0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Etické řízení ve firmě

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 4191
Publikace přináší originální a ve firemní praxi ověřené informace pro manažery, podnikatele a studenty managementu, ekonomie a společenských věd o účinných nástrojích a metodách etického řízení ve firmě a o moderním způsobu zhodnocení etického a sociálního klimatu ve firmě včetně praktických aplikací a postupů. Etický a sociální audit je moderní nástroj kultivace firemního prostředí, který přináší firmě zpětnou vazbu, odkrývá rezervy rozvoje a růstu firmy, může přinést důležité informace obchodním partnerům a investorům. Zavádění tohoto auditu a nástrojů etického řízení podporujících dlouhodobou úspěšnost firmy vyžaduje informovanost, odbornost a ochotu managementu měnit zaběhnuté způsoby řízení. Kniha je jedinou publikací na našem trhu, která se zabývá etickým a sociálním auditem a reflektuje nejnovější přístupy etického řízení ve firmách a jiných organizacích.

Z obsahu knihy Etické řízení ve firmě

O autorech 8
Předmluva 10
1 PODNIKATELSKÁ ETIKA V TRŽNÍ EKONOMICE 12
1.1Charakteristika podnikatelské etiky 14
1.2Zdůvodnění studia podnikatelské etiky 15
1.3Vývoj podnikatelské etiky jako samostatné disciplíny 17
1.3.1 Situace v České republice 21
1.4 Rozdíly v evropském a americkém přístupu 24
1.5 Ekonomické důvody naplňování podnikatelské etiky v tržní ekonomice 26
1.6 Výzvy pro podnikatelskou etiku v globalizované ekonomice 28
2 ETICKÉ HODNOTY V EKONOMICKÉ PRAXI 34
2.1 Charakteristika morálky 36
2.1.1 Morálka a právo 38
2.1.2 Morálka a politika 38
2.1.3 Morálka a životní prostředí 40
2.2 Etika a vztah morálky a etiky 41
2.2.1 Etika ctnosti 44
2.2.2 Etika povinnosti 47
2.2.3 Etika užitku 49
2.2.4 Etika odpovědnosti 50
2.3 Klíčové hodnoty pro tržní ekonomiku 51
2.3.1 Svoboda jako nejdůležitější hodnota lidské praxe 53
2.3.2 Spravedlnost 55
2.3.3 Odpovědnost 55
2.3.4 Pokrok 59
2.4 Psychologie hodnot 60
2.4.1 Multikulturní pohled na hodnoty 61
2.4.2 Hodnoty jako motivační proměnné 62
3 PRINCIPY, NÁSTROJE A METODY ETICKÉHO ŘÍZENÍ 66
3.1 Zavedení etiky do strategie podniku 68
3.1.1 Regulativní idea a nástroje etického řízení 68
3.1.2 Typologie nástrojů etického řízení 70
3.2 Principy a nástroje etického řízení 71
3.2.1 Principy etického řízení 72
3.2.2 Podstata, členění a operacionalizace kodexů etiky 74
3.2.3 Etické vzory a jejich význam pro rozvoj podnikání 81
3.2.4 Vzdělávání a výcvik managementu a zaměstnanců k etickému jednání 82
3.2.5 Moderní nástroje etického řízení 83
3.3 Metody etického řízení 86
3.4 Etická infrastruktura podniku 87
4 ETICKÉ ŘÍZENÍ 90
4.1 Morální rozvoj podniku 92
4.1.1 Zisk z hlediska etiky 93
4.1.2 Model morálního rozvoje podniku 97
4.1.3 Důvody pro etické chování podniku 99
4.1.4 Institucionalizace platforem etického dialogu 100
4.2 Etické řízení 103
4.2.1 Integrované manažerské systémy 104
4.2.2 Podnikatelská správa, Corporate Governance 108
4.2.3 Teorie participujících skupin – Stakeholders 111
4.2.4 Sociální (společenská) odpovědnost podniku – Corporate Social Responsibility (CSR) 115
4.3 Rozhodování v rámci etického řízení 117
5 SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM A JEJÍ VÝVOJ 124
5.1 Vývoj společenské odpovědnosti – cesta k etickému a sociálnímu auditu 126
5.1.1 Teoretické přístupy ke společenské odpovědnosti podnikání 126
5.2 Praktické otázky spojené se společenskou odpovědností 131
5.2.1 Důvody přijetí společenské odpovědnosti 131
5.2.2 Charakteristika CSR 132
5.3 Anglosaský a evropský přístup ke společenské odpovědnosti podnikání 135
5.3.1 CSR a nejbližší budoucnost 137
5.4 Zpravodajství CSR 138
5.4.1 Jak uplatňovat CSR 138
5.4.2 Standardy spojené se společenskou odpovědností firem 140
6 ETICKÝ A SOCIÁLNÍ AUDIT 142
6.1 Definice auditu 144
6.1.1 Charakteristika finančního a nefinančního auditu 144
6.2 Terminologie a kritéria etického a sociálního auditu 147
6.2.1 Kritéria a zdroje auditu 149
6.2.2 Zdroje auditu 150
6.3 Praktické otázky provádění auditu 150
6.3.1 Pozice etického a sociálního auditora 151
6.3.2 Kvalita a efektivita etického auditu 152
6.4 Překrývání nefinančních auditů 153
6.4.1 Mezinárodní standardy jakosti 153
6.4.2 Ostatní nefinanční audity 155
6.5 Možnosti zneužití etického a sociálního auditu 156
6.5.1 Únik informací 156
6.5.2 Vhodná doba pro provádění etického a sociálního auditu 156
6.6 Význam etického a sociálního auditu 157
6.7 Přínosy pro jednotlivé skupiny stakeholders 158
6.7.1 Budoucnost etického a sociálního auditu 159
Literatura 162

Titul Etické řízení ve firmě byl doprodán, nabízíme vám tématicky podobné tituly

Etické řízení ve firmě

Publikace přináší originální a ve firemní praxi ověřené informace pro manažery, podnikatele a studenty managementu, ekonomie a společenských věd o účinných nástrojích a metodách etického řízení ve firmě a o moderním způsobu zhodnocení etického a sociálního klimatu ve firmě včetně praktických aplikací a postupů. Etický a sociální audit je moderní nástroj kultivace firemního prostředí, který přináší firmě zpětnou vazbu, odkrývá rezervy rozvoje a růstu firmy, může přinést důležité informace obchodním partnerům a investorům. Zavádění tohoto auditu a nástrojů etického řízení podporujících dlouhodobou úspěšnost firmy vyžaduje informovanost, odbornost a ochotu managementu měnit zaběhnuté způsoby řízení. Kniha je jedinou publikací na našem trhu, která se zabývá etickým a sociálním auditem a reflektuje nejnovější přístupy etického řízení ve firmách a jiných organizacích.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 4191

DárekZakoupením knihy získáváte nárok na další knihy zdarma v hodnotě objednávky. 

Z obsahu knihy Etické řízení ve firmě

O autorech 8
Předmluva 10
1 PODNIKATELSKÁ ETIKA V TRŽNÍ EKONOMICE 12
1.1Charakteristika podnikatelské etiky 14
1.2Zdůvodnění studia podnikatelské etiky 15
1.3Vývoj podnikatelské etiky jako samostatné disciplíny 17
1.3.1 Situace v České republice 21
1.4 Rozdíly v evropském a americkém přístupu 24
1.5 Ekonomické důvody naplňování podnikatelské etiky v tržní ekonomice 26
1.6 Výzvy pro podnikatelskou etiku v globalizované ekonomice 28
2 ETICKÉ HODNOTY V EKONOMICKÉ PRAXI 34
2.1 Charakteristika morálky 36
2.1.1 Morálka a právo 38
2.1.2 Morálka a politika 38
2.1.3 Morálka a životní prostředí 40
2.2 Etika a vztah morálky a etiky 41
2.2.1 Etika ctnosti 44
2.2.2 Etika povinnosti 47
2.2.3 Etika užitku 49
2.2.4 Etika odpovědnosti 50
2.3 Klíčové hodnoty pro tržní ekonomiku 51
2.3.1 Svoboda jako nejdůležitější hodnota lidské praxe 53
2.3.2 Spravedlnost 55
2.3.3 Odpovědnost 55
2.3.4 Pokrok 59
2.4 Psychologie hodnot 60
2.4.1 Multikulturní pohled na hodnoty 61
2.4.2 Hodnoty jako motivační proměnné 62
3 PRINCIPY, NÁSTROJE A METODY ETICKÉHO ŘÍZENÍ 66
3.1 Zavedení etiky do strategie podniku 68
3.1.1 Regulativní idea a nástroje etického řízení 68
3.1.2 Typologie nástrojů etického řízení 70
3.2 Principy a nástroje etického řízení 71
3.2.1 Principy etického řízení 72
3.2.2 Podstata, členění a operacionalizace kodexů etiky 74
3.2.3 Etické vzory a jejich význam pro rozvoj podnikání 81
3.2.4 Vzdělávání a výcvik managementu a zaměstnanců k etickému jednání 82
3.2.5 Moderní nástroje etického řízení 83
3.3 Metody etického řízení 86
3.4 Etická infrastruktura podniku 87
4 ETICKÉ ŘÍZENÍ 90
4.1 Morální rozvoj podniku 92
4.1.1 Zisk z hlediska etiky 93
4.1.2 Model morálního rozvoje podniku 97
4.1.3 Důvody pro etické chování podniku 99
4.1.4 Institucionalizace platforem etického dialogu 100
4.2 Etické řízení 103
4.2.1 Integrované manažerské systémy 104
4.2.2 Podnikatelská správa, Corporate Governance 108
4.2.3 Teorie participujících skupin – Stakeholders 111
4.2.4 Sociální (společenská) odpovědnost podniku – Corporate Social Responsibility (CSR) 115
4.3 Rozhodování v rámci etického řízení 117
5 SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM A JEJÍ VÝVOJ 124
5.1 Vývoj společenské odpovědnosti – cesta k etickému a sociálnímu auditu 126
5.1.1 Teoretické přístupy ke společenské odpovědnosti podnikání 126
5.2 Praktické otázky spojené se společenskou odpovědností 131
5.2.1 Důvody přijetí společenské odpovědnosti 131
5.2.2 Charakteristika CSR 132
5.3 Anglosaský a evropský přístup ke společenské odpovědnosti podnikání 135
5.3.1 CSR a nejbližší budoucnost 137
5.4 Zpravodajství CSR 138
5.4.1 Jak uplatňovat CSR 138
5.4.2 Standardy spojené se společenskou odpovědností firem 140
6 ETICKÝ A SOCIÁLNÍ AUDIT 142
6.1 Definice auditu 144
6.1.1 Charakteristika finančního a nefinančního auditu 144
6.2 Terminologie a kritéria etického a sociálního auditu 147
6.2.1 Kritéria a zdroje auditu 149
6.2.2 Zdroje auditu 150
6.3 Praktické otázky provádění auditu 150
6.3.1 Pozice etického a sociálního auditora 151
6.3.2 Kvalita a efektivita etického auditu 152
6.4 Překrývání nefinančních auditů 153
6.4.1 Mezinárodní standardy jakosti 153
6.4.2 Ostatní nefinanční audity 155
6.5 Možnosti zneužití etického a sociálního auditu 156
6.5.1 Únik informací 156
6.5.2 Vhodná doba pro provádění etického a sociálního auditu 156
6.6 Význam etického a sociálního auditu 157
6.7 Přínosy pro jednotlivé skupiny stakeholders 158
6.7.1 Budoucnost etického a sociálního auditu 159
Literatura 162

O Autorovi

Seknička Pavel

V současnosti působí jako vysokoškolský učitel v oboru národního hospodářství na Právnické fakultě UK v Praze. V letech 1990–1998 pracoval jako generální manažer v různých organizacích na finančním trhu, poté se věnoval přednáškové a vědecké činnosti v oblasti teorie národního hospodářství, zároveň vyučoval i volitelné předměty etika v podnikání a vybrané otázky kapitálového trhu na PF UK v Praze.

Odbornou a vědeckou činnost zaměřuje na institucionální aspekty v podnikání, finanční ekonomii, právo kapitálového trhu a také na etiku v podnikání. Je členem Společnosti pro etiku v ekonomice, podnikání a správě. Podílí se na výzkumu zejména v rámci programu PRVOUK 04 „Institucionální a normativní proměny práva v evropském a globálním kontextu“. Absolvoval studijní pobyty ve Velké Británii, Belgii a Německu. Publikuje doma i v zahraničí.

Putnová Anna

Je docentkou a bývalou děkankou Fakulty podnikatelské VUT v Brně. Vyučuje podnikový management a etiku v podnikání. Od roku 2002 do roku 2004 byla členkou „Týmu expertů“ Ekonomické komise OSN pro podnikání žen. Vedla několik výzkumných projektů zaměřených na etiku podnikání. Spolupracuje s mezinárodními organizacemi a výzkumnými pracovišti. Hostovala a přednášela na univerzitách v Itálii, Rakousku a Řecku. Absolvovala studijní pobyty ve Finsku a Velké Británii. Odborně se zabývá otázkou aplikace etického řízení firem v českém a mezinárodním prostředí. Publikuje v domácím i zahraničním odborném tisku.

Uhlář Pavel

Odborný asistent na katedře psychologie Filozofické fakulty UK v Praze. Vyučuje jednak obecnou psychologii, experimentální psychologii, účast při psychologickém výzkumu, dále se pak věnuje některým sp eciálnějším tématům v rámci výběrových přednášek, například rozhodování, psychologické metateorii a aplikovaným tématům se vztahem k personální psychologii, zejména počítačově podporovaná personálně p sychologická diagnostika. Je členem výkonné redakce časopisu Psychologie v ekonomické praxi. Absolvoval studijní a přednáškové pobyty v různých evropských zemích: Velká Británie, Německo, Francie, Pol sko, Portugalsko, Finsko, Nizozemí, Rakousko a v USA na východním pobřeží. Publikuje v domácím a zahraničním odborném tisku, včetně textů na téma etiky v ekonomice a podnikání.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 249
E-kniha 212
Tištěná 2 290
E-kniha 1 947
Tištěná 1 499
Tištěná 495
E-kniha 421
Tištěná 298
E-kniha 253
Tištěná 269
E-kniha 229

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.