Plavání
Druhé, přepracované vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 4709 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
127 Kč 114 KčIhned ke stažení
i: 15594 n: 24767956r: 4709 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Druhé, přepracované vydání úspěšné knihy přináší všem kondičním i výkonnostním plavcům, učitelům a trenérům mládeže moderní pohled na výuku plavání. Kniha představuje plavání jako jednu z nejoblíbenějších pohybových aktivit pro každého bez rozdílu věku a pohlaví. Podrobně popisuje čtyři základní plavecké způsoby a postup výuky plavání. Začátečníkům usnadní zvládnutí správné techniky pohybu, zkušenějším plavcům pomůže vypilovat jednotlivé způsoby a poradí, jak optimálně trénovat a zvyšovat kondici. Učitelé plavání a trenéři zde najdou mnoho zajímavých postřehů a rad, jak postupovat při vlastní výuce. Publikace se stane pomocníkem i pro ty, kteří chtějí poznávat krásy pod vodou při šnorchlování.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Plavání
Předmluva k prvnímu vydání
1 Úvod
2 Jakým jsem plavcem
3 O plaveckých dovednostech
3.1 Vnímání fyzikálních vlastností vodního prostředí
3.2 Plavecké dýchání
3.3 Rovnováha ve vodě
4 Jak učit plavat
4.1 Kdy s plaveckou výukou začít?
4.2 Jaký plavecký způsob se máme učit?
4.3 Je nutné cvičit na suchu?
4.4 Dávat nadlehčovací pomůcky? Jaké a kdy?
4.5 Jak postupovat? Učit vcelku, nebo po částech?
4.6 Jak často se učit a jak dlouhé volit lekce?
4.7 Jaké zvolit podmínky?
5 Plavecké způsoby
5.1 Fyzikální zákonitosti ovlivňující techniku plavání
5.2 Kraul
5.2.1 Poloha těla
5.2.2 Pohyby dolních končetin
5.2.3 Pohyby horních končetin
5.2.4 Dýchání a souhra pohybů končetin
5.3 Znak
5.3.1 Poloha těla
5.3.2 Pohyb dolních končetin
5.3.3 Pohyby horních končetin a souhra
5.3.4 Dýchání a souhra pohybů končetin
5.4 Prsa
5.4.1 Poloha těla
5.4.2 Pohyby dolních končetin
5.4.3 Pohyby horních končetin
5.4.4 Dýchání a souhra pohybů končetin
5.5 Motýlek
5.5.1 Poloha těla, pohyb dolních končetin a trupu
5.5.2 Pohyby horních končetin
5.5.3 Dýchání a souhra pohybů končetin
5.6 Starty a obrátky
5.6.1 Starty
5.6.2 Obrátky
6 Plavání jako celoživotní pohybová aktivita
6.1 Plavání od narození do pozdního stáří
6.1.1 Rodiče jako učitelé plavání
6.2 Pohybové aktivity ve vodě zaměřené na tělesnou zdatnost
6.3 Kondiční plavání
6.3.1 Jak sestavovat program kondičního plavání
6.3.2 Poznámky k obsahu a podmínkám kondičního plavání
6.3.3 Zásady kondičního plavání
6.3.4 Kontrola kondiční přípravy
6.3.5 Materiální podmínky pro kondiční plavání
6.3.6 Tréninkové metody ve vodě
6.3.7 Příklady tréninkových motivů
6.3.8 Příklady tréninkových jednotek kondičního plavání
6.4 Plavecké zahřátí, protažení a uklidnění
6.4.1 Rozcvičení
6.4.2 Protahování (strečink)
6.4.3 Uklidnění
6.5 Plavání a potápění se základní potápěčskou výstrojí
6.5.1 Základní potápěčská výstroj
6.5.2 Fyzikální a fyziologické poznámky k potápění s ABC
6.5.3 Používání základní potápěčské výstroje
6.6 Bezpečnost plavce
6.6.1 Vědomí nebezpečí
6.6.2 Rozpoznání tonoucího
7 Vybavení plavce
7.1 Základní vybavení
7.1.1 Plavky
7.1.2 Plavecké brýle
7.1.3 Plavecká čepice
7.1.4 Ručník
7.2 Další vybavení
7.2.1 Plavecké pomůcky
Závěrem
Použitá a doporučená literatura
O Autorovi
Čechovská IrenaPaní Irena Čechovská je vysokoškolský pedagog na FTVS UK v Praze. Vyučovala od roku 1981 na katedře plavání, později na katedře plavání a plaveckých sportů, od roku 2000 až do roku 2004 byla vedoucí katedry. Vyučovala také tělesnou výchovu na základní škole a trénovala plavání ve sportovních třídách. Profesně je zaměřena na didaktiku plavání, baby plavání sportovní plavecký trénink a zdravotní plavání.
Miler TomášNarodil se v roce 1954 v Mladé Boleslavi. Po absolvování Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v roce 1980, zde působil jako vysokoškolský pedagog a odborně se věnoval problematice záchranného plavání a sportovního potápění. Od roku 1991 působí na Fakultě tělesné výchovy a sportu a zaměřuje se na problematiku základního plavání, záchranného plavání a historie plavání. V letech 2000–2006 působil jako proděkan pro studium, věnoval se problematice akreditací studijních programů a jejich transformaci na dvoustupňové studium. V současné době vede katedru plaveckých sportů.