Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7764 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčUšetříte 21 Kč
Ihned ke stažení
i: 20910 n: 24792644r: 7764 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Otázek je mnoho a jsou zcela oprávněné a na místě, protože vstup dítěte do základní školy je nejen pro dítě, ale i pro celou jeho rodinu velkým krokem. Ne zbytečně bývá nástup do školy přirovnáván ke vstupu do prvního zaměstnání nebo v dospělosti ke vstupu do života. V životě dítěte dochází k velkým změnám, od hravého dětství přechází do světa povinností, i když zatím pouze „malých“. Pokud ale dítě při vstupu do školy neuspěje, i z drobného problému se najednou stává problém velký a rodiče musí řešit otázku, jak dál. A právě to je ten správný čas zalistovat v publikaci Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Renomované české autorky seznamují čtenáře s možnostmi posuzování školní zralosti a připravenosti na vstup do první třídy po stránce fyzické, psychické i sociální. Zmiňují praxi při zápisech do prvních tříd a možnosti odložení školní docházky. Zaměřují se na možnosti rozvoje funkcí důležitých pro čtení, psaní a počítání, a to prostřednictvím konkrétních cvičení a
her. Radí, jak předcházet vzniku specifických poruch učení.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
ÚVOD
1. DÍTĚ V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU – CHARAKTERISTIKA VÝVOJOVÉHO OBDOBÍ
1.1 VÝVOJ KOGNITIVNÍCH (POZNÁVACÍCH) FUNKCÍ
1.1.1 Vývoj myšlení a řeči
1.1.2 Vývoj paměti a pozornosti
1.1.3 Vývoj percepčně motorických funkcí
1.2 VÝVOJ EMOCIONALITY A SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ, SOCIALIZACE DÍTĚTE
2. ŠKOLNÍ ZRALOST A ŠKOLNÍ PŘIPRAVENOST
2.1 FYZICKÁ (TĚLESNÁ) ZRALOST
2.2 PSYCHICKÁ (DUŠEVNÍ) ZRALOST
2.3 SOCIÁLNÍ ZRALOST
3. ZÁPIS DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY
4. MOŽNOSTI ODLOŽENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY O JEDEN ROK A MOŽNOST PŘEDČASNÉHO VSTUPU DO ZŠ
5. RIZIKOVÉ FAKTORY OHROŽUJÍCÍ ÚSPĚŠNOST DÍTĚTE V ZŠ
6. FUNKCE DŮLEŽITÉ PRO ČTENÍ, PSANÍ, POČÍTÁNÍ
7. VÝZNAM HRY V ŽIVOTĚ PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE
8. CVIČENÍ A HRY NA ROZVOJ PERCEPČNÍCH A KOGNITIVNÍCH FUNKCÍ
8.1 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ZRAKOVÉ OBLASTI
8.1.1 Cvičení zaměřená na rozvoj zrakové oblasti
8.1.2 Hry zaměřené na rozvoj zrakové oblasti
8.2 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ SLUCHOVÉ OBLASTI
8.2.1 Cvičení zaměřená na rozvoj sluchové oblasti
8.2.2 Hry zaměřené na rozvoj sluchové oblasti
8.3 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ PAMĚTI A POZORNOSTI
8.3.1 Cvičení zaměřená na rozvoj paměti a pozornosti
8.3.2 Hry zaměřené na rozvoj paměti a pozornosti
8.4 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MYŠLENÍ
8.4.1 Cvičení zaměřená na rozvoj myšlení
8.4.2 Hry zaměřené na rozvoj myšlení
8.4.3 Cvičení a hry zaměřené na rozvoj matematických představ
8.5 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ŘEČI
9. CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MOTORIKY
9.1 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ HRUBÉ MOTORIKY
9.2 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ JEMNÉ MOTORIKY
9.3 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ MOTORIKY MLUVIDEL
9.4 NÁCVIK RYTMIZACE
9.5 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ GRAFOMOTORIKY
9.6 UVOLŇOVACÍ CVIKY
9.7 SEZENÍ PŘI PSANÍ
9.7.1 Nábytek a osvětlení
9.7.2 Nácvik sezení při psaní
10. ROZVOJ SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ
11. CO BY MĚLO DÍTĚ ZVLÁDAT PŘI VSTUPU DO ZŠ – SHRNUTÍ
ZÁVĚR
PŘÍLOHOVÁ ČÁST
PRACOVNÍ MATERIÁLY PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTI
Zraková oblast
Sluchová oblast (oblast sluchového vnímání a rozvoje řeči)
Poznávací (kognitivní) oblast
Motorická oblast
Sociální oblast
PROGRAMY PRO ROZVOJ KOGNITIVNÍCH A MOTORICKÝCH FUNKCÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Metoda „Dobrého startu“
Kuprev
Kumot
Maxík
Hypo
Metoda instrumentálního obohacování R. Feuersteina
Celostní program vývoje
Grafomotorický program a program ergonomie psaní
POUŽITÁ A DOPORUČENÁ LITERATURA
SEZNAM ZKRATEK
OBRAZOVÁ PŘÍLOHA
Zraková oblast
Grafomotorická oblast
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.92MB | 3.92MB | 2.33MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.92 MB | 3.92 MB | 2.33 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7764 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčUšetříte 21 Kč
Ihned ke stažení
i: 20910 n: 24792644r: 7764 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Otázek je mnoho a jsou zcela oprávněné a na místě, protože vstup dítěte do základní školy je nejen pro dítě, ale i pro celou jeho rodinu velkým krokem. Ne zbytečně bývá nástup do školy přirovnáván ke vstupu do prvního zaměstnání nebo v dospělosti ke vstupu do života. V životě dítěte dochází k velkým změnám, od hravého dětství přechází do světa povinností, i když zatím pouze „malých“. Pokud ale dítě při vstupu do školy neuspěje, i z drobného problému se najednou stává problém velký a rodiče musí řešit otázku, jak dál. A právě to je ten správný čas zalistovat v publikaci Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Renomované české autorky seznamují čtenáře s možnostmi posuzování školní zralosti a připravenosti na vstup do první třídy po stránce fyzické, psychické i sociální. Zmiňují praxi při zápisech do prvních tříd a možnosti odložení školní docházky. Zaměřují se na možnosti rozvoje funkcí důležitých pro čtení, psaní a počítání, a to prostřednictvím konkrétních cvičení a
her. Radí, jak předcházet vzniku specifických poruch učení.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Je naše dítě zralé na vstup do školy?
ÚVOD
1. DÍTĚ V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU – CHARAKTERISTIKA VÝVOJOVÉHO OBDOBÍ
1.1 VÝVOJ KOGNITIVNÍCH (POZNÁVACÍCH) FUNKCÍ
1.1.1 Vývoj myšlení a řeči
1.1.2 Vývoj paměti a pozornosti
1.1.3 Vývoj percepčně motorických funkcí
1.2 VÝVOJ EMOCIONALITY A SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ, SOCIALIZACE DÍTĚTE
2. ŠKOLNÍ ZRALOST A ŠKOLNÍ PŘIPRAVENOST
2.1 FYZICKÁ (TĚLESNÁ) ZRALOST
2.2 PSYCHICKÁ (DUŠEVNÍ) ZRALOST
2.3 SOCIÁLNÍ ZRALOST
3. ZÁPIS DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY
4. MOŽNOSTI ODLOŽENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY O JEDEN ROK A MOŽNOST PŘEDČASNÉHO VSTUPU DO ZŠ
5. RIZIKOVÉ FAKTORY OHROŽUJÍCÍ ÚSPĚŠNOST DÍTĚTE V ZŠ
6. FUNKCE DŮLEŽITÉ PRO ČTENÍ, PSANÍ, POČÍTÁNÍ
7. VÝZNAM HRY V ŽIVOTĚ PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE
8. CVIČENÍ A HRY NA ROZVOJ PERCEPČNÍCH A KOGNITIVNÍCH FUNKCÍ
8.1 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ZRAKOVÉ OBLASTI
8.1.1 Cvičení zaměřená na rozvoj zrakové oblasti
8.1.2 Hry zaměřené na rozvoj zrakové oblasti
8.2 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ SLUCHOVÉ OBLASTI
8.2.1 Cvičení zaměřená na rozvoj sluchové oblasti
8.2.2 Hry zaměřené na rozvoj sluchové oblasti
8.3 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ PAMĚTI A POZORNOSTI
8.3.1 Cvičení zaměřená na rozvoj paměti a pozornosti
8.3.2 Hry zaměřené na rozvoj paměti a pozornosti
8.4 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MYŠLENÍ
8.4.1 Cvičení zaměřená na rozvoj myšlení
8.4.2 Hry zaměřené na rozvoj myšlení
8.4.3 Cvičení a hry zaměřené na rozvoj matematických představ
8.5 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ŘEČI
9. CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MOTORIKY
9.1 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ HRUBÉ MOTORIKY
9.2 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ JEMNÉ MOTORIKY
9.3 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ MOTORIKY MLUVIDEL
9.4 NÁCVIK RYTMIZACE
9.5 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ GRAFOMOTORIKY
9.6 UVOLŇOVACÍ CVIKY
9.7 SEZENÍ PŘI PSANÍ
9.7.1 Nábytek a osvětlení
9.7.2 Nácvik sezení při psaní
10. ROZVOJ SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ
11. CO BY MĚLO DÍTĚ ZVLÁDAT PŘI VSTUPU DO ZŠ – SHRNUTÍ
ZÁVĚR
PŘÍLOHOVÁ ČÁST
PRACOVNÍ MATERIÁLY PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTI
Zraková oblast
Sluchová oblast (oblast sluchového vnímání a rozvoje řeči)
Poznávací (kognitivní) oblast
Motorická oblast
Sociální oblast
PROGRAMY PRO ROZVOJ KOGNITIVNÍCH A MOTORICKÝCH FUNKCÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Metoda „Dobrého startu“
Kuprev
Kumot
Maxík
Hypo
Metoda instrumentálního obohacování R. Feuersteina
Celostní program vývoje
Grafomotorický program a program ergonomie psaní
POUŽITÁ A DOPORUČENÁ LITERATURA
SEZNAM ZKRATEK
OBRAZOVÁ PŘÍLOHA
Zraková oblast
Grafomotorická oblast
O Autorovi
Jucovičová DrahomíraOdbornice v oblasti speciální pedagogiky. Vystudovala Pedagogickou fakultu UK v Praze (obor speciální pedagogika). Dlouhodobě se zabývá problematikou dětí, dospívajících i dospělých se specifickými poruchami učení a chování. Pracuje v pedagogicko psychologické poradně, ambulanci klinické psychologie (FN Bulovka), je lektorkou, externě přednáší na Pedagogické fakultě v Praze, provozuje nakladatelství D + H. Je autorkou interaktivních pomůcek a interaktivní učebnice českého jazyka pro ZŠ, řady odborných publikací a článků, spolupracuje s médii ve prospěch lepší informovanosti veřejnosti o této problematice