Od broukání k povídání
Návod na rozvoj komunikace a řeči dítěte
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
259 Kč 220 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 14. 10. 2024 12:40
i: 42331 n: 27133468r: 12625 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
220 Kč 198 KčIhned ke stažení
i: 42877 n: 27148387r: 12625 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Věděli jste, že dítě se svým okolím začíná komunikovat už u maminky v bříšku? A svou specifickou řeč dál rozvíjí i po narození, dlouho před tím, než se naučí vyslovit první hlásky.
Naučte se porozumět dětské komunikaci a řeči s tímto přehledným průvodcem, který mapuje jejich vývoj od narození dítěte až do věku šesti let. V knize naleznete podmínky rozvoje dětské komunikace a řeči a zásady pro jejich správné podněcování včetně praktických návodů.
Publikace je navíc doplněna o pracovní listy, které vám pomohou řeč dítěte rozvíjet zábavným způsobem.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Od broukání k povídání
Slovo úvodem
Začneme od začátku, ať to má logiku
Komunikace je úplně všude
Čím komunikujeme?
Nekomunikuje jenom mrtvola
Komunikace miminka
První dva měsíce
Brouček už brouká
Šestý měsíc – významný moment
Už mi rozumí
Jak je to s řečí
Ahoj, doktore!
Tři jednoduché podmínky rozvoje řeči
Chci někam patřit
Tohle dokážu
Já sám
Aby se řeč začala rozvíjet
Komunikujeme, komunikujeme, komunikujeme
Pozor na sluch
Jak se vyvíjí?
Vidí dobře?
Vývoj řeči dítěte
Jeden rok
Dva roky
Tři roky
Čtyři roky
Pět let
Šest let
„Škákaj peš pšeš oveš…“ aneb slovo o výslovnosti
Komunikuji, tedy jsem… a co dál?
Co všechno mluvení ovlivňuje?
Nechtějte víc, než odpovídá mentálnímu věku dítěte
Souvisí pohyb s rozvojem a s úrovní řeči dítěte?
Co dělají s řečí a s komunikací emoce?
Slyšet, vidět, mluvit
Komunikace dítěte je jako zrcadlo
Zdraví, nezdraví a komunikace
Něco málo o dětském lhaní
Řeč není samozřejmost
Jak dítě neodradit
Pravidlo 1: dejte dítěti prostor ke komunikaci
Mám na tebe čas
Ráda s tebou mluvím
Pravidlo 2: respektujte, že dítě je člověk a má city
Slovo „na okraj“: genetika je mrcha
50 % genů vašeho dítěte jste vy!
Pravidlo 3: láska rodičů k dítěti je základ
Stručná lekce z vývoje lidstva
Láska jako předpoklad pro rozvoj komunikace dítěte (a vůbec všeho)
Pravidlo 4: všeho přiměřeně
Kde se vzala holoprdka?
Pravidlo 5: pozor na „medvěda“
Pravidlo 6: nebuďte slovní chrlič
Pravidlo 7: respektujte komunikační strategii dítěte
Jak být dítěti dobrým průvodcem
Učení „mimochodem“ je nejlepší
Vliv místa
Působení zážitků
Poznámka na okraj
Emoce a učení (jakékoliv)
Nekritizujte! s láskou veďte!
Chyba je náš kamarád
Jak „opravovat“ chyby v řeči
Jak podpořit rozvoj komunikace a řeči dítěte
Metody komentování
Self talking
Parallel talking
Cvičení pusinky
Cvičení pro pusinky a jazýčky
Oromotorika a citoslovce
Podpora rozvoje slovní zásoby
Zážitkový deník
K vývojovosti
A je tu konec, přátelé
Seznam použité literatury
O Autorovi
Ficová Theodora LenkaLenka Theodora Ficová (*1967) vyrůstala na Moravě v milující vícegenerační rodině. Pod laskavým vedením jejích členů se pro okolí jevila jako zlobivé dítě, malá rebelka, která se už v mateřské škole neostýchala klást řadu otázek, nezdráhala se vyjadřovat svůj názor a pídit se po odpovědích. Při nástupu do první třídy už uměla číst i počítat a výuka ji zprvu vůbec nebavila. To však změnila její osvícená paní učitelka, která vhodně zvoleným přístupem dívce ze školy udělala ráj. Ne nadarmo J. A. Komenský říkával, že prvních osm let vývoje dítěte ovlivňuje zbytek jeho života.
Jelikož Lenka pocházela z rodiny, která se k tehdejšímu režimu stavěla odmítavě, neměla po absolvování gymnázia příliš možností na výběr a na pozici učitelky v mateřské škole se ocitla jenom proto, že se o ni tehdy nikdo jiný neucházel. Po revoluci vystudovala na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně speciální pedagogiku a oboru zůstala věrná 37 let. Zkušenosti z dětství ji vedly k tomu, aby také ona k dětem přistupovala individuálně, vždy pátrala po příčinách jejich chování a dala dětem prostor k rozletu, jako to pro ni udělala její rodina.
Pedagogický um a vhled uplatnila na pozicích v mateřské škole, v logopedické třídě, v základní škole i ve výchovném ústavu. Ve volném čase organizovala kulturní a naučné akce pro děti a věnovala se dobrovolnické práci pro děti s postižením či onemocněním. Nasbírané zkušenosti již dvacet let na kurzech předává dalším pedagogům i veřejnosti a nadále se zaměřuje především na podporu přirozeného rozvoje dětí. Prostřednictvím nakladatelství Grada nyní oslovuje také mnohé čtenáře.
Přestože byla nominována na prestižní pedagogickou cenu Global Teacher Prize, za největší životní úspěch Lenka Theodora Ficová považuje výchovu svých tří dětí a možnost těšit se z vnoučat. Jako největší odměnu za své pedagogické působení vnímá to, že děti, které kdysi v rozvoji vedla, se k ní nyní vracejí s dětmi vlastními.