Kyberšikana
Průvodce novým fenoménem
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7423 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
203 Kč 183 KčUšetříte 20 Kč
Ihned ke stažení
i: 20251 n: 24788470r: 7423 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha představuje relativně nový společenský jev, jemuž se v současnosti dostává velké pozornosti ve školství, v médiích i v akademickém světě. Čtenář se seznámí s jevy, které s kyberšikanou souvisejí (agrese a agresivní chování), s rozdíly oproti tradiční (školní) šikaně a s tím, jak je tato nová forma šikany formována specifickým charakterem online prostředí. Prostor je věnován i kyberšikaně v českém a světovém kontextu a jejímu mediálnímu obrazu. Podrobně jsou představeny charakteristiky jejích aktérů – obětí, agresorů i přihlížejících. Pozornost je upřena též na možné dopady kyberšikany a na způsoby, jakými se s ní její oběti vyrovnávají. Závěrečná část knihy je zaměřena na možnosti prevence a zvládání tohoto jevu na individuální, rodinné a institucionální rovině.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
ÚVOD
USPOŘÁDÁNÍ KNIHY
1. KYBERŠIKANA ? NOVÝ TYP AGRESE U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH (Alena Černá)
1.1 DĚTI, DOSPÍVAJÍCÍ A TECHNOLOGIE
1.2 AGRESE V DĚTSTVÍ A ADOLESCENCI
1.2.1 Agresivita a agresivní chování
1.3 ŠIKANA A KYBERŠIKANA JAKO TYP AGRESIVNÍHO CHOVÁNÍ
1.3.1 Definice tradiční (školní) šikany
1.3.2 Definice kyberšikany
1.4 ŠKÁDLENÍ A KYBERŠKÁDLENÍ
1.5 FORMY KYBERŠIKANY
1.5.1 Projevy kyberšikany
1.5.2 Média (kanály) šíření kyberšikany
1.6 PROČ DĚTI A DOSPÍVAJÍCÍ VLASTNĚ KYBERŠIKANUJÍ?
1.7 SHRNUTÍ
Literatura
2. VÝSKYT KYBERŠIKANY (Lenka Dědková, David Šmahel)
2.1 PROBLÉM DEFINOVÁNÍ KYBERŠIKANY
2.1.1 Přímá otázka
2.1.2 Otázky na konkrétní formy/projevy kyberšikany
2.2 VÝSKYT KYBERŠIKANY V ČR
2.2.1 Identifikování kyberšikany ve výzkumu COST
2.3 PROPOJENÍ S TRADIČNÍ ŠIKANOU
2.4 MEDIÁLNÍ OBRAZ KYBERŠIKANY
2.5 JAK KYBERŠIKANU U DÍTĚTE ROZPOZNAT
2.6 SHRNUTÍ
Literatura
3. AKTÉŘI KYBERŠIKANY (Hana Macháčková, Lenka Dědková)
3.1 ŠIKANA A KYBERŠIKANA JAKO SKUPINOVÝ PROCES
3.1.1 Pozice a role ve skupině
3.1.2 Reakce okolí na šikanu
3.1.3 Role skupiny u kyberšikany
3.1.4 Sociální pozice aktérů kyberšikany
3.1.5 Reakce okolí na kyberšikanu
3.2 OSOBNOSTNÍ CHARAKTERISTIKY A VRSTEVNICKÝ STATUS AKTÉRŮ ŠIKANY A KYBERŠIKANY
3.2.1 Oběti šikany a kyberšikany
3.2.2 Agresoři šikany a kyberšikany
3.2.3 Oběti/agresoři
3.2.4 Rozdíly v pohlaví
3.2.5 Přihlížející
3.3 SHRNUTÍ
Literatura
4. DOPADY KYBERŠIKANY (Lenka Dědková, Hana Macháčková)
4.1 JAK PŘISTUPOVAT K POZNATKŮM O DOPADECH KYBERŠIKANY
4.2 CHARAKTER DOPADŮ U KYBERŠIKANY
4.3 DOPADY NA INDIVIDUÁLNÍ ÚROVNI
4.3.1 Dopady kyberšikany u obětí
4.4 ROLE OBĚTÍ A AGRESORŮ
4.4.1 Dopady kyberšikany u agresorů
4.4.2 Sebevražedné tendence
4.4.3 Dopady kyberšikany u přihlížejících
4.5 DOPADY KYBERŠIKANY NA KOLEKTIVNÍ ÚROVNI
4.5.1 Dopady v rámci vrstevnické skupiny
4.5.2 Dopady v rámci rodiny
4.5.3 Dopady v rámci školy
4.6 SHRNUTÍ
Literatura
5. STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ KYBERŠIKANY (Alena Černá)
5.1 STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ JAKO REAKCE NA STRES
5.2 STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ U KYBERŠIKANY
5.2.1 Jiná možnost rozlišování – reakce a prevence
5.2.2 S čím se můžeme setkat přímo u obětí?
5.2.3 Znamená vyhýbání se nezvládnutí situace?
5.2.4 Svěřit se, či nesvěřit?
5.3 ÚČINNOST STRATEGIÍ VYROVNÁVÁNÍ SE S KYBERŠIKANOU
5.4 CO OVLIVŇUJE VOLBU STRATEGIÍ VYROVNÁVÁNÍ SE S KYBERŠIKANOU?
5.5 SHRNUTÍ
Literatura
6. MOŽNOSTI PREVENCE A INTERVENCE (Anna Ševčíková, Lenka Dědková)
6.1 DOPORUČENÍ NA ÚROVNÍ AKTÉRŮ – CO MŮŽEME UDĚLAT PRO TY, KDO MAJÍ ZKUŠENOST S KYBERŠIKANOU
6.1.1 Doporučení na úrovni aktérů aneb co by děti a dospívající měli znát
6.2 DOPORUČENÍ NA ÚROVNI AUTORIT
6.2.1 Rodiče
6.2.2 Škola
6.3 DOPORUČENÍ NA ÚROVNI INSTITUCÍ
6.4 SHRNUTÍ
Literatura
SLOVNÍČEK POJMŮ
REJSTŘÍK
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.39MB | 3.39MB | 1.41MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.39 MB | 3.39 MB | 1.41 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Kyberšikana
Průvodce novým fenoménem
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7423 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
203 Kč 183 KčUšetříte 20 Kč
Ihned ke stažení
i: 20251 n: 24788470r: 7423 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha představuje relativně nový společenský jev, jemuž se v současnosti dostává velké pozornosti ve školství, v médiích i v akademickém světě. Čtenář se seznámí s jevy, které s kyberšikanou souvisejí (agrese a agresivní chování), s rozdíly oproti tradiční (školní) šikaně a s tím, jak je tato nová forma šikany formována specifickým charakterem online prostředí. Prostor je věnován i kyberšikaně v českém a světovém kontextu a jejímu mediálnímu obrazu. Podrobně jsou představeny charakteristiky jejích aktérů – obětí, agresorů i přihlížejících. Pozornost je upřena též na možné dopady kyberšikany a na způsoby, jakými se s ní její oběti vyrovnávají. Závěrečná část knihy je zaměřena na možnosti prevence a zvládání tohoto jevu na individuální, rodinné a institucionální rovině.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Kyberšikana
ÚVOD
USPOŘÁDÁNÍ KNIHY
1. KYBERŠIKANA ? NOVÝ TYP AGRESE U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH (Alena Černá)
1.1 DĚTI, DOSPÍVAJÍCÍ A TECHNOLOGIE
1.2 AGRESE V DĚTSTVÍ A ADOLESCENCI
1.2.1 Agresivita a agresivní chování
1.3 ŠIKANA A KYBERŠIKANA JAKO TYP AGRESIVNÍHO CHOVÁNÍ
1.3.1 Definice tradiční (školní) šikany
1.3.2 Definice kyberšikany
1.4 ŠKÁDLENÍ A KYBERŠKÁDLENÍ
1.5 FORMY KYBERŠIKANY
1.5.1 Projevy kyberšikany
1.5.2 Média (kanály) šíření kyberšikany
1.6 PROČ DĚTI A DOSPÍVAJÍCÍ VLASTNĚ KYBERŠIKANUJÍ?
1.7 SHRNUTÍ
Literatura
2. VÝSKYT KYBERŠIKANY (Lenka Dědková, David Šmahel)
2.1 PROBLÉM DEFINOVÁNÍ KYBERŠIKANY
2.1.1 Přímá otázka
2.1.2 Otázky na konkrétní formy/projevy kyberšikany
2.2 VÝSKYT KYBERŠIKANY V ČR
2.2.1 Identifikování kyberšikany ve výzkumu COST
2.3 PROPOJENÍ S TRADIČNÍ ŠIKANOU
2.4 MEDIÁLNÍ OBRAZ KYBERŠIKANY
2.5 JAK KYBERŠIKANU U DÍTĚTE ROZPOZNAT
2.6 SHRNUTÍ
Literatura
3. AKTÉŘI KYBERŠIKANY (Hana Macháčková, Lenka Dědková)
3.1 ŠIKANA A KYBERŠIKANA JAKO SKUPINOVÝ PROCES
3.1.1 Pozice a role ve skupině
3.1.2 Reakce okolí na šikanu
3.1.3 Role skupiny u kyberšikany
3.1.4 Sociální pozice aktérů kyberšikany
3.1.5 Reakce okolí na kyberšikanu
3.2 OSOBNOSTNÍ CHARAKTERISTIKY A VRSTEVNICKÝ STATUS AKTÉRŮ ŠIKANY A KYBERŠIKANY
3.2.1 Oběti šikany a kyberšikany
3.2.2 Agresoři šikany a kyberšikany
3.2.3 Oběti/agresoři
3.2.4 Rozdíly v pohlaví
3.2.5 Přihlížející
3.3 SHRNUTÍ
Literatura
4. DOPADY KYBERŠIKANY (Lenka Dědková, Hana Macháčková)
4.1 JAK PŘISTUPOVAT K POZNATKŮM O DOPADECH KYBERŠIKANY
4.2 CHARAKTER DOPADŮ U KYBERŠIKANY
4.3 DOPADY NA INDIVIDUÁLNÍ ÚROVNI
4.3.1 Dopady kyberšikany u obětí
4.4 ROLE OBĚTÍ A AGRESORŮ
4.4.1 Dopady kyberšikany u agresorů
4.4.2 Sebevražedné tendence
4.4.3 Dopady kyberšikany u přihlížejících
4.5 DOPADY KYBERŠIKANY NA KOLEKTIVNÍ ÚROVNI
4.5.1 Dopady v rámci vrstevnické skupiny
4.5.2 Dopady v rámci rodiny
4.5.3 Dopady v rámci školy
4.6 SHRNUTÍ
Literatura
5. STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ KYBERŠIKANY (Alena Černá)
5.1 STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ JAKO REAKCE NA STRES
5.2 STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ U KYBERŠIKANY
5.2.1 Jiná možnost rozlišování – reakce a prevence
5.2.2 S čím se můžeme setkat přímo u obětí?
5.2.3 Znamená vyhýbání se nezvládnutí situace?
5.2.4 Svěřit se, či nesvěřit?
5.3 ÚČINNOST STRATEGIÍ VYROVNÁVÁNÍ SE S KYBERŠIKANOU
5.4 CO OVLIVŇUJE VOLBU STRATEGIÍ VYROVNÁVÁNÍ SE S KYBERŠIKANOU?
5.5 SHRNUTÍ
Literatura
6. MOŽNOSTI PREVENCE A INTERVENCE (Anna Ševčíková, Lenka Dědková)
6.1 DOPORUČENÍ NA ÚROVNÍ AKTÉRŮ – CO MŮŽEME UDĚLAT PRO TY, KDO MAJÍ ZKUŠENOST S KYBERŠIKANOU
6.1.1 Doporučení na úrovni aktérů aneb co by děti a dospívající měli znát
6.2 DOPORUČENÍ NA ÚROVNI AUTORIT
6.2.1 Rodiče
6.2.2 Škola
6.3 DOPORUČENÍ NA ÚROVNI INSTITUCÍ
6.4 SHRNUTÍ
Literatura
SLOVNÍČEK POJMŮ
REJSTŘÍK