0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Prvopočáteční čtení a psaní

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
339
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 19.4.2018 15:24
i: 26948 n: 27102891r: 9435

Učitelé v praxi i studenti pedagogických oborů prohloubí své znalosti na poli práce se živou abecedou a se slabikářem, jaký typ slabikáře si vybrat, které pomůcky je možné využívat a jak celkově přistupovat k výuce čtení a psaní. Pozornost je věnována také specifickým poruchám u dětí, jejich příčinám a tomu, jak moc ovlivňují průběh vyučování.

Publikace mapuje nejnovější výzkumná šetření, jako jsou například rychlost písma nebo význam nové písemné předlohy Comenia Script. Seznamuje i s výsledky posledního výzkumu, který byl realizován v roce 2016 a týkal se čtenářských kompetencí dětí a žáků v primárním a preprimárním vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských a základních škol.

Z obsahu knihy Prvopočáteční čtení a psaní

O autorce

Úvod

Vymezení pojmů

 

1. Vývoj písma

1.1 Předstupně písma

1.2 Písma starých národů

1.3 Vývoj latinského písma – latinky

1.4 Materiály k psaní

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

2. Písmo 21. století v České republice

2.1 Popis písemné předlohy jednotažného lineárního písma

2.2 Popis písemné předlohy Comenia Script

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

3. Prvopočáteční čtení a psaní v kontextu kurikula

3.1 Cíle základního vzdělávání

3.2 Průnik čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

4. Historické metody ve výuce čtení a psaní

4.1 Metody prvopočátečního psaní

4.2 Metody ve výuce čtení

4.2.1 Metody analytické

4.2.2 Metody syntetické

4.2.3 Metoda analyticko-syntetická

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

5. Aktuální výukové metody prvopočátečního čtení a psaní (analyticko-syntetická metoda, globální metoda a genetická metoda)

5.1 Analyticko-syntetická metoda

5.1.1 Jazyková příprava žáků na čtení

5.1.2 Slabičně-analytický způsob čtení

5.1.3 Plynulé čtení slov a textů

5.2 Psaní v rámci analyticko-syntetické metody

5.2.1 Období uvolňovacích cviků

5.2.2 Období nácviku vlastních grafémů

5.2.3 Období procvičování psaní textů

5.2.4 Pracovní a hygienické návyky při psaní

5.2.5 Správné držení psacího náčiní u praváků

5.2.6 Metodika psaní levou rukou

5.3 Globální metoda čtení a psaní v současném pojetí

5.4 Genetická metoda čtení a psaní v současném pojetí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

6. Alternativní vyučovací metody prvopočátečního čtení a psaní

6.1 Metoda Dobrého startu

6.2 Další náměty z alternativní pedagogiky

6.3 Metoda párového čtení

6.4 Metoda Sfumato

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

7. Primární psychologické aspekty ovlivňující nácvik elementárního čtení a psaní

7.1 Psychologické základy čtení

7.2 Psychologické teorie základů učení elementárního psaní a čtení ve výzkumu

7.3 Školní zralost a připravenost

7.4 Zápis do 1. třídy ZŠ

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

8. Přípravná třída

8.1 Obsah a cíle přípravné třídy

8.2 Organizační formy a metody práce přípravných tříd

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

9. Diagnostikování žáků v přípravné třídě

9.1 Rozvoj smyslového vnímání ve vztahu k úspěšnosti ve škole

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

10. Čtenářská a písařská gramotnost jako cíl elementárního čtení a psaní

10.1 Sledované pojmy v kontextu elementární čtenářské gramotnosti

10.2 Strategie rozvíjející čtenářskou gramotnost

10.3 Další metody rozvíjející čtenářskou gramotnost

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

11. Podpora čtenářství a čtenářské gramotnosti z pohledu pedagogů

11.1 Výsledky výzkumného šetření

11.2 Diskuse a závěry

 

Závěr

Shrnutí

Summary

Seznam pramenů a literatury

Internetové zdroje

Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 30. 01. 2018
Katalogové číslo: 27055
ISBN: 978-80-271-0289-1
Formát / stran: 144×207, 288 stran
Edice: Pedagogika
Prvopočáteční čtení a psaní

Tištěná kniha

Datum vydání: 30. 01. 2018
Katalogové číslo: 27055
ISBN: 978-80-271-0289-1
Formát / stran: 144×207, 288 stran
Edice: Pedagogika

Prvopočáteční čtení a psaní

Učitelé v praxi i studenti pedagogických oborů prohloubí své znalosti na poli práce se živou abecedou a se slabikářem, jaký typ slabikáře si vybrat, které pomůcky je možné využívat a jak celkově přistupovat k výuce čtení a psaní. Pozornost je věnována také specifickým poruchám u dětí, jejich příčinám a tomu, jak moc ovlivňují průběh vyučování.

Publikace mapuje nejnovější výzkumná šetření, jako jsou například rychlost písma nebo význam nové písemné předlohy Comenia Script. Seznamuje i s výsledky posledního výzkumu, který byl realizován v roce 2016 a týkal se čtenářských kompetencí dětí a žáků v primárním a preprimárním vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských a základních škol.

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
339
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 19.4.2018 15:24
i: 26948 n: 27102891r: 9435

Z obsahu knihy Prvopočáteční čtení a psaní

O autorce

Úvod

Vymezení pojmů

 

1. Vývoj písma

1.1 Předstupně písma

1.2 Písma starých národů

1.3 Vývoj latinského písma – latinky

1.4 Materiály k psaní

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

2. Písmo 21. století v České republice

2.1 Popis písemné předlohy jednotažného lineárního písma

2.2 Popis písemné předlohy Comenia Script

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

3. Prvopočáteční čtení a psaní v kontextu kurikula

3.1 Cíle základního vzdělávání

3.2 Průnik čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

4. Historické metody ve výuce čtení a psaní

4.1 Metody prvopočátečního psaní

4.2 Metody ve výuce čtení

4.2.1 Metody analytické

4.2.2 Metody syntetické

4.2.3 Metoda analyticko-syntetická

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

5. Aktuální výukové metody prvopočátečního čtení a psaní (analyticko-syntetická metoda, globální metoda a genetická metoda)

5.1 Analyticko-syntetická metoda

5.1.1 Jazyková příprava žáků na čtení

5.1.2 Slabičně-analytický způsob čtení

5.1.3 Plynulé čtení slov a textů

5.2 Psaní v rámci analyticko-syntetické metody

5.2.1 Období uvolňovacích cviků

5.2.2 Období nácviku vlastních grafémů

5.2.3 Období procvičování psaní textů

5.2.4 Pracovní a hygienické návyky při psaní

5.2.5 Správné držení psacího náčiní u praváků

5.2.6 Metodika psaní levou rukou

5.3 Globální metoda čtení a psaní v současném pojetí

5.4 Genetická metoda čtení a psaní v současném pojetí

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

6. Alternativní vyučovací metody prvopočátečního čtení a psaní

6.1 Metoda Dobrého startu

6.2 Další náměty z alternativní pedagogiky

6.3 Metoda párového čtení

6.4 Metoda Sfumato

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

7. Primární psychologické aspekty ovlivňující nácvik elementárního čtení a psaní

7.1 Psychologické základy čtení

7.2 Psychologické teorie základů učení elementárního psaní a čtení ve výzkumu

7.3 Školní zralost a připravenost

7.4 Zápis do 1. třídy ZŠ

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

8. Přípravná třída

8.1 Obsah a cíle přípravné třídy

8.2 Organizační formy a metody práce přípravných tříd

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

9. Diagnostikování žáků v přípravné třídě

9.1 Rozvoj smyslového vnímání ve vztahu k úspěšnosti ve škole

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

10. Čtenářská a písařská gramotnost jako cíl elementárního čtení a psaní

10.1 Sledované pojmy v kontextu elementární čtenářské gramotnosti

10.2 Strategie rozvíjející čtenářskou gramotnost

10.3 Další metody rozvíjející čtenářskou gramotnost

Shrnutí pro pedagogickou praxi

 

11. Podpora čtenářství a čtenářské gramotnosti z pohledu pedagogů

11.1 Výsledky výzkumného šetření

11.2 Diskuse a závěry

 

Závěr

Shrnutí

Summary

Seznam pramenů a literatury

Internetové zdroje

Rejstřík

O Autorovi

Fasnerová Martina

Doc. PhDr. Martina Fasnerová, Ph.D., přednáší od roku 2007 Didaktiku elementárního čtení a psaní na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Do jejího portfolia patří také práce se studenty v oblasti pedagogických praxí u oboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ a věnuje se i výchově a vzdělávání mimořádně nadaných dětí v primární škole. Na základní škole učila od roku 1990 do roku 2007, a to jak na prvním, tak na druhém stupni. Má vystudované obory učitelství pro 1. stupeň ZŠ s rozšířenou hudební výchovou a český jazyk a literaturu pro 2. stupeň ZŠ. Byla učitelkou-elementaristkou a ve svých publikacích vychází zejména ze své pedagogické praxe na základní škole. V roce 2010 složila rigorózní zkoušku, získala titul PhDr. a ve stejném roce obhájila i disertační práci a stala se doktorem filozofie v oboru pedagogika (Ph.D.). V roce 2015 byla habilitována v oboru pedagogika na PdF UP v Olomouci.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 349
E-kniha 297
Tištěná 149
E-kniha 297
Tištěná 149
E-kniha 390
Tištěná 429
E-kniha 292 -20 %
Tištěná 369
E-kniha 251 -20 %
Tištěná 229
E-kniha 195

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace