Image a firemní identita
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 4729 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319 Kč 287 KčIhned ke stažení
i: 15617 n: 24767307r: 4729 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
První ucelená publikace na našem trhu o image a firemní identitě (corporate identity) přináší kromě odborně erudovaného, aktuálního a čtivého výkladu také řadu příkladů budování, změn i analýzy image a firemní identity z české i zahraniční praxe, a to včetně vytváření corporate identity Česka. Autory knihy jsou uznávaní odborníci v oblasti marketingové komunikace, doc. Jitka Vysekalová a Ing. Jiří Mikeš. Dozvíte se, z čeho se skládá firemní identita a jak ji řídit, a co představují jednotlivé složky firemní identity, tedy firemní kultura, design, komunikace i chování. Zjistíte, co je image, jaké jsou jeho komponenty, vlastnosti i vazby na chování. Dozvíte se, co vše působí na budování image, jaký je význam emocí v těchto souvislostech a jak o koupi produktu rozhodují i představy, názory a emocionální kvality, které si s ním zákazník spojuje. Knížka se věnuje také analýze image, využití metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu i specifickým přístupům k "měření"
image. Publikace je určena marketingovým a PR manažerům a specialistům stejně jako vysokoškolským studentům.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Image a firemní identita
Poděkování 7
O autorech 9
Úvodem 11
1. Firemní identita a image 13
1.1 Firemní identita a image - co všechno to znamená 14
1.2 Firemní identita nadnárodních společností 17
1.3 Firemní identita jako součást firemní strategie 19
Proč se vůbec firemní identitou zabývat? 19
1.4 Vztahy systému firemní identity a image 21
1.5 Firemní identita, značka a symbol 26
1.6 Firemní identita a společenská zodpovědnost firem 37
2. Co všechno představuje firemní identita 39
2.1 Co všechno patří k firemní identitě 40
2.2 Firemní design (corporate design) 40
Logo 49
Jak si vybrat správného autora? 57
Jak se dobrat k cíli 62
Soutěž designérů 63
2.3 Firemní komunikace (corporate communication) 63
K čemu analýza firemní komunikace slouží, co zjišťujeme 64
2.4 Firemní kultura (corporate culture) 67
Co konkrétně patří do firemní kultury? 70
Jak můžeme firemní kulturu zkoumat 73
2.5 Místo produktu v systému firemní identity 74
3. Osobnost firmy a jak jí rozumět 79
3.1 Každá firma má svoji osobnost 80
3.2 Vývoj a utváření osobnosti firmy 82
3.3 Paralely mezi osobností člověka a osobností firmy 83
3.4 Člověk ve firmě 86
3.5 Vývoj firmy a vazby na firemní identitu 88
4. Image a proč se o něj zajímat 93
4.1 Pojem image a trocha historie 94
4.2 Komponenty a druhy image 98
Druhy image 99
Jak vytvářet image 102
4.3 Vlastnosti image a jejich klasifikace 104
4.4 Společenská odpovědnost firem a image 106
5. Image a emoce - jak je vyjádřit 111
5.1 Emoce v našem životě 112
5.2 Emoce z pohledu marketéra a jejich význam pro oslovení spotřebitele 113
5.3 Význam emocí pro tvorbu image 118
Proč je emocionální oslovení tak důležité? 120
Komplexní působení emocí 121
5.4 Význam obrazů pro budování image 125
6. Analýza image - jak image poznávat a měnit 129
6.1 Důvody analýzy image 130
Co nám přináší analýza image 131
6.2 Metodické přístupy k analýze image 132
6.3 Vybrané metody analýzy image 134
Polaritní profil (sémantický diferenciál) 134
Projektivní metody a techniky 137
Standardizované techniky 144
Analýza vnímání značky v konkurenčním kontextu 146
6.4 Případové studie analýzy image 148
Nízkonákladové aerolinie 148
Analýza image automobilů Škoda - historie 151
Analýza image značky Škoda Auto - současnost 153
7. Případová studie: CI České republiky - nekonečný příběh 155
7.1 Jaký image má země a jaký to má smysl 156
7.2 Proč vůbec budovat corporate identity a image země 157
7.3 Role loga při budování CI a image země 158
7.4 Jak "budujemee" corporate identity naší země 158
Testované logotypy a jejich hodnocení 159
7.5 Zkrácený název Česko pro Českou republiku 160
Přehledně a stručně - proč Česko? 161
Pokračování první - využívání loga a vše kolem 162
Pokračování druhé - máme bubliny 166
Nekonečný příběh samozřejmě nekončí 168
Přílohy 173
Otevřený dopis Českému olympijskému výboru, Českým sportovním svazům, politikům, podnikatelům, médiím apod. 173
Dopis ministrovi zahraničních věcí 180
Literatura 183
Rejstřík 188
O Autorovi
Vysekalová JitkaV současné době působí jako nezávislý poradce pro oblast psychologie trhu, marketingových komunikací a kvalitativního výzkumu trhu a zastává významné funkce v oborových a profesních organizacích. Je členkou certifikační komise ČMS. Přednáší na UTB Zlín, externě na UK Praha, VŠE Praha a FSS MU Brno a na odborných konferencích.
Mikeš JiříBývalý prezident Rady pro reklamu, dlouholetý ředitel Asociace komunikačních agentur. Působil jako propagační poradce v Rapidu, československé reklamní agentuře (1965–1976) a jako vedoucí oddělení propagace cestovního ruchu v Merkuru (1967–1989). V letech 1990–1992 byl ředitelem agentury McCann-Eriskson a poradcem v agentuře Leo Burnett. Od roku 1992 řídí Asociaci reklamních agentur, která byla později přejmenována na Asociaci komunikačních agentur. Sedm let byl členem řídícího výboru Evropské asociace komunikačních agentur (EACA). Přednášel na Světovém kongresu reklamy, na Technologickém institutu v Dublinu, na Vídeňské univerzitě, na FAMU atd. Po odchodu do penze se věnuje výuce komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE. V roce 2000 byl za pedagogické zásluhy a spojení praxe s teorií jmenován na VŠE hostujícím profesorem. V roce 2004 byl vyhlášen jako první reklamní pracovník Admanem Česka.