Projevy dětské zvídavosti
Získávání informací a kladení otázek od předškolního věku v kontextu intelektového nadání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8228
Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se stávají trvalou strukturou v kognitivním aparátu, neodmyslitelnou součástí verbálních projevů jedince, jeho myšlenkových procesů i celé mezilidské komunikace.
Publikace odpovídá na otázky vztahující se k informačnímu chování dětí od předškolního věku až do dospívání:
• jak kladou otázky děti na různých inteligenčních úrovních, zejména děti nadané
• jak se ptají žáci v průběhu školní docházky
• jaké jsou zájmy dětí v předškolním věku – kde a jak získávají informace o tom, co je zajímá, a jak se tyto projevy liší u dětí nadaných
Kniha je určena všem, kdo pracují s dětmi jak v odborné, tak ve vzdělávací a zájmové sféře, i rodičům, kterým leží na srdci všestranný rozvoj schopností jejich dítěte.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
1. ÚVOD: Proč vznikla, o čem a pro koho je tato kniha
2. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ
2.1 Informace
2.2 Informace a jejich získávání v průběhu vývoje
2.3 Informační gramotnost a informační chování
2.4 Výzkum informačního chování
2.5 Informační chování dětí předškolního věku
3. KOMUNIKACE, JAZYK A ŘEČ
3.1 Komunikace
3.2 Jazyk a řeč
4. OTÁZKY
4.1 Pojem „otázka“
4.2 Typologie otázek
4.3 Zrození otázek
4.4 Otázky v psychologických souvislostech
4.5 Otázky a kritické myšlení
4.6 Schopnost klást otázky
5. NADÁNÍ
5.1 Implicitní teorie nadání
5.2 Explicitní vymezení pojmu „nadání“
5.3 Nominace nadaných v předškolním věku
6. INTELIGENCE
6.1 Měření inteligence
6.2 Vztah mezi nadáním a inteligencí
6.3 Wechslerova škála inteligence pro děti
6.4 Specifika kladení otázek u intelektově nadaných dětí
7. VÝZKUM „READY TO ASK“ ? TÉMATA, OTÁZKY, DESIGN
8. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
8.1 Metoda IB-A
8.2 Procedura
8.3 Výzkumný soubor
8.4 Výsledky
8.5 Diskuse
9. SCHOPNOST DĚTÍ KLÁST OTÁZKY ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
9.1 Základní výzkum
9.2 Vztah tvořivosti a schopnosti klást otázky
9.3 Vývojové rozdíly v schopnosti klást otázky
9.4 Diskuse
10. JAK SE DĚTI PTAJÍ VE ŠKOLE ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
10.1 Základní otázky studie
10.2 Teoretický „background“ studie
10.3 Metoda
10.4 Výsledky studie
10.5 Jaké typy otázek žáci používají?
10.6 Limity studie
10.7 Diskuse
10.8 Implikace pro pedagogickou praxi
11. TECHNIKY A HRY PRO ROZVOJ SCHOPNOSTI KLÁST OTÁZKY
11.1 Desatero pro zdravé ptaní
12. ZÁVĚR
SUMMARY
LITERATURA
REJSTŘÍK
Projevy dětské zvídavosti
Získávání informací a kladení otázek od předškolního věku v kontextu intelektového nadání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8228
Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se stávají trvalou strukturou v kognitivním aparátu, neodmyslitelnou součástí verbálních projevů jedince, jeho myšlenkových procesů i celé mezilidské komunikace.
Publikace odpovídá na otázky vztahující se k informačnímu chování dětí od předškolního věku až do dospívání:
• jak kladou otázky děti na různých inteligenčních úrovních, zejména děti nadané
• jak se ptají žáci v průběhu školní docházky
• jaké jsou zájmy dětí v předškolním věku – kde a jak získávají informace o tom, co je zajímá, a jak se tyto projevy liší u dětí nadaných
Kniha je určena všem, kdo pracují s dětmi jak v odborné, tak ve vzdělávací a zájmové sféře, i rodičům, kterým leží na srdci všestranný rozvoj schopností jejich dítěte.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Projevy dětské zvídavosti
1. ÚVOD: Proč vznikla, o čem a pro koho je tato kniha
2. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ
2.1 Informace
2.2 Informace a jejich získávání v průběhu vývoje
2.3 Informační gramotnost a informační chování
2.4 Výzkum informačního chování
2.5 Informační chování dětí předškolního věku
3. KOMUNIKACE, JAZYK A ŘEČ
3.1 Komunikace
3.2 Jazyk a řeč
4. OTÁZKY
4.1 Pojem „otázka“
4.2 Typologie otázek
4.3 Zrození otázek
4.4 Otázky v psychologických souvislostech
4.5 Otázky a kritické myšlení
4.6 Schopnost klást otázky
5. NADÁNÍ
5.1 Implicitní teorie nadání
5.2 Explicitní vymezení pojmu „nadání“
5.3 Nominace nadaných v předškolním věku
6. INTELIGENCE
6.1 Měření inteligence
6.2 Vztah mezi nadáním a inteligencí
6.3 Wechslerova škála inteligence pro děti
6.4 Specifika kladení otázek u intelektově nadaných dětí
7. VÝZKUM „READY TO ASK“ ? TÉMATA, OTÁZKY, DESIGN
8. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
8.1 Metoda IB-A
8.2 Procedura
8.3 Výzkumný soubor
8.4 Výsledky
8.5 Diskuse
9. SCHOPNOST DĚTÍ KLÁST OTÁZKY ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
9.1 Základní výzkum
9.2 Vztah tvořivosti a schopnosti klást otázky
9.3 Vývojové rozdíly v schopnosti klást otázky
9.4 Diskuse
10. JAK SE DĚTI PTAJÍ VE ŠKOLE ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
10.1 Základní otázky studie
10.2 Teoretický „background“ studie
10.3 Metoda
10.4 Výsledky studie
10.5 Jaké typy otázek žáci používají?
10.6 Limity studie
10.7 Diskuse
10.8 Implikace pro pedagogickou praxi
11. TECHNIKY A HRY PRO ROZVOJ SCHOPNOSTI KLÁST OTÁZKY
11.1 Desatero pro zdravé ptaní
12. ZÁVĚR
SUMMARY
LITERATURA
REJSTŘÍK