Emoce
Regulace a vývoj v průběhu života
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
329 Kč 247 Kč -25 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 25.1.2021 14:48
i: 26875 n: 24751283r: 8112 280 Kč 210 Kč -25 %Ihned ke stažení
i: 26977 n: 27109753r: 8112Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
329 Kč 197 Kč -40 %Skladem
i: 38940 n: 24751283_Dr: 8112
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha se zabývá složitou otázkou, co jsou emoce a jak s nimi zacházet. Projevovat je, či neprojevovat? Okřiknout dítě, aby se uklidnilo, nebo ho nechat vyvztekat? Potlačovat pocity osamělosti, anebo se s nimi svěřit blízkým lidem? Strpět nepřátelství kolegy, či položit na stůl výpověď?
Emoce hrají v každodenním životě významnou roli, stejně jako myšlení, vzpomínání či chuť něčeho dosáhnout. Nejsou ničím nadbytečným, obtěžujícím ani dětinským: ukazují na jevy, které pro nás mají v životě význam. Vývoj emocí a jejich regulace jsou napínavým a fascinujícím procesem, a ačkoliv k dramatickým vývojovým skokům dochází především v průběhu dětství, dětstvím kapitola vývoje nekončí. Kniha se zabývá regulací emocí a jejich vývojem od narození až po stáří, upozorňuje na kritické momenty, věnuje se některým mýtům v emoční výchově dětí a poukazuje na významné souvislosti mezi emocemi a zdravím člověka.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
800 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Emoce
Úvod
Část první
Afektivní procesy a jevy
Afekty
(Ne)konvenční pojetí afektu v českém prostředí
Afekt jako základní pojem
Dimenze a kategorizace afektů
Nálady
Emoce
Teorie základních emocí
Primární emoce a teorie primarity
Kognitivní teorie emocí a teorie zhodnocení
Prototypické vymezení emocí
Sociální a kulturní přístup k emocím
Sociální emoce, emoce sebeuvědomění
Skupinové emoce
Emoční nákaza
Funkce a zákonitosti emocí
Měření emocí
Část druhá
Regulace emocí
Funkce regulace emocí
Možnosti regulace emocí
Výzkumné limity studia regulace emocí
Část třetí
Vývoj emocí a jejich regulace v průběhu života
Fyziologické a sociokulturní souvislosti vývoje regulace emocí
Fyziologické souvislosti vývoje regulace emocí
Regulace emocí v souvislostech vývoje kognitivních procesů
Sociokulturní souvislosti vývoje regulace emocí
Vývoj emocí a jejich regulace v jednotlivých etapách života
Novorozenecké a kojenecké období
Batolecí období
Předškolní období
Mladší školní věk
Pubescence a adolescence
Dospělost
Stáří
Závěr
Summary
O autorce
Literatura
Recenze
Publikace je psána pěknou češtinou, srozumitelným a hravým jazykem, v důsledku čehož je překvapivě čtivá i přes svou vysokou odbornou úroveň. Upoutá tak jistě široké spektrum čtenářů, nejen odbornou veřejnost, ale i rodiče, vychovatele a všechny, kdo se zajímají o fungování lidské psychiky v souvislostech. Závěrem snad lze říci, že kniha o emocích a jejich regulaci ve svých čtenářích sama vyvolává mnoho veskrze pozitivních emocí a jako takovou ji všem vřele doporučuji.
Hana Chýlová
Katedra psychologie PEF ČZU
Celá recenze ke stažení zde.
Recenzovaná kniha, dle mého názoru, představuje přínos pro psychologické i lékařské vědy, protože dává do souvislostí (a v jeden celek) podstatné stránky afektivních (emočních) procesů kultivovaným, přehledným a vědeckým způsobem. Autorka vychází z novějších trendů v této oblasti. Jedná se o teoretickou práci s minimální redundancí (což činí četbu někdy obtížnější). Je potěšující, že současná česká psychologie navazuje na naši dobrou tradici a má kvalitní (mladší) teoretiky, čehož jsou autorka i recenzovaná publikace důkazem.
Prof. PhDr. Jan Vymětal
Ústav humanitních studií 1. lékařské fakulty UK
Celá recenze ke stažení
K čitateľom sa dostáva podnetná publikácia, ktorej úlohou je podľa autorky recenzie najmä povzbudiť k zamysleniu nad možnosťami výchovy v otázke regulácie emočných prejavov. To, do akej miery sa dokážeme ovládať, a ktoré situácie a následne vyvolané emócie riadia naše správanie a konanie, je podľa všetkého ovplyvnené mnohými faktormi – predovšetkým osobnostnými predispozíciami (vnútorné, osobnostné faktory) a potom kvalitou a intenzitou výchovného procesu, najmä v rodine (no určite netreba opomenúť ani školské a celospoločenské výchovné vplyvy).
Celá recenze na Pedagogika.sk
O Autorovi
Poláčková Šolcová IvaIva Poláčková Šolcová vystudovala humanitní vědy na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze a psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2011 působí v Psychologickém ústavu Akademie věd ČR, kde řeší s kolegy projekty zaměřené na emoce a celoživotní vývoj člověka. Přednáší na Fakultě humanitních studií UK v řadě psychologických kurzů (obecná psychologie, sociální psychologie, vývojová psychologie, mezikulturní psychologie, kvalitativní metodologie, psychologie zdraví ad.) a rovněž se věnuje doktorandským studijním a dalším projektům na Institutu sociálního zdraví Univerzity Palackého v Olomouci.
Účastnila se Daseinanalytického psychoterapeutického výcviku Doc. PhDr. Jiřího Růžičky, Ph.D a výcviku Prof. Dr. Leslieho Greenberga, Ph.D a Doc. Mgr. Ladislava Timuláka, Ph.D v Emotion Focused Therapy. Je členkou Mezinárodní organizace pro mezikulturní psychologii (IACCP).
Profesně ji zajímají především afektivní procesy a zrání člověka v dospělosti a stáří. Podílela se na řešení řady národních i mezinárodních projektů zaměřených na kosmickou psychologii (Mars-500), emoce (emoční habituace, pravidla emočního projevu) a na celoživotní vývoj člověka (integrita ega ve stáří, generativita, dospívání a vývoj identity ad.). Stěžejní je pro ni sociální a mezikulturní psychologie a snaha porozumět člověku v kontextu kultury, vývoje a sociálních interakcí.
Pochází z psychologické rodiny, maminka i tatínek patří k významným českým psychologům. Má syna Janka a dceru Josefínu.
© foto: Jakub Stadler