Osobnostní a sociální rozvoj
aneb Strom, mozaika a vzducholoď
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 149 Kč Výjimečná cenaSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 15. 09. 2024 3:06
i: 27008 n: 27103423r: 9500 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 229 KčIhned ke stažení
i: 27094 n: 24745176r: 9500 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Pedagogové jako průvodci vzděláváním a výchovou toho musí hodně znát a umět, aby své znalosti a dovednosti mohli předávat dál. To je jejich posláním. Vždy je ale dobré si uvědomit, že na úplném začátku nestojí pedagog. Na počátku vždy stojí především člověk. Aby se tato jedinečná osobnost mohla zcela věnovat ostatním, musí kromě nabytých znalostí poznat především sama sebe, a to jak ve vztahu k sobě, tak k druhým a následně i k profesi.
A tak se stane, že i budoucí průvodce ostatních potřebuje na cestě k sobě samému zkušeného průvodce, který ho celou osobnostně-sociální přípravou provede, pomůže mu nahlédnout sama sebe a rozvinout schopnost sebereflexe. Právě takovým průvodcem je i tato kniha.
Tématem budoucího pedagoga již není pouze to, získat co nejvíce informací a zkušeností, aby co nejvíce mohl předat svým žákům, ale také naučit se pracovat sám se sebou, uplatňovat úspěšně péči o sebe a předcházet vyhoření, porozumět každému jedinci a zákonitostem vývoje vztahů ve skupině. Ve chvíli, kdy pochopí, že největším učitelem a průvodcem je především sám sobě, stává se nenahraditelným přínosem i svým žákům a studentům.
Přejeme proto všem pedagogům, stávajícím i budoucím, na jejich cestě za poznáním hodně štěstí, vlastního naladění, nalezení vnitřní motivace a pozornosti k sobě, k druhým, k profesi.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Cesty k pohádkám
1. Bylo, nebylo, a je…
1.1 Cestou necestou k osobnostnímu a sociálnímu růstu studentů na katedře sociální pedagogiky od roku 2001
1.1.1 Kompetence jako řemeslo a umění
1.2 Každý člověk je pro nás příliš důležitý, než abychom ho odbyli univerzálním řešením
1.2.1 Smysl OSP ve studiu sociální pedagogiky a jeho využití v praxi
1.2.2 Krátká úvaha nad formou a obsahem v komunikaci
1.3 Náš dům, náš hrad
1.3.1 Vlastní zodpovědnost jako vstupní kámen k OSR
1.3.2 Další užitečné stavební kameny v koncepci OSP
1.3.3 Jak tedy zhruba u nás OSP vypadá?
1.4 Pořád se něco děje
1.4.1 S.I.N. – rozvoj osobnosti v rámci OSP
1.4.2 Jak jsme sem došli aneb Vývoj předmětu v krátké charakteristice
Závěr
Zdroje
2. Strom, mozaika, vzducholoď
2.1 Strom
2.1.1 Jak v dnešním světě rosteme… aneb Něco málo metaforických úvah ke stromu a jeho růstu
2.1.2 Strom jako metafora našeho osobnostního a sociálního růstu, v pojetí „pospíchej pomalu“
2.2 Mozaika
2.3 Vzducholoď
2.3.1 Flow
2.3.2 Vliv skupiny
Zdroje
3. Šestero jevů aneb Kudy cesta vede a nevede
3.1 Za devatero horami, řekami a lesy
3.1.1 Úrovně kompetentnosti
3.1.2 Závěrem
3.2 O líném Honzovi, jak ke štěstí přišel
3.2.1 Lektorská moc při vedení lidí přes hranice zóny komfortu
3.2.2 Objektivní a subjektivní riziko při přechodu přes zónu komfortu
3.2.3 Závěrem
3.3 Dlouhý, Široký a Bystrozraký
3.3.1 Jak tedy klást otázky z hlediska cíle
3.4 Nasycený otesánek
3.5 Střípky reflexe ve skupině
3.5.1 Co je reflexe
3.5.2 Kudy tedy cesta nevede
3.5.3 Závěrem
Zdroje
4. Tři pravidla pokory lektora OSP
4.1 První pravidlo pokory: pokora k moci
4.2 Druhé pravidlo pokory: pokora k času Kronos a Kairos
4.3 Třetí pravidlo pokory: pokora k pozornosti a napojení se na klienta
Zdroje
5. Něco málo buchet na cestu aneb Metodické náměty
Harmonogram a zaměření
Metodika vybraných technik
První semestr aneb „V mojí hlavě a v mém těle“
Druhý semestr aneb „Moje odrazy a stíny“
Třetí semestr aneb „sklízení první úrody“
6. Závěrem aneb Tohle jsem měl přece říci já
Zdroje
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 22.03.2018
Katalogové číslo: 21015
ISBN: 978-80-271-0342-3
Formát / stran: 167×240, 208 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.00MB | 4.00MB | 5.20MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Tištěná kniha
Datum vydání: 22.03.2018
Katalogové číslo: 21015
ISBN: 978-80-271-0342-3
Formát / stran: 167×240, 208 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.00 MB | 4.00 MB | 5.20 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Osobnostní a sociální rozvoj
aneb Strom, mozaika a vzducholoď
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 149 Kč Výjimečná cenaSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 15. 09. 2024 3:06
i: 27008 n: 27103423r: 9500 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 229 KčIhned ke stažení
i: 27094 n: 24745176r: 9500 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Pedagogové jako průvodci vzděláváním a výchovou toho musí hodně znát a umět, aby své znalosti a dovednosti mohli předávat dál. To je jejich posláním. Vždy je ale dobré si uvědomit, že na úplném začátku nestojí pedagog. Na počátku vždy stojí především člověk. Aby se tato jedinečná osobnost mohla zcela věnovat ostatním, musí kromě nabytých znalostí poznat především sama sebe, a to jak ve vztahu k sobě, tak k druhým a následně i k profesi.
A tak se stane, že i budoucí průvodce ostatních potřebuje na cestě k sobě samému zkušeného průvodce, který ho celou osobnostně-sociální přípravou provede, pomůže mu nahlédnout sama sebe a rozvinout schopnost sebereflexe. Právě takovým průvodcem je i tato kniha.
Tématem budoucího pedagoga již není pouze to, získat co nejvíce informací a zkušeností, aby co nejvíce mohl předat svým žákům, ale také naučit se pracovat sám se sebou, uplatňovat úspěšně péči o sebe a předcházet vyhoření, porozumět každému jedinci a zákonitostem vývoje vztahů ve skupině. Ve chvíli, kdy pochopí, že největším učitelem a průvodcem je především sám sobě, stává se nenahraditelným přínosem i svým žákům a studentům.
Přejeme proto všem pedagogům, stávajícím i budoucím, na jejich cestě za poznáním hodně štěstí, vlastního naladění, nalezení vnitřní motivace a pozornosti k sobě, k druhým, k profesi.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Osobnostní a sociální rozvoj
Cesty k pohádkám
1. Bylo, nebylo, a je…
1.1 Cestou necestou k osobnostnímu a sociálnímu růstu studentů na katedře sociální pedagogiky od roku 2001
1.1.1 Kompetence jako řemeslo a umění
1.2 Každý člověk je pro nás příliš důležitý, než abychom ho odbyli univerzálním řešením
1.2.1 Smysl OSP ve studiu sociální pedagogiky a jeho využití v praxi
1.2.2 Krátká úvaha nad formou a obsahem v komunikaci
1.3 Náš dům, náš hrad
1.3.1 Vlastní zodpovědnost jako vstupní kámen k OSR
1.3.2 Další užitečné stavební kameny v koncepci OSP
1.3.3 Jak tedy zhruba u nás OSP vypadá?
1.4 Pořád se něco děje
1.4.1 S.I.N. – rozvoj osobnosti v rámci OSP
1.4.2 Jak jsme sem došli aneb Vývoj předmětu v krátké charakteristice
Závěr
Zdroje
2. Strom, mozaika, vzducholoď
2.1 Strom
2.1.1 Jak v dnešním světě rosteme… aneb Něco málo metaforických úvah ke stromu a jeho růstu
2.1.2 Strom jako metafora našeho osobnostního a sociálního růstu, v pojetí „pospíchej pomalu“
2.2 Mozaika
2.3 Vzducholoď
2.3.1 Flow
2.3.2 Vliv skupiny
Zdroje
3. Šestero jevů aneb Kudy cesta vede a nevede
3.1 Za devatero horami, řekami a lesy
3.1.1 Úrovně kompetentnosti
3.1.2 Závěrem
3.2 O líném Honzovi, jak ke štěstí přišel
3.2.1 Lektorská moc při vedení lidí přes hranice zóny komfortu
3.2.2 Objektivní a subjektivní riziko při přechodu přes zónu komfortu
3.2.3 Závěrem
3.3 Dlouhý, Široký a Bystrozraký
3.3.1 Jak tedy klást otázky z hlediska cíle
3.4 Nasycený otesánek
3.5 Střípky reflexe ve skupině
3.5.1 Co je reflexe
3.5.2 Kudy tedy cesta nevede
3.5.3 Závěrem
Zdroje
4. Tři pravidla pokory lektora OSP
4.1 První pravidlo pokory: pokora k moci
4.2 Druhé pravidlo pokory: pokora k času Kronos a Kairos
4.3 Třetí pravidlo pokory: pokora k pozornosti a napojení se na klienta
Zdroje
5. Něco málo buchet na cestu aneb Metodické náměty
Harmonogram a zaměření
Metodika vybraných technik
První semestr aneb „V mojí hlavě a v mém těle“
Druhý semestr aneb „Moje odrazy a stíny“
Třetí semestr aneb „sklízení první úrody“
6. Závěrem aneb Tohle jsem měl přece říci já
Zdroje
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný