Inkluzivní vzdělávání
Efektivní vzdělávání všech žáků
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 254 KčPoslední kusy
i
Poslední aktualizace skladu 13. 10. 2024 5:24
i: 30548 n: 27107896r: 10019 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 229 KčIhned ke stažení
i: 36103 n: 27127030r: 10019 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi.
Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky.
Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních přístupů v našem vzdělávacím systému. Různá ideologická stanoviska jsou v knize potlačena ve prospěch výzkumných výsledků a možností jejich interpretace. Věříme, že publikace bude inspirací pro odborníky v oblasti sociální pedagogiky, speciální pedagogiky, ale i sociologie, antropologie a dalších společenskovědních oborů. Určena je i pro zájemce o dopady vzdělávací politiky České republiky na současnou edukační realitu a perspektivy jejího dalšího rozvoje.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod
ČÁST I. INKLUZE V TEORII
1. Propedeutické aspekty inkluzivního vzdělávání
1.1 Terminologické vymezení
1.2 Konexe oboru speciální pedagogiky k inkluzivnímu vzdělávání
Inkluzivní paradigma oboru speciální pedagogiky
1.3 Inkluzivní vzdělávání – úvod do problematiky
Segregace
Integrace
Inkluze
2. Inkluze v multidisciplinárním kontextu
2.1 Modely přístupů k lidem s postižením
Medicínský model
Funkční model postižení
Sociální model postižení
Integrované modely postižení
2.2 Přístupy společnosti k lidem s postižením
Zavržení a sociální vyloučení
Ekonomický a sociální problém
Tolerantní utilita
Limitovaná participace
Liberální přístup
Aktivní participace
2.3 Filozoficko-etický vhled na inkluzi
Problematika inkluze z pohledu filozofie výchovy
Lévinasova filozofie jako „inkluzivní smýšlení“
Segregace
Integrace
Inkluze
2.4 Problematika inkluze z pohledu lidskoprávního
Legislativní ukotvení v České republice
Anglie
Finsko
2.5 Ekonomicko-politický náhled na aspekty inkluze
2.6 Měření inkluze ve školách
2.7 Inkluzivní vzdělávání a efekt na žáky
2.8 Inkluze a úspěšnost žáků
2.9 Postoje jako specifická kategorie
ČÁST II. INKLUZE V PRAXI
3. Vytváření a rozvoj inkluzivního vzdělávacího prostředí
3.1 Základní přístupy k utváření inkluzivního vzdělávacího prostředí
3.2 Strategické postupy vytváření inkluzivního prostředí škol
Rozvoj školy s využitím modelu managementu změny v organizaci dle Knostera
Rozvoj inkluzivního prostředí školy podle Bootha a Ainscowa
Model rozvoje inkluzivní školy dle Svobody, Zilchera, Morvayové a Říčana
3.3 Tvorba strategického plánu vytváření inkluzivního prostředí školy (model podle Svobody a Zilchera, Říčana a Morvayové)
Analýza výchozího stavu
Příprava školního týmu
Školní akční tým
Formulace vize inkluzivní školy
Hodnocení partnerské sítě a zainteresovaných aktérů
Tvorba samotného strategického plánu školy
Vytyčení prioritních oblastí a cílů změn
Plánování kroků vedoucích k naplnění cílů
Příklad stanovení cílů, opatření a aktivit
Hodnocení návrhu strategického plánu
Akční plán jako realizační schéma změny
4. Vytváření nerestriktivního prostředí ve škole
Konkrétní příklad intervence pro vytváření nerestriktivního prostředí
Inkluzivní intervence
Shrnutí intervence
4.1 Postavení učitele v inkluzivním vzdělávání
5. Inkluzivní kompetence pedagoga
ČÁST III. INKLUZE VE VÝZKUMU
6. Výzkum postojů žáků k žákům s postižením
6.1 Cíle výzkumu
6.2 Výzkumný problém, výzkumné otázky
6.3 Výběr výzkumného souboru
Férová škola
6.4 Výzkumné nástroje a procedura
Nástroj pro měření přístupu žáků vůči osobám s postižením
Nástroj pro měření proinkluzivních kompetencí třídního učitele
6.5 Popis zjištění
Přítomnost žáka s postižením ve třídě
Učitel a jeho „proinkluzivní“ kompetence
Inkluzivní škola jako prediktor pozitivních postojů
6.6 Shrnutí výsledků
6.7 Doporučení pro pedagogickou teorii a praxi
Závěr
Shrnutí
Summary
Zusammenfassung
Seznam zkratek
Literatura
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 29.07.2019
Katalogové číslo: 27062
ISBN: 978-80-271-0789-6
Formát / stran: 144×207, 216 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.49MB | 2.49MB | 1.86MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Tištěná kniha
Datum vydání: 29.07.2019
Katalogové číslo: 27062
ISBN: 978-80-271-0789-6
Formát / stran: 144×207, 216 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.49 MB | 2.49 MB | 1.86 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Inkluzivní vzdělávání
Efektivní vzdělávání všech žáků
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 254 KčPoslední kusy
i
Poslední aktualizace skladu 13. 10. 2024 5:24
i: 30548 n: 27107896r: 10019 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 229 KčIhned ke stažení
i: 36103 n: 27127030r: 10019 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi.
Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky.
Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních přístupů v našem vzdělávacím systému. Různá ideologická stanoviska jsou v knize potlačena ve prospěch výzkumných výsledků a možností jejich interpretace. Věříme, že publikace bude inspirací pro odborníky v oblasti sociální pedagogiky, speciální pedagogiky, ale i sociologie, antropologie a dalších společenskovědních oborů. Určena je i pro zájemce o dopady vzdělávací politiky České republiky na současnou edukační realitu a perspektivy jejího dalšího rozvoje.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Inkluzivní vzdělávání
Úvod
ČÁST I. INKLUZE V TEORII
1. Propedeutické aspekty inkluzivního vzdělávání
1.1 Terminologické vymezení
1.2 Konexe oboru speciální pedagogiky k inkluzivnímu vzdělávání
Inkluzivní paradigma oboru speciální pedagogiky
1.3 Inkluzivní vzdělávání – úvod do problematiky
Segregace
Integrace
Inkluze
2. Inkluze v multidisciplinárním kontextu
2.1 Modely přístupů k lidem s postižením
Medicínský model
Funkční model postižení
Sociální model postižení
Integrované modely postižení
2.2 Přístupy společnosti k lidem s postižením
Zavržení a sociální vyloučení
Ekonomický a sociální problém
Tolerantní utilita
Limitovaná participace
Liberální přístup
Aktivní participace
2.3 Filozoficko-etický vhled na inkluzi
Problematika inkluze z pohledu filozofie výchovy
Lévinasova filozofie jako „inkluzivní smýšlení“
Segregace
Integrace
Inkluze
2.4 Problematika inkluze z pohledu lidskoprávního
Legislativní ukotvení v České republice
Anglie
Finsko
2.5 Ekonomicko-politický náhled na aspekty inkluze
2.6 Měření inkluze ve školách
2.7 Inkluzivní vzdělávání a efekt na žáky
2.8 Inkluze a úspěšnost žáků
2.9 Postoje jako specifická kategorie
ČÁST II. INKLUZE V PRAXI
3. Vytváření a rozvoj inkluzivního vzdělávacího prostředí
3.1 Základní přístupy k utváření inkluzivního vzdělávacího prostředí
3.2 Strategické postupy vytváření inkluzivního prostředí škol
Rozvoj školy s využitím modelu managementu změny v organizaci dle Knostera
Rozvoj inkluzivního prostředí školy podle Bootha a Ainscowa
Model rozvoje inkluzivní školy dle Svobody, Zilchera, Morvayové a Říčana
3.3 Tvorba strategického plánu vytváření inkluzivního prostředí školy (model podle Svobody a Zilchera, Říčana a Morvayové)
Analýza výchozího stavu
Příprava školního týmu
Školní akční tým
Formulace vize inkluzivní školy
Hodnocení partnerské sítě a zainteresovaných aktérů
Tvorba samotného strategického plánu školy
Vytyčení prioritních oblastí a cílů změn
Plánování kroků vedoucích k naplnění cílů
Příklad stanovení cílů, opatření a aktivit
Hodnocení návrhu strategického plánu
Akční plán jako realizační schéma změny
4. Vytváření nerestriktivního prostředí ve škole
Konkrétní příklad intervence pro vytváření nerestriktivního prostředí
Inkluzivní intervence
Shrnutí intervence
4.1 Postavení učitele v inkluzivním vzdělávání
5. Inkluzivní kompetence pedagoga
ČÁST III. INKLUZE VE VÝZKUMU
6. Výzkum postojů žáků k žákům s postižením
6.1 Cíle výzkumu
6.2 Výzkumný problém, výzkumné otázky
6.3 Výběr výzkumného souboru
Férová škola
6.4 Výzkumné nástroje a procedura
Nástroj pro měření přístupu žáků vůči osobám s postižením
Nástroj pro měření proinkluzivních kompetencí třídního učitele
6.5 Popis zjištění
Přítomnost žáka s postižením ve třídě
Učitel a jeho „proinkluzivní“ kompetence
Inkluzivní škola jako prediktor pozitivních postojů
6.6 Shrnutí výsledků
6.7 Doporučení pro pedagogickou teorii a praxi
Závěr
Shrnutí
Summary
Zusammenfassung
Seznam zkratek
Literatura