0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Kreativní ekonomika

Trendy, výzvy, příležitosti

Kloudová Jitka a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
375  319 
Ušetříte 56 
Poslední kusyi

Poslední aktualizace skladu 08. 12. 2024 2:44
i: 18224 n: 24736082r: 6466
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319  287 
Ušetříte 32 
Ihned ke stažení
i: 18225 n: 24773452r: 6466
Poškozená kniha i
Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
375  225 
Ušetříte 150 
Skladem
i: 40235 n: 24736082_Dr: 6466
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Rozvoj kreativní ekonomiky, jež je spjat s prohloubením kreativních dovedností, rozšiřováním kreativní třídy a s nárůstem firem v kreativním průmyslu, se jeví jako jeden z významných kroků pro zvýšení konkurenceschopnosti ekonomik. Ve vyspělých ekonomikách lze pozorovat výrazný úbytek pracovních míst v průmyslových odvětvích a jejich přesun do oblasti služeb a kreativních činností. Autoři knihy poukazují na nový, stále sílící trend významu kreativní ekonomiky ve vyspělých státech, kde dochází k vyššímu prosazování individuality jedince, jeho osobního přínosu, jeho kreativního myšlení, v souladu s požadavky firem, spotřebitelů, ale i společnosti a dopadu tohoto jednání na oblasti ekonomie, veřejné správy, marketingu, reklamy či managementu. Vedle rozpracování platformy kreativní ekonomiky, jejích možností a definováním jednotlivých pojmů autoři poukazují na další oblasti, jež budou zasaženy novým fenoménem, jako jsou noví významní hráči v kreativní ekonomice s dopade
m na firemní strategie, nová administrativa, reklama, kreativní tvorba práva, ale i potřeba nových kreativních manažerů. Závěr knihy pak představuje nová teoreticko-metodologická východiska pro další výzkum problému "kreativní ekonomiky".

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Kreativní ekonomika

O autorech 8
Úvod 10
Jitka Kloudová
1.Možnosti Evropy ve 21. století 15
Jitka Kloudová
1.1 Od ekonomiky zemědělské, průmyslové, informační a znalostní k ekonomice kreativní 16
Použitá literatura 18
2.Kreativní ekonomika a vymezení pojmů 21
Jitka Kloudová
2.1 Kreativní ekonomika 22
2.2 Lidská kreativita, kreativní třída a kreativní produkt 23
2.3 Kreativní produkt a kreativní firma 28
2.4 Kreativní průmysl, kulturní průmysl a kreativní sektor 30
2.5 Kreativní město, oblast, kreativní klastr a aktéři (stakeholders) v kreativní ekonomice 37
Použitá literatura 43
3. Předpoklady, rozhodující faktory a dopady rozvoje kreativní ekonomiky 45
Jitka Kloudová
3.1 Předpoklady rozvoje kreativní ekonomiky 45
3.2 Faktory rozvoje kreativní ekonomiky 47
3.3 Statistické podchycení kreativní ekonomiky 50
3.4 Význam kreativní ekonomiky v národních strategiích 55
3.5 Změny a jejich důsledky spojené s rozvojem kreativní ekonomiky 59
3.6 Východiska pro ekonomicky méně rozvinuté ekonomiky v rámci Evropy 64
Použitá literatura 65
4.Role stakeholderů v kreativní ekonomice 67
Iveta Šimberová
4.1 Úvod 67
4.2 Výzvy pro zvýšení konkurenčního potenciálu současných podnikových a podnikatelských subjektů 67
4.3 Synergická perspektiva strategického marketingového managementu a zaměření na stakeholdery (Šimberová, 2008) 68
4.4 Stakeholdeři a jejich role, různé přístupy a koncepce 70
4.4.1 Podnikové a podnikatelské subjekty a stakeholdeři 71
4.4.2 Role stakeholderů 74
4.4.3 Identifikování stakeholderů, vytvoření portfolia a řízení vztahů s nimi 76
4.5 Výzvy a nástrahy kreativní ekonomiky pro podnikové a podnikatelské subjekty 82
4.6 Charakteristika a obsahové vymezení kreativních průmyslů 83
4.6.1 Identifikace stakeholderů v kontextu kreativní ekonomiky a kreativních průmyslů 84
4.6.2 Segmentace a vytváření portfolia klíčových stakeholderů 85
4.6.3 Volba strategie vůči těmto stakeholderům 85
4.6.4 Vytváření, udržování a ukončení vztahu se stakeholdery 85
4.6.5 Sítě vztahů se stakeholdery 85
Závěr 87
Použitá literatura 87
5. Efektivní a účinná veřejná správa. Smart Administration v podmínkách kreativní ekonomiky 91
František Ochrana
5.1 Vymezení pojmu "Smart Administrationn" 91
5.2 Hledání přístupů (východisek) k účinnému řízení veřejné správy a zvládání výzev kreativní ekonomiky 92
5.2.1 Neotayloristický přístup k řízení veřejné správy a jeho omezení 94
5.2.2 Idea "znovuobjevené vládyy" 96
5.2.3 Idea "veřejného podnikáníí" 98
5.2.4 Idea "New Public Managementt" 100
5.3 Kreatívna tvorba práva 103
Boris Balog
Použitá literatura ke kapitole 5.2 106
Použitá literatura ke kapitole 5.3 107
6. Kreativní ekonomika a kreativní manažer 109
Milan Mikuláštík
6.1 Úvod 109
6.2 Pojem tvořivost 110
6.3 Bariéry tvořivosti 115
6.4 Tvořivost jako součást integrované psychiky jedince 116
6.5 Vlastnosti tvořivé osobnosti 128
6.6 Tvořivý proces 132
6.7 Techniky tvůrčí práce 134
6.8 Tvůrčí postupy při řešení problémů 137
6.9 Tvůrčí produkt 141
6.10 Význam podmínek prostředí pro tvůrčí aktivitu 142
6.11 Řízení tvůrčích projektů 144
6.12 Individuální a týmová tvořivost 147
6.13 Rozvoj tvořivosti, vyhledávání a podpora tvořivých lidí 149
6.14 Tvořivost a inovace 151
6.15 Závěr 158
Použitá literatura 160
7. Kreativita a reklama 163
Jaroslav Světlík
7.1 Úvod 163
7.2 Teorie fungování reklamy 164
7.2.1 Reklamní kreativní strategie 165
7.3 Kreativita a její měření 167
7.3.1 Měření kreativity 168
7.4 Kreativita a reklama 169
7.4.1 Kreativita a fungování reklamy 170
7.4.2 Emoce v reklamě 171
7.4.3 Model hierarchie účinků 172
7.4.4 Komponenty kreativní reklamy 174
7.4.5 Reklamní kreativita a lidé 176
7.5 Kreativita a efektivita reklamy 180
7.5.1 Efektivita reklamního působení 181
7.5.2 Kreativita a efektivita 184
Závěr 186
Použitá literatura 187
8. Teoreticko-metodologická východiska zkoumání problému "kreativní ekonomikyy" a náměty na další interdisciplinární výzkum 189 František Ochrana
8.1 Kreativní ekonomika jako globální trend 189
8.2 Aktéři kreativní ekonomiky 190
8.3 Obsah a rozsah pojmu "kreativní ekonomikaa" 191
8.4 Náměty na interdisciplinární výzkum problému "kreativní ekonomikyy" 194
Použitá literatura 197
9. Sen o České republice v retrospektivním pohledu z roku 2030 očima penzionovaného prognostika Pavla Kačaly 199
František Ochrana, Jitka Kloudová
Použitá literatura 209
Seznam zkratek 211
Klíčová slova 211
Resumé 213
Rejstřík 215

Tištěná kniha

Datum vydání: 30.09.2010
Katalogové číslo: 3560
ISBN: 978-80-247-3608-2
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice: Expert
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 2.29MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Kreativní ekonomika
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 30.09.2010
Katalogové číslo: 3560
ISBN: 978-80-247-3608-2
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice: Expert
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 2.29 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Kreativní ekonomika

Trendy, výzvy, příležitosti

Kloudová Jitka a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
375  319 
Ušetříte 56 
Poslední kusyi

Poslední aktualizace skladu 08. 12. 2024 2:44
i: 18224 n: 24736082r: 6466
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
319  287 
Ušetříte 32 
Ihned ke stažení
i: 18225 n: 24773452r: 6466
Poškozená kniha i
Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
375  225 
Ušetříte 150 
Skladem
i: 40235 n: 24736082_Dr: 6466
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Rozvoj kreativní ekonomiky, jež je spjat s prohloubením kreativních dovedností, rozšiřováním kreativní třídy a s nárůstem firem v kreativním průmyslu, se jeví jako jeden z významných kroků pro zvýšení konkurenceschopnosti ekonomik. Ve vyspělých ekonomikách lze pozorovat výrazný úbytek pracovních míst v průmyslových odvětvích a jejich přesun do oblasti služeb a kreativních činností. Autoři knihy poukazují na nový, stále sílící trend významu kreativní ekonomiky ve vyspělých státech, kde dochází k vyššímu prosazování individuality jedince, jeho osobního přínosu, jeho kreativního myšlení, v souladu s požadavky firem, spotřebitelů, ale i společnosti a dopadu tohoto jednání na oblasti ekonomie, veřejné správy, marketingu, reklamy či managementu. Vedle rozpracování platformy kreativní ekonomiky, jejích možností a definováním jednotlivých pojmů autoři poukazují na další oblasti, jež budou zasaženy novým fenoménem, jako jsou noví významní hráči v kreativní ekonomice s dopade
m na firemní strategie, nová administrativa, reklama, kreativní tvorba práva, ale i potřeba nových kreativních manažerů. Závěr knihy pak představuje nová teoreticko-metodologická východiska pro další výzkum problému "kreativní ekonomiky".
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Kreativní ekonomika

O autorech 8
Úvod 10
Jitka Kloudová
1.Možnosti Evropy ve 21. století 15
Jitka Kloudová
1.1 Od ekonomiky zemědělské, průmyslové, informační a znalostní k ekonomice kreativní 16
Použitá literatura 18
2.Kreativní ekonomika a vymezení pojmů 21
Jitka Kloudová
2.1 Kreativní ekonomika 22
2.2 Lidská kreativita, kreativní třída a kreativní produkt 23
2.3 Kreativní produkt a kreativní firma 28
2.4 Kreativní průmysl, kulturní průmysl a kreativní sektor 30
2.5 Kreativní město, oblast, kreativní klastr a aktéři (stakeholders) v kreativní ekonomice 37
Použitá literatura 43
3. Předpoklady, rozhodující faktory a dopady rozvoje kreativní ekonomiky 45
Jitka Kloudová
3.1 Předpoklady rozvoje kreativní ekonomiky 45
3.2 Faktory rozvoje kreativní ekonomiky 47
3.3 Statistické podchycení kreativní ekonomiky 50
3.4 Význam kreativní ekonomiky v národních strategiích 55
3.5 Změny a jejich důsledky spojené s rozvojem kreativní ekonomiky 59
3.6 Východiska pro ekonomicky méně rozvinuté ekonomiky v rámci Evropy 64
Použitá literatura 65
4.Role stakeholderů v kreativní ekonomice 67
Iveta Šimberová
4.1 Úvod 67
4.2 Výzvy pro zvýšení konkurenčního potenciálu současných podnikových a podnikatelských subjektů 67
4.3 Synergická perspektiva strategického marketingového managementu a zaměření na stakeholdery (Šimberová, 2008) 68
4.4 Stakeholdeři a jejich role, různé přístupy a koncepce 70
4.4.1 Podnikové a podnikatelské subjekty a stakeholdeři 71
4.4.2 Role stakeholderů 74
4.4.3 Identifikování stakeholderů, vytvoření portfolia a řízení vztahů s nimi 76
4.5 Výzvy a nástrahy kreativní ekonomiky pro podnikové a podnikatelské subjekty 82
4.6 Charakteristika a obsahové vymezení kreativních průmyslů 83
4.6.1 Identifikace stakeholderů v kontextu kreativní ekonomiky a kreativních průmyslů 84
4.6.2 Segmentace a vytváření portfolia klíčových stakeholderů 85
4.6.3 Volba strategie vůči těmto stakeholderům 85
4.6.4 Vytváření, udržování a ukončení vztahu se stakeholdery 85
4.6.5 Sítě vztahů se stakeholdery 85
Závěr 87
Použitá literatura 87
5. Efektivní a účinná veřejná správa. Smart Administration v podmínkách kreativní ekonomiky 91
František Ochrana
5.1 Vymezení pojmu "Smart Administrationn" 91
5.2 Hledání přístupů (východisek) k účinnému řízení veřejné správy a zvládání výzev kreativní ekonomiky 92
5.2.1 Neotayloristický přístup k řízení veřejné správy a jeho omezení 94
5.2.2 Idea "znovuobjevené vládyy" 96
5.2.3 Idea "veřejného podnikáníí" 98
5.2.4 Idea "New Public Managementt" 100
5.3 Kreatívna tvorba práva 103
Boris Balog
Použitá literatura ke kapitole 5.2 106
Použitá literatura ke kapitole 5.3 107
6. Kreativní ekonomika a kreativní manažer 109
Milan Mikuláštík
6.1 Úvod 109
6.2 Pojem tvořivost 110
6.3 Bariéry tvořivosti 115
6.4 Tvořivost jako součást integrované psychiky jedince 116
6.5 Vlastnosti tvořivé osobnosti 128
6.6 Tvořivý proces 132
6.7 Techniky tvůrčí práce 134
6.8 Tvůrčí postupy při řešení problémů 137
6.9 Tvůrčí produkt 141
6.10 Význam podmínek prostředí pro tvůrčí aktivitu 142
6.11 Řízení tvůrčích projektů 144
6.12 Individuální a týmová tvořivost 147
6.13 Rozvoj tvořivosti, vyhledávání a podpora tvořivých lidí 149
6.14 Tvořivost a inovace 151
6.15 Závěr 158
Použitá literatura 160
7. Kreativita a reklama 163
Jaroslav Světlík
7.1 Úvod 163
7.2 Teorie fungování reklamy 164
7.2.1 Reklamní kreativní strategie 165
7.3 Kreativita a její měření 167
7.3.1 Měření kreativity 168
7.4 Kreativita a reklama 169
7.4.1 Kreativita a fungování reklamy 170
7.4.2 Emoce v reklamě 171
7.4.3 Model hierarchie účinků 172
7.4.4 Komponenty kreativní reklamy 174
7.4.5 Reklamní kreativita a lidé 176
7.5 Kreativita a efektivita reklamy 180
7.5.1 Efektivita reklamního působení 181
7.5.2 Kreativita a efektivita 184
Závěr 186
Použitá literatura 187
8. Teoreticko-metodologická východiska zkoumání problému "kreativní ekonomikyy" a náměty na další interdisciplinární výzkum 189 František Ochrana
8.1 Kreativní ekonomika jako globální trend 189
8.2 Aktéři kreativní ekonomiky 190
8.3 Obsah a rozsah pojmu "kreativní ekonomikaa" 191
8.4 Náměty na interdisciplinární výzkum problému "kreativní ekonomikyy" 194
Použitá literatura 197
9. Sen o České republice v retrospektivním pohledu z roku 2030 očima penzionovaného prognostika Pavla Kačaly 199
František Ochrana, Jitka Kloudová
Použitá literatura 209
Seznam zkratek 211
Klíčová slova 211
Resumé 213
Rejstřík 215

O Autorovi

Kloudová Jitka
Je docentkou a prorektorkou pro vědu a výzkum na Bratislavské vysoké škole práva, kde zároveň přednáší makroekonomii na Fakultě ekonómie a podnikania. Makroekonomii přednáší také na Fakultě managementu a ekonomie na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Její výzkum je orientován na oblast kreativní ekonomiky ve vztahu k jejímu měření a ekonomickému růstu a roli kreativní ekonomiky v regionálním rozvoji. Působí jako člen výzkumného týmu projektu Sociálně-ekonomický potenciál kreativních průmyslů v ČR. Je vedoucím výzkumného centra RE-CE (www.creative-economy.sk) pro výzkum kreativní ekonomiky a centra transferu poznatků. Je také členem mezinárodní redakční rady zahraničního časopisu Est-Ovest Review a členem organizace Regional Studies Association Research Network on Creative Industries.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 203 
E-kniha 183 
Tištěná 297 
E-kniha 267 
Tištěná 305 
E-kniha 275 
Tištěná 305 
E-kniha 275 
Tištěná 424 
E-kniha 382 
Tištěná 280 
E-kniha 252 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace





Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.