Odměny a tresty ve školní praxi
2., přepracované vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7615 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
246 Kč 221 KčIhned ke stažení
i: 20611 n: 24789521r: 7615 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisejí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, a to nejen krátkodobě. Není důležité pouze správně trestat, ale také vytvářet ve třídě klima působící preventivně proti nevhodnému chování. Nestačí jen vhodně odměňovat, ale je třeba promyšleným posilováním žáky motivovat. Učitel musí znát postup při vyšetřování školní krádeže, ale ještě důležitější je, aby uměl správně hodnotit a klasifikovat. Teoretický text je doplněn řadou ilustrativních kazuistik ze školních tříd a pro čtenáře jsou připravena i praktická doporučení a zajímavé podněty k zamyšlení.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
O autorovi
1. Úvod
2. Školní prostředí, autorita a kázeň
2.1 Škola jako první pracovní místo dětí?
2.2 Kázeň ve škole a autorita učitele
2.3 Příčiny nekázně
2.3.1 Nedostatky ve výchově v rodině
2.3.2 Nevhodně vedené vyučování
2.3.3 Osobnost učitelů a jejich chování
2.3.4 Poruchy chování, poruchy učení a jiné
2.3.5 Únava žáků
2.3.6 Násilí v médiích a počítačových hrách
2.3.7 Žáci neakceptují nastavený řád a pravidla
2.3.8 Pokřivená komunikace mezi žáky a učitelem
3. Odměny a tresty jako regulátory chování
3.1 Regulace, modifikace, zpětná vazba
3.2 Lidský faktor
4. Odměny
4.1 Jak odměňovat?
4.2 Druhy odměn
5. Tresty, kázeňská opatření a strategie
5.1 Je učitel školním dozorcem?
5.2 Zásady trestání
5.3 Druhy a posloupnost trestů
5.4 Fyzické a psychické tresty
5.5 Kázeňské události a strategie řešení
5.5.1 Napovídání
5.5.2 Krádež ve třídě
5.5.3 Agresivita žáků
5.5.4 Šikana
5.5.5 Žákovský humor a žertíky
5.5.6 Záškoláctví
5.5.7 Moderní technologie
5.5.8 Třídní vzpoura
5.5.9 Alkohol
5.5.10 Rušivé chování
6. Hodnocení
6.1 Jak hodnocení chápou jeho účastníci
6.2 Co je na tradiční klasifikaci špatného?
6.3 Motivace žáka
6.4 Klimatické hodnocení moderního učitele
6.5 Je nutné být objektivní a spravedlivý?
6.6 Otázky a odpovědi
7. Měření třídy
7.1 Zpětná vazba
7.2 Měření klimatu
7.3 Sociometrie
8. Výzkum
8.1 Výsledky měřené nástrojem MCI
9. Mravní výchova ve škole
10. Suportivní vyučování
10.1 Suportivní výukové metody
11. Být dobrým učitelem
12. Na závěr není nikdy úplný závěr
Literatura
Jmenný rejstřík
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.89MB | 2.89MB | 2.69MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.89 MB | 2.89 MB | 2.69 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Odměny a tresty ve školní praxi
2., přepracované vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7615 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
246 Kč 221 KčIhned ke stažení
i: 20611 n: 24789521r: 7615 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisejí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, a to nejen krátkodobě. Není důležité pouze správně trestat, ale také vytvářet ve třídě klima působící preventivně proti nevhodnému chování. Nestačí jen vhodně odměňovat, ale je třeba promyšleným posilováním žáky motivovat. Učitel musí znát postup při vyšetřování školní krádeže, ale ještě důležitější je, aby uměl správně hodnotit a klasifikovat. Teoretický text je doplněn řadou ilustrativních kazuistik ze školních tříd a pro čtenáře jsou připravena i praktická doporučení a zajímavé podněty k zamyšlení.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Odměny a tresty ve školní praxi
O autorovi
1. Úvod
2. Školní prostředí, autorita a kázeň
2.1 Škola jako první pracovní místo dětí?
2.2 Kázeň ve škole a autorita učitele
2.3 Příčiny nekázně
2.3.1 Nedostatky ve výchově v rodině
2.3.2 Nevhodně vedené vyučování
2.3.3 Osobnost učitelů a jejich chování
2.3.4 Poruchy chování, poruchy učení a jiné
2.3.5 Únava žáků
2.3.6 Násilí v médiích a počítačových hrách
2.3.7 Žáci neakceptují nastavený řád a pravidla
2.3.8 Pokřivená komunikace mezi žáky a učitelem
3. Odměny a tresty jako regulátory chování
3.1 Regulace, modifikace, zpětná vazba
3.2 Lidský faktor
4. Odměny
4.1 Jak odměňovat?
4.2 Druhy odměn
5. Tresty, kázeňská opatření a strategie
5.1 Je učitel školním dozorcem?
5.2 Zásady trestání
5.3 Druhy a posloupnost trestů
5.4 Fyzické a psychické tresty
5.5 Kázeňské události a strategie řešení
5.5.1 Napovídání
5.5.2 Krádež ve třídě
5.5.3 Agresivita žáků
5.5.4 Šikana
5.5.5 Žákovský humor a žertíky
5.5.6 Záškoláctví
5.5.7 Moderní technologie
5.5.8 Třídní vzpoura
5.5.9 Alkohol
5.5.10 Rušivé chování
6. Hodnocení
6.1 Jak hodnocení chápou jeho účastníci
6.2 Co je na tradiční klasifikaci špatného?
6.3 Motivace žáka
6.4 Klimatické hodnocení moderního učitele
6.5 Je nutné být objektivní a spravedlivý?
6.6 Otázky a odpovědi
7. Měření třídy
7.1 Zpětná vazba
7.2 Měření klimatu
7.3 Sociometrie
8. Výzkum
8.1 Výsledky měřené nástrojem MCI
9. Mravní výchova ve škole
10. Suportivní vyučování
10.1 Suportivní výukové metody
11. Být dobrým učitelem
12. Na závěr není nikdy úplný závěr
Literatura
Jmenný rejstřík
O Autorovi
Čapek RobertAutor v oblasti pedagogiky a pedagogické psychologie. Dlouhodobě se věnuje otázkám vzdělávání, zejména třídnímu a školnímu klimatu, ale i didaktice, kázni ve třídě, otázkám spolupráce s rodiči a dalším tématům. Kromě učitelské činnosti pracuje i jako lektor dalšího vzdělávání učitelů.