Hry pro rozvoj čtení
Od batolete po školáka
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
269 Kč 229 KčUšetříte 40 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 06. 12. 2024 5:25
i: 43766 n: 27137787r: 10536 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
229 Kč 206 KčUšetříte 23 Kč
Ihned ke stažení
i: 44115 n: 27167494r: 10536 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jestlipak víte, kdy se u dítěte začínají rozvíjet předpoklady pro to, aby z něho nebo z ní vyrost zdatný čtenář? Pokud hádáte předškolní věk nebo dokonce první třídu, jste vedle jak ta jedle!
Pojďme se společně pěkně popořádku podívat na to, co takový budoucí čtenář potřebuje k úspěchu. Kniha vás odlehčeným způsobem provede všemi rovinami a zákoutími čtenářství. Na příkladech si ukážeme, co všechno zahrnuje takzvaná čtenářská gramotnost i jaké nesnáze mohou nastat, pokud dítěti neposkytneme všechny potřebné podněty, aby z něj vyrostl čtenář. A aby to nebylo jen takové čtení o čtení, představíme si pěknou řádku her a pracovních listů, s jejichž pomocí rozvoj dovedností potřebných pro čtení u svého dítěte podpoříte raz dva.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Hry pro rozvoj čtení
Než se pustím do psaní
Co je čtenářská gramotnost?
Tento pes kouše
Příběh první – Divné znaky
Příběh druhý – Divný nápis
Příběh třetí – Vždyť jsem to přečetl(a)
Příběh čtvrtý – Zařídím se podle toho
Příběh pátý – Všetečkovi mají psa
Příběh šestý – A znovu ke Dvořákům
Příběh sedmý – Ferda jde ke Dvořákům
Příběh osmý – Může kousnout každý pes?
Za domácí úkol si přečtěte
Jarda se trápí se čtením
Ferda čte levou zadní
Eva to má v malíčku
Pepova písemka
Opisuje Jana?
Je to drzý chlapec!
Tondo, co jsi o tom četl?
Co stojí za čtením
Umět číst
Vědět, co čteme
Umět z četby získat potřebnou informaci
Umět vyčtenou informaci zužitkovat
Umět vyčtenou informaci zobecnit
Umět vyčtenou informaci využít
Umět vyčtenou informaci předat
Umět vyhledávat literaturu podle svých zájmů a potřeb
Láska ke čtení
Kořeny čtenářské gramotnosti
Dílčí funkce
Sluchové vnímání
Zrakové vnímání
Prostorové vnímání
Serialita
Intermodalita
Shrnutí
Jak vychovat čtenáře
Kdy začít s přípravou čtenáře
Desatero výchovy čtenáře
Hry pro podporu rozvoje čtenářské gramotnosti
Bezpečně nasloucháme
Vyprávíme příběh
Popletený příběh
Nene
Rozlišujeme a pamatujeme si zvuky
Když uslyšíš, poskoč
Tleskni
Poskoč I.
Bumbác
Poskoč II.
Reprodukujeme zvuky
Orchestr
Pepa s čárkou
Ovládáme své oči
Kde je ježek?
Pošupovka
Kelímkovka
Poznáváme bezpečně tvary
Kouzelnická zkouška
Obrázkové molekuly
Detailové pexeso
Kouzelné písmeno
Kouzelnické pexeso
Víme si rady s pojmy
Pojmové slabikové domino
Co jsem?
Na co myslím?
Spojíme obrázek a slovo
Pojmové pexeso
Slovní molekuly
Ztracené písmeno
Ztracené slovo
Ztracené věty
Přeházená pohádka
Větné molekuly
Víme si rady s informací
Co by kdyby
Storyautomat
Detektivka
Přísloví
A jsme na konci našeho čtení o čtení
Ještě pár vět na závěr
Použitá literatura
Přílohy
Seznam obrázků
O Autorovi
Ficová Theodora LenkaLenka Theodora Ficová (*1967) vyrůstala na Moravě v milující vícegenerační rodině. Pod laskavým vedením jejích členů se pro okolí jevila jako zlobivé dítě, malá rebelka, která se už v mateřské škole neostýchala klást řadu otázek, nezdráhala se vyjadřovat svůj názor a pídit se po odpovědích. Při nástupu do první třídy už uměla číst i počítat a výuka ji zprvu vůbec nebavila. To však změnila její osvícená paní učitelka, která vhodně zvoleným přístupem dívce ze školy udělala ráj. Ne nadarmo J. A. Komenský říkával, že prvních osm let vývoje dítěte ovlivňuje zbytek jeho života.
Jelikož Lenka pocházela z rodiny, která se k tehdejšímu režimu stavěla odmítavě, neměla po absolvování gymnázia příliš možností na výběr a na pozici učitelky v mateřské škole se ocitla jenom proto, že se o ni tehdy nikdo jiný neucházel. Po revoluci vystudovala na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně speciální pedagogiku a oboru zůstala věrná 37 let. Zkušenosti z dětství ji vedly k tomu, aby také ona k dětem přistupovala individuálně, vždy pátrala po příčinách jejich chování a dala dětem prostor k rozletu, jako to pro ni udělala její rodina.
Pedagogický um a vhled uplatnila na pozicích v mateřské škole, v logopedické třídě, v základní škole i ve výchovném ústavu. Ve volném čase organizovala kulturní a naučné akce pro děti a věnovala se dobrovolnické práci pro děti s postižením či onemocněním. Nasbírané zkušenosti již dvacet let na kurzech předává dalším pedagogům i veřejnosti a nadále se zaměřuje především na podporu přirozeného rozvoje dětí. Prostřednictvím nakladatelství Grada nyní oslovuje také mnohé čtenáře.
Přestože byla nominována na prestižní pedagogickou cenu Global Teacher Prize, za největší životní úspěch Lenka Theodora Ficová považuje výchovu svých tří dětí a možnost těšit se z vnoučat. Jako největší odměnu za své pedagogické působení vnímá to, že děti, které kdysi v rozvoji vedla, se k ní nyní vracejí s dětmi vlastními.