Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
249 Kč 212 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 18. 09. 2024 3:41
i: 19850 n: 24744803r: 7222 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčIhned ke stažení
i: 19851 n: 24785592r: 7222 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Na trhu ojedinělá publikace, která se zaměřuje na moderní přístupy a nástroje společenské odpovědnosti firem jako jsou created share value, work-life balance, corporate community involvement či společensky odpovědné investování. Ty jsou blíže představeny nejen z pohledu teorie, ale i z hlediska jejich využití samotnými firmami. Kniha se také podrobně věnuje standardům upravujícím společensky odpovědné chování firem a problematice CSR reportování. Obojí může firmám pomoci vnést systémový přístup do samotného řízení CSR aktivit a významně přispět ke zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Výsledky aktuálně provedených výzkumů v těchto oblastech, stejně jako devět případových studií ukazujících různé přístupy k CSR v každodenní podnikové praxi v ČR, podtrhují jedinečnost dané publikace. Kniha je určena manažerům, specialistům v oblasti CSR, podnikatelům a studentům VŠ, kteří chtějí využít nejnovější teoretické poznatky či získat širší přehled o uplatňování principů CSR v podnikové praxi.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování
O autorech 9
Úvod 10
1 Společenská odpovědnost firem 12
1.1 Vymezení společenské odpovědnosti firem 12
1.2 Hlavní principy CSR 16
1.3 Přínosy vyplývající z přijetí CSR 17
1.4 Milníky ve vývoji CSR v EU 17
1.5 Implementace CSR 21
1.6 Shrnutí 24
2 Společenská odpovědnost firem v České republice 26
2.1 CSR v ČR před rokem 1989 26
2.2 CSR v ČR po roce 1989 28
2.3 Organizace podporující rozšiřování CSR v ČR 32
2.3.1 Business Leaders Forum 32
2.3.2 Fórum dárců a Byznys pro společnost 33
2.3.3 Další organizace na poli CSR v ČR 34
2.4 Veřejná ocenění v oblasti CSR v ČR 37
2.5 Média a CSR v ČR 39
2.6 Vzdělávání v oblasti CSR v ČR 40
2.7 Budoucnost CSR v ČR 42
2.8 Shrnutí 44
3 Standardy upravující společensky odpovědné chování firem 45
3.1 Důvody a výhody implementace standardů včetně problémů s nimi spojených 45
3.2 Utřídění standardů 47
3.3 Kritické zhodnocení standardů 48
3.3.1 Využití standardů v podnikové praxi 48
3.3.2 Komparace jednotlivých standardů 51
3.4 Výzkum - vlastnictví ISO 14001 56
3.5 Shrnutí 57
4 Reportování o společensky odpovědném chování firem 59
4.1 Vývoj a stav CSR reportování 59
4.2 Důvody (ne)reportování 62
4.3 Trendy v CSR reportování 63
4.3.1 Využití možností internetu 63
4.3.2 Integrované reporty 64
4.3.3 Ověřování reportů 65
4.4 Kroky směřující k tvorbě CSR reportu 66
4.5 Výzkum - CSR reportování v ČR 69
4.6 Shrnutí 72
5 Moderní trendy v oblasti společenské odpovědnosti firem 73
5.1 Vytváření sdílených hodnot (Creating Shared Value) 73
5.2 Work-life balance 76
5.3 Corporate community involvement 79
5.3.1 Aktivity spadající pod corporate community involvement 80
5.3.2 Strategické řízení corporate community involvement 81
5.4 (Společensky) odpovědné investování 82
5.5 Shrnutí 84
Závěr 85
Summary 87
Případové studie - Uplatňování CSR ve firemní praxi podnikatelských subjektů v ČR 89
1. Reportování o udržitelném rozvoji na příkladu New World Resources Plc 91
2. Corporate community involvement jako součást společensky odpovědného chování firem na příkladu energetické skupiny E.ON 94
3. Případová studie k CSR společnosti Bayer s.r.o. 98
4. Případová studie uplatňování společenské odpovědnosti - Plzeňský Prazdroj, a.s. 101
5. Případová studie k CSR společnosti PRK Partners 104
6. Společenská odpovědnost Československé obchodní banky, a.s. 107
7. Případová studie Severočeských vodovodů a kanalizací, a.s. - Firemní dobrovolnictví 115
8. Případová studie AGC Flat Glass Czech (a Skupiny AGC) - Etický kodex119
9. Případová studie k CSR společnosti Deloitte Česká republika 124
Seznam literatury 127
Seznam zkratek 142
Seznam obrázků a tabulek 143
Přílohy 144
Příloha A: Směrnice GRI 145
Příloha B: Charakteristika vybraných standardů 146
Příloha C: Seznam odkazů na CSR reporty, resp. zprávy o udržitelném rozvoji151
Příloha D: Metodologie výzkumu 153
Příloha E: Integrovaný reportingový rámec 155
Příloha F: Důvody volby výroční zprávy pro analýzu 157
Příloha G: Zásady odpovědného investování 157
Rejstřík 159
O Autorovi
Kašparová KláraV současné době působí jako odborná asistentka na katedře podnikového hospodářství Ekonomicko správní fakulty Masarykovy univerzity. Je garantem předmětů Základy marketingu a Marketingová komunikace. V roce 2012 obhájila svou disertační práci na téma Koncepce společenské odpovědnosti podniku (z pohledu nefinančního reportování). Odborně se zaměřuje na problematiku společenské odpovědnosti firem s důrazem na reportování. Věnuje se publikační činnosti, je autorkou či spoluautorkou odborných knih a odborných statí týkajících se problematiky společenské odpovědnosti.
Kunz VilémPůsobí jako odborný asistent na Katedře marketingové komunikace Fakulty ekonomických studií Vysoké školy finanční a správní.
Odborně se zaměřuje na problematiku sportovního marketingu a managementu, společenské odpovědnosti organizací a marketingové komunikace. Na VŠFS je garantem předmětů sportovní marketing, CSR reportování a média, public relations, řízení vztahů se zákazníky.
Věnuje se intenzivně publikační činnosti: je autorem či spoluautorem vysokoškolských skript a řady odborných knih, například Sportovní marketing: CSR a sponzoring (Grada Publishing, 2018), Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování (Grada Publishing, 2013), Společenská odpovědnost firem (Grada Publishing, 2012), Společenská odpovědnost organizace – CSR v praxi a jak s ním dál (Grada Publishing, 2010) či Základy podnikání (Grada Publishing, 2010), která získala Cenu Grady 2010 v kategorii ekonomické literatury. Dále je spoluautorem a autorem řady odborných statí, týkajících se zejména problematiky managementu sportu, sportovního marketingu, a společenské odpovědnosti organizací.
Spolupracuje také intenzivně s praxí a stal se prvním CSR manažerem v českém profesionálním sportovním klubu. Je jedním ze zakladatelů Asociace společenské odpovědnosti ve sportu, která se snaží o rozšiřování principů konceptu CSR v českém sportovním prostředí.
V roce 2008 získal za svoji disertační práci cenu profesora Františka Egermayera (v kategorii nejlepší disertační práce), kterou uděluje Česká společnost pro jakost. Za svůj přínos v oblasti společenské odpovědnosti sportu získal i ocenění Osobnost Ústeckého kraje za rok 2019.
Kontakt na autora: kunz.vilem@seznam.cz