0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
249 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 15.12.2018 1:20
i: 19850 n: 24744803r: 7222
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
212 
Ihned ke stažení
i: 19851 n: 24785592r: 7222
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Na trhu ojedinělá publikace, která se zaměřuje na moderní přístupy a nástroje společenské odpovědnosti firem jako jsou created share value, work-life balance, corporate community involvement či společensky odpovědné investování. Ty jsou blíže představeny nejen z pohledu teorie, ale i z hlediska jejich využití samotnými firmami. Kniha se také podrobně věnuje standardům upravujícím společensky odpovědné chování firem a problematice CSR reportování. Obojí může firmám pomoci vnést systémový přístup do samotného řízení CSR aktivit a významně přispět ke zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Výsledky aktuálně provedených výzkumů v těchto oblastech, stejně jako devět případových studií ukazujících různé přístupy k CSR v každodenní podnikové praxi v ČR, podtrhují jedinečnost dané publikace. Kniha je určena manažerům, specialistům v oblasti CSR, podnikatelům a studentům VŠ, kteří chtějí využít nejnovější teoretické poznatky či získat širší přehled o uplatňování principů CSR v podnikové praxi.

Z obsahu knihy Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování

O autorech 9
Úvod 10
1 Společenská odpovědnost firem 12
1.1 Vymezení společenské odpovědnosti firem 12
1.2 Hlavní principy CSR 16
1.3 Přínosy vyplývající z přijetí CSR 17
1.4 Milníky ve vývoji CSR v EU 17
1.5 Implementace CSR 21
1.6 Shrnutí 24
2 Společenská odpovědnost firem v České republice 26
2.1 CSR v ČR před rokem 1989 26
2.2 CSR v ČR po roce 1989 28
2.3 Organizace podporující rozšiřování CSR v ČR 32
2.3.1 Business Leaders Forum 32
2.3.2 Fórum dárců a Byznys pro společnost 33
2.3.3 Další organizace na poli CSR v ČR 34
2.4 Veřejná ocenění v oblasti CSR v ČR 37
2.5 Média a CSR v ČR 39
2.6 Vzdělávání v oblasti CSR v ČR 40
2.7 Budoucnost CSR v ČR 42
2.8 Shrnutí 44
3 Standardy upravující společensky odpovědné chování firem 45
3.1 Důvody a výhody implementace standardů včetně problémů s nimi spojených 45
3.2 Utřídění standardů 47
3.3 Kritické zhodnocení standardů 48
3.3.1 Využití standardů v podnikové praxi 48
3.3.2 Komparace jednotlivých standardů 51
3.4 Výzkum - vlastnictví ISO 14001 56
3.5 Shrnutí 57
4 Reportování o společensky odpovědném chování firem 59
4.1 Vývoj a stav CSR reportování 59
4.2 Důvody (ne)reportování 62
4.3 Trendy v CSR reportování 63
4.3.1 Využití možností internetu 63
4.3.2 Integrované reporty 64
4.3.3 Ověřování reportů 65
4.4 Kroky směřující k tvorbě CSR reportu 66
4.5 Výzkum - CSR reportování v ČR 69
4.6 Shrnutí 72
5 Moderní trendy v oblasti společenské odpovědnosti firem 73
5.1 Vytváření sdílených hodnot (Creating Shared Value) 73
5.2 Work-life balance 76
5.3 Corporate community involvement 79
5.3.1 Aktivity spadající pod corporate community involvement 80
5.3.2 Strategické řízení corporate community involvement 81
5.4 (Společensky) odpovědné investování 82
5.5 Shrnutí 84
Závěr 85
Summary 87
Případové studie - Uplatňování CSR ve firemní praxi podnikatelských subjektů v ČR 89
1. Reportování o udržitelném rozvoji na příkladu New World Resources Plc 91
2. Corporate community involvement jako součást společensky odpovědného chování firem na příkladu energetické skupiny E.ON 94
3. Případová studie k CSR společnosti Bayer s.r.o. 98
4. Případová studie uplatňování společenské odpovědnosti - Plzeňský Prazdroj, a.s. 101
5. Případová studie k CSR společnosti PRK Partners 104
6. Společenská odpovědnost Československé obchodní banky, a.s. 107
7. Případová studie Severočeských vodovodů a kanalizací, a.s. - Firemní dobrovolnictví 115
8. Případová studie AGC Flat Glass Czech (a Skupiny AGC) - Etický kodex119
9. Případová studie k CSR společnosti Deloitte Česká republika 124
Seznam literatury 127
Seznam zkratek 142
Seznam obrázků a tabulek 143
Přílohy 144
Příloha A: Směrnice GRI 145
Příloha B: Charakteristika vybraných standardů 146
Příloha C: Seznam odkazů na CSR reporty, resp. zprávy o udržitelném rozvoji151
Příloha D: Metodologie výzkumu 153
Příloha E: Integrovaný reportingový rámec 155
Příloha F: Důvody volby výroční zprávy pro analýzu 157
Příloha G: Zásady odpovědného investování 157
Rejstřík 159

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 05. 2013
Katalogové číslo: 3296
ISBN: 978-80-247-4480-3
Formát / stran: 167×240, 160 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2MB | 5.4MB | 1.6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 05. 2013
Katalogové číslo: 3296
ISBN: 978-80-247-4480-3
Formát / stran: 167×240, 160 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2MB | 5.4MB | 1.6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
249 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 15.12.2018 1:20
i: 19850 n: 24744803r: 7222
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
212 
Ihned ke stažení
i: 19851 n: 24785592r: 7222
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Na trhu ojedinělá publikace, která se zaměřuje na moderní přístupy a nástroje společenské odpovědnosti firem jako jsou created share value, work-life balance, corporate community involvement či společensky odpovědné investování. Ty jsou blíže představeny nejen z pohledu teorie, ale i z hlediska jejich využití samotnými firmami. Kniha se také podrobně věnuje standardům upravujícím společensky odpovědné chování firem a problematice CSR reportování. Obojí může firmám pomoci vnést systémový přístup do samotného řízení CSR aktivit a významně přispět ke zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Výsledky aktuálně provedených výzkumů v těchto oblastech, stejně jako devět případových studií ukazujících různé přístupy k CSR v každodenní podnikové praxi v ČR, podtrhují jedinečnost dané publikace. Kniha je určena manažerům, specialistům v oblasti CSR, podnikatelům a studentům VŠ, kteří chtějí využít nejnovější teoretické poznatky či získat širší přehled o uplatňování principů CSR v podnikové praxi.

Z obsahu knihy Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování

O autorech 9
Úvod 10
1 Společenská odpovědnost firem 12
1.1 Vymezení společenské odpovědnosti firem 12
1.2 Hlavní principy CSR 16
1.3 Přínosy vyplývající z přijetí CSR 17
1.4 Milníky ve vývoji CSR v EU 17
1.5 Implementace CSR 21
1.6 Shrnutí 24
2 Společenská odpovědnost firem v České republice 26
2.1 CSR v ČR před rokem 1989 26
2.2 CSR v ČR po roce 1989 28
2.3 Organizace podporující rozšiřování CSR v ČR 32
2.3.1 Business Leaders Forum 32
2.3.2 Fórum dárců a Byznys pro společnost 33
2.3.3 Další organizace na poli CSR v ČR 34
2.4 Veřejná ocenění v oblasti CSR v ČR 37
2.5 Média a CSR v ČR 39
2.6 Vzdělávání v oblasti CSR v ČR 40
2.7 Budoucnost CSR v ČR 42
2.8 Shrnutí 44
3 Standardy upravující společensky odpovědné chování firem 45
3.1 Důvody a výhody implementace standardů včetně problémů s nimi spojených 45
3.2 Utřídění standardů 47
3.3 Kritické zhodnocení standardů 48
3.3.1 Využití standardů v podnikové praxi 48
3.3.2 Komparace jednotlivých standardů 51
3.4 Výzkum - vlastnictví ISO 14001 56
3.5 Shrnutí 57
4 Reportování o společensky odpovědném chování firem 59
4.1 Vývoj a stav CSR reportování 59
4.2 Důvody (ne)reportování 62
4.3 Trendy v CSR reportování 63
4.3.1 Využití možností internetu 63
4.3.2 Integrované reporty 64
4.3.3 Ověřování reportů 65
4.4 Kroky směřující k tvorbě CSR reportu 66
4.5 Výzkum - CSR reportování v ČR 69
4.6 Shrnutí 72
5 Moderní trendy v oblasti společenské odpovědnosti firem 73
5.1 Vytváření sdílených hodnot (Creating Shared Value) 73
5.2 Work-life balance 76
5.3 Corporate community involvement 79
5.3.1 Aktivity spadající pod corporate community involvement 80
5.3.2 Strategické řízení corporate community involvement 81
5.4 (Společensky) odpovědné investování 82
5.5 Shrnutí 84
Závěr 85
Summary 87
Případové studie - Uplatňování CSR ve firemní praxi podnikatelských subjektů v ČR 89
1. Reportování o udržitelném rozvoji na příkladu New World Resources Plc 91
2. Corporate community involvement jako součást společensky odpovědného chování firem na příkladu energetické skupiny E.ON 94
3. Případová studie k CSR společnosti Bayer s.r.o. 98
4. Případová studie uplatňování společenské odpovědnosti - Plzeňský Prazdroj, a.s. 101
5. Případová studie k CSR společnosti PRK Partners 104
6. Společenská odpovědnost Československé obchodní banky, a.s. 107
7. Případová studie Severočeských vodovodů a kanalizací, a.s. - Firemní dobrovolnictví 115
8. Případová studie AGC Flat Glass Czech (a Skupiny AGC) - Etický kodex119
9. Případová studie k CSR společnosti Deloitte Česká republika 124
Seznam literatury 127
Seznam zkratek 142
Seznam obrázků a tabulek 143
Přílohy 144
Příloha A: Směrnice GRI 145
Příloha B: Charakteristika vybraných standardů 146
Příloha C: Seznam odkazů na CSR reporty, resp. zprávy o udržitelném rozvoji151
Příloha D: Metodologie výzkumu 153
Příloha E: Integrovaný reportingový rámec 155
Příloha F: Důvody volby výroční zprávy pro analýzu 157
Příloha G: Zásady odpovědného investování 157
Rejstřík 159

O Autorovi

Kašparová Klára

V současné době působí jako odborná asistentka na katedře podnikového hospodářství Ekonomicko správní fakulty Masarykovy univerzity. Je garantem předmětů Základy marketingu a Marketingová komunikace. V roce 2012 obhájila svou disertační práci na téma Koncepce společenské odpovědnosti podniku (z pohledu nefinančního reportování). Odborně se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti firem s důrazem na reportování. Věnuje se publikační činnosti, je autorkou či spoluautorkou odborných knih a odborných statí týkajících se problematiky společenské odpovědnosti.

Kunz Vilém

Působí jako odborný asistent na Katedře marketingové komunikace Fakulty ekonomických studií Vysoké školy finanční a správní a jako externí lektor na Katedře podnikání Podnikohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze.

Odborně se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti organizací, marketingové komunikace a sportovního marketingu. Na VŠFS je garantem předmětů public relations, CSR reportování a média, reklama, řízení vztahů se zákazníky a direkt marketing.

Věnuje se intenzivně publikační činnosti: je autorem či spoluautorem vysokoškolských skript a řady odborných knih, například Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování (Grada Publishing, 2013), Společenská odpovědnost firem (Grada Publishing, 2012), Společenská odpovědnost organizace – CSR v praxi a jak s ním dál (Grada Publishing, 2010) či Základy podnikání (Grada Publishing, 2010), která získala Cenu Grady 2010 v kategorii ekonomické literatury.

Dále je spoluautorem a autorem řady odborných statí, týkajících se zejména problematiky společenské odpovědnosti firem, marketingu sportu a marketingové komunikace. V roce 2008 získal za svoji disertační práci cenu profesora Františka Egermayera (v kategorii nejlepší disertační práce), kterou uděluje Česká společnost pro jakost.

Kontakt na autora: kunz.vilem@seznam.cz

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 299 
E-kniha 254 
Tištěná 469 
E-kniha 399 
Tištěná 999 
E-kniha 501  -41 %
Tištěná 349 
E-kniha 297 
Tištěná 269 
E-kniha 229 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.