0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Psychická odolnost předškolního dítěte

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 3937
E-kniha
PDF
169  135  -20 %
Ihned ke stažení
i: 24142 n: 24768359r: 3937
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Pro jaký svět vychováváme děti a jak zařídit, aby v něm uspěly? Současnost a budoucnost s sebou nese odbourávání starých jistot a hodnot (včetně rozpadu klasické rodiny), obrovské množství možností volby a svobody. Tento trend přináší stále vyšší psychickou zátěž.Kniha seznamuje s teorií vývoje psychické odolnosti dítěte. Zabývá se základními aspekty vývoje dítěte, které mají vliv na rozvoj vlastností osobnosti prospěšných jeho psychické odolnosti. Problematiku publikace pojímá z hlediska sociálně-kognitivní teorie. Tento teoretický předpoklad umožňuje předložit výchovná doporučení jak provázet dítě při zvládání různých životních situací, případně jak dítě psychicky „otužit“. Pozornost je věnována především tomu, jaké zkušenosti je možné dítěti zprostředkovat a jak hodnotit jeho úspěch a neúspěch. Zvláště nakládání s neúspěchem dítěte má vliv na jeho budoucí způsob zvládání náročných životních situací.

Z obsahu knihy Psychická odolnost předškolního dítěte

Úvodem 7
1.
Psychické zdraví 9
2.
Psychologický kontext vývoje psychické odolnosti 13
2.1
Socializace – obecné principy 13
2.1.1
Teoretické přístupy 14
2.1.2
Internalizace 18
2.1.3
Strach 19
2.1.4
Imitace a pozorování 22
2.2
Socializace ve vývoji dítěte 22
2.2.1
Socializace kojence 24
2.2.2
Socializace batolete 28
2.2.3
Socializace předškolního dítěte 30
2.3
Individuace 40
2.3.1
Teoretické modely odolné osobnosti 43
2.3.2
Další aspekty vyrovnávání se zátěžovými situacemi 52
3.
Vnímaná osobní účinnost (self-efficacy) 56
3.1
Sociálně kognitivní teorie 56
3.1.1
Učení podle důsledků chování 58
3.1.2
Učení podle modelu 59
3.2
Koncept vnímané osobní účinnosti (self-efficacy) 63
3.2.1
Zdroje a projevy vnímané osobní účinnosti 65
3.3
Vývoj vnímané osobní účinnosti u dětí 67
3.3.1
Vysoká vnímaná osobní účinnost 74
3.3.2
Zkušenost se zvládnutím úkolu 76
3.3.3
Psychická imunizace 77
3.3.4
Vnímaná osobní účinnost zjištěná v našem výzkumu 80
4.
Možnosti zjišťování úrovně psychické odolnosti v praxi 82
4.1
Důvody pro kvalitativní přístup k otázce psychické odolnosti 83
4.2
Problematika práce a výzkumu s malými dětmi 84
4.3
Metody pro zjišťování psychické odolnosti dítěte 85
4.3.1
FPSS – Dotazník pro zjištění praktické a sociální
samostatnosti 85
4.3.2
Skoky 87
4.3.3
Pozorování v přirozených a strukturovaných situacích 89
4.3.4
DOVE – dotazník obecné vlastní efektivity 95
4.3.5
Polostrukturovaný rozhovor – Test bezpečné vzdálenosti 96
4.3.6
Hodnocení psychické odolnosti 97
5.
Zjištěná závislost mezi vnímanou osobní účinností dítěte
a přístupem rodičů 99
5.1
Rozsah a kvalita možnosti získávat praktické zkušenosti 99
5.1.1
Výsledky z rozhovoru nad podnětovými fotografiemi 99
5.1.2
Index bezpečné vzdálenosti 101
5.1.3
Rozhovor nad dotazníkem FPSS 101
5.1.4
Reakce matek na dítě při řešení úkolu 102
5.2
Vliv poskytovaných zkušeností na vnímanou osobní účinnost
dítěte 105
5.2.1
Děti s vysokou vnímanou osobní účinností 105
5.2.2
Děti s nízkou vnímanou osobní účinností 109
5.3
Další zajímavé výsledky a postřehy 112
5.4
Shrnutí poznatků o souvislostech mezi vnímanou osobní
účinností a působením rodičů 112
6.
Jak provázet dítě k vyšší psychické odolnosti 115
6.1
Začít u sebe 117
6.2
Prostor při řešení úkolu 120
6.3
Odměny a tresty 121
6.4
Jak chválit a nechválit 122
6.5
Reakce na neúspěch dítěte 123
6.6
Povinnosti a práce 125
6.7
Zkušenost s kontakty s dalšími lidmi 125
6.8
Hry a techniky pro posílení psychické odolnosti dítěte 128
6.8.1
Kooperativní hry 130
6.8.2
Komunikativní hry 132
6.8.3
Hry pro získání pocitu síly 134
6.9
Příběhy a jejich přehrávání 138
6.10
Příprava na zátěžové situace – návštěva lékaře 140
7.
Závěr 145
8.
Summary – Self-efficacy at preschool children 147
9.
Zusammenfassung – Selbstwirksamkeit bei Vorschulkindern 148

Literatura 149

Rejstříkvěcný 158

Rejstřík jmenný 160

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.63MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

O Autorovi

Horáková Hoskovcová Simona

Psycholožka, pracuje na katedře psychologie FF UK v Praze, kde se věnuje mimo jiné výzkumu vývoje psychické odolnosti předškolního dítěte. Školí učitelky a učitele mateřských i základních škol, poskytuje psychologické poradenství a píše o psychologii dítěte. Překládá odbornou i jinou literaturu z německého jazyka.

Psychická odolnost předškolního dítěte
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.63MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Psychická odolnost předškolního dítěte

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 3937
E-kniha
PDF
169  135  -20 %
Ihned ke stažení
i: 24142 n: 24768359r: 3937
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Pro jaký svět vychováváme děti a jak zařídit, aby v něm uspěly? Současnost a budoucnost s sebou nese odbourávání starých jistot a hodnot (včetně rozpadu klasické rodiny), obrovské množství možností volby a svobody. Tento trend přináší stále vyšší psychickou zátěž.Kniha seznamuje s teorií vývoje psychické odolnosti dítěte. Zabývá se základními aspekty vývoje dítěte, které mají vliv na rozvoj vlastností osobnosti prospěšných jeho psychické odolnosti. Problematiku publikace pojímá z hlediska sociálně-kognitivní teorie. Tento teoretický předpoklad umožňuje předložit výchovná doporučení jak provázet dítě při zvládání různých životních situací, případně jak dítě psychicky „otužit“. Pozornost je věnována především tomu, jaké zkušenosti je možné dítěti zprostředkovat a jak hodnotit jeho úspěch a neúspěch. Zvláště nakládání s neúspěchem dítěte má vliv na jeho budoucí způsob zvládání náročných životních situací.

Z obsahu knihy Psychická odolnost předškolního dítěte

Úvodem 7
1.
Psychické zdraví 9
2.
Psychologický kontext vývoje psychické odolnosti 13
2.1
Socializace – obecné principy 13
2.1.1
Teoretické přístupy 14
2.1.2
Internalizace 18
2.1.3
Strach 19
2.1.4
Imitace a pozorování 22
2.2
Socializace ve vývoji dítěte 22
2.2.1
Socializace kojence 24
2.2.2
Socializace batolete 28
2.2.3
Socializace předškolního dítěte 30
2.3
Individuace 40
2.3.1
Teoretické modely odolné osobnosti 43
2.3.2
Další aspekty vyrovnávání se zátěžovými situacemi 52
3.
Vnímaná osobní účinnost (self-efficacy) 56
3.1
Sociálně kognitivní teorie 56
3.1.1
Učení podle důsledků chování 58
3.1.2
Učení podle modelu 59
3.2
Koncept vnímané osobní účinnosti (self-efficacy) 63
3.2.1
Zdroje a projevy vnímané osobní účinnosti 65
3.3
Vývoj vnímané osobní účinnosti u dětí 67
3.3.1
Vysoká vnímaná osobní účinnost 74
3.3.2
Zkušenost se zvládnutím úkolu 76
3.3.3
Psychická imunizace 77
3.3.4
Vnímaná osobní účinnost zjištěná v našem výzkumu 80
4.
Možnosti zjišťování úrovně psychické odolnosti v praxi 82
4.1
Důvody pro kvalitativní přístup k otázce psychické odolnosti 83
4.2
Problematika práce a výzkumu s malými dětmi 84
4.3
Metody pro zjišťování psychické odolnosti dítěte 85
4.3.1
FPSS – Dotazník pro zjištění praktické a sociální
samostatnosti 85
4.3.2
Skoky 87
4.3.3
Pozorování v přirozených a strukturovaných situacích 89
4.3.4
DOVE – dotazník obecné vlastní efektivity 95
4.3.5
Polostrukturovaný rozhovor – Test bezpečné vzdálenosti 96
4.3.6
Hodnocení psychické odolnosti 97
5.
Zjištěná závislost mezi vnímanou osobní účinností dítěte
a přístupem rodičů 99
5.1
Rozsah a kvalita možnosti získávat praktické zkušenosti 99
5.1.1
Výsledky z rozhovoru nad podnětovými fotografiemi 99
5.1.2
Index bezpečné vzdálenosti 101
5.1.3
Rozhovor nad dotazníkem FPSS 101
5.1.4
Reakce matek na dítě při řešení úkolu 102
5.2
Vliv poskytovaných zkušeností na vnímanou osobní účinnost
dítěte 105
5.2.1
Děti s vysokou vnímanou osobní účinností 105
5.2.2
Děti s nízkou vnímanou osobní účinností 109
5.3
Další zajímavé výsledky a postřehy 112
5.4
Shrnutí poznatků o souvislostech mezi vnímanou osobní
účinností a působením rodičů 112
6.
Jak provázet dítě k vyšší psychické odolnosti 115
6.1
Začít u sebe 117
6.2
Prostor při řešení úkolu 120
6.3
Odměny a tresty 121
6.4
Jak chválit a nechválit 122
6.5
Reakce na neúspěch dítěte 123
6.6
Povinnosti a práce 125
6.7
Zkušenost s kontakty s dalšími lidmi 125
6.8
Hry a techniky pro posílení psychické odolnosti dítěte 128
6.8.1
Kooperativní hry 130
6.8.2
Komunikativní hry 132
6.8.3
Hry pro získání pocitu síly 134
6.9
Příběhy a jejich přehrávání 138
6.10
Příprava na zátěžové situace – návštěva lékaře 140
7.
Závěr 145
8.
Summary – Self-efficacy at preschool children 147
9.
Zusammenfassung – Selbstwirksamkeit bei Vorschulkindern 148

Literatura 149

Rejstříkvěcný 158

Rejstřík jmenný 160

O Autorovi

Horáková Hoskovcová Simona

Psycholožka, pracuje na katedře psychologie FF UK v Praze, kde se věnuje mimo jiné výzkumu vývoje psychické odolnosti předškolního dítěte. Školí učitelky a učitele mateřských i základních škol, poskytuje psychologické poradenství a píše o psychologii dítěte. Překládá odbornou i jinou literaturu z německého jazyka.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 239  -20 %
E-kniha 203  -20 %
Tištěná 319  -20 %
E-kniha 271  -20 %
Tištěná 279  -20 %
E-kniha 238  -20 %
Tištěná 263  -20 %
E-kniha 224  -20 %
Tištěná 279  -20 %
E-kniha 238  -20 %
Tištěná 199  -20 %
E-kniha 170  -20 %

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.