0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Lektorské dovednosti

Manuál úspěšného lektora - 2., doplněné vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 14.12.2017 4:32
i: 19300 n: 24743363r: 6973
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
229
Ihned ke stažení
i: 19301 n: 24783680r: 6973
Praktická a čtivá příručka je určena jak začínajícím lektorům, kteří chtějí dobře zvládnout svou práci, tak i těm zkušenějším, kteří v ní naleznou náměty na vylepšení a zpestření své činnosti. Důraz je kladen na klíčové schopnosti lektora a jeho zvládání vzdělávacího procesu. Zjistíte, proč a jak analyzovat vzdělávací potřeby, jak se připravit na vzdělávací akci a úspěšně zvládnout celý proces lektorování, jaké hry a další aktivizační prvky použít při vzdělávání, jak řešit komplikované situace a problémy či proč je důležité závěrečné hodnocení vzdělávací akce a jak je provést. Dozvíte se také, jak postupovat, chcete-li podnikat jako soukromý lektor, konzultant nebo jiný vzdělavatel.
Druhé vydání přináší navíc rozšířenou nabídku metod práce s posluchači, her a dalších rad a tipů, jak řešit lektorsky náročné situace. Kniha je psána tak, aby poskytla srozumitelné, konkrétní a osvědčené nápady, tipy a doporučení všem zájemcům o zajímavé a zábavné učení přinášející viditelné výsledky.

Z obsahu knihy Lektorské dovednosti

O autorce 8
Předmluva 9
1. Co to znamená, když... aneb Čím chci být 11
1.1 Popis rolí vzdělavatele 12
Konzultant/poradce 12
Lektor 12
Kouč 13
Mentor/tutor 13
Supervizor 14
Facilitátor 14
Mediátor 14
2. Jsem lektor aneb Hlavní kompetence lektora 17
2.1 Obraz lektora 18
Vizuální kontakt 20
Mimika 21
Postoj a pohyb 21
Gestika a proxemika - gesta a práce s prostorem 22
Paralingvistika - práce s hlasem 22
2.2 Kompetence lektora 25
2.3 Hodnoty lektora 27
3. Začátek je klíčový aneb Analýza vzdělávacích potřeb 31
3.1 Varianty vzdělávání ve firmách či v organizacích 32
3.2 Analýza vzdělávacích potřeb 34
3.3 Tři kroky práce na zakázce 36
Příprava 36
Realizace 37
Evaluace 38
4. Příprava je základ aneb Didaktika a metodika vzdělávací akce 39
4.1 Cíl, výstup a scénář vzdělávací akce 40
Cíle vzdělávací akce 41
Scénář vzdělávací akce 42
4.2 Typy vzdělávacích akcí 43
Přednáška 43
Seminář 44
Workshop 46
4.3 Lektorský tandem 50
5. Jedeme! aneb Proces vzdělávací akce 53
5.1 Struktura akce 54
5.2 Práce s lidmi a s atmosférou 58
Péče o lidi 58
Pozitivní klima 61
5.3 Proces učení, metody učení 64
Metody učení 66
6.Hry, hrátky a icebreakery aneb Aktivizační prvky ve vzdělávacím procesu 71
6.1 Účel, popis a využití her 73
Icebreakery 74
Hrátky 78
Hry 84
6.2 Další druhy aktivit - případové studie, modelové situace, simulace, videotrénink 86
6.3 Pomůcky a práce s nimi 89
7. Řešíme problémy aneb Komplikované situace při vzdělávací akci 93
7.1 Prevence problematických situací ve vzdělávacím procesu 94
7.2 Obtížné situace a jejich řešení 100
8. Hodnocení je zapotřebí aneb Evaluace jako výstup z akce 109
8.1 Typy evaluací 110
8.2 Formy evaluace, jejich výhody a využití 112
9.Zádrhele a kotrmelce aneb Čemu se má lektor vyhnout a proč 119
9.1 Lektorské hříchy, chyby a omyly 120
9.2 Jak na to, když je u sebe objevíte 124
10. Podnikám jako lektor aneb Marketing, PR a finance v práci lektora 133
10.1 Zázemí lektorského podnikání 134
10.2 Marketing a PR lektora 136
Marketingová strategie lektora 136
Marketingová taktika lektora 137
PR lektora 141
10.3 Práce s financemi 142
10.4 Time management lektora 144
Doslov 149
Slovník 150
Seznam použité literatury 153
Přílohy:
Příloha 1 Příklad anotace programu 155
Příloha 2 Ukázka ankety pro analýzu vzdělávacích potřeb 157
Příloha 3 Scénář kurzu 159
Příloha 4 Help list pomůcek 161
Příloha 5 Marketingový plán lektora 162
Příloha 6 Příklad hodnotícího dotazníku pro účastníky 164
Příloha 7 Příklad hodnotícího dotazníku pro organizátory 166
Příloha 8 Příklad hodnotící zprávy z workshopu 168
Příloha 9 Plán osobního rozvoje 172

Tištěná kniha

Datum vydání: 28. 01. 2013
Katalogové číslo: 3970
ISBN: 978-80-247-4336-3
Formát / stran: 167×240, 176 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.7MB | 2.5MB | 1.5MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Lektorské dovednosti

Tištěná kniha

Datum vydání: 28. 01. 2013
Katalogové číslo: 3970
ISBN: 978-80-247-4336-3
Formát / stran: 167×240, 176 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.7MB | 2.5MB | 1.5MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Lektorské dovednosti

Manuál úspěšného lektora - 2., doplněné vydání
Praktická a čtivá příručka je určena jak začínajícím lektorům, kteří chtějí dobře zvládnout svou práci, tak i těm zkušenějším, kteří v ní naleznou náměty na vylepšení a zpestření své činnosti. Důraz je kladen na klíčové schopnosti lektora a jeho zvládání vzdělávacího procesu. Zjistíte, proč a jak analyzovat vzdělávací potřeby, jak se připravit na vzdělávací akci a úspěšně zvládnout celý proces lektorování, jaké hry a další aktivizační prvky použít při vzdělávání, jak řešit komplikované situace a problémy či proč je důležité závěrečné hodnocení vzdělávací akce a jak je provést. Dozvíte se také, jak postupovat, chcete-li podnikat jako soukromý lektor, konzultant nebo jiný vzdělavatel.
Druhé vydání přináší navíc rozšířenou nabídku metod práce s posluchači, her a dalších rad a tipů, jak řešit lektorsky náročné situace. Kniha je psána tak, aby poskytla srozumitelné, konkrétní a osvědčené nápady, tipy a doporučení všem zájemcům o zajímavé a zábavné učení přinášející viditelné výsledky.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 14.12.2017 4:32
i: 19300 n: 24743363r: 6973
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
229
Ihned ke stažení
i: 19301 n: 24783680r: 6973

Z obsahu knihy Lektorské dovednosti

O autorce 8
Předmluva 9
1. Co to znamená, když... aneb Čím chci být 11
1.1 Popis rolí vzdělavatele 12
Konzultant/poradce 12
Lektor 12
Kouč 13
Mentor/tutor 13
Supervizor 14
Facilitátor 14
Mediátor 14
2. Jsem lektor aneb Hlavní kompetence lektora 17
2.1 Obraz lektora 18
Vizuální kontakt 20
Mimika 21
Postoj a pohyb 21
Gestika a proxemika - gesta a práce s prostorem 22
Paralingvistika - práce s hlasem 22
2.2 Kompetence lektora 25
2.3 Hodnoty lektora 27
3. Začátek je klíčový aneb Analýza vzdělávacích potřeb 31
3.1 Varianty vzdělávání ve firmách či v organizacích 32
3.2 Analýza vzdělávacích potřeb 34
3.3 Tři kroky práce na zakázce 36
Příprava 36
Realizace 37
Evaluace 38
4. Příprava je základ aneb Didaktika a metodika vzdělávací akce 39
4.1 Cíl, výstup a scénář vzdělávací akce 40
Cíle vzdělávací akce 41
Scénář vzdělávací akce 42
4.2 Typy vzdělávacích akcí 43
Přednáška 43
Seminář 44
Workshop 46
4.3 Lektorský tandem 50
5. Jedeme! aneb Proces vzdělávací akce 53
5.1 Struktura akce 54
5.2 Práce s lidmi a s atmosférou 58
Péče o lidi 58
Pozitivní klima 61
5.3 Proces učení, metody učení 64
Metody učení 66
6.Hry, hrátky a icebreakery aneb Aktivizační prvky ve vzdělávacím procesu 71
6.1 Účel, popis a využití her 73
Icebreakery 74
Hrátky 78
Hry 84
6.2 Další druhy aktivit - případové studie, modelové situace, simulace, videotrénink 86
6.3 Pomůcky a práce s nimi 89
7. Řešíme problémy aneb Komplikované situace při vzdělávací akci 93
7.1 Prevence problematických situací ve vzdělávacím procesu 94
7.2 Obtížné situace a jejich řešení 100
8. Hodnocení je zapotřebí aneb Evaluace jako výstup z akce 109
8.1 Typy evaluací 110
8.2 Formy evaluace, jejich výhody a využití 112
9.Zádrhele a kotrmelce aneb Čemu se má lektor vyhnout a proč 119
9.1 Lektorské hříchy, chyby a omyly 120
9.2 Jak na to, když je u sebe objevíte 124
10. Podnikám jako lektor aneb Marketing, PR a finance v práci lektora 133
10.1 Zázemí lektorského podnikání 134
10.2 Marketing a PR lektora 136
Marketingová strategie lektora 136
Marketingová taktika lektora 137
PR lektora 141
10.3 Práce s financemi 142
10.4 Time management lektora 144
Doslov 149
Slovník 150
Seznam použité literatury 153
Přílohy:
Příloha 1 Příklad anotace programu 155
Příloha 2 Ukázka ankety pro analýzu vzdělávacích potřeb 157
Příloha 3 Scénář kurzu 159
Příloha 4 Help list pomůcek 161
Příloha 5 Marketingový plán lektora 162
Příloha 6 Příklad hodnotícího dotazníku pro účastníky 164
Příloha 7 Příklad hodnotícího dotazníku pro organizátory 166
Příloha 8 Příklad hodnotící zprávy z workshopu 168
Příloha 9 Plán osobního rozvoje 172

O Autorovi

Medlíková Olga

Lektorka, konzultantka a moderátorka veřejných akcí. Absolvovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem a řadu výcviků v oblasti dramatické výchovy, lektorských a manažerských dovedností. Zaměřuje se na výcvik managementu, pracuje na projektech v oblasti neziskové sféry a státní správy. Mezi témata, která lektoruje, patří: prezentační dovednosti, sociální dovednosti (komunikace, řešení konfliktů, vyjednávání), manažerské dovednosti, společenský a protokolární kontakt a vedení manažerských pohovorů. Specializuje se na trénink mluvčích, argumentaci a rétoriku. Externě přednáší na Masarykově ústavu vyšších studií při ČVÚT Praha v rámci programu MBA. Je autorkou a spoluautorkou knih z oblasti managementu a sociálních dovedností, pravidelně přispívá do řady odborných periodik.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 289
E-kniha 246
Tištěná 249
E-kniha 212
Tištěná 349
E-kniha 297
Tištěná 249
E-kniha 212
Tištěná 249
E-kniha 212

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace