0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Integrace obsahu vyučování

Integrované slovní úlohy napříč předměty
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5240
E-kniha
PDF
195 
Ihned ke stažení
i: 16130 n: 24761831r: 5240
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Integrace obsahu učiva v základní škole je stále velmi diskutovanou problematikou současné doby. A právě proto vznikla tato kniha. Obsahuje teoretické vymezení problému pro pochopení integrace, ale i praktické, tvořivě zpracované ukázky, které vychází z bohaté praxe autorky na prvním stupni základní školy. Tím hlavním v této publikaci jsou především inspirující nápady dětí mladšího školního věku. Text je určen zejména širší pedagogické veřejnosti, zejména učitelům prvního stupně a studentům učitelských oborů.

Z obsahu knihy Integrace obsahu vyučování

Úvod

1. Integrace jako pedagogický problém

2. Terminologické zakotvení problému
2.1 Formy integrace obsahu

3. Obsahová integrace
3.1 Integrované slovní úlohy
3.2 Parametry integrovaných slovních úloh
3.3 Indikátory koordinace obsahu učiva prostřednictvím integrovaných slovních úloh
3.4 Jak projektovat integrované slovní úlohy
3.5 Možnosti uplatnění integrovaných slovních úloh ve vyučování
3.6 Výhody a nevýhody integrovaných slovních úloh

4. Didaktická integrace obsahu
4.1 Deset pohledů na integrování kurikula
4.2 Tematické vyučování
4.3 Základní prvky tematického vyučování
4.4 Výhody a nevýhody tematického vyučování

5. Psychologická integrace obsahu

Závěr

Příloha 1
Nácvik metakognitivních strategií pomocí Bloomovy taxonomie kognitivních cílů

Příloha 2
Příklad využití integrované slovní úlohy v projektu EVVO

Příloha 3
Východiska projektu integrovaných slovních úloh v environmentální výchově

Příloha 4
Integrace obsahu vyučování v tématu "Kočkovité šelmyy"

Příloha 5
Integrované slovní úlohy rozdělené podle různých referenčních rámců

Příloha 6
Přehled jednoduchých integrovaných slovních úloh z hlediska operační náročnosti

Příloha 7
Přehled integrovaných slovních úloh z hlediska referenčních rámců biotopů a ekosystémů

Příloha 8
Ukázka přípravy úvodní hodiny tematického projektu - možnosti začlenění integrované slovní úlohy do vyučovací hodiny 5. Ročníku

Příloha 9
Ukázka výtvarného zpracování textu integrované slovní úlohy

Příloha 10
Ukázka integrované slovní úlohy

Seznam literatury

Rejstřík

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.2MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

O Autorovi

Rakoušová Alena

Vystudovala Filozofickou fakultu UK (obor Pedagogika a Učitelství pro střední školy) a posléze Učitelství pro 1. stupeň základní školy na Pedagogické fakultě UK v Praze. Pracovala několik let jako učitelka prvního stupně základní školy. Nyní se věnuje vývojové a výzkumné činnosti ve Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze jako didaktik vzdělávání na 1. stupni a specialista na kurikulum základního vzdělávání. Dále vyučuje na základní škole a působí jako lektorka v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Profesně se zajímá o integraci obsahu učiva i vyučování, o didaktiku matematiky, environmentální výchovu, formy školního hodnocení žáků a o badatelské aktivity a objevitelský přístup ve vyučování přírodovědným předmětům jak z hlediska didaktického, tak i z hlediska koncepčního a výzkumného.

Integrace obsahu vyučování
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.2MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Integrace obsahu vyučování

Integrované slovní úlohy napříč předměty
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5240
E-kniha
PDF
195 
Ihned ke stažení
i: 16130 n: 24761831r: 5240
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Integrace obsahu učiva v základní škole je stále velmi diskutovanou problematikou současné doby. A právě proto vznikla tato kniha. Obsahuje teoretické vymezení problému pro pochopení integrace, ale i praktické, tvořivě zpracované ukázky, které vychází z bohaté praxe autorky na prvním stupni základní školy. Tím hlavním v této publikaci jsou především inspirující nápady dětí mladšího školního věku. Text je určen zejména širší pedagogické veřejnosti, zejména učitelům prvního stupně a studentům učitelských oborů.

Z obsahu knihy Integrace obsahu vyučování

Úvod

1. Integrace jako pedagogický problém

2. Terminologické zakotvení problému
2.1 Formy integrace obsahu

3. Obsahová integrace
3.1 Integrované slovní úlohy
3.2 Parametry integrovaných slovních úloh
3.3 Indikátory koordinace obsahu učiva prostřednictvím integrovaných slovních úloh
3.4 Jak projektovat integrované slovní úlohy
3.5 Možnosti uplatnění integrovaných slovních úloh ve vyučování
3.6 Výhody a nevýhody integrovaných slovních úloh

4. Didaktická integrace obsahu
4.1 Deset pohledů na integrování kurikula
4.2 Tematické vyučování
4.3 Základní prvky tematického vyučování
4.4 Výhody a nevýhody tematického vyučování

5. Psychologická integrace obsahu

Závěr

Příloha 1
Nácvik metakognitivních strategií pomocí Bloomovy taxonomie kognitivních cílů

Příloha 2
Příklad využití integrované slovní úlohy v projektu EVVO

Příloha 3
Východiska projektu integrovaných slovních úloh v environmentální výchově

Příloha 4
Integrace obsahu vyučování v tématu "Kočkovité šelmyy"

Příloha 5
Integrované slovní úlohy rozdělené podle různých referenčních rámců

Příloha 6
Přehled jednoduchých integrovaných slovních úloh z hlediska operační náročnosti

Příloha 7
Přehled integrovaných slovních úloh z hlediska referenčních rámců biotopů a ekosystémů

Příloha 8
Ukázka přípravy úvodní hodiny tematického projektu - možnosti začlenění integrované slovní úlohy do vyučovací hodiny 5. Ročníku

Příloha 9
Ukázka výtvarného zpracování textu integrované slovní úlohy

Příloha 10
Ukázka integrované slovní úlohy

Seznam literatury

Rejstřík

O Autorovi

Rakoušová Alena

Vystudovala Filozofickou fakultu UK (obor Pedagogika a Učitelství pro střední školy) a posléze Učitelství pro 1. stupeň základní školy na Pedagogické fakultě UK v Praze. Pracovala několik let jako učitelka prvního stupně základní školy. Nyní se věnuje vývojové a výzkumné činnosti ve Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze jako didaktik vzdělávání na 1. stupni a specialista na kurikulum základního vzdělávání. Dále vyučuje na základní škole a působí jako lektorka v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Profesně se zajímá o integraci obsahu učiva i vyučování, o didaktiku matematiky, environmentální výchovu, formy školního hodnocení žáků a o badatelské aktivity a objevitelský přístup ve vyučování přírodovědným předmětům jak z hlediska didaktického, tak i z hlediska koncepčního a výzkumného.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 639 
Tištěná 269 
Tištěná 355 
E-kniha 242  -20 %
Tištěná 99 
Tištěná 149 
E-kniha 102  -20 %
Tištěná 185 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.