0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dramaterapie

4., aktualizované a rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
365
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 11.12.2017 9:59
i: 18580 n: 24738512r: 6634
E-kniha
PDF
310
Ihned ke stažení
i: 18581 n: 24775203r: 6634
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Jedinečná publikace na českém trhu, která vychází už ve čtvrtém vydání, je nejen vynikajícím textem pro studenty psychologie, speciální pedagogiky a příbuzných oborů, ale i zajímavým nahlédnutím do jedné z technik arteterapie pro laickou veřejnost. Psychoterapeuti, vychovatelé i vedoucí dramatických kroužků zde mohou najít inspiraci a informace o stále se rozvíjejícím oboru. Na poutavých příkladech z praxe autor vysvětluje jednotlivé fáze terapie i konkrétních sezení. Zvláštní pozornost si zaslouží část knihy věnovaná dramaterapeutickým sezením s mentálně postiženými klienty.

Z obsahu knihy Dramaterapie

Úvodní slovo
Úvodní slovo ke 4., aktualizovanému a rozšířenému vydání
1. Rozdílné tváře dramatu
1.1 Paradivadelní systémy edukační povahy
1.1.1 Dramatická výchova
1.1.2 Divadlo ve výchově
1.2 Paradivadelní systémy terapeutické povahy
1.2.1 Psychodrama
1.2.2 Sociodrama
1.2.3 Psychogymnastika
1.2.4 Teatroterapie
1.3 Další paradivadelní systémy
2. Co je dramaterapie
2.1 Definice dramaterapie
2.2 Odlišnosti mezi dramaterapií a psychodramatem
2.3 Odlišnosti mezi dramaterapií a výchovnou dramatikou
2.4 Vzájemné vztahy paradivadelních oborů v systému
2.4.1 Duální pojetí dramaterapie
2.4.2 Dramaterapie z hlediska přístupu terapeuta
2.5 Klientela dramaterapie
2.6 Cíle dramaterapie
2.7 Improvizace a další prostředky dramaterapie
2.8 Formy dramaterapie
3. Interdisciplinární zdroje dramaterapie
3.1 Dramaterapie a hra
3.1.1 Johan Huizinga
3.1.2 Roger Caillois
3.1.3 Pojetí hry v transakční analýze Erika Berneho
3.2 Dramaterapie a vývojová psychologie
3.2.1 Erik H. Erikson
3.2.2 Jean Piaget
3.3 Dramaterapie a dramatická výchova
3.3.1 Modely vývoje dramatické akce
3.3.2 Úrovně vstupu do role
3.4 Dramaterapie a psychoterapie
3.4.1 Hlubinná psychoterapie
3.4.2 Kognitivně-behaviorální psychoterapie
3.4.3 Humanistická (antropologická) psychoterapie
3.4.4 Relaxační a psychofyziologické postupy
3.5 Dramaterapie a rituál
3.5.1 Antropologicko-terapeutický vhled
3.5.2 Rituální model divadla
3.5.3 Závěr
3.6 Dramaterapie a teorie divadla
3.6.1 Divadelní jazyk založený na pohybu a zvuku
3.6.2 Divadelní jazyk založený na obrazech a sochách-loutkách
3.6.3 Dialog a jednota protikladů
3.6.4 Triumf a zoufalství, chaos a řád
3.6.5 Metafyzická integrace
4. Základní pojmy v dramaterapii
4.1 Katarze, abreakce a korektivní emoční zkušenost
4.2 Další účinné faktory skupinové terapie
4.3 Role
4.4 Skupinová dynamika
4.5 Distancování
5. Historie a současnost dramaterapie
5.1 Historické kořeny
5.2 Dramaterapie v západních zemích a u nás
5.2.1 Západní Evropa
5.2.2 Slovensko
5.2.3 Současná situace v České republice
6. Taxonomie dramaterapeutických rolí z archetypálního hlediska
6.1 Princip a metoda rolí
6.1.1 Invokace (vzývání) role
6.2.2 Pojmenování role
6.1.3 Hraní a propracování rolí
6.1.4 Explorace subrolí
6.1.5 Reflektování role
6.1.6 Vztahování fiktivní role k všednímu životu
6.1.7 Integrování rolí za účelem vytvoření funkčního systému rolí
6.1.8 Sociální modelování
6.2 Obsahy nevědomí a archetypy
6.3 Rolové (arche)typy
6.3.1 Somatické role
6.3.2 Kognitivní role
6.3.3 Afektivní role
6.3.4 Sociální a kulturní role
6.3.5 Duchovní role
6.3.6 Estetické role
6.4 Přehledná taxonomie rolí140
7. Struktura dramaterapeutického procesu
7.1 Ujasnění cílů při plánování sezení (z pohledu dramaterapeuta)
7.2 Struktura dramaterapeutického sezení
7.3 Etapy terapeutického procesu
8. Dramaterapeutické techniky
8.1 Techniky vybrané pro začátek lekcí (sezení)
8.1.1 Citová exprese
8.1.2 Skupinová interakce
8.1.3 Tělesná aktivace
8.1.4 Budování důvěry ve skupině
8.1.5 Pozorování a koncentrace
8.2 Techniky vybrané pro pokračování lekcí (sezení)
8.2.1 Exprese a komunikace
8.2.2 Techniky rozvíjející role a charakter
8.2.3 Kooperace terapeutické skupiny
8.2.4 Sebepoznávání
8.3 Techniky pro uzavření lekce a terapeutické série
8.3.1 Dávání a přijímání
8.3.2 Skupinová tvořivost
8.3.3 Skupinová percepce
8.3.4 Pohled zpět a slavnosti
9. Strukturované dramaterapeutické projekty
9.1 Přehled konvencí využitelných v dramaterapeutických projektech
9.2 Náměty dramaterapeutických projektů
9.2.1 Spontaneita
9.2.2 Tvořivost a improvizace
9.2.3 Komunikace
9.2.4 Hra v roli
9.2.5 Estetická distance
9.2.6 Poruchy paměti
9.2.7 Poruchy pozornosti
9.2.8 Mentální retardace
9.2.9 Dramaterapie se seniory
9.3 Možnosti dramaterapeutické intervence u osob s poruchou autistického spektra
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

Tištěná kniha

Datum vydání: 25. 08. 2011
Katalogové číslo: 2306
ISBN: 978-80-247-3851-2
Formát / stran: 167×240, 264 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.77MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Dramaterapie
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 25. 08. 2011
Katalogové číslo: 2306
ISBN: 978-80-247-3851-2
Formát / stran: 167×240, 264 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.77MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Dramaterapie

4., aktualizované a rozšířené vydání
Jedinečná publikace na českém trhu, která vychází už ve čtvrtém vydání, je nejen vynikajícím textem pro studenty psychologie, speciální pedagogiky a příbuzných oborů, ale i zajímavým nahlédnutím do jedné z technik arteterapie pro laickou veřejnost. Psychoterapeuti, vychovatelé i vedoucí dramatických kroužků zde mohou najít inspiraci a informace o stále se rozvíjejícím oboru. Na poutavých příkladech z praxe autor vysvětluje jednotlivé fáze terapie i konkrétních sezení. Zvláštní pozornost si zaslouží část knihy věnovaná dramaterapeutickým sezením s mentálně postiženými klienty.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
365
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 11.12.2017 9:59
i: 18580 n: 24738512r: 6634
E-kniha
PDF
310
Ihned ke stažení
i: 18581 n: 24775203r: 6634

Z obsahu knihy Dramaterapie

Úvodní slovo
Úvodní slovo ke 4., aktualizovanému a rozšířenému vydání
1. Rozdílné tváře dramatu
1.1 Paradivadelní systémy edukační povahy
1.1.1 Dramatická výchova
1.1.2 Divadlo ve výchově
1.2 Paradivadelní systémy terapeutické povahy
1.2.1 Psychodrama
1.2.2 Sociodrama
1.2.3 Psychogymnastika
1.2.4 Teatroterapie
1.3 Další paradivadelní systémy
2. Co je dramaterapie
2.1 Definice dramaterapie
2.2 Odlišnosti mezi dramaterapií a psychodramatem
2.3 Odlišnosti mezi dramaterapií a výchovnou dramatikou
2.4 Vzájemné vztahy paradivadelních oborů v systému
2.4.1 Duální pojetí dramaterapie
2.4.2 Dramaterapie z hlediska přístupu terapeuta
2.5 Klientela dramaterapie
2.6 Cíle dramaterapie
2.7 Improvizace a další prostředky dramaterapie
2.8 Formy dramaterapie
3. Interdisciplinární zdroje dramaterapie
3.1 Dramaterapie a hra
3.1.1 Johan Huizinga
3.1.2 Roger Caillois
3.1.3 Pojetí hry v transakční analýze Erika Berneho
3.2 Dramaterapie a vývojová psychologie
3.2.1 Erik H. Erikson
3.2.2 Jean Piaget
3.3 Dramaterapie a dramatická výchova
3.3.1 Modely vývoje dramatické akce
3.3.2 Úrovně vstupu do role
3.4 Dramaterapie a psychoterapie
3.4.1 Hlubinná psychoterapie
3.4.2 Kognitivně-behaviorální psychoterapie
3.4.3 Humanistická (antropologická) psychoterapie
3.4.4 Relaxační a psychofyziologické postupy
3.5 Dramaterapie a rituál
3.5.1 Antropologicko-terapeutický vhled
3.5.2 Rituální model divadla
3.5.3 Závěr
3.6 Dramaterapie a teorie divadla
3.6.1 Divadelní jazyk založený na pohybu a zvuku
3.6.2 Divadelní jazyk založený na obrazech a sochách-loutkách
3.6.3 Dialog a jednota protikladů
3.6.4 Triumf a zoufalství, chaos a řád
3.6.5 Metafyzická integrace
4. Základní pojmy v dramaterapii
4.1 Katarze, abreakce a korektivní emoční zkušenost
4.2 Další účinné faktory skupinové terapie
4.3 Role
4.4 Skupinová dynamika
4.5 Distancování
5. Historie a současnost dramaterapie
5.1 Historické kořeny
5.2 Dramaterapie v západních zemích a u nás
5.2.1 Západní Evropa
5.2.2 Slovensko
5.2.3 Současná situace v České republice
6. Taxonomie dramaterapeutických rolí z archetypálního hlediska
6.1 Princip a metoda rolí
6.1.1 Invokace (vzývání) role
6.2.2 Pojmenování role
6.1.3 Hraní a propracování rolí
6.1.4 Explorace subrolí
6.1.5 Reflektování role
6.1.6 Vztahování fiktivní role k všednímu životu
6.1.7 Integrování rolí za účelem vytvoření funkčního systému rolí
6.1.8 Sociální modelování
6.2 Obsahy nevědomí a archetypy
6.3 Rolové (arche)typy
6.3.1 Somatické role
6.3.2 Kognitivní role
6.3.3 Afektivní role
6.3.4 Sociální a kulturní role
6.3.5 Duchovní role
6.3.6 Estetické role
6.4 Přehledná taxonomie rolí140
7. Struktura dramaterapeutického procesu
7.1 Ujasnění cílů při plánování sezení (z pohledu dramaterapeuta)
7.2 Struktura dramaterapeutického sezení
7.3 Etapy terapeutického procesu
8. Dramaterapeutické techniky
8.1 Techniky vybrané pro začátek lekcí (sezení)
8.1.1 Citová exprese
8.1.2 Skupinová interakce
8.1.3 Tělesná aktivace
8.1.4 Budování důvěry ve skupině
8.1.5 Pozorování a koncentrace
8.2 Techniky vybrané pro pokračování lekcí (sezení)
8.2.1 Exprese a komunikace
8.2.2 Techniky rozvíjející role a charakter
8.2.3 Kooperace terapeutické skupiny
8.2.4 Sebepoznávání
8.3 Techniky pro uzavření lekce a terapeutické série
8.3.1 Dávání a přijímání
8.3.2 Skupinová tvořivost
8.3.3 Skupinová percepce
8.3.4 Pohled zpět a slavnosti
9. Strukturované dramaterapeutické projekty
9.1 Přehled konvencí využitelných v dramaterapeutických projektech
9.2 Náměty dramaterapeutických projektů
9.2.1 Spontaneita
9.2.2 Tvořivost a improvizace
9.2.3 Komunikace
9.2.4 Hra v roli
9.2.5 Estetická distance
9.2.6 Poruchy paměti
9.2.7 Poruchy pozornosti
9.2.8 Mentální retardace
9.2.9 Dramaterapie se seniory
9.3 Možnosti dramaterapeutické intervence u osob s poruchou autistického spektra
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

O Autorovi

Valenta Milan

Odborník v oblasti speciální pedagogiky – psychopedie a dramaterapie, vedoucí oddělení expresivních terapií a osobnostně-sociálního rozvoje Ústavu speciálněpedagogických studií UP v Olomouci, garant studia dramaterapie na pedagogické a filozofické fakultě UP v Olomouci. Autor tří desítek odborných publikací zaměřených na speciální pedagogiku a na dramaterapii a také řady učebnic pro zvláštní, základní a střední školy.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 599
E-kniha 509
Tištěná 469
E-kniha 399
Tištěná 559
E-kniha 475
Tištěná 359
Tištěná 299
E-kniha 254
Tištěná 329
E-kniha 280

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace