0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dětská řeč a komunikace

Poznatky vývojové psycholingvistiky
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6451
E-kniha
PDF
229 
Ihned ke stažení
i: 18187 n: 24773841r: 6451
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Málokterá schopnost člověka je tak samozřejmá, jako je schopnost dítěte naučit se jazyk a tímto jazykem komunikovat. Ačkoliv osvojování jazyka dětmi je předmětem psychologického a lingvistického bádání již po dobu více než sto let, ani dnes není tento proces dokonale prozkoumán.Kniha objasňuje proces osvojování jazyka a rozvoje komunikační schopnosti u dětí na základě teorií a výzkumů vývojové psycholingvistiky. Seznamuje čtenáře s nejnovějšími teoretickými a výzkumnými poznatky o tom, jak vzniká a vyvíjí se jazyková a komunikační schopnost u dětí od narození a během předškolního období. Publikace je určena především studentům psychologie, lingvistiky, pedagogiky, vysokoškolským pedagogům těchto oborů a také učitelkám mateřských škol.

Z obsahu knihy Dětská řeč a komunikace

Předmluva

1. Fenomén "dětská řečč" a jeho zkoumání
1.1 Historie vědeckého zkoumání dětské řeči
1.2 Informační zdroje k výzkumu dětské řeči a komunikace

2. Osvojování jazyka a vývoj řeči u dětí: Teoretické explanace
2.1. Teorie osvojování jazyka podle Chomského
2.2. Současné koncepce ve vývojové psycholingvistice
Racionalistický přístup
Empiristický přístup
Interakční přístup

3. Charakteristiky vývoje dětské řeči: Výzkumné evidence
3.1. Prenatální kořeny jazyka a komunikace dětí
3.2. Počáteční jazykový input
Prozodické vlastnosti jazykového inputu
Fonémový repertoár jazykového inputu
Schopnost kojenců učit se komunikovat
3.3 Počáteční stadia vývoje řeči
Kdy nastává přechod od percepce řeči dospělého k porozumění řeči dospělého?
Kdy děti začínají mluvit?

4. Konstruování jazykové a komunikační kompetence dětí
4.1. Konstruování gramatické kompetence
Mechanismus osvojování gramatických prostředků u dětí
Osvojování syntaxe
Osvojování tázacích konstrukcí
Osvojování souvětných konstrukcí
4.2 Konstruování sémantické (lexikální) kompetence
Rané období vývoje dětské slovní zásoby
Osvojování významů slov
Osvojování druhů slov
Akcelerace vs. Kontinuální vývoj dětské slovní zásoby
Diference ve vývoji slovní zásoby mezi dívkami a chlapci
Příčiny genderových rozdílů v osvojování slovní zásoby dětmi
4.3 Předškolní období vývoje dětské slovní zásoby

5. Jazykový input
Současné pojetí role jazykového inputu
Základní jazykový input: mateřština / mateřská řeč
Řeč matek a řeč otců
Jazyková senzitivita matek
Dlouhodobé efekty řeči matek
Vliv frekvence slov v jazykovém inputu
Jazykový input z širšího komunikačního prostředí

6. Osvojování komunikační kompetence a charakteristiky dětské komunikace
Komunikační chování dětí a jejich interakční (pragmalingvistické) dovednosti
Podpůrná role dospělých v rozvíjení komunikace dětí
Vliv různých faktorů na komunikaci dětí s dospělými
6.1 Osvojování pragmatických typů výpovědí (řečových aktů) dětmi
Role otců v rozvíjení komunikace dětí
6.2 Komunikace dětí s dětmi

7. Komunikační kompetence dětí a vliv předškolní edukace
7.1. Podpora jazykové a komunikační kompetence dětí v mateřských školách
7.2. Reálná komunikace dětí v mateřských školách
7.3. Komunikace učitelek mateřských škol s dětmi

8. sociální a kulturní determinanty vývoje řeči a komunikace dětí
8.1. Sociální faktory rodinného prostředí
Bernsteinova teorie o sociální podmíněnosti jazykových kódů dětí
Další poznatky o sociální podmíněnosti vývoje dětské řeči
Jazykový input v sociálně odlišných rodinách
8.2 Faktory národních a etnických kultur
8.3 Komplexní vliv sociálních, rasových a kulturních faktorů

9. Dětský bilingvismus
9.1. Fenomén bilingvismus
9.2. Dětský bilingvismus a jeho zdroje
9.3. Vliv jazykového inputu rodičů na bilingvismus dětí
Vývoj slovní zásoby bilingvních dětí
Pozitivní nebo negativní efekty dětského bilingvismu?

Na závěr
Příloha: Metody a nástroje aplikované ve zkoumání dětské řeči a komunikace
Literatura
Seznam rámců
Seznam tabulek
Rejstřík věcný

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.8MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Dětská řeč a komunikace
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.8MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Dětská řeč a komunikace

Poznatky vývojové psycholingvistiky
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6451
E-kniha
PDF
229 
Ihned ke stažení
i: 18187 n: 24773841r: 6451
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Málokterá schopnost člověka je tak samozřejmá, jako je schopnost dítěte naučit se jazyk a tímto jazykem komunikovat. Ačkoliv osvojování jazyka dětmi je předmětem psychologického a lingvistického bádání již po dobu více než sto let, ani dnes není tento proces dokonale prozkoumán.Kniha objasňuje proces osvojování jazyka a rozvoje komunikační schopnosti u dětí na základě teorií a výzkumů vývojové psycholingvistiky. Seznamuje čtenáře s nejnovějšími teoretickými a výzkumnými poznatky o tom, jak vzniká a vyvíjí se jazyková a komunikační schopnost u dětí od narození a během předškolního období. Publikace je určena především studentům psychologie, lingvistiky, pedagogiky, vysokoškolským pedagogům těchto oborů a také učitelkám mateřských škol.

Z obsahu knihy Dětská řeč a komunikace

Předmluva

1. Fenomén "dětská řečč" a jeho zkoumání
1.1 Historie vědeckého zkoumání dětské řeči
1.2 Informační zdroje k výzkumu dětské řeči a komunikace

2. Osvojování jazyka a vývoj řeči u dětí: Teoretické explanace
2.1. Teorie osvojování jazyka podle Chomského
2.2. Současné koncepce ve vývojové psycholingvistice
Racionalistický přístup
Empiristický přístup
Interakční přístup

3. Charakteristiky vývoje dětské řeči: Výzkumné evidence
3.1. Prenatální kořeny jazyka a komunikace dětí
3.2. Počáteční jazykový input
Prozodické vlastnosti jazykového inputu
Fonémový repertoár jazykového inputu
Schopnost kojenců učit se komunikovat
3.3 Počáteční stadia vývoje řeči
Kdy nastává přechod od percepce řeči dospělého k porozumění řeči dospělého?
Kdy děti začínají mluvit?

4. Konstruování jazykové a komunikační kompetence dětí
4.1. Konstruování gramatické kompetence
Mechanismus osvojování gramatických prostředků u dětí
Osvojování syntaxe
Osvojování tázacích konstrukcí
Osvojování souvětných konstrukcí
4.2 Konstruování sémantické (lexikální) kompetence
Rané období vývoje dětské slovní zásoby
Osvojování významů slov
Osvojování druhů slov
Akcelerace vs. Kontinuální vývoj dětské slovní zásoby
Diference ve vývoji slovní zásoby mezi dívkami a chlapci
Příčiny genderových rozdílů v osvojování slovní zásoby dětmi
4.3 Předškolní období vývoje dětské slovní zásoby

5. Jazykový input
Současné pojetí role jazykového inputu
Základní jazykový input: mateřština / mateřská řeč
Řeč matek a řeč otců
Jazyková senzitivita matek
Dlouhodobé efekty řeči matek
Vliv frekvence slov v jazykovém inputu
Jazykový input z širšího komunikačního prostředí

6. Osvojování komunikační kompetence a charakteristiky dětské komunikace
Komunikační chování dětí a jejich interakční (pragmalingvistické) dovednosti
Podpůrná role dospělých v rozvíjení komunikace dětí
Vliv různých faktorů na komunikaci dětí s dospělými
6.1 Osvojování pragmatických typů výpovědí (řečových aktů) dětmi
Role otců v rozvíjení komunikace dětí
6.2 Komunikace dětí s dětmi

7. Komunikační kompetence dětí a vliv předškolní edukace
7.1. Podpora jazykové a komunikační kompetence dětí v mateřských školách
7.2. Reálná komunikace dětí v mateřských školách
7.3. Komunikace učitelek mateřských škol s dětmi

8. sociální a kulturní determinanty vývoje řeči a komunikace dětí
8.1. Sociální faktory rodinného prostředí
Bernsteinova teorie o sociální podmíněnosti jazykových kódů dětí
Další poznatky o sociální podmíněnosti vývoje dětské řeči
Jazykový input v sociálně odlišných rodinách
8.2 Faktory národních a etnických kultur
8.3 Komplexní vliv sociálních, rasových a kulturních faktorů

9. Dětský bilingvismus
9.1. Fenomén bilingvismus
9.2. Dětský bilingvismus a jeho zdroje
9.3. Vliv jazykového inputu rodičů na bilingvismus dětí
Vývoj slovní zásoby bilingvních dětí
Pozitivní nebo negativní efekty dětského bilingvismu?

Na závěr
Příloha: Metody a nástroje aplikované ve zkoumání dětské řeči a komunikace
Literatura
Seznam rámců
Seznam tabulek
Rejstřík věcný

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 249 
E-kniha 212 
Tištěná 399 
E-kniha 339 
Tištěná 349 
E-kniha 297 
Tištěná 269 
Tištěná 199 
E-kniha 305 
Tištěná 149 
E-kniha 149 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.