Kreativita a inovace v organizaci
- 25 % z DMOC
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 6153 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319 Kč 239 Kč -25 %Ušetříte 80 Kč
Ihned ke stažení
i: 17590 n: 24772462r: 6153 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kreativita je hnací silou ekonomiky a jádrem úspěchu firem a jiných organizací. Publikace přináší první ucelený přehled o tom, jak kreativitu rozpoznat a v rámci organizace podporovat a rozvíjet tak, aby vedla k tržně uplatnitelným inovacím, a tedy ke konkurenční výhodě. Dozvíte se, proč je důležité poznat kreativní potenciál jedince, jak konkrétně postupovat při podpoře a rozvoji kreativity člověka a týmové kreativity a jak poznat a utvářet organizační kulturu podporující kreativitu a inovace, bez níž organizace nemůže svůj kreativní potenciál skutečně využít. Kniha kromě praktických rad nabízí také příklady a cvičení, která pomáhají kreativitu rozpoznat a rozvíjet. Publikace je určena studentům, manažerům a podnikatelům.
Sleva 25 % končí za:
Soubory ke stažení
Obsah
O autorce 8
Předmluva 9
Kapitola 1
Věk kreativity 11
1.1 Kreativita v současné ekonomice 12
1.2 Změny v chápání kreativity 14
1.3 Různé přístupy ke studiu kreativity 15
1.3.1 Kreativita jako zanedbávaná oblast výzkumu 15
1.3.2 Psychodynamický přístup ke zkoumání kreativity 17
1.3.3 Biografický přístup ke studiu kreativity 17
1.3.4 Psychometrický přístup ke zkoumání kreativity 18
1.3.5 Kognitivní (experimentální) přístup ke zkoumání kreativity 20
1.3.6 Biologický přístup ke studiu kreativity 21
1.3.7 Důraz na osobnost a motivaci ve studiu kreativity 22
1.3.8 Sociokulturní prostředí ve studiu kreativity (kontextové přístupy)24
1.3.9 Integrovaný přístup ke studiu kreativity 27
1.4 Základní teoretická východiska definice kreativity 30
1.5 Vymezení kreativity a její struktura 43
Shrnutí a závěr 51
Kapitola 2
Kreativita a inovace jedince 53
2.1 Kreativita jedince jako základní východisko uplatňování
a rozvíjení kreativního potenciálu organizace 54
2.1.1 Kreativita a kognitivní faktory 55
2.1.2 Rysy kreativní osobnosti 82
2.1.3 Motivace ke kreativitě 92
2.1.4 Znalosti 100
2.2 Kreativní proces 101
2.3 Objevování, rozvíjení a uplatňování vlastního kreativního potenciálu 107
2.3.1 Otevírání se vůči zkušenostem a utváření prokreativního postoje 107
2.3.2 Získávání kreativní zkušenosti 108
2.3.3 Uplatnění kreativity v selfmanagementu 111
Shrnutí a závěr 115
Kapitola3
Kreativita a inovace v týmu 117
3.1 Vymezení týmu 118
3.2 Role týmů v organizační kreativitě a inovačním procesu 119
3.3 Faktory podporující kreativitu a inovace na týmové úrovni 120
3.3.1 Faktory podporující kreativitu a inovace 120
3.3.2 Principy podporující kreativitu a inovace v týmech 124
3.3.3 Hlavní zásady pro podporu týmové kreativity a inovací 142
3.4 Diverzita týmových rolí144
3.4.1 Týmové role 144
3.4.2 Rovnováha týmových rolí 146
3.4.3 Kreativita a týmové role 147
3.5 Vedení týmů a odlišnost funkcí mozkových hemisfér 148
3.5.1 Odlišnost funkcí mozkových hemisfér 148
3.5.2 Zvýšení kreativních výkonů týmu kombinací prvků obou hemisfér152
3.6 Efektivita týmu a spiritualita pracoviště 157
3.6.1 Efektivita týmu 157
3.6.2 Spiritualita pracoviště a kreativita 157
Shrnutí a závěr 167
Kapitola 4
Kreativita a inovace v organizaci 171
4.1 Kreativita a inovace 172
4.1.1 Inovace 172
4.1.2 Typy inovací 172
4.1.3 Inovační proces 173
4.2 Kreativita a inovace v hospodářské soutěži 175
4.3 Strategie kreativity a inovací v měnícím se pracovním prostředí 176
4.4 Inovativní organizace 178
4.4.1 Inovativní typ organizace 178
4.4.2 Organizační učení 182
4.5 Determinanty organizační kreativity a inovací 184
4.5.1 Organizační kultura 184
4.5.2 Organizační atmosféra 199
4.5.3 Styl vedení 207
4.5.4 Organizační zdroje 216
4.5.5 Organizační struktury a systémy 222
4.5.6 Kreativita, organizační praxe a spokojené bytí 228
Shrnutí a závěr 231
Resumé 235
Summary 238
Abecední seznam všech vyprodukovaných slov 241
Literatura 243
Rejstřík 253
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5.29MB | 5.29MB | 2.25MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
- 25 % z DMOC
i DMOC = Doporučená maloobchodní cena
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5.29 MB | 5.29 MB | 2.25 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Kreativita a inovace v organizaci
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 6153 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319 Kč 239 Kč -25 %Ušetříte 80 Kč
Ihned ke stažení
i: 17590 n: 24772462r: 6153 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kreativita je hnací silou ekonomiky a jádrem úspěchu firem a jiných organizací. Publikace přináší první ucelený přehled o tom, jak kreativitu rozpoznat a v rámci organizace podporovat a rozvíjet tak, aby vedla k tržně uplatnitelným inovacím, a tedy ke konkurenční výhodě. Dozvíte se, proč je důležité poznat kreativní potenciál jedince, jak konkrétně postupovat při podpoře a rozvoji kreativity člověka a týmové kreativity a jak poznat a utvářet organizační kulturu podporující kreativitu a inovace, bez níž organizace nemůže svůj kreativní potenciál skutečně využít. Kniha kromě praktických rad nabízí také příklady a cvičení, která pomáhají kreativitu rozpoznat a rozvíjet. Publikace je určena studentům, manažerům a podnikatelům.
Sleva 25 % končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Kreativita a inovace v organizaci
Obsah
O autorce 8
Předmluva 9
Kapitola 1
Věk kreativity 11
1.1 Kreativita v současné ekonomice 12
1.2 Změny v chápání kreativity 14
1.3 Různé přístupy ke studiu kreativity 15
1.3.1 Kreativita jako zanedbávaná oblast výzkumu 15
1.3.2 Psychodynamický přístup ke zkoumání kreativity 17
1.3.3 Biografický přístup ke studiu kreativity 17
1.3.4 Psychometrický přístup ke zkoumání kreativity 18
1.3.5 Kognitivní (experimentální) přístup ke zkoumání kreativity 20
1.3.6 Biologický přístup ke studiu kreativity 21
1.3.7 Důraz na osobnost a motivaci ve studiu kreativity 22
1.3.8 Sociokulturní prostředí ve studiu kreativity (kontextové přístupy)24
1.3.9 Integrovaný přístup ke studiu kreativity 27
1.4 Základní teoretická východiska definice kreativity 30
1.5 Vymezení kreativity a její struktura 43
Shrnutí a závěr 51
Kapitola 2
Kreativita a inovace jedince 53
2.1 Kreativita jedince jako základní východisko uplatňování
a rozvíjení kreativního potenciálu organizace 54
2.1.1 Kreativita a kognitivní faktory 55
2.1.2 Rysy kreativní osobnosti 82
2.1.3 Motivace ke kreativitě 92
2.1.4 Znalosti 100
2.2 Kreativní proces 101
2.3 Objevování, rozvíjení a uplatňování vlastního kreativního potenciálu 107
2.3.1 Otevírání se vůči zkušenostem a utváření prokreativního postoje 107
2.3.2 Získávání kreativní zkušenosti 108
2.3.3 Uplatnění kreativity v selfmanagementu 111
Shrnutí a závěr 115
Kapitola3
Kreativita a inovace v týmu 117
3.1 Vymezení týmu 118
3.2 Role týmů v organizační kreativitě a inovačním procesu 119
3.3 Faktory podporující kreativitu a inovace na týmové úrovni 120
3.3.1 Faktory podporující kreativitu a inovace 120
3.3.2 Principy podporující kreativitu a inovace v týmech 124
3.3.3 Hlavní zásady pro podporu týmové kreativity a inovací 142
3.4 Diverzita týmových rolí144
3.4.1 Týmové role 144
3.4.2 Rovnováha týmových rolí 146
3.4.3 Kreativita a týmové role 147
3.5 Vedení týmů a odlišnost funkcí mozkových hemisfér 148
3.5.1 Odlišnost funkcí mozkových hemisfér 148
3.5.2 Zvýšení kreativních výkonů týmu kombinací prvků obou hemisfér152
3.6 Efektivita týmu a spiritualita pracoviště 157
3.6.1 Efektivita týmu 157
3.6.2 Spiritualita pracoviště a kreativita 157
Shrnutí a závěr 167
Kapitola 4
Kreativita a inovace v organizaci 171
4.1 Kreativita a inovace 172
4.1.1 Inovace 172
4.1.2 Typy inovací 172
4.1.3 Inovační proces 173
4.2 Kreativita a inovace v hospodářské soutěži 175
4.3 Strategie kreativity a inovací v měnícím se pracovním prostředí 176
4.4 Inovativní organizace 178
4.4.1 Inovativní typ organizace 178
4.4.2 Organizační učení 182
4.5 Determinanty organizační kreativity a inovací 184
4.5.1 Organizační kultura 184
4.5.2 Organizační atmosféra 199
4.5.3 Styl vedení 207
4.5.4 Organizační zdroje 216
4.5.5 Organizační struktury a systémy 222
4.5.6 Kreativita, organizační praxe a spokojené bytí 228
Shrnutí a závěr 231
Resumé 235
Summary 238
Abecední seznam všech vyprodukovaných slov 241
Literatura 243
Rejstřík 253
O Autorovi
Franková EmilieVystudovala obor psychologie na Filozofické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Brně. Řadu let působila v praxi jako podniková psycholožka. Od roku 1991 se věnuje pedagogické, výzkumné a poradenské práci na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického v Brně a od roku 1996 také na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. Odborně se dlouhodobě orientuje především na oblast řízení a vedení lidí a v jejím rámci pak zejména na kreativitu, sebepoznání, vnitřní i vnější motivaci, sociální komunikaci, kvalitu života a prevenci syndromu vyhoření. Na tyto okruhy zaměřuje i semináře a výcvikové kurzy pro manažery a specialisty v praxi. Je autorkou řady odborných článků, autorsky i jako odborný garant se podílí na knižních publikacích i na řešení výzkumných projektů z oblasti užití psychologie a sociologie v praxi.