Etika v podnikatelském prostředí
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 4140 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčIhned ke stažení
i: 23582 n: 24763118r: 4140 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Špičkoví čeští a zahraniční odborníci přinášejí nejnovější a nejzajímavější poznatky týkající se etiky v podnikatelském prostředí, uvádějí příklady z české a evropské praxe a zabývají se možnostmi a přínosy konkrétního uplatnění etiky v podnikání a jeho prostředí. Kniha je určená manažerům, podnikatelům, zaměstnancům státní a veřejné správy a vysokoškolských studentům. Dozvíte se, proč se vyplatí a jak rozvíjet znalosti managementu v oblasti etiky, proč a jak uplatňovat kreativní management a etiku v personálním managementu, jak řídit sociální zodpovědnost organizace a firemní kulturu. Kniha se věnuje rovněž rozvoji osobnosti manažerů s důrazem na moderní vzdělávací technologie (e-learningu). Publikace ukazuje, že pro dlouhodobý úspěch firmy či jiné organizace a celé ekonomiky je uplatnění etiky v podnikatelském prostředí zcela nezbytné. Mezi spoluautory díla patří například i vedoucí katedry managementu VŠE v Praze prof. Ing. Jaromír Veber, CSc., generální ředitel společnosti Jakl Karviná a finalista soutěže Manažer roku 2004 Ing. Stanislav Konkolski, rektorka Univerzity Hradec Králové doc. RNDr. Jaroslava Mikulecká, prorektorka VŠB-TU Ostrava doc. Dr. Ing. Renáta Hótová, profesor holandské University of Twente Entschede Holandsko a člen předsedsednictva European Business Ethics Network prof. dr. Olaf Fisscher či generální ředitel Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra ČR a finalista soutěže Manažer roku 2003 a 2004 Ing. Karel Šatera, Ph.D., MBA a řada dalších významých osobností akademické sféry a firemní praxe.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Obsah
Autorský kolektiv 7
Předmluva 11
1 PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ 13
1.1 Odpovědnost za podnikatelské prostředí 15
1.2 Etika podnikatelského prostředí 16
1.3 Vliv fluktuace na vývoj podnikatelského prostředí 18
1.4 Vývoj podnikatelského prostředí v České republice 24
2 MANAGEMENT A PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ 31
2.1Vůdcovství a management 32
2.1.1 Manažer je syntetik 37
2.2 Vůdcovství a etika – dialog jako systém vzdělávání 41
2.2.1 Vztah mezi řízením kvality a etikou ve společnosti 42
2.2.2 Odpovědnost korporace a odpovědnost vůči korporaci 43
2.2.3 Směrem k excentrické organizaci 47
2.3 ETIKA V MANAGEMENTU 55
2.3.1 Jak firmy zvládají etické problémy 57
2.3.2 Tvořivost a management 60
2.3.3 Diferencování managementu 63
2.3.4 Diferencovaný management pracovníků pojišťoven 67
2.4 STRATEGICKÉ ZMĚNY PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT 68
2.4.1 Vnitřní rozvoj podnikatelských oblastí 69
2.4.2 Akvizice podnikatelských aktivit 71
2.5 IDENTITA A INTEGRITA FIRMY 76
2.5.1 Pojmy identita a integrita firmy 76
2.5.2 Diagnostikování identity a integrity firmy 79
2.5.3 Řízení “před řízením“ 80
2.5.4 Strategický controlling 80
2.5.5 ROZBOŘIT PŘEDSUDKY 82
2.5.6Finanční plánování a ekonomické hodnocení investic 83
2.5.7 Organizační struktury 84
2.6 INFORMACE PRO MANAGEMENT 86
2.6.1 Systémové pojetí podniku ve vztahu k účetním informacím 86
2.6.2 Analýza prostředí k získávání kvalitních účetních informací 88
2.6.3 Rozsah účetních informací podle zvoleného kritéria 89
2.6.4 Využití účetních informací manažery podniků 90
2.6.5 Kvalitativní charakteristiky účetních informací 92
2.6.6 Kvalita a účetní profese 94
2.6.7 Aplikace právních norem a vypovídací schopnost účetních informací 96
2.6.8 Využití účetních informací pro mezipodnikové srovnávání 99
3 SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST ORGANIZACÍ 101
3.1 Důvody a pojetí CSR 101
3.1.1 Snahy o kodifikaci požadavků týkajících se CSR 103
3.2 Jak vytvořit prostor pro sociální a společenskou odpovědnost firmy 106
3.2.1 Sociální a společenská odpovědnost firmy není volba 106
3.2.2 Profil sociální a společenské odpovědnosti společnosti Heineken 108
3.2.3 Perspektiva obchodu vyjádřená v pěti kritériích 111
3.2.4 Dvojznačnost obchodní kultury 115
3.2.5 Pragmatická etika podnikání 116
3.2.6 Lze využít zkušenosti z Afriky v Evropě? 116
3.3 ETICKÝ PŘÍSTUP KE ZVYŠOVÁNÍ MAJETKU FIREM – KOMPORACE VELKÉ BRITÁNIE
A ČESKÉ REPUBLIKY 118
3.3.1 Podnikání v rámci komunity 118
3.3.2 Případové studie 119
3.3.3 Budování kapacity komunity 123
4 ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ 125
4.1 Koncepce řízení lidských zdrojů 125
4.1.1 Důležité trendy vývoje podnikových útvarů lidských zdrojů 126
4.1.2 Metody vyhodnocování činností útvarů lidských zdrojů 130
4.1.3 Podnikatelská strategie pro budoucnost 131
4.1.4 Virtuální řízení lidských zdrojů 135
4.1.5 Práce ostatních pracovníků s daty lidských zdrojů 142
4.1.6 Strategie alternativních pracovních sil 143
4.2 SOUČASNÉ PRIORITY PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ 149
4.3 Vzdělávání a výchova zaměstnanců v organizacích 152
4.3.1Etika ve vnitřní komunikaci firmy 156
5 ROZVOJ OSOBNOSTI MANAŽERA 159
5.1 Celoživotní vzdělávání manažera 159
5.1.1 Moderní technologie vzdělávání 159
5.1.1.1 E-learning 159
5.1.1.2 Vzdělávací objekty 161
5.1.1.3 Digitální knihovny 163
5.1.2 E-LEARNING V RÁMCI FIRMY 169
5.1.2.1 Zavádění distančních studijních programů 169
5.1.2.2 Standardizace technologií vzdělávání 170
5.1.2.3 Typologie studujících on-line vzdělávání 176
5.1.2.4 Co je nutno řešit při zavádění e-learningu 177
5.2 MANAGEMENT ZNALOSTÍ 178
5.2.1 Přínosy managementu znalostí pro rozvoj osobnosti manažera 178
5.2.2 Bariéry zavádění managementu znalostí do firmy 182
5.2.3 Zavádění managementu znalostí 184
Příloha 189
Literatura 193
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.90MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.90 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: SX.BookLanguage.
Nakladatel: Grada
Etika v podnikatelském prostředí
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 4140 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčIhned ke stažení
i: 23582 n: 24763118r: 4140 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Špičkoví čeští a zahraniční odborníci přinášejí nejnovější a nejzajímavější poznatky týkající se etiky v podnikatelském prostředí, uvádějí příklady z české a evropské praxe a zabývají se možnostmi a přínosy konkrétního uplatnění etiky v podnikání a jeho prostředí. Kniha je určená manažerům, podnikatelům, zaměstnancům státní a veřejné správy a vysokoškolských studentům. Dozvíte se, proč se vyplatí a jak rozvíjet znalosti managementu v oblasti etiky, proč a jak uplatňovat kreativní management a etiku v personálním managementu, jak řídit sociální zodpovědnost organizace a firemní kulturu. Kniha se věnuje rovněž rozvoji osobnosti manažerů s důrazem na moderní vzdělávací technologie (e-learningu). Publikace ukazuje, že pro dlouhodobý úspěch firmy či jiné organizace a celé ekonomiky je uplatnění etiky v podnikatelském prostředí zcela nezbytné. Mezi spoluautory díla patří například i vedoucí katedry managementu VŠE v Praze prof. Ing. Jaromír Veber, CSc., generální ředitel společnosti Jakl Karviná a finalista soutěže Manažer roku 2004 Ing. Stanislav Konkolski, rektorka Univerzity Hradec Králové doc. RNDr. Jaroslava Mikulecká, prorektorka VŠB-TU Ostrava doc. Dr. Ing. Renáta Hótová, profesor holandské University of Twente Entschede Holandsko a člen předsedsednictva European Business Ethics Network prof. dr. Olaf Fisscher či generální ředitel Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra ČR a finalista soutěže Manažer roku 2003 a 2004 Ing. Karel Šatera, Ph.D., MBA a řada dalších významých osobností akademické sféry a firemní praxe.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Etika v podnikatelském prostředí
Obsah
Autorský kolektiv 7
Předmluva 11
1 PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ 13
1.1 Odpovědnost za podnikatelské prostředí 15
1.2 Etika podnikatelského prostředí 16
1.3 Vliv fluktuace na vývoj podnikatelského prostředí 18
1.4 Vývoj podnikatelského prostředí v České republice 24
2 MANAGEMENT A PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ 31
2.1Vůdcovství a management 32
2.1.1 Manažer je syntetik 37
2.2 Vůdcovství a etika – dialog jako systém vzdělávání 41
2.2.1 Vztah mezi řízením kvality a etikou ve společnosti 42
2.2.2 Odpovědnost korporace a odpovědnost vůči korporaci 43
2.2.3 Směrem k excentrické organizaci 47
2.3 ETIKA V MANAGEMENTU 55
2.3.1 Jak firmy zvládají etické problémy 57
2.3.2 Tvořivost a management 60
2.3.3 Diferencování managementu 63
2.3.4 Diferencovaný management pracovníků pojišťoven 67
2.4 STRATEGICKÉ ZMĚNY PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT 68
2.4.1 Vnitřní rozvoj podnikatelských oblastí 69
2.4.2 Akvizice podnikatelských aktivit 71
2.5 IDENTITA A INTEGRITA FIRMY 76
2.5.1 Pojmy identita a integrita firmy 76
2.5.2 Diagnostikování identity a integrity firmy 79
2.5.3 Řízení “před řízením“ 80
2.5.4 Strategický controlling 80
2.5.5 ROZBOŘIT PŘEDSUDKY 82
2.5.6Finanční plánování a ekonomické hodnocení investic 83
2.5.7 Organizační struktury 84
2.6 INFORMACE PRO MANAGEMENT 86
2.6.1 Systémové pojetí podniku ve vztahu k účetním informacím 86
2.6.2 Analýza prostředí k získávání kvalitních účetních informací 88
2.6.3 Rozsah účetních informací podle zvoleného kritéria 89
2.6.4 Využití účetních informací manažery podniků 90
2.6.5 Kvalitativní charakteristiky účetních informací 92
2.6.6 Kvalita a účetní profese 94
2.6.7 Aplikace právních norem a vypovídací schopnost účetních informací 96
2.6.8 Využití účetních informací pro mezipodnikové srovnávání 99
3 SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST ORGANIZACÍ 101
3.1 Důvody a pojetí CSR 101
3.1.1 Snahy o kodifikaci požadavků týkajících se CSR 103
3.2 Jak vytvořit prostor pro sociální a společenskou odpovědnost firmy 106
3.2.1 Sociální a společenská odpovědnost firmy není volba 106
3.2.2 Profil sociální a společenské odpovědnosti společnosti Heineken 108
3.2.3 Perspektiva obchodu vyjádřená v pěti kritériích 111
3.2.4 Dvojznačnost obchodní kultury 115
3.2.5 Pragmatická etika podnikání 116
3.2.6 Lze využít zkušenosti z Afriky v Evropě? 116
3.3 ETICKÝ PŘÍSTUP KE ZVYŠOVÁNÍ MAJETKU FIREM – KOMPORACE VELKÉ BRITÁNIE
A ČESKÉ REPUBLIKY 118
3.3.1 Podnikání v rámci komunity 118
3.3.2 Případové studie 119
3.3.3 Budování kapacity komunity 123
4 ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ 125
4.1 Koncepce řízení lidských zdrojů 125
4.1.1 Důležité trendy vývoje podnikových útvarů lidských zdrojů 126
4.1.2 Metody vyhodnocování činností útvarů lidských zdrojů 130
4.1.3 Podnikatelská strategie pro budoucnost 131
4.1.4 Virtuální řízení lidských zdrojů 135
4.1.5 Práce ostatních pracovníků s daty lidských zdrojů 142
4.1.6 Strategie alternativních pracovních sil 143
4.2 SOUČASNÉ PRIORITY PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ 149
4.3 Vzdělávání a výchova zaměstnanců v organizacích 152
4.3.1Etika ve vnitřní komunikaci firmy 156
5 ROZVOJ OSOBNOSTI MANAŽERA 159
5.1 Celoživotní vzdělávání manažera 159
5.1.1 Moderní technologie vzdělávání 159
5.1.1.1 E-learning 159
5.1.1.2 Vzdělávací objekty 161
5.1.1.3 Digitální knihovny 163
5.1.2 E-LEARNING V RÁMCI FIRMY 169
5.1.2.1 Zavádění distančních studijních programů 169
5.1.2.2 Standardizace technologií vzdělávání 170
5.1.2.3 Typologie studujících on-line vzdělávání 176
5.1.2.4 Co je nutno řešit při zavádění e-learningu 177
5.2 MANAGEMENT ZNALOSTÍ 178
5.2.1 Přínosy managementu znalostí pro rozvoj osobnosti manažera 178
5.2.2 Bariéry zavádění managementu znalostí do firmy 182
5.2.3 Zavádění managementu znalostí 184
Příloha 189
Literatura 193
O Autorovi
Dytrt ZdenekEkonomicko správní fakulta Univerzity Pardubice, Fakulta managementu a ekonomiky Univerzity T. Bati ve Zlíně, předseda o. s. Ekonomika podnikání a veřejné správy, člen European Business Ethick Network , vedoucí autorského kolektivu