0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dyslexie

Psychologické souvislosti
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
369 
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 15. 1. 2019 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 16.12.2018 20:45
i: 29196 n: 24739502r: 6845
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vybavíte si za poslední dobu aspoň jeden den, kdy jste vůbec nic nečetli? Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, představuje celoživotně důležitou dovednost. Přitom pro přibližně deset procent populace znamená problém, který je označován jako specifická porucha učení – dyslexie.

Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží.
   
První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Čtenáři se seznámí s nejnovějšími tuzemskými a zahraničními výzkumnými studiemi z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie.

Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností.

Účel této části knihy je ryze praktický: ukázat, jak lze teoretické poznatky aplikovat do současné praxe. Dojde-li k  odchylkám od běžného zvládnutí čtení, musíme si klást otázku, jaké další způsoby práce s informacemi může jedinec využívat. Kromě trénování oslabení, která z dyslexie pramení, se proto intervence zaměřují na využívání silných stránek jedince a rozvoj jeho potenciálu.

Kniha je určena především poradenským pracovníkům (psychologům a speciálním pedagogům), učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.

Z obsahu knihy Dyslexie

Úvod
   

1. „Na počátku bylo slovo…“
1.1 Jak se učíme číst
      1.1.1 Technika čtení
      1.1.2 Porozumění čtení
1.2 Jak učíme číst
1.3 Intervenční postupy
1.4 Čtení podle kognitivní mapy

2. Učit se jinak
2.1 Definice dyslexie
   
3. Fonematické povědomí – a co dál?
3.1 Fonematické povědomí
3.2 Teorie dvojího deficitu
3.3 Teorie specifických procedurálních jazykových obtíží
3.4 Magnocelulární teorie
3.5 Deficity dalších kognitivních funkcí
   
4. Jak poznat, co potřebují
4.1 Diagnostika v předškolním věku
4.2 Diagnostika ve škole
      4.2.1 Diagnostika čtení
      4.2.2 Diagnostika psaní
      4.2.3 Diagnostika dalších dílčích funkcí
4.3 Diagnostika vysokoškoláků a dospělých
   
5. Cítit se dobře znamená mít chuť se učit
5.1 Školní sebepojetí žáků s dyslexií
5.2 Rodina – zdroj podpory i stresu
5.3 Odolnost, radost a úspěch navzdory dyslexii
   
6. Kdo chce učit, musí se učit
   
7. Co se osvědčuje
7.1 Jednat okamžitě
7.2 Explicitní instrukce, rozvoj poznávání i metakognice
7.3 Tři složky poradenské práce
7.4 Tři oblasti intervence
   
8. Prevence čtenářských obtíží v předškolním věku
   
9. Dyslexie na prvním stupni ZŠ
9.1 Technika čtení – trénink
9.2 Porozumění čtení – trénink
9.3 Psaní je prostředek, nikoli cíl
9.4 Trénink fonematického povědomí
9.5 Další oblasti rozvoje
9.6 Co ještě nás na prvním stupni ZŠ může potkat
   
10. Dyslexie na druhém stupni ZŠ a na SŠ
10.1 Trénink čtení – „nekonečný příběh“
10.1.1 Systematický nácvik práce s texty
10.2 Pojmy ve výuce
10.3 Psaní souvislých textů
10.4 Alternativy čtení a psaní
10.5 Osvojování cizích jazyků
10.6 Programy a pomůcky pro individuální rozvoj i obohacení učiva
   
11. Dyslexie v dospělosti
11.1 Dyslexie na vysoké škole
11.2 Dyslexie v každodenním životě dospělých
   
Slovníček pojmů
Použitá literatura a další zdroje
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 01. 2019
Katalogové číslo: 27007
ISBN: 978-80-247-3950-2
Formát / stran: 167×240, 248 stran
Edice: Psyché

Recenze

„Při naplňování požadavku kvalitní vzdělanosti celé populace představují poruchy učení nejčastější překážku. K pomoci rodičům, učitelům i dalším odborníkům jsou zapotřebí vhodné a aktuální podpůrné materiály. Autorka vychází ze své učitelské i poradenské psychologické praxe, z bohatých výzkumných aktivit i z hojných mezinárodních zkušeností. Kniha představuje velmi zdařilou symbiózu nejnovějších odborných poznatků zahraničních i domácích autorů a dobré poradenské a školní praxe, a to včetně konkrétních návodů.“
Z recenze PhDr. Václava Mertina

Dyslexie

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 01. 2019
Katalogové číslo: 27007
ISBN: 978-80-247-3950-2
Formát / stran: 167×240, 248 stran
Edice: Psyché

Dyslexie

Psychologické souvislosti
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
369 
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 15. 1. 2019 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 16.12.2018 20:45
i: 29196 n: 24739502r: 6845
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vybavíte si za poslední dobu aspoň jeden den, kdy jste vůbec nic nečetli? Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, představuje celoživotně důležitou dovednost. Přitom pro přibližně deset procent populace znamená problém, který je označován jako specifická porucha učení – dyslexie.

Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží.
   
První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Čtenáři se seznámí s nejnovějšími tuzemskými a zahraničními výzkumnými studiemi z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie.

Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností.

Účel této části knihy je ryze praktický: ukázat, jak lze teoretické poznatky aplikovat do současné praxe. Dojde-li k  odchylkám od běžného zvládnutí čtení, musíme si klást otázku, jaké další způsoby práce s informacemi může jedinec využívat. Kromě trénování oslabení, která z dyslexie pramení, se proto intervence zaměřují na využívání silných stránek jedince a rozvoj jeho potenciálu.

Kniha je určena především poradenským pracovníkům (psychologům a speciálním pedagogům), učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.

Z obsahu knihy Dyslexie

Úvod
   

1. „Na počátku bylo slovo…“
1.1 Jak se učíme číst
      1.1.1 Technika čtení
      1.1.2 Porozumění čtení
1.2 Jak učíme číst
1.3 Intervenční postupy
1.4 Čtení podle kognitivní mapy

2. Učit se jinak
2.1 Definice dyslexie
   
3. Fonematické povědomí – a co dál?
3.1 Fonematické povědomí
3.2 Teorie dvojího deficitu
3.3 Teorie specifických procedurálních jazykových obtíží
3.4 Magnocelulární teorie
3.5 Deficity dalších kognitivních funkcí
   
4. Jak poznat, co potřebují
4.1 Diagnostika v předškolním věku
4.2 Diagnostika ve škole
      4.2.1 Diagnostika čtení
      4.2.2 Diagnostika psaní
      4.2.3 Diagnostika dalších dílčích funkcí
4.3 Diagnostika vysokoškoláků a dospělých
   
5. Cítit se dobře znamená mít chuť se učit
5.1 Školní sebepojetí žáků s dyslexií
5.2 Rodina – zdroj podpory i stresu
5.3 Odolnost, radost a úspěch navzdory dyslexii
   
6. Kdo chce učit, musí se učit
   
7. Co se osvědčuje
7.1 Jednat okamžitě
7.2 Explicitní instrukce, rozvoj poznávání i metakognice
7.3 Tři složky poradenské práce
7.4 Tři oblasti intervence
   
8. Prevence čtenářských obtíží v předškolním věku
   
9. Dyslexie na prvním stupni ZŠ
9.1 Technika čtení – trénink
9.2 Porozumění čtení – trénink
9.3 Psaní je prostředek, nikoli cíl
9.4 Trénink fonematického povědomí
9.5 Další oblasti rozvoje
9.6 Co ještě nás na prvním stupni ZŠ může potkat
   
10. Dyslexie na druhém stupni ZŠ a na SŠ
10.1 Trénink čtení – „nekonečný příběh“
10.1.1 Systematický nácvik práce s texty
10.2 Pojmy ve výuce
10.3 Psaní souvislých textů
10.4 Alternativy čtení a psaní
10.5 Osvojování cizích jazyků
10.6 Programy a pomůcky pro individuální rozvoj i obohacení učiva
   
11. Dyslexie v dospělosti
11.1 Dyslexie na vysoké škole
11.2 Dyslexie v každodenním životě dospělých
   
Slovníček pojmů
Použitá literatura a další zdroje
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

Recenze

„Při naplňování požadavku kvalitní vzdělanosti celé populace představují poruchy učení nejčastější překážku. K pomoci rodičům, učitelům i dalším odborníkům jsou zapotřebí vhodné a aktuální podpůrné materiály. Autorka vychází ze své učitelské i poradenské psychologické praxe, z bohatých výzkumných aktivit i z hojných mezinárodních zkušeností. Kniha představuje velmi zdařilou symbiózu nejnovějších odborných poznatků zahraničních i domácích autorů a dobré poradenské a školní praxe, a to včetně konkrétních návodů.“
Z recenze PhDr. Václava Mertina

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 299 
Tištěná 639 
Tištěná 355 
E-kniha 302 
Tištěná 159 
E-kniha 159 
Tištěná 269 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.