0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Nadání a nadaní

Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 4537
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
271  190  -30 %
Ihned ke stažení
i: 15458 n: 24776590r: 4537
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Problematika nadání je po řadu let zkoumána nejen v psychologii a pedagogice, ale zajímají se o ni i další obory. V současné době se toto téma stalo velmi aktuálním a v souvislosti se změnami ve školství mu věnuje stále větší pozornost i široká veřejnost. Ačkoliv v zahraničí se nadáním zabývá řada odborných publikací, u nás nemáme téměř žádnou, a právě proto vznikla tato kniha. Prezentuje základní přístupy ke studiu nadání, věnuje se teoretickým otázkám a praktickým souvislostem tématu. Pojímá tři základní přístupy k nadání dítěte: kognitivní, osobnostně-vývojový, sociálně-kulturní. Stranou nezůstává ani klíčová otázka - vzdělávání a rozvíjení nadaných, vyhledávání nadaných dětí a jejich realizace v práci. Nedílnou součástí tohoto tématu je i vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky. Publikace vychází z českého prostředí a je věnována zejména studentům pedagogických oborů a oborů psychologie. Řadu nejnovějších informací zde naleznou i psychologové a pedagogové v praxi.

Z obsahu knihy Nadání a nadaní

Úvod

1. Historické kořeny současných přístupů ke studiu nadání
1.1 Patologická linie
1.2 Biologická linie
1.3 Psychoanalytická linie
1.4 Environmentální linie
1.5 Vývoj zájmu o nadané děti ve 20. Století

2. Pojmy a terminologie: nadání, talent a nadaný jedinec
2.1 Nadání a talent
2.2 Nadané děti a kritéria nadání
2.3 Druhy nadání a jejich klasifikace

3. Kognitivní přístup ke studiu nadání
3.1 Modely nadání orientované na schopnosti
3.2 K novějším teoriím inteligence a vývoji nadání
3.3 Výzkumy orientované na mimořádné kognitivní výkony
1.4 Vysoké IQ a jeho biologické koreláty
Souhrn

4. Osobnostně-vývojový přístup ke studiu nadání
4.1 Komponentové koncepce a modely nadání
4.2 Koncepce a modely akcentující vývoj nadání
4.3 Hlavní zkoumaná témata, diskuse a výzkumy
4.3.1 Osobnostní a sociální charakteristiky nadaných
1.1.2 Problémy nadaných a poradenství pro nadané
4.3.3 Specifické skupiny nadaných a typy intelektově nadaných
Souhrn

5. Sociálně-kulturní přístup ke studiu nadání
5.1 Koncepce a modely nadání orientované sociokulturně
5.2 Rodinné prostředí a specifika rodin s nadanými dětmi
5.3 Nadané děti ve vrstevnické skupině
5.4 Školní socializace nadaných dětí
Souhrn

6. Vyhledávání nadaných
6.1 Psychometrický přístup k vyhledávání nadaných
6.1.1 Identifikační proces a identifikační strategie
6.1.2 Identifikační a výběrové metody
6.2 Expertní přístup k vyhledávání nadaných
1.1.1 Nadání jako vyvíjející se expertnost
6.3 Potenciál a výkon: dvě stránky fenoménu nadání
6.4 Vyhledávání nadaných - realizace v praxi
6.5 K perspektivám procesu vyhledávání nadaných

7. Vzdělávání nadaných
7.1 Poznámky k obsahu a organizační formě vzdělávání nadaných
7.2 Rozvíjení nadání a vzdělávání nadaných
7.3 Vzdělávání z pohledu dospělých tvořivých jedinců
7.4 Vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky

Závěr

Literatura

Věcný rejstřík

Jmenný rejstřík

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.7MB | 0.8MB | 1.27MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Nadání a nadaní

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.7 MB | 0.8 MB | 1.27 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Nadání a nadaní

Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 4537
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
271  190  -30 %
Ihned ke stažení
i: 15458 n: 24776590r: 4537
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Problematika nadání je po řadu let zkoumána nejen v psychologii a pedagogice, ale zajímají se o ni i další obory. V současné době se toto téma stalo velmi aktuálním a v souvislosti se změnami ve školství mu věnuje stále větší pozornost i široká veřejnost. Ačkoliv v zahraničí se nadáním zabývá řada odborných publikací, u nás nemáme téměř žádnou, a právě proto vznikla tato kniha. Prezentuje základní přístupy ke studiu nadání, věnuje se teoretickým otázkám a praktickým souvislostem tématu. Pojímá tři základní přístupy k nadání dítěte: kognitivní, osobnostně-vývojový, sociálně-kulturní. Stranou nezůstává ani klíčová otázka - vzdělávání a rozvíjení nadaných, vyhledávání nadaných dětí a jejich realizace v práci. Nedílnou součástí tohoto tématu je i vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky. Publikace vychází z českého prostředí a je věnována zejména studentům pedagogických oborů a oborů psychologie. Řadu nejnovějších informací zde naleznou i psychologové a pedagogové v praxi.

Z obsahu knihy Nadání a nadaní

Úvod

1. Historické kořeny současných přístupů ke studiu nadání
1.1 Patologická linie
1.2 Biologická linie
1.3 Psychoanalytická linie
1.4 Environmentální linie
1.5 Vývoj zájmu o nadané děti ve 20. Století

2. Pojmy a terminologie: nadání, talent a nadaný jedinec
2.1 Nadání a talent
2.2 Nadané děti a kritéria nadání
2.3 Druhy nadání a jejich klasifikace

3. Kognitivní přístup ke studiu nadání
3.1 Modely nadání orientované na schopnosti
3.2 K novějším teoriím inteligence a vývoji nadání
3.3 Výzkumy orientované na mimořádné kognitivní výkony
1.4 Vysoké IQ a jeho biologické koreláty
Souhrn

4. Osobnostně-vývojový přístup ke studiu nadání
4.1 Komponentové koncepce a modely nadání
4.2 Koncepce a modely akcentující vývoj nadání
4.3 Hlavní zkoumaná témata, diskuse a výzkumy
4.3.1 Osobnostní a sociální charakteristiky nadaných
1.1.2 Problémy nadaných a poradenství pro nadané
4.3.3 Specifické skupiny nadaných a typy intelektově nadaných
Souhrn

5. Sociálně-kulturní přístup ke studiu nadání
5.1 Koncepce a modely nadání orientované sociokulturně
5.2 Rodinné prostředí a specifika rodin s nadanými dětmi
5.3 Nadané děti ve vrstevnické skupině
5.4 Školní socializace nadaných dětí
Souhrn

6. Vyhledávání nadaných
6.1 Psychometrický přístup k vyhledávání nadaných
6.1.1 Identifikační proces a identifikační strategie
6.1.2 Identifikační a výběrové metody
6.2 Expertní přístup k vyhledávání nadaných
1.1.1 Nadání jako vyvíjející se expertnost
6.3 Potenciál a výkon: dvě stránky fenoménu nadání
6.4 Vyhledávání nadaných - realizace v praxi
6.5 K perspektivám procesu vyhledávání nadaných

7. Vzdělávání nadaných
7.1 Poznámky k obsahu a organizační formě vzdělávání nadaných
7.2 Rozvíjení nadání a vzdělávání nadaných
7.3 Vzdělávání z pohledu dospělých tvořivých jedinců
7.4 Vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky

Závěr

Literatura

Věcný rejstřík

Jmenný rejstřík

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 365  -15 %
E-kniha 256  -30 %
Tištěná 594  -15 %
E-kniha 416  -30 %
Tištěná 424  -15 %
E-kniha 297  -30 %
Tištěná 849  -15 %
E-kniha 594  -30 %
Tištěná 339  -15 %
E-kniha 237  -30 %
Tištěná 305  -15 %
E-kniha 214  -30 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.