0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Přehled poruch psychického vývoje

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
359
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 12.12.2017 14:12
i: 25092 n: 24754529r: 8572
E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
305
Ihned ke stažení
i: 25781 n: 27195206r: 8572
Současný pedagog základní školy se nesetkává pouze s „normalitou“, ale zcela přirozeně i s „abnormalitou“. Pokud se má orientovat v mezilidských vztazích, rozumět dětem a jejich rodičům, měl by získat rozhled v širších souvislostech, být schopen komunikovat nejen v rámci psychologické normality, ale umět se správně zachovat také v případě patologie. Pedagogové řeší různé typy výukových obtíží, jež se mohou objevovat v rámci tzv. integrací. Se zavedením se setkávají se žáky, kteří mají výukové obtíže, a to z rozličných příčin. Tato kniha by jim měla být cenným pomocníkem právě v takovýchto situacích.
Jak samy autorky uvádějí, jejich cílem nebylo předložit vyčerpávající popis celé šíře psychických obtíží, ale spíše zprostředkovat (ať již budoucím, či stávajícím pedagogům) základní orientaci ve vybrané psychologické oblasti. Zaměřily se na témata a problematiku, které se jim jevily jako nejfrekventovanější v pomáhajících profesích, zejména v profesi učitele působícího na všech typech a úrovních vzdělávání. Propojují teoretická východiska a dosavadní poznatky o vybraných tématech s výzkumem konkrétních případů. Za cíl si daly informovat o tématech, jejichž znalost pomáhá pedagogům lépe pochopit problematiku dítěte, a pomoci tak zkvalitnit jejich pedagogickou činnost a orientaci v dané problematice.

Z obsahu knihy Přehled poruch psychického vývoje

Úvod
1. Vymezení normality a abnormality
   Jana Kvintová
1.1 Druhy norem
Statistická norma
Sociokulturní norma
Funkční pojetí normality
Zdraví jako norma
Mediální norma
Ontogenetická norma
Psychologická abnormalita
1.2 Modely abnormálního chování
Biologický model
Psychodynamický model
Behaviorální model
Kognitivní model
Humanisticko-existenciální model
Sociokulturní model
Integrativní (eklektický) model
1.3 Klasifikace abnormálního chování

2. Zátěžové situace
   Jana Kvintová
Frustrace
Konflikt
2.1 Stres
      Vnímání stresu
2.2 Dimenze stresu
Emocionální dimenze stresu
Intelektuální dimenze stresu
Sociální dimenze stresu
Environmentální dimenze stresu
Spirituální dimenze stresu
Fyzická dimenze stresu
2.3 Zvládání stresu
      Obranné mechanismy
2.4 Techniky zvládání stresu

OBECNÁ ČÁST
3. Psychická deprivace
   Michaela Pugnerová
3.1 Definice psychické deprivace
3.2 Základní psychické potřeby
3.3 Typy deprivace
3.4 Podmínky vzniku deprivace
Vnější podmínky vzniku deprivace
Vnitřní podmínky vzniku deprivace
3.5 Projevy psychické deprivace
3.6 Psychická subdeprivace
3.7 Psychická deprivace v dospělém věku

4. Náhradní rodinná péče (NRP)
   Michaela Pugnerová
4.1 Definice náhradní rodinné péče
4.2 Systém náhradní rodinné péče
4.3 Adopce (osvojení)
4.4 Pěstounská péče (PP)
4.5 Další formy pěstounské péče
Pěstounská péče na přechodnou dobu
Hostitelská péče
Poručenství
4.6 Ústavní péče

5. Týrané a zneužívané dítě
   Michaela Pugnerová
5.1 Příčiny vzniku
5.2 Fyzické týrání
5.3 Psychické týrání
      Dopad psychického týrání na psychiku dítěte
5.4 Sexuální zneužívání
Typy sexuálního zneužívání
Hlavní tělesné ukazatele sexuálního zneužívání
5.5 Zanedbávání
      Hlavní ukazatele zanedbávání
5.6 Další formy CAN – systémové týrání (tj. druhotné ubližování)

6. Neurotické obtíže v dětském věku
   Michaela Pugnerová
6.1 Příčiny vzniku
6.2 Druhy zátěže (neurotizace) typické pro jednotlivá vývojová období
6.3 Konkrétní neurotické (emoční) obtíže v dětství
Neurotické obtíže spojené s afektivními projevy
Neurotické obtíže spojené s úzkostí, fobií a depresivními stavy
Neurotické obtíže spojené se zažíváním
Neurotické obtíže spojené s poruchami spánku a se somatickými stesky
Neurotické obtíže spojené s poruchami vyměšování
Neurotické obtíže spojené s poruchami komunikace
Neurotické obtíže spojené s neurotickými návyky a tiky

7. Poruchy příjmu potravy
      Michaela Pugnerová
7.1 Tělové schéma
7.2 Mentální anorexie
Příčiny vzniku
Osobnostní rysy dívek trpících mentální anorexií
7.3 Mentální bulimie
7.4 Poruchy příjmu potravy v populaci chlapců, mužů
      Příčiny vzniku poruch příjmu potravy u chlapců, mužů
7.5 Zdravotní důsledky poruch příjmu potravy

8. Poruchy chování
   Jana Kvintová
8.1 Klasifikace problémového chování
8.2 Příčiny vzniku
8.3 Agresivita a agrese
      Agrese jako obecná a základní pudová tendence
8.4 Diferenciace poruch chování
Porucha opozičního vzdoru
Agresivní poruchy chování
Varianty šikany
Důsledky šikany pro agresora
Důsledky šikany pro oběť
Neagresivní poruchy chování

9. Syndrom hyperaktivity, ADHD, ADD
   Michaela Pugnerová
9.1 Příčiny vzniku
9.2 Projevy hyperaktivity v jednotlivých vývojových obdobích
9.3 Další projevy
9.4 Přístup k dítěti s ADHD
9.5 Formy terapie ADHD
Farmakoterapie
Psychoterapie
Alternativní léčba
EEG trénink (biofeedback)
9.6 Nesprávné výchovné postupy
9.7 Důsledky ADHD, dospělost

10. Záchvatovitá onemocnění – epilepsie
    Michaela Pugnerová
10.1 Příčiny vzniku
10.2 Klasifikace (dělení) záchvatů (neepileptický a epileptický záchvat)
Klasická klasifikace záchvatů
Mezinárodní klasifikace záchvatů
10.3 Spouštěče záchvatů
10.4 Dítě s epileptickým onemocněním ve škole, povahové zvláštnosti
10.5 Epilepsie v dospělosti a ve stáří
10.6 Léčba epilepsie
10.7 První pomoc
10.8 Životospráva jedinců trpících epilepsií

SPECIÁLNÍ ČÁST
11. Psychologie jedinců s mentálním postižením
    Michaela Pugnerová
11.1 Příčiny vzniku
11.2 Kvantitativní hodnocení mentální retardace
11.3 Poznávací procesy u jedinců s mentální retardací
11.4 Osobnost jedinců s mentální retardací
11.5 Charakteristika demence
12. Psychologie jedinců se sluchovým postižením
    Michaela Pugnerová
12.1 Vývoj dítěte se sluchovým postižením
12.2 Poznávací procesy dítěte se sluchovým postižením
12.3 Sociální a emocionální vývoj dítěte se sluchovým postižením
12.4 Přístup rodičů k dítěti se sluchovým postižením
12.5 Jedinci se sluchovým postižením jako sociálně-kulturní menšina
12.6 Současné možnosti rané diagnostiky poruch sluchu, intervence a možnosti
12.7 Psychologická diagnostika jedinců se sluchovým postižením

13. Psychologie jedinců se zrakovým postižením
    Michaela Pugnerová
13.1 Význam věku, ve kterém došlo ke vzniku zrakového postižení
13.2 Vývoj dítěte se zrakovým postižením
13.3 Poznávací procesy dítěte se zrakovým postižením
13.4 Výchovné postoje k dítěti se zrakovým postižením
13.5 Specifika v sociálních a emocionálních projevech jedinců se zrakovým postižením
13.6 Psychologická diagnostika jedinců se zrakovým postižením

14. Psychologie jedinců s tělesným postižením
    Michaela Pugnerová
14.1 Příčiny vzniku
14.2 Vývoj dítěte s tělesným postižením
14.3 Poznávací procesy dítěte s tělesným postižením
14.4 Sociální a emocionální vývoj dítěte s tělesným postižením
14.5 Pocity méněcennosti
14.6 Vyrovnání se s postižením
14.7 Přístup k dítěti s tělesným postižením
14.8 Psychologické služby pro rodiny s tělesně postiženým dítětem

Souhrn
Abstract
Autorky
Použitá literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný
 

Tištěná kniha

Datum vydání: 07. 11. 2016
Katalogové číslo: 27515
ISBN: 978-80-247-5452-9
Formát / stran: 167×240, 296 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: ePUB | PDF
Velikost: - | 3,21MB
Druh ochrany: Adobe DRM
Přehled poruch psychického vývoje

Tištěná kniha

Datum vydání: 07. 11. 2016
Katalogové číslo: 27515
ISBN: 978-80-247-5452-9
Formát / stran: 167×240, 296 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: ePUB | PDF
Velikost: - | 3,21MB
Druh ochrany: Adobe DRM

Přehled poruch psychického vývoje

Současný pedagog základní školy se nesetkává pouze s „normalitou“, ale zcela přirozeně i s „abnormalitou“. Pokud se má orientovat v mezilidských vztazích, rozumět dětem a jejich rodičům, měl by získat rozhled v širších souvislostech, být schopen komunikovat nejen v rámci psychologické normality, ale umět se správně zachovat také v případě patologie. Pedagogové řeší různé typy výukových obtíží, jež se mohou objevovat v rámci tzv. integrací. Se zavedením se setkávají se žáky, kteří mají výukové obtíže, a to z rozličných příčin. Tato kniha by jim měla být cenným pomocníkem právě v takovýchto situacích.
Jak samy autorky uvádějí, jejich cílem nebylo předložit vyčerpávající popis celé šíře psychických obtíží, ale spíše zprostředkovat (ať již budoucím, či stávajícím pedagogům) základní orientaci ve vybrané psychologické oblasti. Zaměřily se na témata a problematiku, které se jim jevily jako nejfrekventovanější v pomáhajících profesích, zejména v profesi učitele působícího na všech typech a úrovních vzdělávání. Propojují teoretická východiska a dosavadní poznatky o vybraných tématech s výzkumem konkrétních případů. Za cíl si daly informovat o tématech, jejichž znalost pomáhá pedagogům lépe pochopit problematiku dítěte, a pomoci tak zkvalitnit jejich pedagogickou činnost a orientaci v dané problematice.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
359
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 12.12.2017 14:12
i: 25092 n: 24754529r: 8572
E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
305
Ihned ke stažení
i: 25781 n: 27195206r: 8572

Z obsahu knihy Přehled poruch psychického vývoje

Úvod
1. Vymezení normality a abnormality
   Jana Kvintová
1.1 Druhy norem
Statistická norma
Sociokulturní norma
Funkční pojetí normality
Zdraví jako norma
Mediální norma
Ontogenetická norma
Psychologická abnormalita
1.2 Modely abnormálního chování
Biologický model
Psychodynamický model
Behaviorální model
Kognitivní model
Humanisticko-existenciální model
Sociokulturní model
Integrativní (eklektický) model
1.3 Klasifikace abnormálního chování

2. Zátěžové situace
   Jana Kvintová
Frustrace
Konflikt
2.1 Stres
      Vnímání stresu
2.2 Dimenze stresu
Emocionální dimenze stresu
Intelektuální dimenze stresu
Sociální dimenze stresu
Environmentální dimenze stresu
Spirituální dimenze stresu
Fyzická dimenze stresu
2.3 Zvládání stresu
      Obranné mechanismy
2.4 Techniky zvládání stresu

OBECNÁ ČÁST
3. Psychická deprivace
   Michaela Pugnerová
3.1 Definice psychické deprivace
3.2 Základní psychické potřeby
3.3 Typy deprivace
3.4 Podmínky vzniku deprivace
Vnější podmínky vzniku deprivace
Vnitřní podmínky vzniku deprivace
3.5 Projevy psychické deprivace
3.6 Psychická subdeprivace
3.7 Psychická deprivace v dospělém věku

4. Náhradní rodinná péče (NRP)
   Michaela Pugnerová
4.1 Definice náhradní rodinné péče
4.2 Systém náhradní rodinné péče
4.3 Adopce (osvojení)
4.4 Pěstounská péče (PP)
4.5 Další formy pěstounské péče
Pěstounská péče na přechodnou dobu
Hostitelská péče
Poručenství
4.6 Ústavní péče

5. Týrané a zneužívané dítě
   Michaela Pugnerová
5.1 Příčiny vzniku
5.2 Fyzické týrání
5.3 Psychické týrání
      Dopad psychického týrání na psychiku dítěte
5.4 Sexuální zneužívání
Typy sexuálního zneužívání
Hlavní tělesné ukazatele sexuálního zneužívání
5.5 Zanedbávání
      Hlavní ukazatele zanedbávání
5.6 Další formy CAN – systémové týrání (tj. druhotné ubližování)

6. Neurotické obtíže v dětském věku
   Michaela Pugnerová
6.1 Příčiny vzniku
6.2 Druhy zátěže (neurotizace) typické pro jednotlivá vývojová období
6.3 Konkrétní neurotické (emoční) obtíže v dětství
Neurotické obtíže spojené s afektivními projevy
Neurotické obtíže spojené s úzkostí, fobií a depresivními stavy
Neurotické obtíže spojené se zažíváním
Neurotické obtíže spojené s poruchami spánku a se somatickými stesky
Neurotické obtíže spojené s poruchami vyměšování
Neurotické obtíže spojené s poruchami komunikace
Neurotické obtíže spojené s neurotickými návyky a tiky

7. Poruchy příjmu potravy
      Michaela Pugnerová
7.1 Tělové schéma
7.2 Mentální anorexie
Příčiny vzniku
Osobnostní rysy dívek trpících mentální anorexií
7.3 Mentální bulimie
7.4 Poruchy příjmu potravy v populaci chlapců, mužů
      Příčiny vzniku poruch příjmu potravy u chlapců, mužů
7.5 Zdravotní důsledky poruch příjmu potravy

8. Poruchy chování
   Jana Kvintová
8.1 Klasifikace problémového chování
8.2 Příčiny vzniku
8.3 Agresivita a agrese
      Agrese jako obecná a základní pudová tendence
8.4 Diferenciace poruch chování
Porucha opozičního vzdoru
Agresivní poruchy chování
Varianty šikany
Důsledky šikany pro agresora
Důsledky šikany pro oběť
Neagresivní poruchy chování

9. Syndrom hyperaktivity, ADHD, ADD
   Michaela Pugnerová
9.1 Příčiny vzniku
9.2 Projevy hyperaktivity v jednotlivých vývojových obdobích
9.3 Další projevy
9.4 Přístup k dítěti s ADHD
9.5 Formy terapie ADHD
Farmakoterapie
Psychoterapie
Alternativní léčba
EEG trénink (biofeedback)
9.6 Nesprávné výchovné postupy
9.7 Důsledky ADHD, dospělost

10. Záchvatovitá onemocnění – epilepsie
    Michaela Pugnerová
10.1 Příčiny vzniku
10.2 Klasifikace (dělení) záchvatů (neepileptický a epileptický záchvat)
Klasická klasifikace záchvatů
Mezinárodní klasifikace záchvatů
10.3 Spouštěče záchvatů
10.4 Dítě s epileptickým onemocněním ve škole, povahové zvláštnosti
10.5 Epilepsie v dospělosti a ve stáří
10.6 Léčba epilepsie
10.7 První pomoc
10.8 Životospráva jedinců trpících epilepsií

SPECIÁLNÍ ČÁST
11. Psychologie jedinců s mentálním postižením
    Michaela Pugnerová
11.1 Příčiny vzniku
11.2 Kvantitativní hodnocení mentální retardace
11.3 Poznávací procesy u jedinců s mentální retardací
11.4 Osobnost jedinců s mentální retardací
11.5 Charakteristika demence
12. Psychologie jedinců se sluchovým postižením
    Michaela Pugnerová
12.1 Vývoj dítěte se sluchovým postižením
12.2 Poznávací procesy dítěte se sluchovým postižením
12.3 Sociální a emocionální vývoj dítěte se sluchovým postižením
12.4 Přístup rodičů k dítěti se sluchovým postižením
12.5 Jedinci se sluchovým postižením jako sociálně-kulturní menšina
12.6 Současné možnosti rané diagnostiky poruch sluchu, intervence a možnosti
12.7 Psychologická diagnostika jedinců se sluchovým postižením

13. Psychologie jedinců se zrakovým postižením
    Michaela Pugnerová
13.1 Význam věku, ve kterém došlo ke vzniku zrakového postižení
13.2 Vývoj dítěte se zrakovým postižením
13.3 Poznávací procesy dítěte se zrakovým postižením
13.4 Výchovné postoje k dítěti se zrakovým postižením
13.5 Specifika v sociálních a emocionálních projevech jedinců se zrakovým postižením
13.6 Psychologická diagnostika jedinců se zrakovým postižením

14. Psychologie jedinců s tělesným postižením
    Michaela Pugnerová
14.1 Příčiny vzniku
14.2 Vývoj dítěte s tělesným postižením
14.3 Poznávací procesy dítěte s tělesným postižením
14.4 Sociální a emocionální vývoj dítěte s tělesným postižením
14.5 Pocity méněcennosti
14.6 Vyrovnání se s postižením
14.7 Přístup k dítěti s tělesným postižením
14.8 Psychologické služby pro rodiny s tělesně postiženým dítětem

Souhrn
Abstract
Autorky
Použitá literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný
 

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 349
E-kniha 297
Tištěná 369
E-kniha 314
Tištěná 399
E-kniha 339
Tištěná 459
E-kniha 312 -20 %
Tištěná 149
E-kniha 127

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace