0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Lobbing v moderních demokraciích

E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297  267 
Ušetříte 30 
Ihned ke stažení
i: 17271 n: 24773919r: 5985
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5985
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Ačkoli je lobbing veřejností nazírán jako něco podezřelého, jedná se o běžnou součást fungování liberálních demokracií, která přináší celé společnosti jak řadu výhod, tak i potenciálních problémů. Velmi úzce je spojen s problematikou reprezentace zájmů, se zájmovými skupinami a fungováním občanské společnosti. Kniha Lobbing v moderních demokraciích osvětluje roli lobbingu jako jedné z možných legitimních a legálních technik prosazování vlivu v moderních demokraciích. Zabývá se popisem lobbistické praxe ve vybraných kontextech. Publikace je určena zejména studentům humanitních a sociálně vědních oborů, odborným pracovníkům, pracovníkům veřejné správy, lidem zaměstnaným ve veřejném, firemním i neziskovém sektoru.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Lobbing v moderních demokraciích

Úvodní slovo editora: Proč lobbing aneb Výzvy svobody v procesu demokratizace a evropeizace
Karel B. Müller

1. Co je lobbing? Vymezení, tradice, diskurz a praktiky lobbingu
Petr Vymětal
1.1 Vymezení pojmů
1.2 Historie lobbingu
1.3 Lobbing a korupce - dvě strany téže mince, nebo dvě zcela jiné měny?
1.4 Teoretické modely rozhodování a lobbing - racionální volba a teorie her
1.5 Zdroje, funkce, strategie a techniky lobbingu

2. Jak a proč lobbing regulovat?
Petr Vymětal
2.1 Co by regulace lobbingu měla řešit?
2.1.1 Jak lobbování právě vymezit?
2.1.2 Jak právně vymezit adresáty a aktéry lobbingu?
2.1.3 Specifické požadavky a omezení související s výkonem lobbingu¨
2.2 Obecné přístupy k regulaci lobbingu
2.2.1 Regulace lobbingu pomocí zákona
2.2.2 Samoregulace jako způsob regulace lobbingu

3. Regulace lobbingu ve vybraných zemích
Šárka Laboutková, Petr Vymětal
3.1 Regulace lobbingu v USA
3.2 Regulace lobbingu v Kanadě
3.3 Regulace lobbingu ve Spojeném království
3.4 Regulace lobbingu při institucích Evropské unie
3.5 Regulace lobbingu v členských státech EU
3.6 Regulace lobbingu v České republice

4. Typologie, formy a funkce zájmových skupin
Šárka Laboutková
4.1 Historický exkurz k působení zájmových skupin
4.2 Ekonomické funkce státu a jejich význam pro existenci zájmových skupin
4.3 Definice zájmových skupin
4.4 Typologie zájmových skupin
4.5 Zájmové skupiny versus politické strany
4.6 Pozitiva a negativa působení zájmových skupin

5. Reprezentace zájmů: pluralismus a neokorporativismus
Šárka Laboutková
5.1 Pluralismus
5.2 Neokorporativismus

6. Lobbing a liberální demokracie
Karel B. Müller
6.1 O liberalismu aneb Obhajoba konfliktní společnosti
6.2 O demokracii aneb Obhajoba pragmatické utopie
6.3 O tradici racionalistické a empirické demokracie aneb Jak dál s demokracií v Evropě?
6.4 O liberální demokracii aneb Dilema mezi autoritou práva a většinovou vůlí

7. Lobbing a občanská společnost
Karel B. Müller
7.1 Perspektiva utopického realismu
7.2 Občanská společnost jako hlídací pes demokracie (ochranná funkce)
7.3 Občanská společnost jako sféra občanské kompetence (participační funkce)
7.4 V čem tkví autorita práva aneb O legitimizační funkci občanské společnosti
7.5 Musíme společnost konstruovat nebo prostě existuje? (integrační funkce)
7.6 Jak pěstovat občanskou společnost?

...jak dál? (Místo závěru)
Karel B. Müller

Zdroje
Dokumenty
Literatura
Internetové stránky

Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Seznam boxů, schémat a tabulek

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.56MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Lobbing v moderních demokraciích
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.56 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Lobbing v moderních demokraciích

E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297  267 
Ušetříte 30 
Ihned ke stažení
i: 17271 n: 24773919r: 5985
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5985
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Ačkoli je lobbing veřejností nazírán jako něco podezřelého, jedná se o běžnou součást fungování liberálních demokracií, která přináší celé společnosti jak řadu výhod, tak i potenciálních problémů. Velmi úzce je spojen s problematikou reprezentace zájmů, se zájmovými skupinami a fungováním občanské společnosti. Kniha Lobbing v moderních demokraciích osvětluje roli lobbingu jako jedné z možných legitimních a legálních technik prosazování vlivu v moderních demokraciích. Zabývá se popisem lobbistické praxe ve vybraných kontextech. Publikace je určena zejména studentům humanitních a sociálně vědních oborů, odborným pracovníkům, pracovníkům veřejné správy, lidem zaměstnaným ve veřejném, firemním i neziskovém sektoru.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Lobbing v moderních demokraciích

Úvodní slovo editora: Proč lobbing aneb Výzvy svobody v procesu demokratizace a evropeizace
Karel B. Müller

1. Co je lobbing? Vymezení, tradice, diskurz a praktiky lobbingu
Petr Vymětal
1.1 Vymezení pojmů
1.2 Historie lobbingu
1.3 Lobbing a korupce - dvě strany téže mince, nebo dvě zcela jiné měny?
1.4 Teoretické modely rozhodování a lobbing - racionální volba a teorie her
1.5 Zdroje, funkce, strategie a techniky lobbingu

2. Jak a proč lobbing regulovat?
Petr Vymětal
2.1 Co by regulace lobbingu měla řešit?
2.1.1 Jak lobbování právě vymezit?
2.1.2 Jak právně vymezit adresáty a aktéry lobbingu?
2.1.3 Specifické požadavky a omezení související s výkonem lobbingu¨
2.2 Obecné přístupy k regulaci lobbingu
2.2.1 Regulace lobbingu pomocí zákona
2.2.2 Samoregulace jako způsob regulace lobbingu

3. Regulace lobbingu ve vybraných zemích
Šárka Laboutková, Petr Vymětal
3.1 Regulace lobbingu v USA
3.2 Regulace lobbingu v Kanadě
3.3 Regulace lobbingu ve Spojeném království
3.4 Regulace lobbingu při institucích Evropské unie
3.5 Regulace lobbingu v členských státech EU
3.6 Regulace lobbingu v České republice

4. Typologie, formy a funkce zájmových skupin
Šárka Laboutková
4.1 Historický exkurz k působení zájmových skupin
4.2 Ekonomické funkce státu a jejich význam pro existenci zájmových skupin
4.3 Definice zájmových skupin
4.4 Typologie zájmových skupin
4.5 Zájmové skupiny versus politické strany
4.6 Pozitiva a negativa působení zájmových skupin

5. Reprezentace zájmů: pluralismus a neokorporativismus
Šárka Laboutková
5.1 Pluralismus
5.2 Neokorporativismus

6. Lobbing a liberální demokracie
Karel B. Müller
6.1 O liberalismu aneb Obhajoba konfliktní společnosti
6.2 O demokracii aneb Obhajoba pragmatické utopie
6.3 O tradici racionalistické a empirické demokracie aneb Jak dál s demokracií v Evropě?
6.4 O liberální demokracii aneb Dilema mezi autoritou práva a většinovou vůlí

7. Lobbing a občanská společnost
Karel B. Müller
7.1 Perspektiva utopického realismu
7.2 Občanská společnost jako hlídací pes demokracie (ochranná funkce)
7.3 Občanská společnost jako sféra občanské kompetence (participační funkce)
7.4 V čem tkví autorita práva aneb O legitimizační funkci občanské společnosti
7.5 Musíme společnost konstruovat nebo prostě existuje? (integrační funkce)
7.6 Jak pěstovat občanskou společnost?

...jak dál? (Místo závěru)
Karel B. Müller

Zdroje
Dokumenty
Literatura
Internetové stránky

Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Seznam boxů, schémat a tabulek

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 249 
E-kniha 382 
Tištěná 149  -48 %
E-kniha 221 
Tištěná 382 
E-kniha 344 
Tištěná 449 
E-kniha 688 
Tištěná 149 
E-kniha 229 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.