0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dějiny pedagogiky

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 17.12.2017 22:34
i: 15938 n: 24724294r: 5086
E-kniha
PDF (Adobe DRM)
254
Ihned ke stažení
i: 15939 n: 24769233r: 5086
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických.Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země. Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.

Z obsahu knihy Dějiny pedagogiky

Obsah

Předmluva ……………………………………………………………………
.
1. Pedagogické myšlení Jana Ámose Komenského ………………………….
1.1 Komenský – poutník na prahu novověku ………………………………...
1.2 Komenský jako protestant a české země …………………………………
1.3 Komenský bloudící v „Labyrintu světa“ …………………………………
1.4 Komenský a novověká věda ……………………………………………..
1.5 Komenského všenápravné snahy ………………………………………...
1.6 Komenského „Vševýchova“ ……………………………………………..
1.7 Komenského metoda učení ………………………………………………
1.8 Textová analýza ………………………………………………………….

2. John Locke a koncept „všemocné“ výchovy ……………………………...
2.1 Komenský, Locke, Rousseau a jejich pedagogické motivy v období
novověku …………………………………………………………………….
2.2 John Locke – spolutvůrce občanské společnosti? ………………………
2.3 John Locke – svědek a zastánce demokratických změn v Anglii ………
2.4 Locke a jeho politologické myšlení …………………………………….
2.5 Lockovo pedagogické myšlení a výchova občana ……………………...
2.6 Textová analýza …………………………………………………………

3. Jean Jacques Rousseau a mýtus „přirozené, svobodné“ výchovy ……..
3.1 J. J. Rousseau – filozof citu ……………………………………………..
3.2 Rousseau na útěku před společností i sám před sebou …………………
3.3 Rousseau a „přirozená“ výchova ……………………………………….
3.4 Textová analýza ………………………………………………………...

4. Filantropisté a zbožnost ve výchově ……………………………………..
4.1 Osvícenství v Německu ………………………………………………...
4.2 Znaky filantropismu ……………………………………………………
4.3 Filantropisté – pedagogové „posedlí výchovou“ ………………………
4.4 Filantropisté – spolupracovníci a kritici Basedowa ……………………
4.5 Johann Heinrich Pestalozzi – otec i matka chudých dětí, aneb Švýcar
velkého srdce ………………………………………………………………

5. Osvícenské reformy v českých zemích ………………………………….
5.1 České země v době osvícenství ………………………………………..
5.2 Školské reformy ……………………………………………………….
5.3 Všeobecný školní řád – pedagogická analýza …………………………
5.4 Význam Františka Kindermanna pro tereziánskou školskou reformu …
5.5 Textová analýza ………………………………………………………..

6. Stabilizace veřejného školství v českých zemích a rozvoj
pedagogiky jako vědy ………………………………………………………...
6.1 Rozvoj školství v 19. století v českých zemích ………………………..
6.2 Hasnerův zákon ………………………………………………………..
6.3 Textová analýza ………………………………………………………..
6.4 Rozvoj pozitivizmu a dopady na učební obsahy ………………………
6.5 Pedagogický systém J. F. Herbarta …………………………………….
6.6 Herbartova koncepce vyučování ………………………………………

7. Světové reformně pedagogické hnutí …………………………………..
7.1 Reformní pedagogika …………………………………………………
7.2 Frankofonní reformně pedagogičtí představitelé …………………….
7.3 Pragmatická pedagogika ……………………………………………..
7.4 Textová analýza ………………………………………………………
7.5 Individualizace v amerických reformně pedagogických konceptech …
7.6 Německá reformně pedagogická tradice …………………………..

8. Maria Montessori a její pedagogická koncepce
8.1. K principům pedagogiky Marie Montessori
8.2. Didaktický materiál a připravené prostředí
8.3 Osobnost a postavení vychovatele – učitele v koncepci M. Montessori
8.4. Textová analýza

9. Reformně pedagogická koncepce Celestina Freineta
9.1 Východiska a principy pedagogického myšlení Célestina Freineta
9.2 Moderní. francouzská škola

10. Venkovské výchovné ústavy
10.1 C. Reddie – duchovní otec venkovských výchovných ústavů
10.2 Venkovské výchovné ústavy v Německu
10.2.1 Hermann Lietz a jím založené venkovské výchovné ústavy
10.2.2 Venkovské výchovné ústavy založené spolupracovníky a následovníky Lietze
10.2.3 Emlohstobba – pedagogický manifest německých venkovských výchovných ústavů
10.2.4 Pedagogické principy Lietzových ústavů

11. Gustav Wyneken a Svobodná obec ve Wickersdorfu
11.1. Výchovné a vzdělávací zásady ve Svobodné školní obci ve Wickersdorfu
11.2 Pospolitost a svobodná školní obec

12. Pedagogika Rudolfa Steinera a koncepce waldorfského školství
12.1 Rudolf Steiner – teosof a antroposof
12.2 K názvu a cílům waldorfské školy
12.3 Goetheanum – centrum antroposofů
12.4 Charakteristika a cíle modeního školství
12.5 Textová analýza

13. Peter Petrsen a jenský plán
13.1 Pedagogické prostředky jenské pedagogiky
13.2 Rozvrhování učiva

14. Reformně pedagogické hnutí v ČSR ……………………………………
14.1 Situace ve školství v ČSR po roce 1918 ………………………………
14.2 České reformně pedagogické pokusy v prvním desetiletí vzniku ČSR …
14.3 „Příhodovská“ reforma ………………………………………………….
14.4 Komenium – jednotná vnitřně diferencovaná škola druhého stupně ……
14.4.1 Činná či produkční škola ………………………………………..
14.4.2 Koncentrace ……………………………………………………..
14.4.3 Diferenciace a individualizace …………………………………..
14.4.4 Hodnocení a klasifikace …………………………………………
14.4.5 Společenská škola ……………………………………………….
14.5 Německé reformně pedagogické pokusy v ČSR ………………………..
14.6 Textová analýza …………………………………………………………

Doporučená literatura ……………………………………………………….. ...

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 06. 2008
Katalogové číslo: 2723
ISBN: 978-80-247-2429-4
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.2MB
Druh ochrany: Adobe DRM
Dějiny pedagogiky
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 11. 06. 2008
Katalogové číslo: 2723
ISBN: 978-80-247-2429-4
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.2MB
Druh ochrany: Adobe DRM

Dějiny pedagogiky

Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických.Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země. Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 17.12.2017 22:34
i: 15938 n: 24724294r: 5086
E-kniha
PDF (Adobe DRM)
254
Ihned ke stažení
i: 15939 n: 24769233r: 5086

Z obsahu knihy Dějiny pedagogiky

Obsah

Předmluva ……………………………………………………………………
.
1. Pedagogické myšlení Jana Ámose Komenského ………………………….
1.1 Komenský – poutník na prahu novověku ………………………………...
1.2 Komenský jako protestant a české země …………………………………
1.3 Komenský bloudící v „Labyrintu světa“ …………………………………
1.4 Komenský a novověká věda ……………………………………………..
1.5 Komenského všenápravné snahy ………………………………………...
1.6 Komenského „Vševýchova“ ……………………………………………..
1.7 Komenského metoda učení ………………………………………………
1.8 Textová analýza ………………………………………………………….

2. John Locke a koncept „všemocné“ výchovy ……………………………...
2.1 Komenský, Locke, Rousseau a jejich pedagogické motivy v období
novověku …………………………………………………………………….
2.2 John Locke – spolutvůrce občanské společnosti? ………………………
2.3 John Locke – svědek a zastánce demokratických změn v Anglii ………
2.4 Locke a jeho politologické myšlení …………………………………….
2.5 Lockovo pedagogické myšlení a výchova občana ……………………...
2.6 Textová analýza …………………………………………………………

3. Jean Jacques Rousseau a mýtus „přirozené, svobodné“ výchovy ……..
3.1 J. J. Rousseau – filozof citu ……………………………………………..
3.2 Rousseau na útěku před společností i sám před sebou …………………
3.3 Rousseau a „přirozená“ výchova ……………………………………….
3.4 Textová analýza ………………………………………………………...

4. Filantropisté a zbožnost ve výchově ……………………………………..
4.1 Osvícenství v Německu ………………………………………………...
4.2 Znaky filantropismu ……………………………………………………
4.3 Filantropisté – pedagogové „posedlí výchovou“ ………………………
4.4 Filantropisté – spolupracovníci a kritici Basedowa ……………………
4.5 Johann Heinrich Pestalozzi – otec i matka chudých dětí, aneb Švýcar
velkého srdce ………………………………………………………………

5. Osvícenské reformy v českých zemích ………………………………….
5.1 České země v době osvícenství ………………………………………..
5.2 Školské reformy ……………………………………………………….
5.3 Všeobecný školní řád – pedagogická analýza …………………………
5.4 Význam Františka Kindermanna pro tereziánskou školskou reformu …
5.5 Textová analýza ………………………………………………………..

6. Stabilizace veřejného školství v českých zemích a rozvoj
pedagogiky jako vědy ………………………………………………………...
6.1 Rozvoj školství v 19. století v českých zemích ………………………..
6.2 Hasnerův zákon ………………………………………………………..
6.3 Textová analýza ………………………………………………………..
6.4 Rozvoj pozitivizmu a dopady na učební obsahy ………………………
6.5 Pedagogický systém J. F. Herbarta …………………………………….
6.6 Herbartova koncepce vyučování ………………………………………

7. Světové reformně pedagogické hnutí …………………………………..
7.1 Reformní pedagogika …………………………………………………
7.2 Frankofonní reformně pedagogičtí představitelé …………………….
7.3 Pragmatická pedagogika ……………………………………………..
7.4 Textová analýza ………………………………………………………
7.5 Individualizace v amerických reformně pedagogických konceptech …
7.6 Německá reformně pedagogická tradice …………………………..

8. Maria Montessori a její pedagogická koncepce
8.1. K principům pedagogiky Marie Montessori
8.2. Didaktický materiál a připravené prostředí
8.3 Osobnost a postavení vychovatele – učitele v koncepci M. Montessori
8.4. Textová analýza

9. Reformně pedagogická koncepce Celestina Freineta
9.1 Východiska a principy pedagogického myšlení Célestina Freineta
9.2 Moderní. francouzská škola

10. Venkovské výchovné ústavy
10.1 C. Reddie – duchovní otec venkovských výchovných ústavů
10.2 Venkovské výchovné ústavy v Německu
10.2.1 Hermann Lietz a jím založené venkovské výchovné ústavy
10.2.2 Venkovské výchovné ústavy založené spolupracovníky a následovníky Lietze
10.2.3 Emlohstobba – pedagogický manifest německých venkovských výchovných ústavů
10.2.4 Pedagogické principy Lietzových ústavů

11. Gustav Wyneken a Svobodná obec ve Wickersdorfu
11.1. Výchovné a vzdělávací zásady ve Svobodné školní obci ve Wickersdorfu
11.2 Pospolitost a svobodná školní obec

12. Pedagogika Rudolfa Steinera a koncepce waldorfského školství
12.1 Rudolf Steiner – teosof a antroposof
12.2 K názvu a cílům waldorfské školy
12.3 Goetheanum – centrum antroposofů
12.4 Charakteristika a cíle modeního školství
12.5 Textová analýza

13. Peter Petrsen a jenský plán
13.1 Pedagogické prostředky jenské pedagogiky
13.2 Rozvrhování učiva

14. Reformně pedagogické hnutí v ČSR ……………………………………
14.1 Situace ve školství v ČSR po roce 1918 ………………………………
14.2 České reformně pedagogické pokusy v prvním desetiletí vzniku ČSR …
14.3 „Příhodovská“ reforma ………………………………………………….
14.4 Komenium – jednotná vnitřně diferencovaná škola druhého stupně ……
14.4.1 Činná či produkční škola ………………………………………..
14.4.2 Koncentrace ……………………………………………………..
14.4.3 Diferenciace a individualizace …………………………………..
14.4.4 Hodnocení a klasifikace …………………………………………
14.4.5 Společenská škola ……………………………………………….
14.5 Německé reformně pedagogické pokusy v ČSR ………………………..
14.6 Textová analýza …………………………………………………………

Doporučená literatura ……………………………………………………….. ...

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 289
E-kniha 246
Tištěná 269
E-kniha 229
E-kniha 339
Tištěná 149
E-kniha 339
Tištěná 99
E-kniha 322
E-kniha 271

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace