0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Prvopočáteční čtení a psaní

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 19. 03. 2024 8:01
i: 26948 n: 27102891r: 9435
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
288  245 
Ihned ke stažení
i: 27000 n: 27109777r: 9435
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Učitelé v praxi i studenti pedagogických oborů prohloubí své znalosti na poli práce se živou abecedou a se slabikářem, jaký typ slabikáře si vybrat, které pomůcky je možné využívat a jak celkově přistupovat k výuce čtení a psaní. Pozornost je věnována také specifickým poruchám u dětí, jejich příčinám a tomu, jak moc ovlivňují průběh vyučování.

Publikace mapuje nejnovější výzkumná šetření, jako jsou například rychlost písma nebo význam nové písemné předlohy Comenia Script. Seznamuje i s výsledky posledního výzkumu, který byl realizován v roce 2016 a týkal se čtenářských kompetencí dětí a žáků v primárním a preprimárním vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských a základních škol.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Prvopočáteční čtení a psaní

O autorce

Úvod

Vymezení pojmů

 

1. Vývoj písma

1.1 Předstupně písma

1.2 Písma starých národů

1.3 Vývoj latinského písma – latinky

1.4 Materiály k psaní

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

2. Písmo 21. století v České republice

2.1 Popis písemné předlohy jednotažného lineárního písma

2.2 Popis písemné předlohy Comenia Script

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

3. Prvopočáteční čtení a psaní v kontextu kurikula

3.1 Cíle základního vzdělávání

3.2 Průnik čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

4. Historické metody ve výuce čtení a psaní

4.1 Metody prvopočátečního psaní

4.2 Metody ve výuce čtení

4.2.1 Metody analytické

4.2.2 Metody syntetické

4.2.3 Metoda analyticko-syntetická

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

5. Aktuální výukové metody prvopočátečního čtení a psaní (analyticko-syntetická metoda, globální metoda a genetická metoda)

5.1 Analyticko-syntetická metoda

5.1.1 Jazyková příprava žáků na čtení

5.1.2 Slabičně-analytický způsob čtení

5.1.3 Plynulé čtení slov a textů

5.2 Psaní v rámci analyticko-syntetické metody

5.2.1 Období uvolňovacích cviků

5.2.2 Období nácviku vlastních grafémů

5.2.3 Období procvičování psaní textů

5.2.4 Pracovní a hygienické návyky při psaní

5.2.5 Správné držení psacího náčiní u praváků

5.2.6 Metodika psaní levou rukou

5.3 Globální metoda čtení a psaní v současném pojetí

5.4 Genetická metoda čtení a psaní v současném pojetí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

6. Alternativní vyučovací metody prvopočátečního čtení a psaní

6.1 Metoda Dobrého startu

6.2 Další náměty z alternativní pedagogiky

6.3 Metoda párového čtení

6.4 Metoda Sfumato

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

7. Primární psychologické aspekty ovlivňující nácvik elementárního čtení a psaní

7.1 Psychologické základy čtení

7.2 Psychologické teorie základů učení elementárního psaní a čtení ve výzkumu

7.3 Školní zralost a připravenost

7.4 Zápis do 1. třídy ZŠ

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

8. Přípravná třída

8.1 Obsah a cíle přípravné třídy

8.2 Organizační formy a metody práce přípravných tříd

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

9. Diagnostikování žáků v přípravné třídě

9.1 Rozvoj smyslového vnímání ve vztahu k úspěšnosti ve škole

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

10. Čtenářská a písařská gramotnost jako cíl elementárního čtení a psaní

10.1 Sledované pojmy v kontextu elementární čtenářské gramotnosti

10.2 Strategie rozvíjející čtenářskou gramotnost

10.3 Další metody rozvíjející čtenářskou gramotnost

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

11. Podpora čtenářství a čtenářské gramotnosti z pohledu pedagogů

11.1 Výsledky výzkumného šetření

11.2 Diskuse a závěry

 

Závěr

Shrnutí

Summary

Seznam pramenů a literatury

Internetové zdroje

Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 30.01.2018
Katalogové číslo: 27055
ISBN: 978-80-271-0289-1
Formát / stran: 144×207, 288 stran
Edice: Pedagogika
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.49MB | 5.23MB | 2.03MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Prvopočáteční čtení a psaní

Tištěná kniha

Datum vydání: 30.01.2018
Katalogové číslo: 27055
ISBN: 978-80-271-0289-1
Formát / stran: 144×207, 288 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.49 MB | 5.23 MB | 2.03 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Prvopočáteční čtení a psaní

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 19. 03. 2024 8:01
i: 26948 n: 27102891r: 9435
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
288  245 
Ihned ke stažení
i: 27000 n: 27109777r: 9435
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Učitelé v praxi i studenti pedagogických oborů prohloubí své znalosti na poli práce se živou abecedou a se slabikářem, jaký typ slabikáře si vybrat, které pomůcky je možné využívat a jak celkově přistupovat k výuce čtení a psaní. Pozornost je věnována také specifickým poruchám u dětí, jejich příčinám a tomu, jak moc ovlivňují průběh vyučování.

Publikace mapuje nejnovější výzkumná šetření, jako jsou například rychlost písma nebo význam nové písemné předlohy Comenia Script. Seznamuje i s výsledky posledního výzkumu, který byl realizován v roce 2016 a týkal se čtenářských kompetencí dětí a žáků v primárním a preprimárním vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských a základních škol.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Prvopočáteční čtení a psaní

O autorce

Úvod

Vymezení pojmů

 

1. Vývoj písma

1.1 Předstupně písma

1.2 Písma starých národů

1.3 Vývoj latinského písma – latinky

1.4 Materiály k psaní

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

2. Písmo 21. století v České republice

2.1 Popis písemné předlohy jednotažného lineárního písma

2.2 Popis písemné předlohy Comenia Script

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

3. Prvopočáteční čtení a psaní v kontextu kurikula

3.1 Cíle základního vzdělávání

3.2 Průnik čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

4. Historické metody ve výuce čtení a psaní

4.1 Metody prvopočátečního psaní

4.2 Metody ve výuce čtení

4.2.1 Metody analytické

4.2.2 Metody syntetické

4.2.3 Metoda analyticko-syntetická

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

5. Aktuální výukové metody prvopočátečního čtení a psaní (analyticko-syntetická metoda, globální metoda a genetická metoda)

5.1 Analyticko-syntetická metoda

5.1.1 Jazyková příprava žáků na čtení

5.1.2 Slabičně-analytický způsob čtení

5.1.3 Plynulé čtení slov a textů

5.2 Psaní v rámci analyticko-syntetické metody

5.2.1 Období uvolňovacích cviků

5.2.2 Období nácviku vlastních grafémů

5.2.3 Období procvičování psaní textů

5.2.4 Pracovní a hygienické návyky při psaní

5.2.5 Správné držení psacího náčiní u praváků

5.2.6 Metodika psaní levou rukou

5.3 Globální metoda čtení a psaní v současném pojetí

5.4 Genetická metoda čtení a psaní v současném pojetí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

6. Alternativní vyučovací metody prvopočátečního čtení a psaní

6.1 Metoda Dobrého startu

6.2 Další náměty z alternativní pedagogiky

6.3 Metoda párového čtení

6.4 Metoda Sfumato

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

7. Primární psychologické aspekty ovlivňující nácvik elementárního čtení a psaní

7.1 Psychologické základy čtení

7.2 Psychologické teorie základů učení elementárního psaní a čtení ve výzkumu

7.3 Školní zralost a připravenost

7.4 Zápis do 1. třídy ZŠ

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

8. Přípravná třída

8.1 Obsah a cíle přípravné třídy

8.2 Organizační formy a metody práce přípravných tříd

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

9. Diagnostikování žáků v přípravné třídě

9.1 Rozvoj smyslového vnímání ve vztahu k úspěšnosti ve škole

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

10. Čtenářská a písařská gramotnost jako cíl elementárního čtení a psaní

10.1 Sledované pojmy v kontextu elementární čtenářské gramotnosti

10.2 Strategie rozvíjející čtenářskou gramotnost

10.3 Další metody rozvíjející čtenářskou gramotnost

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

11. Podpora čtenářství a čtenářské gramotnosti z pohledu pedagogů

11.1 Výsledky výzkumného šetření

11.2 Diskuse a závěry

 

Závěr

Shrnutí

Summary

Seznam pramenů a literatury

Internetové zdroje

Rejstřík

O Autorovi

Fasnerová Martina
Doc. PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D., přednáší od roku 2007 Didaktiku elementárního čtení a psaní na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Do jejího portfolia patří také práce se studenty v oblasti pedagogických praxí u oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ a věnuje se i výchově a vzdělávání mimořádně nadaných dětí v primární škole. Na základní škole učila od roku 1990 do roku 2007, a to jak na prvním, tak na druhém stupni. Má vystudované obory učitelství pro 1. stupeň ZŠ s rozšířenou hudební výchovou a český jazyk a literaturu pro 2. stupeň ZŠ. Byla učitelkou-elementaristkou a ve svých publikacích vychází zejména ze své pedagogické praxe na základní škole. V roce 2010 složila rigorózní zkoušku, získala titul PhDr. a ve stejném roce obhájila i disertační práci a stala se doktorem filozofie v oboru pedagogika (Ph.D.). V roce 2015 byla habilitována v oboru pedagogika na PdF UP v Olomouci.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 339 
E-kniha 288 
Tištěná 339 
E-kniha 288 
Tištěná 467 
E-kniha 397 
Tištěná 297 
E-kniha 252 
Tištěná 99 
E-kniha 187 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.