0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dějiny filozofie výchovy

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299  254  -15 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 29. 09. 2022 13:56
i: 43253 n: 27135608r: 12956
E-kniha
PDF
254  216  -15 %
Ihned ke stažení
i: 43475 n: 27119967r: 12956
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Ukázky z E-knihy

PDF
Rozmanitost edukačních systémů a přístupů ke vzdělávání je zrcadlem existence mnoha filozofických nazírání, která jsou východisky pro výběr obsahu učiva, způsobů jeho osvojování, ale i pro postoje a vztahy v edukačním procesu. Výchovně-vzdělávací cíle od nepaměti reflektují jisté koncepce chápání člověka, společnosti i světa.

Pokud se pedagog dívá na edukační proces a jeho aktéry filozofickýma očima, je nucen klást si otázky související s možnostmi i omezeními svého edukačního působení. Tato publikace se zaměřuje na historický přehled filozoficko-pedagogických koncepcí, počínaje starověkem. Jejím cílem je pedagogy, budoucí pedagogy, ale i všechny, kterým je otázka výchovy a vzdělávání blízká, podnítit k zamyšlení nad touto problematikou.

Doprava zdarma platí pro všechny objednávky nad 200 Kč.

Z obsahu knihy Dějiny filozofie výchovy

Úvod

1. Filozofické základy výchovy v orientálních zemích v době starověku
1.1 Starověká Indie
1.1.1 Siddhárta Gautama a buddhismus
1.2 Starověká Čína a edukační otázky
1.2.1 Lao-c’ (Lao-tse)
1.2.2 Konfucius
1.3 Starověký Egypt
1.4 Prameny výchovy u starověkých Hebrejců

2. Filozofické názory jako základ výchovy v antice
2.1 Rané řecké období
2.1.1 Sparta a Atény
2.1.2 Přírodní filozofie
2.1.3 Sofisté
2.2 Klasické řecké období
2.2.1 Sókratés
2.2.2 Platón
2.2.3 Aristotelés
2.3 Poklasické období starověku
2.3.1 Epikúrejci
2.3.1.1 Epikúros
2.3.2 Stoikové
2.3.2.1 Lucius Anneus Seneca ml.
2.3.2.2 Marcus Aurelius
2.3.3 Skeptikové
2.3.3.1 Marcus Tullius Cicero

3. Křesťanský starověk
3.1 Aurelius Augustinus
3.2 Anicius Manlius Severinus Boëthius

4. Středověk
4.1 Jaro středověku
4.1.1 Vznik nových škol
4.1.2 Výchova rytířů a dívek
4.2 Inkluze arabského a židovského myšlení
4.2.1 Arabští myslitelé
4.2.1.1 Al-Fárábí
4.2.1.2 Avicenna
4.2.1.3 Averroes – Ibn Rushd
4.2.2 Židovští myslitelé
4.2.2.1 Maimonides – Moses Ben Maimon
4.2.2.2 Solomon ben Isac (Shlomo Yitzchaki) – Raši (Rashi)
4.3 První univerzity
4.4 Zlatý věk středověku – scholastika
4.4.1 Spor o univerzálie
4.4.2 Etické otázky
4.4.3 Bonaventura z Bagnoregia – Giovanni di Fidanza
4.4.4 Tomáš Akvinský
4.5 Podzim středověku
4.5.1 John Duns Scotus
4.5.2 William Ockham

5. Novověk
5.1 Humanismus a renesance
5.1.1 Michel Eyquem de Montaigne
5.1.2 Erasmus Rotterdamský (Desiderius Erasmus Rotterdamus)
5.1.3 Thomas More
5.1.4 Francis Bacon
5.2 Klasická novověká filozofie
5.2.1 Baroko a klasicismus
5.2.1.1 René Descartes (lat. Renatus Cartesius)
5.2.1.2 Jan Amos Komenský
5.2.1.3 Francouzské školství v 17. století
5.2.1.4 Blaise Pascal
5.2.2 Osvícenství
5.2.2.1 John Locke
5.2.2.2 Jean-Jacques Rousseau
5.2.3 Německý klasický idealismus
5.2.3.1 Immanuel Kant
5.2.3.2 Johann Friedrich Herbart

6. Poklasická a současná novověká filozofie výchovy
6.1 Vliv marxismu na edukaci

7. Filozofie a pedagogika 20. století
7.1 Pragmatismus v pedagogice a vzdělávání
7.1.1 John Dewey

Závěr
Summary
Literatura
Použité zkratky
Použité obrázky
Jmenný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.09.2022
Katalogové číslo: 27092
ISBN: 978-80-271-3560-8
Formát / stran: 167×240, 216 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 7.85MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Recenze

„Publikácia rieši problematiku, ktorá sa vyznačuje v súčasnej dobe nedostatočným spracovaním, chýbajúcimi novými vedeckými publikáciami. Dielo je komplexným a utilitárnym publikačným výstupom, problematiku predkladá systematizovane. [...] Prispeje k hlbšiemu prieniku do poznania dejín pedagogického myslenia.“
PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.

„Predkladaná kniha je vhodným príspevkom k podpore procesov zmien v oblasti vzdelávania tým, že prináša ucelený prehľad tých najdôležitejších filozofických koncepcií v dejinách s dôrazom na ich dôsledky pre pedagogiku.“
doc. RNDr. Adrián Slavkovský, PhD.

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Dějiny filozofie výchovy

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.09.2022
Katalogové číslo: 27092
ISBN: 978-80-271-3560-8
Formát / stran: 167×240, 216 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 7.85 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Dějiny filozofie výchovy

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299  254  -15 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 29. 09. 2022 13:56
i: 43253 n: 27135608r: 12956
E-kniha
PDF
254  216  -15 %
Ihned ke stažení
i: 43475 n: 27119967r: 12956
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Rozmanitost edukačních systémů a přístupů ke vzdělávání je zrcadlem existence mnoha filozofických nazírání, která jsou východisky pro výběr obsahu učiva, způsobů jeho osvojování, ale i pro postoje a vztahy v edukačním procesu. Výchovně-vzdělávací cíle od nepaměti reflektují jisté koncepce chápání člověka, společnosti i světa.

Pokud se pedagog dívá na edukační proces a jeho aktéry filozofickýma očima, je nucen klást si otázky související s možnostmi i omezeními svého edukačního působení. Tato publikace se zaměřuje na historický přehled filozoficko-pedagogických koncepcí, počínaje starověkem. Jejím cílem je pedagogy, budoucí pedagogy, ale i všechny, kterým je otázka výchovy a vzdělávání blízká, podnítit k zamyšlení nad touto problematikou.
Doprava zdarma platí pro všechny objednávky nad 200 Kč.

Z obsahu knihy Dějiny filozofie výchovy

Úvod

1. Filozofické základy výchovy v orientálních zemích v době starověku
1.1 Starověká Indie
1.1.1 Siddhárta Gautama a buddhismus
1.2 Starověká Čína a edukační otázky
1.2.1 Lao-c’ (Lao-tse)
1.2.2 Konfucius
1.3 Starověký Egypt
1.4 Prameny výchovy u starověkých Hebrejců

2. Filozofické názory jako základ výchovy v antice
2.1 Rané řecké období
2.1.1 Sparta a Atény
2.1.2 Přírodní filozofie
2.1.3 Sofisté
2.2 Klasické řecké období
2.2.1 Sókratés
2.2.2 Platón
2.2.3 Aristotelés
2.3 Poklasické období starověku
2.3.1 Epikúrejci
2.3.1.1 Epikúros
2.3.2 Stoikové
2.3.2.1 Lucius Anneus Seneca ml.
2.3.2.2 Marcus Aurelius
2.3.3 Skeptikové
2.3.3.1 Marcus Tullius Cicero

3. Křesťanský starověk
3.1 Aurelius Augustinus
3.2 Anicius Manlius Severinus Boëthius

4. Středověk
4.1 Jaro středověku
4.1.1 Vznik nových škol
4.1.2 Výchova rytířů a dívek
4.2 Inkluze arabského a židovského myšlení
4.2.1 Arabští myslitelé
4.2.1.1 Al-Fárábí
4.2.1.2 Avicenna
4.2.1.3 Averroes – Ibn Rushd
4.2.2 Židovští myslitelé
4.2.2.1 Maimonides – Moses Ben Maimon
4.2.2.2 Solomon ben Isac (Shlomo Yitzchaki) – Raši (Rashi)
4.3 První univerzity
4.4 Zlatý věk středověku – scholastika
4.4.1 Spor o univerzálie
4.4.2 Etické otázky
4.4.3 Bonaventura z Bagnoregia – Giovanni di Fidanza
4.4.4 Tomáš Akvinský
4.5 Podzim středověku
4.5.1 John Duns Scotus
4.5.2 William Ockham

5. Novověk
5.1 Humanismus a renesance
5.1.1 Michel Eyquem de Montaigne
5.1.2 Erasmus Rotterdamský (Desiderius Erasmus Rotterdamus)
5.1.3 Thomas More
5.1.4 Francis Bacon
5.2 Klasická novověká filozofie
5.2.1 Baroko a klasicismus
5.2.1.1 René Descartes (lat. Renatus Cartesius)
5.2.1.2 Jan Amos Komenský
5.2.1.3 Francouzské školství v 17. století
5.2.1.4 Blaise Pascal
5.2.2 Osvícenství
5.2.2.1 John Locke
5.2.2.2 Jean-Jacques Rousseau
5.2.3 Německý klasický idealismus
5.2.3.1 Immanuel Kant
5.2.3.2 Johann Friedrich Herbart

6. Poklasická a současná novověká filozofie výchovy
6.1 Vliv marxismu na edukaci

7. Filozofie a pedagogika 20. století
7.1 Pragmatismus v pedagogice a vzdělávání
7.1.1 John Dewey

Závěr
Summary
Literatura
Použité zkratky
Použité obrázky
Jmenný rejstřík

Recenze

„Publikácia rieši problematiku, ktorá sa vyznačuje v súčasnej dobe nedostatočným spracovaním, chýbajúcimi novými vedeckými publikáciami. Dielo je komplexným a utilitárnym publikačným výstupom, problematiku predkladá systematizovane. [...] Prispeje k hlbšiemu prieniku do poznania dejín pedagogického myslenia.“
PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.

„Predkladaná kniha je vhodným príspevkom k podpore procesov zmien v oblasti vzdelávania tým, že prináša ucelený prehľad tých najdôležitejších filozofických koncepcií v dejinách s dôrazom na ich dôsledky pre pedagogiku.“
doc. RNDr. Adrián Slavkovský, PhD.

O Autorovi

Šarníková Gabriela

Gabriela Šarníková se narodila v Prešově, městě na východním Slovensku. Je absolventkou střední pedagogické školy a pedagogické fakulty v Prešově a filozofické fakulty v polském Lublinu. Vystudovala slovenský jazyk a literaturu, pedagogiku a filozofii a na Duquesne University v Pittsburghu absolvovala kurz angličtiny. V současnosti bydlí v Bratislavě a působí na Univerzitě Palackého v Olomouci a jako lektorka ve vzdělávací instituci Inšpirácia se sídlem v Bratislavě.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 594  -15 %
E-kniha 505  -15 %
Tištěná 365  -15 %
E-kniha 310  -15 %
Tištěná 314  -15 %
E-kniha 267  -15 %
Tištěná 254  -15 %
E-kniha 216  -15 %
Tištěná 220  -15 %
E-kniha 187  -15 %
Tištěná 305  -15 %
E-kniha 259  -15 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.