0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Pětifaktorový model v psychologii osobnosti

Přístupy, diagnostika, uplatnění

- 25 % z DMOC
Pětifaktorový model v psychologii osobnosti
-25 %
Sleva končí za
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6215
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297  223  -25 %
Ihned ke stažení
i: 17702 n: 24774534r: 6215
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Monografie shrnuje poznatky o pětifaktorovém modelu osobnosti, který se v posledním dvacetiletí stal v psychologii nejvlivnějším rámcem pro popis a výklad osobnosti. Pětifaktorový model vychází z lexikálních výzkumů slov popisujících osobnost. Čtenáři se dozvědí o metodách uplatňovaných při diagnostice osobnosti, jako jsou například NEO inventáře používané v České republice a na Slovensku. Autorka uvádí nové poznatky o stabilitě a shodě při posuzování osobnostních vlastností. V knize je představen i nový směr v bádání o rysech v rámci tzv. mezikulturní psychologie rysů. Publikace přináší nejen různé teoretické pohledy na pětifaktorový model osobnosti, ale také praktické poznatky o jeho uplatňování v pracovní, poradenské a klinické psychologii. Je určena studentům psychologie, psychologům zabývajícím se diagnostikou osobnostních vlastností v oblasti poradenství, psychologie práce a organizace či klinické psychologie a všem, kdo se zajímají o osobnost člověka.

Sleva 25 % končí za:

Z obsahu knihy Pětifaktorový model v psychologii osobnosti

OBSAH
ÚVOD DO PROBLEMATIKY OSOBNOSTNÍCH VLASTNOSTÍ
1. LEXIKÁLNÍ PŘÍSTUP K PĚTIFAKTOROVÉMU MODELU OSOBNOSTI
1.1 Historie pětifaktorového modelu
1.2 Teoretické a technické předpoklady lexikálních výzkumů
1.2.1 Faktorová analýza
1.3 Lexikální analýzy osobnostních deskriptorů
1.3.1 Taxonomické projekty v americké angličtině
1.3.2 Česká taxonomie
1.3.3 Holandská taxonomie
1.3.4 Německá taxonomie
1.3.5 Italská taxonomie
1.3.6 Maďarská taxonomie
1.3.7 Polská taxonomie
1.3.8 Ruský taxonomicky orientovaný výzkum
1.3.9 Chorvatská taxonomie
1.3.10 Španělská lexikální studie
1.3.11 Lexikální výzkum ve francouzštině (kanadská studie)
1.3.12 Řecká taxonomie
1.3.13 Hebrejská taxonomie
1.3.14 Turecká taxonomie
1.3.15 Korejská taxonomie
1.3.16 Lexikální výzkumy v tagalštině (filipínská taxonomie)
1.4 Kvantitativní srovnání faktorů odvozených z lexikálních studií
1.5 Šestifaktorová a sedmifaktorová struktura
1.6 Kvalitativní srovnání faktorů odvozených z lexikálních studií
1.7 Reprezentativní taxonomie osobnostně relevantních sloves a podstatných jmen
1.7.1 Charakterizování osobnosti za použití různých slovních druhů
1.7.2 Taxonomie osobnostně relevantních sloves v holandštině
1.7.3 Taxonomie českých osobnostně relevantních sloves
1.7.4 Taxonomie osobnostně relevantních podstatných jmen
1.7.5 Porovnání struktury přídavných jmen a typových podstatných jmen
1.8 Nová holandská taxonomie: budoucnost lexikálních výzkumů
1.9 Kruhový model rysů
1.9.1 Uplatnění AB5C taxonomie
2. METODY PRO DIAGNOSTIKOVÁNÍ PĚTI DIMENZÍ OSOBNOSTI
2.1 Škály přídavných jmen (markery)
2.1.1 Inventář přídavných jmen (IPJ-R)
2.2 Dotazníky a inventáře pro diagnostiku pěti dimenzí osobnosti
2.2.1 NEO Osobnostní inventáře
2.2.2 The Five Factor Personality Inventory (FFPI)
2.2.3 The Big Five Questionnaire (BFQ)
2.2.4 The Five Factor-Nonverbal Personality Questionnaire
2.2.5 Psychometrické charakteristiky metod
2.3 Diagnostika pěti dimenzí osobnosti u dětí
2.4 Alternativní metody pro diagnostiku osobnostních vlastností
3. DISPOZIČNÍ PŘÍSTUP KE ZKOUMÁNÍ PĚTIFAKTOROVÉHO MODELU OSOBNOSTI
3.1 Shoda mezi posuzovateli při posuzování osobnosti
3.1.1 Metodologické souvislosti výzkumu shody
3.1.2 Realistický model správnosti (The Realistic Accuracy Model – RAM)
3.1.3 Moderátory správnosti
3.1.4 Interakce mezi moderátory
3.1.5 Zkoumání shody mezi posuzovateli v ČR a v mezikulturním kontextu
3.2 Vývojové trendy pěti dimenzí osobnosti
3.2.1 Zkoumání stability a změny osobnosti
3.3 Rodové odlišnosti osobnostních charakteristik
3.4 Mezikulturní psychologie rysů
3.4.1 Česká národní povaha a pět dimenzí osobnosti
3.4.2 Zkoumání osobnostních charakteristik v různých zemích
3.4.3 Národní stereotypy a osobnostní vlastnosti
3.5 Teoretické perspektivy pětifaktorového modelu osobnosti
3.5.1 Pětifaktorová teorie osobnosti (PFT)
3.5.2 Evoluční přístup k pětifaktorovému modelu
3.5.3 Socioanalytická perspektiva výkladu pěti dimenzí osobnosti
3.5.4 Dyadicko-interakční přístup k pětifaktorovému modelu
3.5.5 Typologický přístup k pětifaktorovému modelu
4. UPLATNĚNÍ PĚTIFAKTOROVÉHO MODELU OSOBNOSTI
4.1 Poradenská a klinická psychologie a psychiatrie
4.2 Behaviorální lékařství a psychologie zdraví
4.3 Výběr profese, pracovní, podniková a organizační psychologie
4.4 Pedagogická praxe a pedagogicko-psychologické výzkumy
4.5 Pětifaktorový model ve výzkumech v České republice a ve Slovenské republice
O AUTORCE
SUMMARY
LITERATURA
VĚCNÝ REJSTŘÍK
JMENNÝ REJSTŘÍK

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.77MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
- 25 % z DMOC i
DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Pětifaktorový model v psychologii osobnosti
-25 %
Sleva končí za
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.77 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Pětifaktorový model v psychologii osobnosti

Přístupy, diagnostika, uplatnění

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6215
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
297  223  -25 %
Ihned ke stažení
i: 17702 n: 24774534r: 6215
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Monografie shrnuje poznatky o pětifaktorovém modelu osobnosti, který se v posledním dvacetiletí stal v psychologii nejvlivnějším rámcem pro popis a výklad osobnosti. Pětifaktorový model vychází z lexikálních výzkumů slov popisujících osobnost. Čtenáři se dozvědí o metodách uplatňovaných při diagnostice osobnosti, jako jsou například NEO inventáře používané v České republice a na Slovensku. Autorka uvádí nové poznatky o stabilitě a shodě při posuzování osobnostních vlastností. V knize je představen i nový směr v bádání o rysech v rámci tzv. mezikulturní psychologie rysů. Publikace přináší nejen různé teoretické pohledy na pětifaktorový model osobnosti, ale také praktické poznatky o jeho uplatňování v pracovní, poradenské a klinické psychologii. Je určena studentům psychologie, psychologům zabývajícím se diagnostikou osobnostních vlastností v oblasti poradenství, psychologie práce a organizace či klinické psychologie a všem, kdo se zajímají o osobnost člověka.

Sleva 25 % končí za:

Z obsahu knihy Pětifaktorový model v psychologii osobnosti

OBSAH
ÚVOD DO PROBLEMATIKY OSOBNOSTNÍCH VLASTNOSTÍ
1. LEXIKÁLNÍ PŘÍSTUP K PĚTIFAKTOROVÉMU MODELU OSOBNOSTI
1.1 Historie pětifaktorového modelu
1.2 Teoretické a technické předpoklady lexikálních výzkumů
1.2.1 Faktorová analýza
1.3 Lexikální analýzy osobnostních deskriptorů
1.3.1 Taxonomické projekty v americké angličtině
1.3.2 Česká taxonomie
1.3.3 Holandská taxonomie
1.3.4 Německá taxonomie
1.3.5 Italská taxonomie
1.3.6 Maďarská taxonomie
1.3.7 Polská taxonomie
1.3.8 Ruský taxonomicky orientovaný výzkum
1.3.9 Chorvatská taxonomie
1.3.10 Španělská lexikální studie
1.3.11 Lexikální výzkum ve francouzštině (kanadská studie)
1.3.12 Řecká taxonomie
1.3.13 Hebrejská taxonomie
1.3.14 Turecká taxonomie
1.3.15 Korejská taxonomie
1.3.16 Lexikální výzkumy v tagalštině (filipínská taxonomie)
1.4 Kvantitativní srovnání faktorů odvozených z lexikálních studií
1.5 Šestifaktorová a sedmifaktorová struktura
1.6 Kvalitativní srovnání faktorů odvozených z lexikálních studií
1.7 Reprezentativní taxonomie osobnostně relevantních sloves a podstatných jmen
1.7.1 Charakterizování osobnosti za použití různých slovních druhů
1.7.2 Taxonomie osobnostně relevantních sloves v holandštině
1.7.3 Taxonomie českých osobnostně relevantních sloves
1.7.4 Taxonomie osobnostně relevantních podstatných jmen
1.7.5 Porovnání struktury přídavných jmen a typových podstatných jmen
1.8 Nová holandská taxonomie: budoucnost lexikálních výzkumů
1.9 Kruhový model rysů
1.9.1 Uplatnění AB5C taxonomie
2. METODY PRO DIAGNOSTIKOVÁNÍ PĚTI DIMENZÍ OSOBNOSTI
2.1 Škály přídavných jmen (markery)
2.1.1 Inventář přídavných jmen (IPJ-R)
2.2 Dotazníky a inventáře pro diagnostiku pěti dimenzí osobnosti
2.2.1 NEO Osobnostní inventáře
2.2.2 The Five Factor Personality Inventory (FFPI)
2.2.3 The Big Five Questionnaire (BFQ)
2.2.4 The Five Factor-Nonverbal Personality Questionnaire
2.2.5 Psychometrické charakteristiky metod
2.3 Diagnostika pěti dimenzí osobnosti u dětí
2.4 Alternativní metody pro diagnostiku osobnostních vlastností
3. DISPOZIČNÍ PŘÍSTUP KE ZKOUMÁNÍ PĚTIFAKTOROVÉHO MODELU OSOBNOSTI
3.1 Shoda mezi posuzovateli při posuzování osobnosti
3.1.1 Metodologické souvislosti výzkumu shody
3.1.2 Realistický model správnosti (The Realistic Accuracy Model – RAM)
3.1.3 Moderátory správnosti
3.1.4 Interakce mezi moderátory
3.1.5 Zkoumání shody mezi posuzovateli v ČR a v mezikulturním kontextu
3.2 Vývojové trendy pěti dimenzí osobnosti
3.2.1 Zkoumání stability a změny osobnosti
3.3 Rodové odlišnosti osobnostních charakteristik
3.4 Mezikulturní psychologie rysů
3.4.1 Česká národní povaha a pět dimenzí osobnosti
3.4.2 Zkoumání osobnostních charakteristik v různých zemích
3.4.3 Národní stereotypy a osobnostní vlastnosti
3.5 Teoretické perspektivy pětifaktorového modelu osobnosti
3.5.1 Pětifaktorová teorie osobnosti (PFT)
3.5.2 Evoluční přístup k pětifaktorovému modelu
3.5.3 Socioanalytická perspektiva výkladu pěti dimenzí osobnosti
3.5.4 Dyadicko-interakční přístup k pětifaktorovému modelu
3.5.5 Typologický přístup k pětifaktorovému modelu
4. UPLATNĚNÍ PĚTIFAKTOROVÉHO MODELU OSOBNOSTI
4.1 Poradenská a klinická psychologie a psychiatrie
4.2 Behaviorální lékařství a psychologie zdraví
4.3 Výběr profese, pracovní, podniková a organizační psychologie
4.4 Pedagogická praxe a pedagogicko-psychologické výzkumy
4.5 Pětifaktorový model ve výzkumech v České republice a ve Slovenské republice
O AUTORCE
SUMMARY
LITERATURA
VĚCNÝ REJSTŘÍK
JMENNÝ REJSTŘÍK

O Autorovi

Hřebíčková Martina
V současné době je vedoucí vědeckou pracovnicí Psychologického ústavu Akademie věd České republiky, v.v.i . Dlouhodobě se věnuje zkoumání struktury osobnosti. Těžištěm jejího výzkumu je pětifaktorový model osobnosti a metody pro jeho diagnostikování. Zabývá se také sociální percepcí a národními stereotypy.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 599  -25 %
E-kniha 509  -25 %
Tištěná 322  -25 %
E-kniha 274  -25 %
Tištěná 449  -25 %
E-kniha 382  -25 %
Tištěná 412  -25 %
E-kniha 350  -25 %
Tištěná 224  -25 %
E-kniha 191  -25 %
Tištěná 262  -25 %
E-kniha 223  -25 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.