Férová rétorika
nejlepší přesvědčovací techniky
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Cena boldem je naše aktuální prodejní cena.
389 Kč 331 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 03. 02. 2023 4:30
i: 42101 n: 27133451r: 12627 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Cena boldem je naše aktuální prodejní cena.
331 Kč 281 KčIhned ke stažení
i: 42696 n: 27147472r: 12627Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Cena boldem je naše aktuální prodejní cena.
389 Kč 233 KčSkladem
i: 42587 n: 27133451_Dr: 12627
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Manipulovat, zastrašovat, zatlačit do kouta nebo uchlácholit lichotkami – manipulativní rétorika zná spoustu záludných metod, jak někoho přelstít.
Existuje ale i jiná cesta, jak můžeme efektivně přesvědčovat ostatní lidi. Jde o férovou rétoriku, která je pro všechny zúčastněné mnohem příjemnější a dlouhodobě úspěšnější. Je to cesta, kdy chceme druhého pochopit, používáme racionální argumenty a hledáme nejlepší řešení.
Jak férově přesvědčit kohokoli v jakékoli situaci se dozvíte v této knize plné tipů, cvičení a ukázek. Přesvědčujte, nemanipulujte!
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Obsah
Předmluva: Férová rétorika versus manipulativní rétorika ....................... 11
Úvod: Proč je tak těžké někoho přesvědčit? .............................................. 13
10 NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH DOVEDNOSTÍ FÉROVÉ RÉTORIKY PRO KAŽDÝ DEN
1. Argumenty jsou zkrátka SEXIER ......................................................... 19
Statement (tvrzení) / 20
Explanation (zdůvodnění) / 21
eXample (příklad) / 23
Impact (relevance) / 24
Explanation of Impact (zdůvodnění relevance) / 25
Rebuttal (vyvrácení nejdůležitější námitky) / 27
Výhody modelu SEXIER a jeho každodenní použitelnost / 28
2. Argumentujte empaticky: Model čtyř barev .......................................... 31
Jak přesvědčíte „červený“ typ lidí / 33
Jak přesvědčíte „modrý“ typ lidí / 34
Jak přesvědčíte „žlutý“ typ lidí / 34
Jak přesvědčíte „zelený“ typ lidí / 35
Má každý pořád stejnou barvu? / 36
3. Deset nejlepších způsobů odůvodňování ................................................ 37
Ekonomický způsob odůvodňování / 39
Morální způsob odůvodňování / 40
Právnický způsob odůvodňování / 42
Politický způsob odůvodňování / 42
Egoistický způsob odůvodňování / 43
Altruistický způsob odůvodňování / 44
Pragmatický způsob odůvodňování / 44
Idealistický způsob odůvodňování / 45
Kulturní a religiózní způsob odůvodňování / 46
Emocionální způsob odůvodňování / 48
A jak je to s vědeckým zdůvodněním? / 49
Jaký způsob odůvodňování mám zvolit a kolik jich mám použít? / 49
Trocha filozofie / 51
4. Jak chápavě naslouchat bez nutkání odpovídat ..................................... 55
Šest stupňů naslouchání s nutkáním odpovídat / 57
Čtyři stupně chápavého naslouchání / 58
5. Kdo se chytřeji ptá, více se dozví ........................................................... 61
O komplexnosti otázek: Jak to? Kvůli čemu? Proč? / 61
O smyslu ptaní: Vést? Informovat? Senzibilizovat? / 62
Někdo moc mluví a touží přesvědčit / 63
6. Tvrdě k věci, měkce k lidem .................................................................. 65
Proč „měkce k lidem“? / 65
Proč „tvrdě k věci“? / 68
7. Kvalita místo kvantity – a to nejlepší na začátek ................................... 71
Proč kvalita místo kvantity? / 71
Proč začít nejlepším argumentem? / 72
8. Rušivé faktory při přesvědčování .......................................................... 75
Naše vlastní velké ego / 75
Ego oponenta / 76
Nedostatek času / 77
Nevhodné místo / 77
Negativní emoce / 78
Fyzické rozpoložení / 79
Status a mocenské hry / 79
Nedorozumění a předsudky / 80
Nedostatečná příprava / 81
Ztracená naděje / 81
9. Deset zákazů při přesvědčování ............................................................. 83
Zákaz číslo 1: Argumentace tradicí / 83
Zákaz číslo 2: Argumentace většinou / 84
Zákaz číslo 3: Argumentace autoritou / 84
Zákaz číslo 4: Bludný kruh / 84
Zákaz číslo 5: Osobní útok / 84
Zákaz číslo 6: Apely na emoce / 85
Zákaz číslo 7: Přenesení důkazního břemene / 85
Zákaz číslo 8: Apriorismus / 85
Zákaz číslo 9: Argumentace příkladem / 86
Zákaz číslo 10: Morální kyj / 87
10. Na pomezí manipulativní rétoriky ....................................................... 89
Pravé a předstírané argumenty / 89
Pravá a předstíraná pověst / 89
Pravé a předstírané emoce / 90
TŘI PILÍŘE FÉROVÉ RÉTORIKY
1. První pilíř: Lepší argumenty ................................................................. 97
Jak vypadají lepší argumenty? / 97
Stručné dějiny argumentu / 98
Pět úrovní argumentace / 102
Model SEXIER versus dvanáctimodulový model / 131
Sedm cest vyvracení / 131
Argumentační cvičení / 138
2. Druhý pilíř: Lepší naslouchání ............................................................ 143
Deset stupňů naslouchání / 144
Na jakém stupni naslouchání byste měli naslouchat / 160
Sedm rad pro dobrého posluchače / 161
Sedm rad pro špatného posluchače / 169
Pět cvičení pro lepší naslouchání v praxi / 170
3. Třetí pilíř: Lepší otázky ....................................................................... 173
Deset dobrých důvodů pro dobré otázky / 173
33 nejdůležitějších typů otázek / 181
Čtyři nejčastější chyby při kladení otázek / 206
Pět nejdůležitějších otázek pro osobní rozvoj / 208
Na závěr: Jak se můžete neustále zlepšovat? ........................................... 211
Poznámky ............................................................................................... 213
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 22.03.2022
Katalogové číslo: 39627
ISBN: 978-80-271-3345-1
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice:
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5.25MB | 1.92MB | 1.78MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Recenze
Díky nakladatelství Grada se můžete seznámit s metodami pro férovou rétoriku, která je pro zúčastněné mnohem příjemnější než manipulace. Základem je používání racionálních argumentů, hledání nejlepšího řešení a empatie. Heslem knihy je Přesvědčujte, nemanipulujte!V knize naleznete tipy, cvičení a praktické ukázky. Za mne velmi praktická publikace, která se hodí všem. Mám rád čisté argumenty a v myšlence férové rétoriky jsem se našel. Doufám, že se trend obrátí a budeme místo manipulativní rétoriky používat férovou řeč.
Celá recenze zde na lacultura.cz
Tištěná kniha
Datum vydání: 22.03.2022
Katalogové číslo: 39627
ISBN: 978-80-271-3345-1
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice:
Věk:
Jazyk: Čeština
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5.25 MB | 1.92 MB | 1.78 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Férová rétorika
nejlepší přesvědčovací techniky
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Cena boldem je naše aktuální prodejní cena.
389 Kč 331 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 03. 02. 2023 4:30
i: 42101 n: 27133451r: 12627 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Cena boldem je naše aktuální prodejní cena.
331 Kč 281 KčIhned ke stažení
i: 42696 n: 27147472r: 12627Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Cena boldem je naše aktuální prodejní cena.
389 Kč 233 KčSkladem
i: 42587 n: 27133451_Dr: 12627
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Manipulovat, zastrašovat, zatlačit do kouta nebo uchlácholit lichotkami – manipulativní rétorika zná spoustu záludných metod, jak někoho přelstít.
Existuje ale i jiná cesta, jak můžeme efektivně přesvědčovat ostatní lidi. Jde o férovou rétoriku, která je pro všechny zúčastněné mnohem příjemnější a dlouhodobě úspěšnější. Je to cesta, kdy chceme druhého pochopit, používáme racionální argumenty a hledáme nejlepší řešení.
Jak férově přesvědčit kohokoli v jakékoli situaci se dozvíte v této knize plné tipů, cvičení a ukázek. Přesvědčujte, nemanipulujte!
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Férová rétorika
Obsah
Předmluva: Férová rétorika versus manipulativní rétorika ....................... 11
Úvod: Proč je tak těžké někoho přesvědčit? .............................................. 13
10 NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH DOVEDNOSTÍ FÉROVÉ RÉTORIKY PRO KAŽDÝ DEN
1. Argumenty jsou zkrátka SEXIER ......................................................... 19
Statement (tvrzení) / 20
Explanation (zdůvodnění) / 21
eXample (příklad) / 23
Impact (relevance) / 24
Explanation of Impact (zdůvodnění relevance) / 25
Rebuttal (vyvrácení nejdůležitější námitky) / 27
Výhody modelu SEXIER a jeho každodenní použitelnost / 28
2. Argumentujte empaticky: Model čtyř barev .......................................... 31
Jak přesvědčíte „červený“ typ lidí / 33
Jak přesvědčíte „modrý“ typ lidí / 34
Jak přesvědčíte „žlutý“ typ lidí / 34
Jak přesvědčíte „zelený“ typ lidí / 35
Má každý pořád stejnou barvu? / 36
3. Deset nejlepších způsobů odůvodňování ................................................ 37
Ekonomický způsob odůvodňování / 39
Morální způsob odůvodňování / 40
Právnický způsob odůvodňování / 42
Politický způsob odůvodňování / 42
Egoistický způsob odůvodňování / 43
Altruistický způsob odůvodňování / 44
Pragmatický způsob odůvodňování / 44
Idealistický způsob odůvodňování / 45
Kulturní a religiózní způsob odůvodňování / 46
Emocionální způsob odůvodňování / 48
A jak je to s vědeckým zdůvodněním? / 49
Jaký způsob odůvodňování mám zvolit a kolik jich mám použít? / 49
Trocha filozofie / 51
4. Jak chápavě naslouchat bez nutkání odpovídat ..................................... 55
Šest stupňů naslouchání s nutkáním odpovídat / 57
Čtyři stupně chápavého naslouchání / 58
5. Kdo se chytřeji ptá, více se dozví ........................................................... 61
O komplexnosti otázek: Jak to? Kvůli čemu? Proč? / 61
O smyslu ptaní: Vést? Informovat? Senzibilizovat? / 62
Někdo moc mluví a touží přesvědčit / 63
6. Tvrdě k věci, měkce k lidem .................................................................. 65
Proč „měkce k lidem“? / 65
Proč „tvrdě k věci“? / 68
7. Kvalita místo kvantity – a to nejlepší na začátek ................................... 71
Proč kvalita místo kvantity? / 71
Proč začít nejlepším argumentem? / 72
8. Rušivé faktory při přesvědčování .......................................................... 75
Naše vlastní velké ego / 75
Ego oponenta / 76
Nedostatek času / 77
Nevhodné místo / 77
Negativní emoce / 78
Fyzické rozpoložení / 79
Status a mocenské hry / 79
Nedorozumění a předsudky / 80
Nedostatečná příprava / 81
Ztracená naděje / 81
9. Deset zákazů při přesvědčování ............................................................. 83
Zákaz číslo 1: Argumentace tradicí / 83
Zákaz číslo 2: Argumentace většinou / 84
Zákaz číslo 3: Argumentace autoritou / 84
Zákaz číslo 4: Bludný kruh / 84
Zákaz číslo 5: Osobní útok / 84
Zákaz číslo 6: Apely na emoce / 85
Zákaz číslo 7: Přenesení důkazního břemene / 85
Zákaz číslo 8: Apriorismus / 85
Zákaz číslo 9: Argumentace příkladem / 86
Zákaz číslo 10: Morální kyj / 87
10. Na pomezí manipulativní rétoriky ....................................................... 89
Pravé a předstírané argumenty / 89
Pravá a předstíraná pověst / 89
Pravé a předstírané emoce / 90
TŘI PILÍŘE FÉROVÉ RÉTORIKY
1. První pilíř: Lepší argumenty ................................................................. 97
Jak vypadají lepší argumenty? / 97
Stručné dějiny argumentu / 98
Pět úrovní argumentace / 102
Model SEXIER versus dvanáctimodulový model / 131
Sedm cest vyvracení / 131
Argumentační cvičení / 138
2. Druhý pilíř: Lepší naslouchání ............................................................ 143
Deset stupňů naslouchání / 144
Na jakém stupni naslouchání byste měli naslouchat / 160
Sedm rad pro dobrého posluchače / 161
Sedm rad pro špatného posluchače / 169
Pět cvičení pro lepší naslouchání v praxi / 170
3. Třetí pilíř: Lepší otázky ....................................................................... 173
Deset dobrých důvodů pro dobré otázky / 173
33 nejdůležitějších typů otázek / 181
Čtyři nejčastější chyby při kladení otázek / 206
Pět nejdůležitějších otázek pro osobní rozvoj / 208
Na závěr: Jak se můžete neustále zlepšovat? ........................................... 211
Poznámky ............................................................................................... 213
Recenze
Díky nakladatelství Grada se můžete seznámit s metodami pro férovou rétoriku, která je pro zúčastněné mnohem příjemnější než manipulace. Základem je používání racionálních argumentů, hledání nejlepšího řešení a empatie. Heslem knihy je Přesvědčujte, nemanipulujte!V knize naleznete tipy, cvičení a praktické ukázky. Za mne velmi praktická publikace, která se hodí všem. Mám rád čisté argumenty a v myšlence férové rétoriky jsem se našel. Doufám, že se trend obrátí a budeme místo manipulativní rétoriky používat férovou řeč.
Celá recenze zde na lacultura.cz