Jak připravit dítě do 1. třídy
2., doplněné vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6073
Cílem předškolní příprav není dítě předem naučit číst a psát, "aby mu to pak ve škole pěkně šloo", ale zajistit především maximální a harmonický rozvoj schopností, které umožní, aby dítě bylo při výuce čtení, psaní a počítání bez větší námahy úspěšné. Pokusme se proto společně projít jednu po druhé nejdůležitější schopnosti, které ovlivňují úspěšný start v první třídě. Vždyť dobrý základ z předškolního období rozhoduje i o výsledcích ve vyšších třídách a vztahu ke vzdělání obecně. Vyberte si z různých her, které jsou pro rozvoj konkrétní schopnosti nejvhodnější.Již druhé doplněné vydání velmi úspěšné knihy ocení nejen rodiče předškoláků, ale i učitelé mateřských škol.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod
1 Obratnost
Motorika velkých svalových skupin
Náměty na rozvoj obratnosti velkých svalových skupin
Jemná motorika rukou
Náměty na rozvoj jemné motoriky rukou
Motorika mluvidel
Základní příprava na nácvik při větší neobratnosti
Cvičení pro podporu jednotlivých hláskových skupin
Nácvik jemné motoriky mluvidel pro děti po pátém roce
Motorika očních pohybů
Náměty na procvičení očních pohybů
Koordinace
Koordinace pohybová
Koordinace oči - ruka
Koordinace ruce - mluvidla
2 Smyslové vnímání
Zrak
Náměty na hry pro obecný rozvoj zrakových schopností
Náměty a hry na optickou paměť
Náměty a hry na optickou pozornost a diferenciace
Figura a pozadí, optické členění - hry a náměty
Sluch
Náměty a hry pro všeobecný rozvoj sluchových schopností
Náměty a hry na rozvoj akustické paměti
Náměty a hry na rozvoj akustické pozornosti
Náměty a hry na akustickou diferenciaci
Náměty a hry na rozvoj slovní paměti a pozornosti
Hmat
Náměty na podporu hmatu
Chuť a čich
Propriocepce
Hry na podporu propriocepce
3 Řeč
Výslovnost
Rozumění řeči
Slovní zásoba
Vyjadřovací pohotovost
Kultura mluveného projevu
4 Početní představy
Náměty na hry
5 Kresba
Grafomotorika
Vybavení
Držení tužky
Sklon tužky
Tlak na tužku
Formát
Grafomotorické cviky
Psaní levou rukou
Rozvoj kresby
6 Školní zralost a její posouzení
Datum narození
Zdravotní stav
Zralost CNS
Soustředění
Pravolevá orientace
Rozvoj řeči
Kresba
Jak se tedy rozhodnout?
7 Výchova
Princip kyvadla
Princip volby
Metoda malých kroků
8 Když už je to za pár...
Samostatnost
Pozornost a soustředění
Chystáme se na učení
9 Jedna kapitola navíc...
Je konec prázdnin...
Začíná škola
Učíme se efektivně
Typy učení
Typy nervové činnosti
Apetence čili zvědavost
Pamětní stopy
Dráždění a útlum
Reflexní okruh
Pár slov na závěr
Literatura
Jak připravit dítě do 1. třídy
2., doplněné vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6073
Cílem předškolní příprav není dítě předem naučit číst a psát, "aby mu to pak ve škole pěkně šloo", ale zajistit především maximální a harmonický rozvoj schopností, které umožní, aby dítě bylo při výuce čtení, psaní a počítání bez větší námahy úspěšné. Pokusme se proto společně projít jednu po druhé nejdůležitější schopnosti, které ovlivňují úspěšný start v první třídě. Vždyť dobrý základ z předškolního období rozhoduje i o výsledcích ve vyšších třídách a vztahu ke vzdělání obecně. Vyberte si z různých her, které jsou pro rozvoj konkrétní schopnosti nejvhodnější.Již druhé doplněné vydání velmi úspěšné knihy ocení nejen rodiče předškoláků, ale i učitelé mateřských škol.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Jak připravit dítě do 1. třídy
Úvod
1 Obratnost
Motorika velkých svalových skupin
Náměty na rozvoj obratnosti velkých svalových skupin
Jemná motorika rukou
Náměty na rozvoj jemné motoriky rukou
Motorika mluvidel
Základní příprava na nácvik při větší neobratnosti
Cvičení pro podporu jednotlivých hláskových skupin
Nácvik jemné motoriky mluvidel pro děti po pátém roce
Motorika očních pohybů
Náměty na procvičení očních pohybů
Koordinace
Koordinace pohybová
Koordinace oči - ruka
Koordinace ruce - mluvidla
2 Smyslové vnímání
Zrak
Náměty na hry pro obecný rozvoj zrakových schopností
Náměty a hry na optickou paměť
Náměty a hry na optickou pozornost a diferenciace
Figura a pozadí, optické členění - hry a náměty
Sluch
Náměty a hry pro všeobecný rozvoj sluchových schopností
Náměty a hry na rozvoj akustické paměti
Náměty a hry na rozvoj akustické pozornosti
Náměty a hry na akustickou diferenciaci
Náměty a hry na rozvoj slovní paměti a pozornosti
Hmat
Náměty na podporu hmatu
Chuť a čich
Propriocepce
Hry na podporu propriocepce
3 Řeč
Výslovnost
Rozumění řeči
Slovní zásoba
Vyjadřovací pohotovost
Kultura mluveného projevu
4 Početní představy
Náměty na hry
5 Kresba
Grafomotorika
Vybavení
Držení tužky
Sklon tužky
Tlak na tužku
Formát
Grafomotorické cviky
Psaní levou rukou
Rozvoj kresby
6 Školní zralost a její posouzení
Datum narození
Zdravotní stav
Zralost CNS
Soustředění
Pravolevá orientace
Rozvoj řeči
Kresba
Jak se tedy rozhodnout?
7 Výchova
Princip kyvadla
Princip volby
Metoda malých kroků
8 Když už je to za pár...
Samostatnost
Pozornost a soustředění
Chystáme se na učení
9 Jedna kapitola navíc...
Je konec prázdnin...
Začíná škola
Učíme se efektivně
Typy učení
Typy nervové činnosti
Apetence čili zvědavost
Pamětní stopy
Dráždění a útlum
Reflexní okruh
Pár slov na závěr
Literatura
O Autorovi
Kutálková DanaVystudovala logopedii na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Po absolutoriu učila na škole pro děti se zbytky sluchu v Radlicích. Nyní pracuje přes 20 let jako klinická logopeda. Dlouhodobě se zajímá zejména o prevenci poruch řeči, o vliv civilizace na vývoj řeči a o tzv. "beznadějné případy". Na svém současném pracovišti v Nemocnici na Homolce vede konzultační program pro děti s dysfázií. Vedle publikační činnosti popularizační i odborné dlouhodobě spolupracuje s Českým rozhlasem.