Moderní retail marketing
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329 Kč 149 Kč Výjimečná cenaSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 13. 10. 2024 12:28
i: 41335 n: 27113842r: 11302 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
280 Kč 252 KčIhned ke stažení
i: 42127 n: 27145621r: 11302 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Retail je jednou z nejvýznamnějších oblastí fungování trhu v ČR. Nejde jen o klasický obchodní model, ale o významný marketingový článek – retaileři budují nové komplexní marketingové strategie a marketingovou komunikaci. To ovlivňuje nejen trh jako celek, ale také obchod a marketing obchodních společností působících na trhu.
Tato kniha přináší detailní analýzu prostředí retail marketingu, všech klíčových faktorů a jejich strukturální zpracování do komplexního materiálu. Studie má nejen teoretický, ale i praktický dosah a přináší základní stavební prvky pro zpracování retail marketingových a komunikačních strategií a taktik jednotlivými články retailového trhu.
Kniha je ideální jako učebnice pro studenty marketingových oborů, své uplatnění však najde také u široké odborné veřejnosti.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Moderní retail marketing
O AUTORECH
PŘEDMLUVA
CÍLE A METODIKA
1. RETAIL V ČESKÉ REPUBLICE
1.1 Retail
1.2 Retailer
1.3 Retailové společnosti
1.3.1 Specializované a úzce specializované prodejny, obchodní domy
1.3.2 Diskontně orientované prodejny
1.3.3 Obchodní (nákupní) centra
1.3.4 Stupně vybavenosti
1.4 Význam retailu v národním hospodářství
1.5 Vývoj retailu v České republice
1.5.1 Vývoj retailu po roce 1989
1.5.2 Vývoj po roce 1996
1.5.3 Vývoj po roce 2000
1.5.4 Vývoj po roce 2010
1.6 Vliv globalizace na retail
1.7 Shrnutí
1.8 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
2. RETAIL MARKETING
2.1 Strategický marketingový proces v retailu
2.2 Specifika retail marketingu
2.2.1 Situační analýza
2.2.2 Proces marketingového rozhodování
2.2.3 Specifické aspekty retail marketingového mixu
2.3 Specifické nástroje retail marketingu – In-store marketing
2.3.1 POS materiály (Point-of-Sales)
2.3.2 POP materiály (Point-of-Purchase)
2.3.3 Merchandising
2.3.4 Nákupní atmosféra
2.4 Shrnutí
2.5 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
3. SPOTŘEBITEL V RETAILU
3.1 Nákupní a spotřební chování
3.2 Uspokojení spotřebitele
3.2.1 Potřeba a přání
3.2.2 Determinanty celkové spokojenosti spotřebitele
3.3 Rozhodovací proces spotřebitele
3.3.1 Vlivy na spotřební chování
3.3.2 Proces spotřebního chování v retailu
3.3.3 Úrovně rozhodovacího procesu spotřebitele
3.4 Modely přístupu ke spotřebiteli
3.4.1 Ekonomický pohled
3.4.2 Pasivní pohled
3.4.3 Kognitivní pohled
3.4.4 Emotivní (impulsivní) pohled
3.4.5 Environmentální pohled
3.5 Racionalita ve spotřebním chování
3.5.1 Omezená racionalita
3.6 Segmentace v retailu
3.6.1 Kritéria segmentace
3.6.2 Přístupy k segmentaci a návaznost na další aktivity
3.7 Trendy a vývoj spotřebního chování v retailu
3.8 Studie
3.9 Shrnutí
3.10 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
4. PRODUKT, ZNAČKA V RETAILU
4.1 Produkt v retailu
4.1.1 Sortiment
4.1.2 Prodejna
4.1.3 Mix služeb retailera
4.2 Značka
4.2.1 Značka a branding
4.2.2 Prvky značky
4.2.3 Hodnota značky
4.2.4 Branding
4.2.5 Retro značky
4.2.6 Privátní značky
4.3 Produktové portfolio v retailu
4.3.1 Maticové přístupy
4.3.2 Matice General Electric (GE)
4.3.3 Category management
4.4 Zelený produkt v retailu
4.5 Shrnutí
4.6 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
5. CENA
5.1 Cena jako nástroj retailera
5.2 Cenové strategie
5.2.1 Cenové strategie v retailu
5.3 Cena v rozhodování českého spotřebitele
5.4 Shrnutí
5.5 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
6. DISTRIBUCE V RETAILU
6.1 Store retail vs nonstore retail
6.1.1 E-commerce
6.1.2 Telemarketing
6.1.3 Teleshopping
6.1.4 Katalogový prodej
6.1.5 Pojízdné prodejny
6.1.6 Přímý (osobní) prodej
6.1.7 Prodejní automaty
6.1.8 Stánky, trhy
6.2 Showrooming/webrooming, multichannel/omnichannel
6.3 Store retail – lokalizace retailové jednotky
6.4 Moderní technologie v obchodní logistice
6.4.1 Přeprava od výrobce/distributora k retailerovi
6.4.2 Pohyb zboží v retailové jednotce
6.4.3 Prodejní logistika
6.5 Shrnutí
6.6 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
7. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V RETAILU
7.1 Úvod do marketingové komunikace
7.1.1 Cíle marketingové komunikace
7.2 Komunikační proces
7.3 Komunikační strategie
7.3.1 Proces určení strategie
7.3.2 PUSH versus PULL strategie
7.4 Firemní image
7.4.1 Firemní identita
7.4.2 Firemní kultura
7.4.3 Firemní komunikace
7.5 Komunikační mix v retailu
7.5.1 Reklama
7.5.2 Podpora prodeje
7.5.3 Osobní prodej
7.5.4 Přímý (direct) marketing
7.5.5 Public relations (PR)
7.6 Nové přístupy ke komunikaci v retailu
7.6.1 Etika v komunikaci
7.6.2 Budoucnost komunikace
7.7 Shrnutí
7.8 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
8. ETIKA A SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST V RETAILU
8.1 Etika v retailu
8.1.1 Etický kodex
8.2 CSR v retailu
8.2.1 Aktivity CSR
8.2.2 Společenská odpovědnost jako marketingová strategie
8.2.3 Fair trade
8.3 Shrnutí
8.4 Studie
8.5 Otázky a náměty k diskusi, klíčová slova, rozšiřující literatura
9. PŘÍPADOVÉ STUDIE
9.1 Zelený marketing z hlediska spotřebitele
9.2 Maloobchodní prodejna – MSP
9.3 LadyLab – „Jsme holky jako ty!“
9.3.1 Trhy a zákazníci
9.3.2 Produkt a produktové portfolio
9.3.3 Cenová politika
9.3.4 Distribuce
9.3.5 Komunikace
9.3.6 Zaměstnanci
SUMMARY
LITERATURA
SEZNAM OBRÁZKŮ A TABULEK
PŘÍLOHY
Příloha A: Grafická podpora případové studie – MSP
Příloha B: Grafická podpora případové studie – LadyLab
O Autorovi
Jaderná EvaIng. Eva Jaderná, Ph.D.
Vystudovala magisterský obor Obchodní podnikání na Zemědělské fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a následně doktorský program Ekonomika a řízení podniku na Ekonomické fakultě téže univerzity. Během doktorského studia absolvovala stáž na Univerzitě v St. Gallenu ve Švýcarsku.
Praktické zkušenosti z oblasti managementu obchodu, řízení lidských zdrojů a výrobních procesů v potravinářství, získala při svém působení v rodinném podnikání (2003–2017). Marketingovou komunikaci na úrovni malého a středního podnikání praktikovala vůči konečnému spotřebiteli a také k dodavatelům a odběratelům firmy.
V rámci vědecko-výzkumné a publikační činnosti se věnuje oblasti etiky v podnikání, udržitelnosti, společenské odpovědnosti firem a zelenému marketingu. Na ŠKODA AUTO Vysoké škole učí předměty B2B marketing, Management obchodu a Marketingový výzkum.
Volfová HanaIng. Hana Volfová, Ph.D.
Magisterský i doktorský studijní program zaměřený na ekonomiku a řízení podniku absolvovala na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Během studia reprezentovala Potravinářskou komoru České republiky na mezinárodní soutěži EcoTrophelia v Paříži, zaměřené na udržitelné inovace v potravinářství.
Při studiu i po něm spolupracovala na strategických marketingových projektech s podniky v různých oblastech, od již zmíněných potravinářských až po IT, a dále rozvíjela problematiku udržitelnosti. Jako členka řídícího týmu mimo jiné pomohla Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity získat status první fairtradové vysoké školy v České republice.
Ve své vědecko-výzkumné činnosti na ŠKODA AUTO Vysoké škole, o.p.s. se věnuje chování spotřebitele, marketingové komunikaci a novým přístupům k marketingu i v oblasti udržitelnosti. Tyto poznatky pak reflektuje ve výuce předmětů Marketing a Marketingová komunikace.