0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Delikvence

Analýza produktů činnosti delikventní subkultury jako diagnostický a resocializační nástroj

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
259  207  -20 %
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 12.12.2019 5:43
i: 32108 n: 27120130r: 10349
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Ukázky z E-knihy

Monografie vychází z dlouholetých zkušeností autorů z práce s delikventy ve věznicích a výchovných ústavech. V tomto prostředí dochází k náročným životním situacím, někdy až dramatickým. Následné reakce delikventů se promítají i do jejich výtvarné činnosti a písemných projevů. Rozbor těchto materiálů má značný potenciál jak v diagnostice, tak v procesu resocializace odsouzených.
   
Cílem arteterapeutického přístupu je eliminovat působení zátěžových situací na psychiku a osobnost a dosáhnout resocializačních cílů, tedy korigovat chování delikventů tak, aby se pohybovalo v rámci společensky přijatelných norem.

Publikace začíná částí teoretickou, která se věnuje jednak vymezení pojmů v oblasti etiologie delikvence a kriminality a jednak zachycení typických osobnostních rysů a znaků pachatelů trestných činů. Představuje také aktuální otázky ústavní a penitenciární praxe.

Praktická část knihy přináší ukázky výtvarných a písemných prací uvězněných a analyzuje je v kontextu s faktory, které jsou příčinou vzniku a rozvoje delikventního a kriminálního chování.  Výsledky klasických psychodiagnostických metod jsou díky tomu obohaceny o jedinečné poznatky, neopakovatelné pro danou osobnost. Čtenáři se tak nabízí unikátní možnost seznámit se se skrytými motivy, které vedou lidi k páchání závažných kriminálních činů.

Dárkové poukázky

Z obsahu knihy Delikvence

Úvod
TEORETICKÁ VÝCHODSIKA
1. Vymezení vybraných pojmů

    1.1 Delikvence
    1.2 Kriminalita
2. Etiologie delikvence
    2.1 Biologické faktory
    2.2 Psychické faktory
    2.3 Sociální faktorry
3. Charakteristické osobnostní znaky delikventní populace
    3.1 Osobnostní charakteristika
    3.2 Kognitivní charakteristika
    3.3 Morální charakteristika
    3.4 Charakteristika z hlediska rizika nebezpečnosti a motivace k nápravě
PRAKTICKÁ VÝCHODISKA
4. Uvedení do problematiky
    4.1 Některá teoretická východiska existence niterných témat
         4.1.1 Psychoanalýza a osobnost
         4.1.2 Jungovo pojetí osobnosti
    4.2 Psychodynamické pojetí výtvarné výchovy a arteterapie
    4.3 Reakce na aktuální psychická traumata
         4.3.1 Specifika vězeňské populace
         4.3.2 Specifika obětí násilné trestné činnosti
    4.4 Současná charakteristika výtvarných aktivit v podmínkách vězeňství
5. Ukázky současného stavu výtvarných činností v podmínkách vězeňství
          5.1.1 Vnější témata jako prevence senzorické deprivace
          5.1.2 Krajiny a portréty jako prevence senzorické deprivace
          5.1.3 Výroba hraček pro někoho s možností exkluzivního zážitku darovat – dát
          5.1.4 Tetování – specifický znak vězeňské subkultury (tzv. manýra)
6. Použité metody
    6.1 Idiografický přístup jako obecný metodologický princip
    6.2 Specifické metody
    6.3 Nedirektivní metodologický přístup
    6.4 Přenos a protipřenos
    6.5 Podpůrná psychoterapie
    6.6 Etopedický přístup
    6.7 Viktimologický přístup
7. Metody hledání niterných témat
    7.1 Metoda triptychu
    7.2 Metoda aktuality
    7.3 Metoda mandaly
8. Etopedické etudy
    8.1 Disociální porucha osobnosti
    8.2 Posttraumatická stresová porucha
         8.2.1 Kauza třiadvacetiletého S. G.
         8.2.2 Zpracování niterného tématu a prezentace
         8.3 O čem vyprávěly stromy
Závěr
Seznam použité literatury

Literatura
Prameny

Tištěná kniha

Datum vydání: 04. 09. 2019
Katalogové číslo: 25087
ISBN: 978-80-271-2013-0
Formát / stran: 144×207, 160 stran
Edice: Psyché
Delikvence

Tištěná kniha

Datum vydání: 04. 09. 2019
Katalogové číslo: 25087
ISBN: 978-80-271-2013-0
Formát / stran: 144×207, 160 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština
100% 1 hlas

Delikvence

Analýza produktů činnosti delikventní subkultury jako diagnostický a resocializační nástroj

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
259  207  -20 %
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 12.12.2019 5:43
i: 32108 n: 27120130r: 10349
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Monografie vychází z dlouholetých zkušeností autorů z práce s delikventy ve věznicích a výchovných ústavech. V tomto prostředí dochází k náročným životním situacím, někdy až dramatickým. Následné reakce delikventů se promítají i do jejich výtvarné činnosti a písemných projevů. Rozbor těchto materiálů má značný potenciál jak v diagnostice, tak v procesu resocializace odsouzených.
   
Cílem arteterapeutického přístupu je eliminovat působení zátěžových situací na psychiku a osobnost a dosáhnout resocializačních cílů, tedy korigovat chování delikventů tak, aby se pohybovalo v rámci společensky přijatelných norem.

Publikace začíná částí teoretickou, která se věnuje jednak vymezení pojmů v oblasti etiologie delikvence a kriminality a jednak zachycení typických osobnostních rysů a znaků pachatelů trestných činů. Představuje také aktuální otázky ústavní a penitenciární praxe.

Praktická část knihy přináší ukázky výtvarných a písemných prací uvězněných a analyzuje je v kontextu s faktory, které jsou příčinou vzniku a rozvoje delikventního a kriminálního chování.  Výsledky klasických psychodiagnostických metod jsou díky tomu obohaceny o jedinečné poznatky, neopakovatelné pro danou osobnost. Čtenáři se tak nabízí unikátní možnost seznámit se se skrytými motivy, které vedou lidi k páchání závažných kriminálních činů.
Dárkové poukázky

Z obsahu knihy Delikvence

Úvod
TEORETICKÁ VÝCHODSIKA
1. Vymezení vybraných pojmů

    1.1 Delikvence
    1.2 Kriminalita
2. Etiologie delikvence
    2.1 Biologické faktory
    2.2 Psychické faktory
    2.3 Sociální faktorry
3. Charakteristické osobnostní znaky delikventní populace
    3.1 Osobnostní charakteristika
    3.2 Kognitivní charakteristika
    3.3 Morální charakteristika
    3.4 Charakteristika z hlediska rizika nebezpečnosti a motivace k nápravě
PRAKTICKÁ VÝCHODISKA
4. Uvedení do problematiky
    4.1 Některá teoretická východiska existence niterných témat
         4.1.1 Psychoanalýza a osobnost
         4.1.2 Jungovo pojetí osobnosti
    4.2 Psychodynamické pojetí výtvarné výchovy a arteterapie
    4.3 Reakce na aktuální psychická traumata
         4.3.1 Specifika vězeňské populace
         4.3.2 Specifika obětí násilné trestné činnosti
    4.4 Současná charakteristika výtvarných aktivit v podmínkách vězeňství
5. Ukázky současného stavu výtvarných činností v podmínkách vězeňství
          5.1.1 Vnější témata jako prevence senzorické deprivace
          5.1.2 Krajiny a portréty jako prevence senzorické deprivace
          5.1.3 Výroba hraček pro někoho s možností exkluzivního zážitku darovat – dát
          5.1.4 Tetování – specifický znak vězeňské subkultury (tzv. manýra)
6. Použité metody
    6.1 Idiografický přístup jako obecný metodologický princip
    6.2 Specifické metody
    6.3 Nedirektivní metodologický přístup
    6.4 Přenos a protipřenos
    6.5 Podpůrná psychoterapie
    6.6 Etopedický přístup
    6.7 Viktimologický přístup
7. Metody hledání niterných témat
    7.1 Metoda triptychu
    7.2 Metoda aktuality
    7.3 Metoda mandaly
8. Etopedické etudy
    8.1 Disociální porucha osobnosti
    8.2 Posttraumatická stresová porucha
         8.2.1 Kauza třiadvacetiletého S. G.
         8.2.2 Zpracování niterného tématu a prezentace
         8.3 O čem vyprávěly stromy
Závěr
Seznam použité literatury

Literatura
Prameny

O Autorovi

Škoda Jiří
Odborník v oblasti pedagogiky a speciální pedagogiky. Vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Zabývá se zejména problematikou řízení učební činnosti žáků a její aplikací v různých oblastech vzdělávání. Jde především o konstruktivistické teorie učení, diagnostiku a výzkum dětských pojetí, inovativní trendy ve výuce, psychofyziologické základy učení a problematiku psychodidaktiky. Ve speciálně pedagogické oblasti se orientuje především na problematiku edukace a rozvoje osob se somatickým postižením a zdravotním znevýhodněním. Působí jako docent katedry pedagogiky Pedagogické fakulty UJEP Ústí nad Labem.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 375  -20 %
E-kniha 319  -20 %
Tištěná 799  -20 %
E-kniha 679  -20 %
Tištěná 319  -20 %
E-kniha 271  -20 %
Tištěná 284  -20 %
E-kniha 242  -20 %
Tištěná 295  -20 %
E-kniha 251  -20 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.