Lobbing v moderních demokraciích
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297 Kč 267 KčUšetříte 30 Kč
Ihned ke stažení
i: 17271 n: 24773919r: 5985Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5985 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Ačkoli je lobbing veřejností nazírán jako něco podezřelého, jedná se o běžnou součást fungování liberálních demokracií, která přináší celé společnosti jak řadu výhod, tak i potenciálních problémů. Velmi úzce je spojen s problematikou reprezentace zájmů, se zájmovými skupinami a fungováním občanské společnosti. Kniha Lobbing v moderních demokraciích osvětluje roli lobbingu jako jedné z možných legitimních a legálních technik prosazování vlivu v moderních demokraciích. Zabývá se popisem lobbistické praxe ve vybraných kontextech. Publikace je určena zejména studentům humanitních a sociálně vědních oborů, odborným pracovníkům, pracovníkům veřejné správy, lidem zaměstnaným ve veřejném, firemním i neziskovém sektoru.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvodní slovo editora: Proč lobbing aneb Výzvy svobody v procesu demokratizace a evropeizace
Karel B. Müller
1. Co je lobbing? Vymezení, tradice, diskurz a praktiky lobbingu
Petr Vymětal
1.1 Vymezení pojmů
1.2 Historie lobbingu
1.3 Lobbing a korupce - dvě strany téže mince, nebo dvě zcela jiné měny?
1.4 Teoretické modely rozhodování a lobbing - racionální volba a teorie her
1.5 Zdroje, funkce, strategie a techniky lobbingu
2. Jak a proč lobbing regulovat?
Petr Vymětal
2.1 Co by regulace lobbingu měla řešit?
2.1.1 Jak lobbování právě vymezit?
2.1.2 Jak právně vymezit adresáty a aktéry lobbingu?
2.1.3 Specifické požadavky a omezení související s výkonem lobbingu¨
2.2 Obecné přístupy k regulaci lobbingu
2.2.1 Regulace lobbingu pomocí zákona
2.2.2 Samoregulace jako způsob regulace lobbingu
3. Regulace lobbingu ve vybraných zemích
Šárka Laboutková, Petr Vymětal
3.1 Regulace lobbingu v USA
3.2 Regulace lobbingu v Kanadě
3.3 Regulace lobbingu ve Spojeném království
3.4 Regulace lobbingu při institucích Evropské unie
3.5 Regulace lobbingu v členských státech EU
3.6 Regulace lobbingu v České republice
4. Typologie, formy a funkce zájmových skupin
Šárka Laboutková
4.1 Historický exkurz k působení zájmových skupin
4.2 Ekonomické funkce státu a jejich význam pro existenci zájmových skupin
4.3 Definice zájmových skupin
4.4 Typologie zájmových skupin
4.5 Zájmové skupiny versus politické strany
4.6 Pozitiva a negativa působení zájmových skupin
5. Reprezentace zájmů: pluralismus a neokorporativismus
Šárka Laboutková
5.1 Pluralismus
5.2 Neokorporativismus
6. Lobbing a liberální demokracie
Karel B. Müller
6.1 O liberalismu aneb Obhajoba konfliktní společnosti
6.2 O demokracii aneb Obhajoba pragmatické utopie
6.3 O tradici racionalistické a empirické demokracie aneb Jak dál s demokracií v Evropě?
6.4 O liberální demokracii aneb Dilema mezi autoritou práva a většinovou vůlí
7. Lobbing a občanská společnost
Karel B. Müller
7.1 Perspektiva utopického realismu
7.2 Občanská společnost jako hlídací pes demokracie (ochranná funkce)
7.3 Občanská společnost jako sféra občanské kompetence (participační funkce)
7.4 V čem tkví autorita práva aneb O legitimizační funkci občanské společnosti
7.5 Musíme společnost konstruovat nebo prostě existuje? (integrační funkce)
7.6 Jak pěstovat občanskou společnost?
...jak dál? (Místo závěru)
Karel B. Müller
Zdroje
Dokumenty
Literatura
Internetové stránky
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Seznam boxů, schémat a tabulek
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 1.56MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 1.56 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Lobbing v moderních demokraciích
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297 Kč 267 KčUšetříte 30 Kč
Ihned ke stažení
i: 17271 n: 24773919r: 5985Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5985 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Ačkoli je lobbing veřejností nazírán jako něco podezřelého, jedná se o běžnou součást fungování liberálních demokracií, která přináší celé společnosti jak řadu výhod, tak i potenciálních problémů. Velmi úzce je spojen s problematikou reprezentace zájmů, se zájmovými skupinami a fungováním občanské společnosti. Kniha Lobbing v moderních demokraciích osvětluje roli lobbingu jako jedné z možných legitimních a legálních technik prosazování vlivu v moderních demokraciích. Zabývá se popisem lobbistické praxe ve vybraných kontextech. Publikace je určena zejména studentům humanitních a sociálně vědních oborů, odborným pracovníkům, pracovníkům veřejné správy, lidem zaměstnaným ve veřejném, firemním i neziskovém sektoru.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Lobbing v moderních demokraciích
Úvodní slovo editora: Proč lobbing aneb Výzvy svobody v procesu demokratizace a evropeizace
Karel B. Müller
1. Co je lobbing? Vymezení, tradice, diskurz a praktiky lobbingu
Petr Vymětal
1.1 Vymezení pojmů
1.2 Historie lobbingu
1.3 Lobbing a korupce - dvě strany téže mince, nebo dvě zcela jiné měny?
1.4 Teoretické modely rozhodování a lobbing - racionální volba a teorie her
1.5 Zdroje, funkce, strategie a techniky lobbingu
2. Jak a proč lobbing regulovat?
Petr Vymětal
2.1 Co by regulace lobbingu měla řešit?
2.1.1 Jak lobbování právě vymezit?
2.1.2 Jak právně vymezit adresáty a aktéry lobbingu?
2.1.3 Specifické požadavky a omezení související s výkonem lobbingu¨
2.2 Obecné přístupy k regulaci lobbingu
2.2.1 Regulace lobbingu pomocí zákona
2.2.2 Samoregulace jako způsob regulace lobbingu
3. Regulace lobbingu ve vybraných zemích
Šárka Laboutková, Petr Vymětal
3.1 Regulace lobbingu v USA
3.2 Regulace lobbingu v Kanadě
3.3 Regulace lobbingu ve Spojeném království
3.4 Regulace lobbingu při institucích Evropské unie
3.5 Regulace lobbingu v členských státech EU
3.6 Regulace lobbingu v České republice
4. Typologie, formy a funkce zájmových skupin
Šárka Laboutková
4.1 Historický exkurz k působení zájmových skupin
4.2 Ekonomické funkce státu a jejich význam pro existenci zájmových skupin
4.3 Definice zájmových skupin
4.4 Typologie zájmových skupin
4.5 Zájmové skupiny versus politické strany
4.6 Pozitiva a negativa působení zájmových skupin
5. Reprezentace zájmů: pluralismus a neokorporativismus
Šárka Laboutková
5.1 Pluralismus
5.2 Neokorporativismus
6. Lobbing a liberální demokracie
Karel B. Müller
6.1 O liberalismu aneb Obhajoba konfliktní společnosti
6.2 O demokracii aneb Obhajoba pragmatické utopie
6.3 O tradici racionalistické a empirické demokracie aneb Jak dál s demokracií v Evropě?
6.4 O liberální demokracii aneb Dilema mezi autoritou práva a většinovou vůlí
7. Lobbing a občanská společnost
Karel B. Müller
7.1 Perspektiva utopického realismu
7.2 Občanská společnost jako hlídací pes demokracie (ochranná funkce)
7.3 Občanská společnost jako sféra občanské kompetence (participační funkce)
7.4 V čem tkví autorita práva aneb O legitimizační funkci občanské společnosti
7.5 Musíme společnost konstruovat nebo prostě existuje? (integrační funkce)
7.6 Jak pěstovat občanskou společnost?
...jak dál? (Místo závěru)
Karel B. Müller
Zdroje
Dokumenty
Literatura
Internetové stránky
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Seznam boxů, schémat a tabulek