Máme dítě s ADHD
Rady pro rodiče
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 254 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 26. 03. 2023 10:05
i: 22039 n: 24753478r: 8422 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 216 KčIhned ke stažení
i: 22040 n: 24759715r: 8422Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 179 KčSkladem
i: 38647 n: 24753478_Dr: 8422
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace je zaměřena nejen na poznání, co hyperaktivita je, jak vzniká, jaké jsou její základní projevy a jak se tyto projevy mění v průběhu vývoje dítěte, ale zejména na praktické náměty a postupy, jak výchovně vést hyperaktivní děti a jak s nimi pracovat v rodině i ve škole tak, aby jejich znevýhodnění bylo co nejvíce eliminováno nebo alespoň zmírněno. Jejím záměrem je pomoci, aby přestaly být tyto děti vnímány jako „problém“. Vždyť včasné a správné výchovné vedení hyperaktivního dítěte může nejen zmírnit potíže, které tyto děti mají, ale některým i předejít. Cílem této knihy také je zprostředkovat poznání, že hyperaktivita nemá jen negativa, ale také svá pozitiva, jichž lze využít. Přináší všem rodičům a pedagogům naději, že projevy spojené s hyperaktivitou lze ovlivnit a kompenzovat tak, aby hyperaktivní dítě bylo v životě úspěšné a spokojené.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Máme dítě s ADHD
ÚVOD
1. HYPERAKTIVITA, ADHD/ADD, LMD? CO TO ZNAMENÁ? JE TO TO SAMÉ?
2. JAKÝM ZPŮSOBEM SYNDROM ADHD VZNIKÁ?
3. KDO A JAK PROVÁDÍ DIAGNOSTIKU SYNDROMU ADHD?
3.1 CO DÍTĚ A JEHO RODIČE PŘI VYŠETŘENÍ ČEKÁ?
4. JAK SE SYNDROM ADHD POZNÁ? JAK SE PROJEVUJE?
4.1 ZÁKLADNÍ PROJEVY ADHD V JEDNOTLIVÝCH VÝVOJOVÝCH STADIÍCH DÍTĚTE
4.2 JEDNOTLIVÉ PROJEVY ADHD U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH
4.2.1 Porucha pozornosti
4.2.2 Hyperaktivita
4.2.3 Impulzivita
4.2.4 Percepčně motorické poruchy
4.2.5 Poruchy paměti
4.2.6 Poruchy myšlení, řeči a komunikace
4.2.7 Emoční poruchy a poruchy chování
4.2.8 Poruchy exekutivních funkcí
4.2.9 Shrnutí základních projevů ADHD u dětí školního věku
5. VLIV ADHD NA PROŽÍVÁNÍ A CHOVÁNÍ DĚTÍ
6. MOŽNOSTI OVLIVŇOVÁNÍ PROJEVŮ ADHD POMOCÍ VÝCHOVNÉHO VEDENÍ
6.1 OBECNÉ ZÁSADY VÝCHOVNÉHO VEDENÍ
6.2 NESPRÁVNÉ VÝCHOVNÉ POSTUPY
7. JAK POMOCI, KDYŽ MÁ DÍTĚ PROBLÉMY…
7.1 S POZORNOSTÍ
7.2 S HYPERAKTIVITOU
7.3 S IMPULZIVITOU
7.4 V OBLASTI MOTORIKY A MOTORICKÉ KOORDINACE
7.5 V PERCEPČNÍ OBLASTI
7.6 S PAMĚTÍ
7.7 V OBLASTI MYŠLENÍ A ŘEČI
7.8 S KOMUNIKACÍ
7.9 S EMOCEMI
7.10 S EXEKUTIVNÍMI FUNKCEMI (S DOKONČOVÁNÍM ČINNOSTÍ, NEPOŘÁDKEM, CHAOSEM, DOCHVILNOSTÍ, VŮLÍ)
7.11 S UČENÍM A DOMÁCÍ PŘÍPRAVOU NA ŠKOLU
7.12 S CHOVÁNÍM
7.13 JAK ŘEŠIT VÝCHOVNÉ PROBLÉMY – SHRNUTÍ
8. OVLIVŇOVÁNÍ PROJEVŮ ADHD POMOCÍ RELAXAČNÍCH TECHNIK
8.1 SPECIFIKA POUŽITÍ RELAXAČNÍCH TECHNIK U DĚTÍ S ADHD
8.2 KTERÉ RELAXAČNÍ TECHNIKY SE U HYPERAKTIVNÍCH DĚTÍ OSVĚDČILY?
9. OVLIVŇOVÁNÍ SYNDROMU ADHD POMOCÍ LÉKOVÉ A NELÉKOVÉ TERAPIE
9.1 LÉKOVÁ TERAPIE
9.2 NELÉKOVÁ TERAPIE
10. POSTAVENÍ DÍTĚTE S ADHD VE ŠKOLE
10.1 DÍTĚ S ADHD A ŠKOLSKÁ LEGISLATIVA
10.2 PŘÍSTUP K DÍTĚTI S ADHD VE ŠKOLE
11. OBDOBÍ DOSPÍVÁNÍ HYPERAKTIVNÍCH DĚTÍ
12. KLADY A ZÁPORY HYPERAKTIVITY
ZÁVĚR
PŘÍLOHA 1
PŘÍLOHA 2
UČEBNÍ STYLY A STRATEGIE UČENÍ
Zrakový (vizuálně-prostorový)
Sluchový (auditivní)
Hmatově-pohybový (fyzický)
Slovní (verbální)
Logický (matematický)
Sociální (interpersonální)
Samostatný (intrapersonální)
PŘÍLOHA 3
PŘÍLOHA 4
UKÁZKA LISTU Z GRAMATICKÉHO PORTFOLIA
PŘÍLOHA 5
UKÁZKA VIZUALIZACE UČIVA
LITERATURA
SEZNAM POUŽITÝCH ZKRATEK
O Autorovi
Jucovičová DrahomíraOdbornice v oblasti speciální pedagogiky. Vystudovala Pedagogickou fakultu UK v Praze (obor speciální pedagogika). Dlouhodobě se zabývá problematikou dětí, dospívajících i dospělých se specifickými poruchami učení a chování. Pracuje v pedagogicko psychologické poradně, ambulanci klinické psychologie (FN Bulovka), je lektorkou, externě přednáší na Pedagogické fakultě v Praze, provozuje nakladatelství D + H. Je autorkou interaktivních pomůcek a interaktivní učebnice českého jazyka pro ZŠ, řady odborných publikací a článků, spolupracuje s médii ve prospěch lepší informovanosti veřejnosti o této problematice