0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Projevy dětské zvídavosti

Získávání informací a kladení otázek od předškolního věku v kontextu intelektového nadání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
249
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 23.7.2018 1:32
i: 21732 n: 24752006r: 8228
Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se stávají trvalou strukturou v kognitivním aparátu, neodmyslitelnou součástí verbálních projevů jedince, jeho myšlenkových procesů i celé mezilidské komunikace.
Publikace odpovídá na otázky vztahující se k informačnímu chování dětí od předškolního věku až do dospívání:
• jak kladou otázky děti na různých inteligenčních úrovních, zejména děti nadané
• jak se ptají žáci v průběhu školní docházky
• jaké jsou zájmy dětí v předškolním věku – kde a jak získávají informace o tom, co je zajímá, a jak se tyto projevy liší u dětí nadaných
Kniha je určena všem, kdo pracují s dětmi jak v odborné, tak ve vzdělávací a zájmové sféře, i rodičům, kterým leží na srdci všestranný rozvoj schopností jejich dítěte.

Z obsahu knihy Projevy dětské zvídavosti

1. ÚVOD: Proč vznikla, o čem a pro koho je tato kniha
2. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ
2.1 Informace
2.2 Informace a jejich získávání v průběhu vývoje
2.3 Informační gramotnost a informační chování
2.4 Výzkum informačního chování
2.5 Informační chování dětí předškolního věku
3. KOMUNIKACE, JAZYK A ŘEČ
3.1 Komunikace
3.2 Jazyk a řeč
4. OTÁZKY
4.1 Pojem „otázka“
4.2 Typologie otázek
4.3 Zrození otázek
4.4 Otázky v psychologických souvislostech
4.5 Otázky a kritické myšlení
4.6 Schopnost klást otázky
5. NADÁNÍ
5.1 Implicitní teorie nadání
5.2 Explicitní vymezení pojmu „nadání“
5.3 Nominace nadaných v předškolním věku
6. INTELIGENCE
6.1 Měření inteligence
6.2 Vztah mezi nadáním a inteligencí
6.3 Wechslerova škála inteligence pro děti
6.4 Specifika kladení otázek u intelektově nadaných dětí
7. VÝZKUM „READY TO ASK“ ? TÉMATA, OTÁZKY, DESIGN
8. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
8.1 Metoda IB-A
8.2 Procedura
8.3 Výzkumný soubor
8.4 Výsledky
8.5 Diskuse
9. SCHOPNOST DĚTÍ KLÁST OTÁZKY ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
9.1 Základní výzkum
9.2 Vztah tvořivosti a schopnosti klást otázky
9.3 Vývojové rozdíly v schopnosti klást otázky
9.4 Diskuse
10. JAK SE DĚTI PTAJÍ VE ŠKOLE ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
10.1 Základní otázky studie
10.2 Teoretický „background“ studie
10.3 Metoda
10.4 Výsledky studie
10.5 Jaké typy otázek žáci používají?
10.6 Limity studie
10.7 Diskuse
10.8 Implikace pro pedagogickou praxi
11. TECHNIKY A HRY PRO ROZVOJ SCHOPNOSTI KLÁST OTÁZKY
11.1 Desatero pro zdravé ptaní
12. ZÁVĚR
SUMMARY
LITERATURA
REJSTŘÍK

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 04. 2014
Katalogové číslo: 27042
ISBN: 978-80-247-5200-6
Formát / stran: 144×207, 176 stran
Edice: Pedagogika
Projevy dětské zvídavosti

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 04. 2014
Katalogové číslo: 27042
ISBN: 978-80-247-5200-6
Formát / stran: 144×207, 176 stran
Edice: Pedagogika

Projevy dětské zvídavosti

Získávání informací a kladení otázek od předškolního věku v kontextu intelektového nadání
Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se stávají trvalou strukturou v kognitivním aparátu, neodmyslitelnou součástí verbálních projevů jedince, jeho myšlenkových procesů i celé mezilidské komunikace.
Publikace odpovídá na otázky vztahující se k informačnímu chování dětí od předškolního věku až do dospívání:
• jak kladou otázky děti na různých inteligenčních úrovních, zejména děti nadané
• jak se ptají žáci v průběhu školní docházky
• jaké jsou zájmy dětí v předškolním věku – kde a jak získávají informace o tom, co je zajímá, a jak se tyto projevy liší u dětí nadaných
Kniha je určena všem, kdo pracují s dětmi jak v odborné, tak ve vzdělávací a zájmové sféře, i rodičům, kterým leží na srdci všestranný rozvoj schopností jejich dítěte.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
249
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 23.7.2018 1:32
i: 21732 n: 24752006r: 8228

DárekZakoupením knihy získáváte nárok na další knihy zdarma v hodnotě objednávky. 

Z obsahu knihy Projevy dětské zvídavosti

1. ÚVOD: Proč vznikla, o čem a pro koho je tato kniha
2. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ
2.1 Informace
2.2 Informace a jejich získávání v průběhu vývoje
2.3 Informační gramotnost a informační chování
2.4 Výzkum informačního chování
2.5 Informační chování dětí předškolního věku
3. KOMUNIKACE, JAZYK A ŘEČ
3.1 Komunikace
3.2 Jazyk a řeč
4. OTÁZKY
4.1 Pojem „otázka“
4.2 Typologie otázek
4.3 Zrození otázek
4.4 Otázky v psychologických souvislostech
4.5 Otázky a kritické myšlení
4.6 Schopnost klást otázky
5. NADÁNÍ
5.1 Implicitní teorie nadání
5.2 Explicitní vymezení pojmu „nadání“
5.3 Nominace nadaných v předškolním věku
6. INTELIGENCE
6.1 Měření inteligence
6.2 Vztah mezi nadáním a inteligencí
6.3 Wechslerova škála inteligence pro děti
6.4 Specifika kladení otázek u intelektově nadaných dětí
7. VÝZKUM „READY TO ASK“ ? TÉMATA, OTÁZKY, DESIGN
8. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
8.1 Metoda IB-A
8.2 Procedura
8.3 Výzkumný soubor
8.4 Výsledky
8.5 Diskuse
9. SCHOPNOST DĚTÍ KLÁST OTÁZKY ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
9.1 Základní výzkum
9.2 Vztah tvořivosti a schopnosti klást otázky
9.3 Vývojové rozdíly v schopnosti klást otázky
9.4 Diskuse
10. JAK SE DĚTI PTAJÍ VE ŠKOLE ? VÝSLEDKY VÝZKUMU
10.1 Základní otázky studie
10.2 Teoretický „background“ studie
10.3 Metoda
10.4 Výsledky studie
10.5 Jaké typy otázek žáci používají?
10.6 Limity studie
10.7 Diskuse
10.8 Implikace pro pedagogickou praxi
11. TECHNIKY A HRY PRO ROZVOJ SCHOPNOSTI KLÁST OTÁZKY
11.1 Desatero pro zdravé ptaní
12. ZÁVĚR
SUMMARY
LITERATURA
REJSTŘÍK

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 299
E-kniha 254
Tištěná 329
E-kniha 280
Tištěná 329
E-kniha 280
Tištěná 269
Tištěná 355
E-kniha 302

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.