0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Čtení a dyslexie

30%
SLEVA
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5722
E-kniha
PDF
424  297  -30 %
Ihned ke stažení
i: 16813 n: 24773070r: 5722
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace je určena pro všechny, kdo se zajímají o čtení, čtenářství a vývojovou dyslexii, jež je nejčastější odchylkou od normálního vývoje čtení. Text je rozdělen do tří částí: v první se čtenář seznámí s pojmem čtení, s typologií dyslexie a s různými teoretickými přístupy k jejímu zkoumání. Autor se věnuje též interakci pracovní paměti a dyslexie, vlivu prostředí a dědičnosti na vývoj čtení a dlouhodobým účinkům dyslexie na život jedince. Druhá část je věnována vztahu čtení a očních pohybů – zabývá se pozorností při čtení, čerpáním čtenářské informace či modely čtení. Část třetí je věnována vývojové dyslexii. Kniha bude přínosem pro studenty humanitních oborů (fakulty pedagogické a filozofické) a oborů neurobiologických (fakulty přírodovědecké či lékařské) i pro odborníky v praxi.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč 500 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč nad 500 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč do 500 Kč 49 Kč 74 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce není možný.

Z obsahu knihy Čtení a dyslexie

ČÁST I. POJEM DYSLEXIE, JEJÍ TEORIE A PROBLÉMY
1. Pojem dyslexie
1.1 Diagnostický a statistický manuál DSM-IV-TR
1.2 Mezinárodní klasifikace nemocí ICD-10
1.3 Výhrady k diskrepanci IQ – čtení
2. Markery
2.1 Deskriptivní markery
2.2 Substantivní markery
2.3 Topické markery
2.4 Doplňkové markery
2.5 Korelace
3. Obraz dyslexie a její typy
3.1 Typologie podle Z. Matějčka
3.2 Inverzní tendence
3.3 Typologie podle D. Bakkera
4. Fonologická teorie
4.1 Podstata fonologické teorie
4.2 Včasné vyhledávání a pomoc rizikovým dětem
4.3 Skladba fonologických schopností
4.4 Vztah mezi složkami fonologické schopnosti a jejich vývoj
4.5 Vztah fonologických schopností ke čtení
4.6 Dekódování fonologické versus ortografické
4.7 Soulad ortograficko-fonologický ve vztahu ke čtení a dyslexii
5. Hypotéza dvojího deficitu a teorie rychlého zpracování podnětů
5.1 Historie
5.2 Test rychlého pojmenování
5.3 Vztah časového deficitu a fonémového uvědomění
5.4 Diagnostická schopnost testu rychlého pojmenování
5.5 Teorie rychlého zpracování podnětů
6. Teorie vizuálního deficitu
7. Magnocelulární teorie
7.1 Magnocelulární a parvocelulární systém
7.2 Sustentativní a tranzitorní systém
7.3 Testy užívané při vyšetřování magnocelulární funkce
8. Cerebelární (mozečková) teorie
9. Neurobiologický přístup
9.1 Analýza post-mortem
9.2 Aplikace zobrazovacích metod
9.3 Evokované potenciály
10. Úrovně, na kterých dyslexie existuje
11. Je výklad jednotlivých teorií vyčerpávající?
12. Pracovní paměť
12.1 Model pracovní paměti
12.2 Pracovní paměť a čtení
12.3 Pracovní paměť a dyslexie
13. Prostředí, dědičnost a vývoj čtení
13.1 Úvod a základní pojmosloví
13.2 Metodologie
13.3 Vlivy dědičnosti a prostředí na čtenářské vlastnosti
13.4 Vliv rodinného prostředí na pozdější čtení
13.5 Působení rodičů-dyslektiků na dítě
14. Dlouhodobé účinky dyslexie na život jedince
ČÁST II. ČTENÍ A OČNÍ POHYBY
15. Oční pohyby
15.1 Oční pohyby obecně
15.2 Oční pohyby a čtení
16. Percepční rozpětí
16.1 Pojem percepčního rozpětí a metody výzkumu
16.2 Percepční rozpětí a čtení
17. Čerpání čtenářské informace a oční pohyby
18. Pozornost, čtení a oční pohyby
18.1 Pozornost a percepční rozpětí
18.2 Přesuny pozornosti a oční pohyby
18.3 Pozornost zjevná versus skrytá
18.4 Úrovně pozornosti
18.5 Pozornost mikro- a makrokuželová
18.6 Integrace pozornosti a očních pohybů jako podmínka čtení
19. Kontrola očních pohybů při čtení
19.1 Úrovně kontroly – kdy a kam oči přemístit
19.2 Vliv parafoveální informace na rozhodování, kdy a kam oči přemístit
19.3 Fixační pozice
19.4 Sakády
19.5 Individuální rozdíly v očních pohybech při čtení
20. Modely čtení
20.1 Morrisonův procesní model
20.2 Procesní model E-Z Reader
20.3 O’Reganův okulometrický model
21. Oční pohyby a pracovní paměť
21.1 Role očních pohybů v pracovní paměti
21.2 Vztah pracovní paměti, čtení a očních pohybů
ČÁST III. OČNÍ POHYBY U DYSLEKTIKŮ
22. Z historie výzkumu očních pohybů u dyslektiků
22.1 Pavlidisův výzkum
22.2 Reakce na Pavlidisův výzkum
22.3 Soudobý pohled
23. Mozečková hypotéza a oční pohyby
23.1 Nystagmus a jeho funkce při vizuálním sledování
23.2 Nystagmus a dyslexie
23.3 Senzoricko-motorické učení dyslektiků
24. Antisakády
24.1 Pojem antisakády
24.2 Antisakády a diagnostika dyslexie
25. Expresní sakády
25.1 Pojem expresní sakády
25.2 Expresní sakády a dyslexie
26. Sakády dyslektiků
26.1 Sakády v neverbálních úlohách
26.2 Účinek gravitačního středu a adjustace čtenářských sakád
27. Fixační instabilita
28. Vergence a binokulární kontrola
28.1 Vergence při čtení a binokulární (fixační) stabilita
28.2 Test Dunlopové
28.3 Binokulární instabilita a její náprava
28.4 Vergence a fonologické schopnosti
28.5 Binokulární kontrola během sakád
29. Plynulé sledovací oční pohyby
Doslov
Příloha
Literatura

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.4MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Čtení a dyslexie
30%
SLEVA
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.4 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Čtení a dyslexie

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5722
E-kniha
PDF
424  297  -30 %
Ihned ke stažení
i: 16813 n: 24773070r: 5722
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace je určena pro všechny, kdo se zajímají o čtení, čtenářství a vývojovou dyslexii, jež je nejčastější odchylkou od normálního vývoje čtení. Text je rozdělen do tří částí: v první se čtenář seznámí s pojmem čtení, s typologií dyslexie a s různými teoretickými přístupy k jejímu zkoumání. Autor se věnuje též interakci pracovní paměti a dyslexie, vlivu prostředí a dědičnosti na vývoj čtení a dlouhodobým účinkům dyslexie na život jedince. Druhá část je věnována vztahu čtení a očních pohybů – zabývá se pozorností při čtení, čerpáním čtenářské informace či modely čtení. Část třetí je věnována vývojové dyslexii. Kniha bude přínosem pro studenty humanitních oborů (fakulty pedagogické a filozofické) a oborů neurobiologických (fakulty přírodovědecké či lékařské) i pro odborníky v praxi.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč 500 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč nad 500 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč do 500 Kč 49 Kč 74 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce není možný.

Z obsahu knihy Čtení a dyslexie

ČÁST I. POJEM DYSLEXIE, JEJÍ TEORIE A PROBLÉMY
1. Pojem dyslexie
1.1 Diagnostický a statistický manuál DSM-IV-TR
1.2 Mezinárodní klasifikace nemocí ICD-10
1.3 Výhrady k diskrepanci IQ – čtení
2. Markery
2.1 Deskriptivní markery
2.2 Substantivní markery
2.3 Topické markery
2.4 Doplňkové markery
2.5 Korelace
3. Obraz dyslexie a její typy
3.1 Typologie podle Z. Matějčka
3.2 Inverzní tendence
3.3 Typologie podle D. Bakkera
4. Fonologická teorie
4.1 Podstata fonologické teorie
4.2 Včasné vyhledávání a pomoc rizikovým dětem
4.3 Skladba fonologických schopností
4.4 Vztah mezi složkami fonologické schopnosti a jejich vývoj
4.5 Vztah fonologických schopností ke čtení
4.6 Dekódování fonologické versus ortografické
4.7 Soulad ortograficko-fonologický ve vztahu ke čtení a dyslexii
5. Hypotéza dvojího deficitu a teorie rychlého zpracování podnětů
5.1 Historie
5.2 Test rychlého pojmenování
5.3 Vztah časového deficitu a fonémového uvědomění
5.4 Diagnostická schopnost testu rychlého pojmenování
5.5 Teorie rychlého zpracování podnětů
6. Teorie vizuálního deficitu
7. Magnocelulární teorie
7.1 Magnocelulární a parvocelulární systém
7.2 Sustentativní a tranzitorní systém
7.3 Testy užívané při vyšetřování magnocelulární funkce
8. Cerebelární (mozečková) teorie
9. Neurobiologický přístup
9.1 Analýza post-mortem
9.2 Aplikace zobrazovacích metod
9.3 Evokované potenciály
10. Úrovně, na kterých dyslexie existuje
11. Je výklad jednotlivých teorií vyčerpávající?
12. Pracovní paměť
12.1 Model pracovní paměti
12.2 Pracovní paměť a čtení
12.3 Pracovní paměť a dyslexie
13. Prostředí, dědičnost a vývoj čtení
13.1 Úvod a základní pojmosloví
13.2 Metodologie
13.3 Vlivy dědičnosti a prostředí na čtenářské vlastnosti
13.4 Vliv rodinného prostředí na pozdější čtení
13.5 Působení rodičů-dyslektiků na dítě
14. Dlouhodobé účinky dyslexie na život jedince
ČÁST II. ČTENÍ A OČNÍ POHYBY
15. Oční pohyby
15.1 Oční pohyby obecně
15.2 Oční pohyby a čtení
16. Percepční rozpětí
16.1 Pojem percepčního rozpětí a metody výzkumu
16.2 Percepční rozpětí a čtení
17. Čerpání čtenářské informace a oční pohyby
18. Pozornost, čtení a oční pohyby
18.1 Pozornost a percepční rozpětí
18.2 Přesuny pozornosti a oční pohyby
18.3 Pozornost zjevná versus skrytá
18.4 Úrovně pozornosti
18.5 Pozornost mikro- a makrokuželová
18.6 Integrace pozornosti a očních pohybů jako podmínka čtení
19. Kontrola očních pohybů při čtení
19.1 Úrovně kontroly – kdy a kam oči přemístit
19.2 Vliv parafoveální informace na rozhodování, kdy a kam oči přemístit
19.3 Fixační pozice
19.4 Sakády
19.5 Individuální rozdíly v očních pohybech při čtení
20. Modely čtení
20.1 Morrisonův procesní model
20.2 Procesní model E-Z Reader
20.3 O’Reganův okulometrický model
21. Oční pohyby a pracovní paměť
21.1 Role očních pohybů v pracovní paměti
21.2 Vztah pracovní paměti, čtení a očních pohybů
ČÁST III. OČNÍ POHYBY U DYSLEKTIKŮ
22. Z historie výzkumu očních pohybů u dyslektiků
22.1 Pavlidisův výzkum
22.2 Reakce na Pavlidisův výzkum
22.3 Soudobý pohled
23. Mozečková hypotéza a oční pohyby
23.1 Nystagmus a jeho funkce při vizuálním sledování
23.2 Nystagmus a dyslexie
23.3 Senzoricko-motorické učení dyslektiků
24. Antisakády
24.1 Pojem antisakády
24.2 Antisakády a diagnostika dyslexie
25. Expresní sakády
25.1 Pojem expresní sakády
25.2 Expresní sakády a dyslexie
26. Sakády dyslektiků
26.1 Sakády v neverbálních úlohách
26.2 Účinek gravitačního středu a adjustace čtenářských sakád
27. Fixační instabilita
28. Vergence a binokulární kontrola
28.1 Vergence při čtení a binokulární (fixační) stabilita
28.2 Test Dunlopové
28.3 Binokulární instabilita a její náprava
28.4 Vergence a fonologické schopnosti
28.5 Binokulární kontrola během sakád
29. Plynulé sledovací oční pohyby
Doslov
Příloha
Literatura

O Autorovi

Jošt Jiří
Mgr. Jiří Jošt, CSc., žák prof. Z.Matějčka a doc.V. Hrabala, dlouhodobě pracoval v pedagogicko-psychologickém poradenství. Od r. 2002 přednáší na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Věnuje se zejména problému specifických poruch učení a jejich vztahu k očním pohybům. Je členem Mezinárodní akademie pro výzkum poruch učení (International Academy for Research in Learning Disabilities) a odborné společnosti Dyslexie.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 160  -30 %
E-kniha 137  -30 %
Tištěná 188  -30 %
Tištěná 258  -30 %
E-kniha 220  -30 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.