Finanční analýza, 2. aktualizované vydání
metody, ukazatele, využití v praxi
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5173
Autorka velmi názorně vysvětluje, jak pracovat se základními účetními výkazy (rozvaha, výkaz zisku a ztráty a cash flow) při zpracovávání finanční analýzy, jaké metody je možno použít v podnikatelské praxi. Důraz je kladen na nejužívanější metodu, a to analýzu poměrovými ukazateli. V publikaci je uveden praktický komplexní příklad, který ukazuje, jak s daty pracovat, co je možné z nich vyčíst a upozorňuje na možná úskalí. Dokladuje rovněž, že je možné zpracovat analýzu s využitím běžně dostupného softwaru. Publikace je určena pro širokou podnikatelskou veřejnost, neboť jak malé, tak i velké firmy potřebují v současném konkurenčním prostředí pro zdravé fungování znát skutečnou finanční situaci.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod
1. Co je finanční analýza a k čemu slouží?
2. Zdroje informací pro finanční analýzu
2.1 Rozvaha
2.1.1 Aktiva – majetek firmy
2.1.2 Pasiva – zdroje financování firmy
2.1.3 Kapitálová struktura
2.1.4 Možná úskalí při analýze rozvahy
2.2 Výkaz zisku a ztráty
2.2.1 Výkaz o tvorbě a použití peněžních prostředků
2.2.2 Vzájemná provázanost a vypovídací schopnost základních účetních výkazů
3. Metody finanční analýzy
3.1 Metody elementární analýzy
4. Analýza poměrovými ukazateli
4.1 Ukazatele likvidity
4.2 Ukazatele rentability
4.3 Ukazatele zadluženosti
4.4 Ukazatele aktivity
4.5 Ukazatele tržní hodnoty
4.6 Ukazatele s využitím cash flow
4.7 Ekonomická přidaná hodnota (EVA)
4.8 Shrnutí poměrových ukazatelů
4.9 Vypovídací schopnost poměrových ukazatelů – shrnutí
5. Souhrnné indexy hodnocení
5.1 Pyramidové soustavy ukazatelů
5.2 Soustavy účelově vybraných ukazatelů
5.3 Bankrotní modely
5.3.1 Altmanův model
5.3.2 Model „IN“ Index důvěrychodnosti
5.3.3 Tafflerův model
5.3.4 Bonitní modely
6. Praktický příklad komplexní finanční analýzy na úrovni podniku
6.1 Analýza rozvahy
6.1.1 Vertikální analýza rozvahy
6.1.2 Horizontální analýza rozvahy
6.2. Analýza výkazu zisku a ztráty a výkazu cash flow
6.2.1 Horizontální analýza výkazu zisku a ztráty
6.2.2 Horizontální analýza výkazu cash flow
6.3 Poměrová analýza
6.3.1 Ukazatele likvidity
6.3.2 Ukazatele rentability
6.3.3 Ukazatele zadluženosti
6.3.4 Ukazatele aktivity
6.4 Souhrnné indexy hodnocení
6.4.1 Soustava bilančních analýz podle Rudolfa Douchy
6.4.2 Index důvěryhodnosti IN
6.4.3 Almanův index
6.4.4 Tafflerův model
6.4.5 Kralickův Quicktest
Závěr
Přílohy
Příloha č. 1
Příloha č. 2
Příloha č. 3
Použitá literatura
Finanční analýza, 2. aktualizované vydání
metody, ukazatele, využití v praxi
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5173
Autorka velmi názorně vysvětluje, jak pracovat se základními účetními výkazy (rozvaha, výkaz zisku a ztráty a cash flow) při zpracovávání finanční analýzy, jaké metody je možno použít v podnikatelské praxi. Důraz je kladen na nejužívanější metodu, a to analýzu poměrovými ukazateli. V publikaci je uveden praktický komplexní příklad, který ukazuje, jak s daty pracovat, co je možné z nich vyčíst a upozorňuje na možná úskalí. Dokladuje rovněž, že je možné zpracovat analýzu s využitím běžně dostupného softwaru. Publikace je určena pro širokou podnikatelskou veřejnost, neboť jak malé, tak i velké firmy potřebují v současném konkurenčním prostředí pro zdravé fungování znát skutečnou finanční situaci.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Finanční analýza, 2. aktualizované vydání
Úvod
1. Co je finanční analýza a k čemu slouží?
2. Zdroje informací pro finanční analýzu
2.1 Rozvaha
2.1.1 Aktiva – majetek firmy
2.1.2 Pasiva – zdroje financování firmy
2.1.3 Kapitálová struktura
2.1.4 Možná úskalí při analýze rozvahy
2.2 Výkaz zisku a ztráty
2.2.1 Výkaz o tvorbě a použití peněžních prostředků
2.2.2 Vzájemná provázanost a vypovídací schopnost základních účetních výkazů
3. Metody finanční analýzy
3.1 Metody elementární analýzy
4. Analýza poměrovými ukazateli
4.1 Ukazatele likvidity
4.2 Ukazatele rentability
4.3 Ukazatele zadluženosti
4.4 Ukazatele aktivity
4.5 Ukazatele tržní hodnoty
4.6 Ukazatele s využitím cash flow
4.7 Ekonomická přidaná hodnota (EVA)
4.8 Shrnutí poměrových ukazatelů
4.9 Vypovídací schopnost poměrových ukazatelů – shrnutí
5. Souhrnné indexy hodnocení
5.1 Pyramidové soustavy ukazatelů
5.2 Soustavy účelově vybraných ukazatelů
5.3 Bankrotní modely
5.3.1 Altmanův model
5.3.2 Model „IN“ Index důvěrychodnosti
5.3.3 Tafflerův model
5.3.4 Bonitní modely
6. Praktický příklad komplexní finanční analýzy na úrovni podniku
6.1 Analýza rozvahy
6.1.1 Vertikální analýza rozvahy
6.1.2 Horizontální analýza rozvahy
6.2. Analýza výkazu zisku a ztráty a výkazu cash flow
6.2.1 Horizontální analýza výkazu zisku a ztráty
6.2.2 Horizontální analýza výkazu cash flow
6.3 Poměrová analýza
6.3.1 Ukazatele likvidity
6.3.2 Ukazatele rentability
6.3.3 Ukazatele zadluženosti
6.3.4 Ukazatele aktivity
6.4 Souhrnné indexy hodnocení
6.4.1 Soustava bilančních analýz podle Rudolfa Douchy
6.4.2 Index důvěryhodnosti IN
6.4.3 Almanův index
6.4.4 Tafflerův model
6.4.5 Kralickův Quicktest
Závěr
Přílohy
Příloha č. 1
Příloha č. 2
Příloha č. 3
Použitá literatura
O Autorovi
Růčková PetraJe docentkou na katedře financí a účetnictví Slezské univerzity v Opavě, Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné, kde působí od roku 1994. Garantuje a vyučuje předměty Finanční analýza a Finanční plánování a rozpočtování. Rovněž vyučuje předměty Finance a Finance podniku. V doktorském studiu vyučuje a garantuje předmět Finanční řízení. V rámci MBA programu zajišťuje program Finanční management. Určitou dobu působila jako vyučující a manažer odborné přípravy na Vysoké škole podnikání a na Filozoficko-přírodovědecké fakultě Slezské univerzity. Zúčastnila se řady domácích i zahraničních vědeckých konferencí (například ve Velké Británii, Řecku, Turecku, Polsku či na Slovensku), kde prezentovala příspěvky zaměřené na oblast finančního managementu, řízení finanční struktury a pojišťovnictví. Publikuje v odborných časopisech. Je spoluautorkou publikace Finanční management vydané v nakladatelství Grada Publishing.