- 23 % z DMOC
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 254 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 07. 06. 2023 1:45
i: 43253 n: 27135608r: 12956 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 196 Kč -23 %Ihned ke stažení
i: 43475 n: 27140206r: 12956
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Rozmanitost edukačních systémů a přístupů ke vzdělávání je zrcadlem existence mnoha filozofických nazírání, která jsou východisky pro výběr obsahu učiva, způsobů jeho osvojování, ale i pro postoje a vztahy v edukačním procesu. Výchovně-vzdělávací cíle od nepaměti reflektují jisté koncepce chápání člověka, společnosti i světa.
Pokud se pedagog dívá na edukační proces a jeho aktéry filozofickýma očima, je nucen klást si otázky související s možnostmi i omezeními svého edukačního působení. Tato publikace se zaměřuje na historický přehled filozoficko-pedagogických koncepcí, počínaje starověkem. Jejím cílem je pedagogy, budoucí pedagogy, ale i všechny, kterým je otázka výchovy a vzdělávání blízká, podnítit k zamyšlení nad touto problematikou.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod
1. Filozofické základy výchovy v orientálních zemích v době starověku
1.1 Starověká Indie
1.1.1 Siddhárta Gautama a buddhismus
1.2 Starověká Čína a edukační otázky
1.2.1 Lao-c’ (Lao-tse)
1.2.2 Konfucius
1.3 Starověký Egypt
1.4 Prameny výchovy u starověkých Hebrejců
2. Filozofické názory jako základ výchovy v antice
2.1 Rané řecké období
2.1.1 Sparta a Atény
2.1.2 Přírodní filozofie
2.1.3 Sofisté
2.2 Klasické řecké období
2.2.1 Sókratés
2.2.2 Platón
2.2.3 Aristotelés
2.3 Poklasické období starověku
2.3.1 Epikúrejci
2.3.1.1 Epikúros
2.3.2 Stoikové
2.3.2.1 Lucius Anneus Seneca ml.
2.3.2.2 Marcus Aurelius
2.3.3 Skeptikové
2.3.3.1 Marcus Tullius Cicero
3. Křesťanský starověk
3.1 Aurelius Augustinus
3.2 Anicius Manlius Severinus Boëthius
4. Středověk
4.1 Jaro středověku
4.1.1 Vznik nových škol
4.1.2 Výchova rytířů a dívek
4.2 Inkluze arabského a židovského myšlení
4.2.1 Arabští myslitelé
4.2.1.1 Al-Fárábí
4.2.1.2 Avicenna
4.2.1.3 Averroes – Ibn Rushd
4.2.2 Židovští myslitelé
4.2.2.1 Maimonides – Moses Ben Maimon
4.2.2.2 Solomon ben Isac (Shlomo Yitzchaki) – Raši (Rashi)
4.3 První univerzity
4.4 Zlatý věk středověku – scholastika
4.4.1 Spor o univerzálie
4.4.2 Etické otázky
4.4.3 Bonaventura z Bagnoregia – Giovanni di Fidanza
4.4.4 Tomáš Akvinský
4.5 Podzim středověku
4.5.1 John Duns Scotus
4.5.2 William Ockham
5. Novověk
5.1 Humanismus a renesance
5.1.1 Michel Eyquem de Montaigne
5.1.2 Erasmus Rotterdamský (Desiderius Erasmus Rotterdamus)
5.1.3 Thomas More
5.1.4 Francis Bacon
5.2 Klasická novověká filozofie
5.2.1 Baroko a klasicismus
5.2.1.1 René Descartes (lat. Renatus Cartesius)
5.2.1.2 Jan Amos Komenský
5.2.1.3 Francouzské školství v 17. století
5.2.1.4 Blaise Pascal
5.2.2 Osvícenství
5.2.2.1 John Locke
5.2.2.2 Jean-Jacques Rousseau
5.2.3 Německý klasický idealismus
5.2.3.1 Immanuel Kant
5.2.3.2 Johann Friedrich Herbart
6. Poklasická a současná novověká filozofie výchovy
6.1 Vliv marxismu na edukaci
7. Filozofie a pedagogika 20. století
7.1 Pragmatismus v pedagogice a vzdělávání
7.1.1 John Dewey
Závěr
Summary
Literatura
Použité zkratky
Použité obrázky
Jmenný rejstřík
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 21.09.2022
Katalogové číslo: 27092
ISBN: 978-80-271-3560-8
Formát / stran: 167×240, 216 stran
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 28.21MB | 7.85MB | 4.82MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Recenze
„Publikácia rieši problematiku, ktorá sa vyznačuje v súčasnej dobe nedostatočným spracovaním, chýbajúcimi novými vedeckými publikáciami. Dielo je komplexným a utilitárnym publikačným výstupom, problematiku predkladá systematizovane. [...] Prispeje k hlbšiemu prieniku do poznania dejín pedagogického myslenia.“
PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.
„Predkladaná kniha je vhodným príspevkom k podpore procesov zmien v oblasti vzdelávania tým, že prináša ucelený prehľad tých najdôležitejších filozofických koncepcií v dejinách s dôrazom na ich dôsledky pre pedagogiku.“
doc. RNDr. Adrián Slavkovský, PhD.
- 23 % z DMOC
i DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Tištěná kniha
Datum vydání: 21.09.2022
Katalogové číslo: 27092
ISBN: 978-80-271-3560-8
Formát / stran: 167×240, 216 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 28.21 MB | 7.85 MB | 4.82 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Dějiny filozofie výchovy
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 254 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 07. 06. 2023 1:45
i: 43253 n: 27135608r: 12956 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 196 Kč -23 %Ihned ke stažení
i: 43475 n: 27140206r: 12956
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Rozmanitost edukačních systémů a přístupů ke vzdělávání je zrcadlem existence mnoha filozofických nazírání, která jsou východisky pro výběr obsahu učiva, způsobů jeho osvojování, ale i pro postoje a vztahy v edukačním procesu. Výchovně-vzdělávací cíle od nepaměti reflektují jisté koncepce chápání člověka, společnosti i světa.
Pokud se pedagog dívá na edukační proces a jeho aktéry filozofickýma očima, je nucen klást si otázky související s možnostmi i omezeními svého edukačního působení. Tato publikace se zaměřuje na historický přehled filozoficko-pedagogických koncepcí, počínaje starověkem. Jejím cílem je pedagogy, budoucí pedagogy, ale i všechny, kterým je otázka výchovy a vzdělávání blízká, podnítit k zamyšlení nad touto problematikou.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Dějiny filozofie výchovy
Úvod
1. Filozofické základy výchovy v orientálních zemích v době starověku
1.1 Starověká Indie
1.1.1 Siddhárta Gautama a buddhismus
1.2 Starověká Čína a edukační otázky
1.2.1 Lao-c’ (Lao-tse)
1.2.2 Konfucius
1.3 Starověký Egypt
1.4 Prameny výchovy u starověkých Hebrejců
2. Filozofické názory jako základ výchovy v antice
2.1 Rané řecké období
2.1.1 Sparta a Atény
2.1.2 Přírodní filozofie
2.1.3 Sofisté
2.2 Klasické řecké období
2.2.1 Sókratés
2.2.2 Platón
2.2.3 Aristotelés
2.3 Poklasické období starověku
2.3.1 Epikúrejci
2.3.1.1 Epikúros
2.3.2 Stoikové
2.3.2.1 Lucius Anneus Seneca ml.
2.3.2.2 Marcus Aurelius
2.3.3 Skeptikové
2.3.3.1 Marcus Tullius Cicero
3. Křesťanský starověk
3.1 Aurelius Augustinus
3.2 Anicius Manlius Severinus Boëthius
4. Středověk
4.1 Jaro středověku
4.1.1 Vznik nových škol
4.1.2 Výchova rytířů a dívek
4.2 Inkluze arabského a židovského myšlení
4.2.1 Arabští myslitelé
4.2.1.1 Al-Fárábí
4.2.1.2 Avicenna
4.2.1.3 Averroes – Ibn Rushd
4.2.2 Židovští myslitelé
4.2.2.1 Maimonides – Moses Ben Maimon
4.2.2.2 Solomon ben Isac (Shlomo Yitzchaki) – Raši (Rashi)
4.3 První univerzity
4.4 Zlatý věk středověku – scholastika
4.4.1 Spor o univerzálie
4.4.2 Etické otázky
4.4.3 Bonaventura z Bagnoregia – Giovanni di Fidanza
4.4.4 Tomáš Akvinský
4.5 Podzim středověku
4.5.1 John Duns Scotus
4.5.2 William Ockham
5. Novověk
5.1 Humanismus a renesance
5.1.1 Michel Eyquem de Montaigne
5.1.2 Erasmus Rotterdamský (Desiderius Erasmus Rotterdamus)
5.1.3 Thomas More
5.1.4 Francis Bacon
5.2 Klasická novověká filozofie
5.2.1 Baroko a klasicismus
5.2.1.1 René Descartes (lat. Renatus Cartesius)
5.2.1.2 Jan Amos Komenský
5.2.1.3 Francouzské školství v 17. století
5.2.1.4 Blaise Pascal
5.2.2 Osvícenství
5.2.2.1 John Locke
5.2.2.2 Jean-Jacques Rousseau
5.2.3 Německý klasický idealismus
5.2.3.1 Immanuel Kant
5.2.3.2 Johann Friedrich Herbart
6. Poklasická a současná novověká filozofie výchovy
6.1 Vliv marxismu na edukaci
7. Filozofie a pedagogika 20. století
7.1 Pragmatismus v pedagogice a vzdělávání
7.1.1 John Dewey
Závěr
Summary
Literatura
Použité zkratky
Použité obrázky
Jmenný rejstřík
Recenze
„Publikácia rieši problematiku, ktorá sa vyznačuje v súčasnej dobe nedostatočným spracovaním, chýbajúcimi novými vedeckými publikáciami. Dielo je komplexným a utilitárnym publikačným výstupom, problematiku predkladá systematizovane. [...] Prispeje k hlbšiemu prieniku do poznania dejín pedagogického myslenia.“
PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.
„Predkladaná kniha je vhodným príspevkom k podpore procesov zmien v oblasti vzdelávania tým, že prináša ucelený prehľad tých najdôležitejších filozofických koncepcií v dejinách s dôrazom na ich dôsledky pre pedagogiku.“
doc. RNDr. Adrián Slavkovský, PhD.
O Autorovi
Šarníková GabrielaGabriela Šarníková se narodila v Prešově, městě na východním Slovensku. Je absolventkou střední pedagogické školy a pedagogické fakulty v Prešově a filozofické fakulty v polském Lublinu. Vystudovala slovenský jazyk a literaturu, pedagogiku a filozofii a na Duquesne University v Pittsburghu absolvovala kurz angličtiny. V současnosti bydlí v Bratislavě a působí na Univerzitě Palackého v Olomouci a jako lektorka ve vzdělávací instituci Inšpirácia se sídlem v Bratislavě.