0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Pedagogika

30%
SLEVA
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5771
E-kniha
PDF
271  190  -30 %
Ihned ke stažení
i: 16901 n: 24775173r: 5771
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Tato publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k vlastnímu pedagogickému uvažování.Základním cílem učebnice je především podporovat samostatné pedagogické myšlení, tvořivost a prostřednictvím variabilních úkolů a otázek umožnit reflexi vlastního učení.Text je určen především studentům středoškolského pedagogického vzdělávání a studujícím učitelství na pedagogických i jiných fakultách, ale také začínajícím učitelům, vychovatelům a všem ostatním, kteří mají touhu po vědění a putování pedagogickou teorií a praxí.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč 500 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč nad 500 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč do 500 Kč 49 Kč 74 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce není možný.

Z obsahu knihy Pedagogika

PŘEDMLUVA

1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDA O ČLOVĚKU
Cíle kapitoly
Úvod
1.1 Znaky pedagogiky jako vědy
1.2 Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy
1.2.1 Otázky a úkoly
1.3 Předmět pedagogiky
1.3.1 Otázky a úkoly
1.4 Struktura pedagogických disciplín
1.4.1 Otázky a úkoly
1.5 Základní pedagogické kategorie
1.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k první kapitole

2. VÝCHOVA JAKO CESTA K POROZUMÉNÍ SOBĚ A DRUHÝM
Cíle kapitoly
Úvod
2.1 Základní východiska výchovy
2.1.1 Historická východiska a výchova
2.1.2 Vybraná filozofická východiska a výchova
2.1.3 Další východiska výchovy
2.1.4 Otázky a úkoly
2.2 Výchova a její procesuální pojetí
2.2.1 Výchovný proces a jeho systém
2.2.2 Cíle výchovy
2.2.3 Podmínky výchovy
2.2.4 Prostředky výchovy
2.2.5 Výsledky výchovy
2.2.6 Otázky a úkoly
2.3 Pojetí subjektu a objektu ve výchově a způsob výchovy
2.3.1 Otázky a úkoly
2.4 Výchova jako proces humanizace člověka
2.4.1 Otázky a úkoly
2.5 Výchova na prahu třetího tisíciletí
2.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k druhé kapitole

3. INOVACE A ZMĚNY VE VÝCHOVĚ A VZDĚLÁVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
3.1 Inovace ve výchově a vzdělávání
3.1.1 Otázky a úkoly
3.2 Změny ve vzdělávání a výchově v české škole
3.2.1 Otázky a úkoly
3.3 Výchova a vzdělávání v pojetí vybraných modelů škol
3.3.1 Model školy orientovaný na učivo a učitele, transmisivní model školy
3.3.2 Model školy orientovaný na žáka, konstruktivní model školy
3.3.3 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke třetí kapitole

4. ÚVOD DO PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU A ZÁKLADY PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ DIAGNOSTIKY ŽÁKA
Cíle kapitoly
Úvod
4.1 Pedagogický výzkum a jeho analýza
4.1.1 Typologie pedagogického výzkumu
4.1.2 Otázky a úkoly
4.2 Výzkumné metody v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Metoda pozorování
4.2.2 Interview (metoda rozhovoru)
4.2.3 Metoda dotazníku
4.2.4 Další metody pedagogického výzkumu
4.2.5 Otázky a úkoly
4.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka
4.3.1 Pedagogicko-psychologická diagnostika a její průběh
4.3.2 Vybrané oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky žáka
4.3.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a individuálně
vzdělávací plán (IVP)
4.3.4 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke čtvrté kapitole

5. VÝUKOVÝ PROCES A PEDAGOGICKÉ PROJEKTOVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
5.1 Výukový proces jako systém prvků a vztahů
5.1.1 Kategorie cíle ve výukovém procesu
5.1.2 Obsah (učivo) jako činitel výuky
5.1.3 Vzájemný vztah učitele a žáků ve výuce
5.1.4 Prostředky ve výuce se zaměřením na metody a formy výuky
5.1.5 Podmínky výuky
5.1.6 Otázky a úkoly
5.2 Pedagogická evaluace v teorii a praxi výuky se zaměřením na školní hodnocení
5.3 Prostředky a formy školního hodnocení
5.3.1 Hodnocení známkou (klasifikace) jako součást školního hodnocení žáka
5.3.2 Slovní hodnocení žáka a jeho význam
5.3.3 Sebehodnocení žáka
5.3.4 Další formy a prostředky školního hodnocení
5.3.5 Otázky a úkoly
5.4 Pedagogické projektování v procesu výuky
5.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k páté kapitole

6. ZÁKLADNÍ OTÁZKY SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY
Cíle kapitoly
Úvod
6.1 Sociální pedagogika jako moderní pedagogická disciplína
6.1.1 Otázky a úkoly
6.2 Proces socializace a výchova
6.2.1 Otázky a úkoly
6.3 Vliv a funkce „prostředí“ ve výchově
6.3.1 Přirozená prostředí a výchova
6.3.2 Prostředí školy a dalších výchovných zařízení ve vztahu k výchově
6.3.2.1 Sociálně patologické jevy ve školním prostředí
6.3.3 Otázky a úkoly
6.4 Sociální a pedagogická komunikace a interakce
6.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k šesté kapitole

ZÁVĚR

CONCLUSION

LITERATURA

SEZNAM OBRÁZKŮ

SEZNAM SCHÉMAT

SEZNAM TABULEK

PŘÍLOHY

REJSTŘÍK

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.74MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Pedagogika
30%
SLEVA
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.74 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Pedagogika

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5771
E-kniha
PDF
271  190  -30 %
Ihned ke stažení
i: 16901 n: 24775173r: 5771
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Tato publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem do sociální pedagogiky, pedagogického výzkumu a diagnostiky žáka. Poskytuje nové pohledy na výchovu a vzdělávání a otevírá prostor k vlastnímu pedagogickému uvažování.Základním cílem učebnice je především podporovat samostatné pedagogické myšlení, tvořivost a prostřednictvím variabilních úkolů a otázek umožnit reflexi vlastního učení.Text je určen především studentům středoškolského pedagogického vzdělávání a studujícím učitelství na pedagogických i jiných fakultách, ale také začínajícím učitelům, vychovatelům a všem ostatním, kteří mají touhu po vědění a putování pedagogickou teorií a praxí.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč 500 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč nad 500 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč do 500 Kč 49 Kč 74 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce není možný.

Z obsahu knihy Pedagogika

PŘEDMLUVA

1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDA O ČLOVĚKU
Cíle kapitoly
Úvod
1.1 Znaky pedagogiky jako vědy
1.2 Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy
1.2.1 Otázky a úkoly
1.3 Předmět pedagogiky
1.3.1 Otázky a úkoly
1.4 Struktura pedagogických disciplín
1.4.1 Otázky a úkoly
1.5 Základní pedagogické kategorie
1.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k první kapitole

2. VÝCHOVA JAKO CESTA K POROZUMÉNÍ SOBĚ A DRUHÝM
Cíle kapitoly
Úvod
2.1 Základní východiska výchovy
2.1.1 Historická východiska a výchova
2.1.2 Vybraná filozofická východiska a výchova
2.1.3 Další východiska výchovy
2.1.4 Otázky a úkoly
2.2 Výchova a její procesuální pojetí
2.2.1 Výchovný proces a jeho systém
2.2.2 Cíle výchovy
2.2.3 Podmínky výchovy
2.2.4 Prostředky výchovy
2.2.5 Výsledky výchovy
2.2.6 Otázky a úkoly
2.3 Pojetí subjektu a objektu ve výchově a způsob výchovy
2.3.1 Otázky a úkoly
2.4 Výchova jako proces humanizace člověka
2.4.1 Otázky a úkoly
2.5 Výchova na prahu třetího tisíciletí
2.5.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k druhé kapitole

3. INOVACE A ZMĚNY VE VÝCHOVĚ A VZDĚLÁVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
3.1 Inovace ve výchově a vzdělávání
3.1.1 Otázky a úkoly
3.2 Změny ve vzdělávání a výchově v české škole
3.2.1 Otázky a úkoly
3.3 Výchova a vzdělávání v pojetí vybraných modelů škol
3.3.1 Model školy orientovaný na učivo a učitele, transmisivní model školy
3.3.2 Model školy orientovaný na žáka, konstruktivní model školy
3.3.3 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke třetí kapitole

4. ÚVOD DO PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU A ZÁKLADY PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ DIAGNOSTIKY ŽÁKA
Cíle kapitoly
Úvod
4.1 Pedagogický výzkum a jeho analýza
4.1.1 Typologie pedagogického výzkumu
4.1.2 Otázky a úkoly
4.2 Výzkumné metody v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Metoda pozorování
4.2.2 Interview (metoda rozhovoru)
4.2.3 Metoda dotazníku
4.2.4 Další metody pedagogického výzkumu
4.2.5 Otázky a úkoly
4.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka
4.3.1 Pedagogicko-psychologická diagnostika a její průběh
4.3.2 Vybrané oblasti pedagogicko-psychologické diagnostiky žáka
4.3.3 Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a individuálně
vzdělávací plán (IVP)
4.3.4 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura ke čtvrté kapitole

5. VÝUKOVÝ PROCES A PEDAGOGICKÉ PROJEKTOVÁNÍ
Cíle kapitoly
Úvod
5.1 Výukový proces jako systém prvků a vztahů
5.1.1 Kategorie cíle ve výukovém procesu
5.1.2 Obsah (učivo) jako činitel výuky
5.1.3 Vzájemný vztah učitele a žáků ve výuce
5.1.4 Prostředky ve výuce se zaměřením na metody a formy výuky
5.1.5 Podmínky výuky
5.1.6 Otázky a úkoly
5.2 Pedagogická evaluace v teorii a praxi výuky se zaměřením na školní hodnocení
5.3 Prostředky a formy školního hodnocení
5.3.1 Hodnocení známkou (klasifikace) jako součást školního hodnocení žáka
5.3.2 Slovní hodnocení žáka a jeho význam
5.3.3 Sebehodnocení žáka
5.3.4 Další formy a prostředky školního hodnocení
5.3.5 Otázky a úkoly
5.4 Pedagogické projektování v procesu výuky
5.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k páté kapitole

6. ZÁKLADNÍ OTÁZKY SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY
Cíle kapitoly
Úvod
6.1 Sociální pedagogika jako moderní pedagogická disciplína
6.1.1 Otázky a úkoly
6.2 Proces socializace a výchova
6.2.1 Otázky a úkoly
6.3 Vliv a funkce „prostředí“ ve výchově
6.3.1 Přirozená prostředí a výchova
6.3.2 Prostředí školy a dalších výchovných zařízení ve vztahu k výchově
6.3.2.1 Sociálně patologické jevy ve školním prostředí
6.3.3 Otázky a úkoly
6.4 Sociální a pedagogická komunikace a interakce
6.4.1 Otázky a úkoly
Závěr a shrnutí
Použitá a doporučená literatura k šesté kapitole

ZÁVĚR

CONCLUSION

LITERATURA

SEZNAM OBRÁZKŮ

SEZNAM SCHÉMAT

SEZNAM TABULEK

PŘÍLOHY

REJSTŘÍK

O Autorovi

Čábalová Dagmar
Odbornice v oblasti pedagogiky, obecné didaktiky, rodinné a sexuální výchovy. Vystudovala Filozofickou fakultu Karlovy Univerzity, obor pedagogika – péče o nemocné. Působí na Západočeské univerzitě v Plzni, na katedře pedagogiky. Dlouhodobě se zabývá pedagogickou přípravou učitelů v pregraduálních i postgraduálních formách studia. Spolupracuje s katedrou psychologie na výchově ke zdraví. Je odbornou garantkou a lektorkou mnoha studií a kurzů celoživotního vzdělávání nejen na ZČU v Plzni, ale i v dalších institucích v ČR (NIDV, ÚSP Zbůch, KCVJŠ, apod.). V roce 2007 obdržela v Hradci Králové významné ocenění (1. cenu) od EUNIS-CZ za zpracování eLearningového kurzu „Pedagogika pro učitele – modul B“. Je autorkou řady učebnic rodinné výchovy pro základní školy a víceletá gymnázia.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 279  -30 %
E-kniha 237  -30 %
Tištěná 279  -30 %
Tištěná 223  -30 %
E-kniha 190  -30 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.