Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269 Kč 202 Kč -25 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 24.1.2021 7:30
i: 14956 n: 24711102r: 3596Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
269 Kč 161 Kč -40 %Skladem
i: 38016 n: 24711102_Dr: 3596
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. K tomu, aby člověk s ostatními mohl komunikovat, potřebuje dobře rozvinutou komunikační schopnost. Její narušení je mnohdy překážkou ve vzdělávání a společenském uplatnění jedince. Narušené komunikační schopnosti se věnuje logopedie, jejíž základní principy jsou vysvětleny v této knize.
Učebnice je určena studujícím speciální pedagogiky všech forem studia, ale může sloužit též rodičům dětí s narušenou komunikační schopností i dospělým, kteří se s tímto problémem potýkají. Kniha krátce analyzuje příčiny vzniku a hlavní příznaky různých druhů narušení. U jednotlivých kategorií stručně popisuje možnosti jejich diagnostiky a terapie. Najdete zde také pohled do historie oboru a dějiny péče o osoby s narušením komunikačních schopností. Systému poskytování logopedické intervence v České republice je věnována samostatná kapitola. Součástí publikace jsou i ukázky z logopedické praxe.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
800 Kč zdarma
Soubory ke stažení
OBSAH
Úvod
1.
Logopedie – vědní a studijní obor
1.1
Vymezení oboru logopedie
1.2
Historie péče o osoby s narušenou komunikační schopností
Literatura
2.
Komunikace a vývoj komunikační schopnosti
2.1
Vymezení pojmu komunikace
2.2
Řeč a jazyk
2.3
Fáze komunikace mezi lidmi
2.4
Verbální a neverbální komunikace
2.5
Vývoj řeči z logopedického hlediska – přehled stadií v ontogenezi dětské řeči
2.5.1
Přípravná (předřečová) stadia vývoje řeči
2.5.2
Vlastní vývoj řeči
2.5.3
Jazykové roviny v ontogenezi řeči
2.6
Základní pojmy z fonetiky
2.6.1
Dělení hlásek českého jazyka
2.6.2
Fonologická realizace prvků řeči
Literatura
3.
Narušená komunikační schopnost
3.1
Příčiny vzniku a klasifikace narušené komunikační schopnosti
3.2
Logopedická intervence
3.3
Pomůcky a přístroje v logopedické diagnostice i terapii
Literatura
4.
Kategorie narušené komunikační schopnosti
4.1
Narušený vývoj řeči
4.1.1
Opožděný vývoj řeči
4.1.2
Vývojová dysfázie
4.1.2.1 Etiologie vývojové dysfázie
4.1.2.2 Symptomatologie vývojové dysfázie
4.1.2.3 Diagnostika vývojové dysfázie
4.1.2.4 Terapie vývojové dysfázie
Literatura
4.2
Afázie
4.2.1
Vymezení termínu
4.2.2
Etiologie afázie
4.2.3
Symptomatologie afázie
4.2.4
Klasifikace afázie
4.2.5
Diagnostika afázie
4.2.6
Terapie afázie
4.2.7
Afázie u dětí
4.2.7.1 Etiologie afázie u dětí
4.2.7.2 Symptomy afázie u dětí
4.2.7.3 Edukace dětí s afázií
Literatura
4.3
Mutismus
4.3.1
Vymezení termínu
4.3.2
Klasifikace mutismu
4.3.3
Etiologie mutismu
4.3.4
Diagnostika a terapie mutismu
Literatura
4.4
Narušení článkování řeči
4.4.1
Dyslalie
4.4.1.1 Vymezení termínu
4.4.1.2 Etiologie dyslalie
4.4.1.3 Klasifikace dyslalie
4.4.1.4 Diagnostika dyslalie
4.4.1.5 Terapie dyslalie
Literatura
4.4.2
Dysartrie
4.4.2.1 Vymezení termínu
4.4.2.2 Etiologie dysartrie
4.4.2.3 Klasifikace dysartrie
4.4.2.4 Diagnostika dysartrie
4.4.2.5 Terapie dysartrie
Literatura
Tištěná kniha
Datum vydání: 21. 04. 2006
Katalogové číslo: 2702
ISBN: 978-80-247-1110-2
Formát / stran: 144×207, 228 stran
Tištěná kniha
Datum vydání: 21. 04. 2006
Katalogové číslo: 2702
ISBN: 978-80-247-1110-2
Formát / stran: 144×207, 228 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Logopedie
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269 Kč 202 Kč -25 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 24.1.2021 7:30
i: 14956 n: 24711102r: 3596Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
269 Kč 161 Kč -40 %Skladem
i: 38016 n: 24711102_Dr: 3596
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. K tomu, aby člověk s ostatními mohl komunikovat, potřebuje dobře rozvinutou komunikační schopnost. Její narušení je mnohdy překážkou ve vzdělávání a společenském uplatnění jedince. Narušené komunikační schopnosti se věnuje logopedie, jejíž základní principy jsou vysvětleny v této knize.
Učebnice je určena studujícím speciální pedagogiky všech forem studia, ale může sloužit též rodičům dětí s narušenou komunikační schopností i dospělým, kteří se s tímto problémem potýkají. Kniha krátce analyzuje příčiny vzniku a hlavní příznaky různých druhů narušení. U jednotlivých kategorií stručně popisuje možnosti jejich diagnostiky a terapie. Najdete zde také pohled do historie oboru a dějiny péče o osoby s narušením komunikačních schopností. Systému poskytování logopedické intervence v České republice je věnována samostatná kapitola. Součástí publikace jsou i ukázky z logopedické praxe.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
800 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Logopedie
OBSAH
Úvod
1.
Logopedie – vědní a studijní obor
1.1
Vymezení oboru logopedie
1.2
Historie péče o osoby s narušenou komunikační schopností
Literatura
2.
Komunikace a vývoj komunikační schopnosti
2.1
Vymezení pojmu komunikace
2.2
Řeč a jazyk
2.3
Fáze komunikace mezi lidmi
2.4
Verbální a neverbální komunikace
2.5
Vývoj řeči z logopedického hlediska – přehled stadií v ontogenezi dětské řeči
2.5.1
Přípravná (předřečová) stadia vývoje řeči
2.5.2
Vlastní vývoj řeči
2.5.3
Jazykové roviny v ontogenezi řeči
2.6
Základní pojmy z fonetiky
2.6.1
Dělení hlásek českého jazyka
2.6.2
Fonologická realizace prvků řeči
Literatura
3.
Narušená komunikační schopnost
3.1
Příčiny vzniku a klasifikace narušené komunikační schopnosti
3.2
Logopedická intervence
3.3
Pomůcky a přístroje v logopedické diagnostice i terapii
Literatura
4.
Kategorie narušené komunikační schopnosti
4.1
Narušený vývoj řeči
4.1.1
Opožděný vývoj řeči
4.1.2
Vývojová dysfázie
4.1.2.1 Etiologie vývojové dysfázie
4.1.2.2 Symptomatologie vývojové dysfázie
4.1.2.3 Diagnostika vývojové dysfázie
4.1.2.4 Terapie vývojové dysfázie
Literatura
4.2
Afázie
4.2.1
Vymezení termínu
4.2.2
Etiologie afázie
4.2.3
Symptomatologie afázie
4.2.4
Klasifikace afázie
4.2.5
Diagnostika afázie
4.2.6
Terapie afázie
4.2.7
Afázie u dětí
4.2.7.1 Etiologie afázie u dětí
4.2.7.2 Symptomy afázie u dětí
4.2.7.3 Edukace dětí s afázií
Literatura
4.3
Mutismus
4.3.1
Vymezení termínu
4.3.2
Klasifikace mutismu
4.3.3
Etiologie mutismu
4.3.4
Diagnostika a terapie mutismu
Literatura
4.4
Narušení článkování řeči
4.4.1
Dyslalie
4.4.1.1 Vymezení termínu
4.4.1.2 Etiologie dyslalie
4.4.1.3 Klasifikace dyslalie
4.4.1.4 Diagnostika dyslalie
4.4.1.5 Terapie dyslalie
Literatura
4.4.2
Dysartrie
4.4.2.1 Vymezení termínu
4.4.2.2 Etiologie dysartrie
4.4.2.3 Klasifikace dysartrie
4.4.2.4 Diagnostika dysartrie
4.4.2.5 Terapie dysartrie
Literatura
O Autorovi
Klenková JiřinaOdbornice v oblasti speciální pedagogiky a logopedie. Absolvovala studium speciální pedagogiky, obor logopedie a surdopedie. Dlouhodobě se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u dětí, dospívajících i osob dospělých. Působí na Masarykově univerzitě, na katedře speciální pedagogiky.