozici obchodního ředitele, od roku 2003 jako ředitel pro Slovensko a od prosince 2007 je generálním ředitelem a majitelem celé společnosti. V roce 1997 založil společnost Artex informační systémy, zaměřenou na rozvoj a implementaci informačních systémů. V této společnosti zastával pozici konzultanta a později projektového manažera ERP a CRM systémů. V oboru IT působí více než 14 let, z toho 10 let u společnosti Gartner. Je spoluautorem publikace "CIO a podpora byznysu" a autorem řady článků v odborném tisku.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 371  -25 %
E-kniha 316  -25 %
Tištěná 217  -25 %
E-kniha 185  -25 %
E-kniha 239  -25 %
Tištěná 277  -25 %
E-kniha 236  -25 %
Tištěná 749  -25 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.