Integrace obsahu vyučování
Integrované slovní úlohy napříč předměty
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5240 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
195 Kč 166 KčUšetříte 29 Kč
Ihned ke stažení
i: 16130 n: 24761831r: 5240
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Integrace obsahu učiva v základní škole je stále velmi diskutovanou problematikou současné doby. A právě proto vznikla tato kniha. Obsahuje teoretické vymezení problému pro pochopení integrace, ale i praktické, tvořivě zpracované ukázky, které vychází z bohaté praxe autorky na prvním stupni základní školy. Tím hlavním v této publikaci jsou především inspirující nápady dětí mladšího školního věku. Text je určen zejména širší pedagogické veřejnosti, zejména učitelům prvního stupně a studentům učitelských oborů.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod
1. Integrace jako pedagogický problém
2. Terminologické zakotvení problému
2.1 Formy integrace obsahu
3. Obsahová integrace
3.1 Integrované slovní úlohy
3.2 Parametry integrovaných slovních úloh
3.3 Indikátory koordinace obsahu učiva prostřednictvím integrovaných slovních úloh
3.4 Jak projektovat integrované slovní úlohy
3.5 Možnosti uplatnění integrovaných slovních úloh ve vyučování
3.6 Výhody a nevýhody integrovaných slovních úloh
4. Didaktická integrace obsahu
4.1 Deset pohledů na integrování kurikula
4.2 Tematické vyučování
4.3 Základní prvky tematického vyučování
4.4 Výhody a nevýhody tematického vyučování
5. Psychologická integrace obsahu
Závěr
Příloha 1
Nácvik metakognitivních strategií pomocí Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
Příloha 2
Příklad využití integrované slovní úlohy v projektu EVVO
Příloha 3
Východiska projektu integrovaných slovních úloh v environmentální výchově
Příloha 4
Integrace obsahu vyučování v tématu "Kočkovité šelmyy"
Příloha 5
Integrované slovní úlohy rozdělené podle různých referenčních rámců
Příloha 6
Přehled jednoduchých integrovaných slovních úloh z hlediska operační náročnosti
Příloha 7
Přehled integrovaných slovních úloh z hlediska referenčních rámců biotopů a ekosystémů
Příloha 8
Ukázka přípravy úvodní hodiny tematického projektu - možnosti začlenění integrované slovní úlohy do vyučovací hodiny 5. Ročníku
Příloha 9
Ukázka výtvarného zpracování textu integrované slovní úlohy
Příloha 10
Ukázka integrované slovní úlohy
Seznam literatury
Rejstřík
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 1.18MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 1.18 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Integrace obsahu vyučování
Integrované slovní úlohy napříč předměty
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5240 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
195 Kč 166 KčUšetříte 29 Kč
Ihned ke stažení
i: 16130 n: 24761831r: 5240
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Integrace obsahu učiva v základní škole je stále velmi diskutovanou problematikou současné doby. A právě proto vznikla tato kniha. Obsahuje teoretické vymezení problému pro pochopení integrace, ale i praktické, tvořivě zpracované ukázky, které vychází z bohaté praxe autorky na prvním stupni základní školy. Tím hlavním v této publikaci jsou především inspirující nápady dětí mladšího školního věku. Text je určen zejména širší pedagogické veřejnosti, zejména učitelům prvního stupně a studentům učitelských oborů.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Integrace obsahu vyučování
Úvod
1. Integrace jako pedagogický problém
2. Terminologické zakotvení problému
2.1 Formy integrace obsahu
3. Obsahová integrace
3.1 Integrované slovní úlohy
3.2 Parametry integrovaných slovních úloh
3.3 Indikátory koordinace obsahu učiva prostřednictvím integrovaných slovních úloh
3.4 Jak projektovat integrované slovní úlohy
3.5 Možnosti uplatnění integrovaných slovních úloh ve vyučování
3.6 Výhody a nevýhody integrovaných slovních úloh
4. Didaktická integrace obsahu
4.1 Deset pohledů na integrování kurikula
4.2 Tematické vyučování
4.3 Základní prvky tematického vyučování
4.4 Výhody a nevýhody tematického vyučování
5. Psychologická integrace obsahu
Závěr
Příloha 1
Nácvik metakognitivních strategií pomocí Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
Příloha 2
Příklad využití integrované slovní úlohy v projektu EVVO
Příloha 3
Východiska projektu integrovaných slovních úloh v environmentální výchově
Příloha 4
Integrace obsahu vyučování v tématu "Kočkovité šelmyy"
Příloha 5
Integrované slovní úlohy rozdělené podle různých referenčních rámců
Příloha 6
Přehled jednoduchých integrovaných slovních úloh z hlediska operační náročnosti
Příloha 7
Přehled integrovaných slovních úloh z hlediska referenčních rámců biotopů a ekosystémů
Příloha 8
Ukázka přípravy úvodní hodiny tematického projektu - možnosti začlenění integrované slovní úlohy do vyučovací hodiny 5. Ročníku
Příloha 9
Ukázka výtvarného zpracování textu integrované slovní úlohy
Příloha 10
Ukázka integrované slovní úlohy
Seznam literatury
Rejstřík
O Autorovi
Rakoušová AlenaVystudovala Filozofickou fakultu UK (obor Pedagogika a Učitelství pro střední školy) a posléze Učitelství pro 1. stupeň základní školy na Pedagogické fakultě UK v Praze. Pracovala několik let jako učitelka prvního stupně základní školy. Nyní se věnuje vývojové a výzkumné činnosti ve Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze jako didaktik vzdělávání na 1. stupni a specialista na kurikulum základního vzdělávání. Dále vyučuje na základní škole a působí jako lektorka v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Profesně se zajímá o integraci obsahu učiva i vyučování, o didaktiku matematiky, environmentální výchovu, formy školního hodnocení žáků a o badatelské aktivity a objevitelský přístup ve vyučování přírodovědným předmětům jak z hlediska didaktického, tak i z hlediska koncepčního a výzkumného.