0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Psychické procesy při výuce cizích jazyků

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299  254  -15 %
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 21. 10. 2021 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 20.10.2021 12:29
i: 41105 n: 27131167r: 12280
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Ukázky z E-knihy

Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou z pohledu vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro studium cizích jazyků? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie, jež se zabývá fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků.

Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka.

Doprava zdarma platí pro všechny objednávky nad 200 Kč.

Z obsahu knihy Psychické procesy při výuce cizích jazyků

Poděkování
1. Úvod
1.1 Charakter knihy
1.2 Obsahová struktura knihy
2. Metodologie a design výzkumu
2.1 Vymezení základních pojmů výzkumu
2.2 Hlavní cíl a design výzkumu
2.3 Výzkumné otázky a hypotézy
2.4 Přípravná fáze výzkumu
2.5 Charakteristika a struktura výzkumného vzorku respondentů
2.6 Průběh a účel výzkumu
2.7 Statistické vyhodnocení dat
3. Stručný vývoj a současný stav poznání zkoumané problematiky
4. Studie 1: Role paměti při rekognici neznámého jazykového materiálu
4.1 Definice a základní pojmy
4.2 Klasifikace paměti
4.2.1 Klasifikace z časového hlediska
4.2.2 Dělení paměti podle vztahu k funkci hipokampu a vědomí
4.2.3 Asociativní a neasociativní paměť
4.3 Cizojazyčná vs. hudební paměť
4.4 Výzkumné otázky a hypotézy paměťové studie Sp
4.4.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz paměťové studie Sp
4.5 Výsledky první části výzkumu – paměťová studie Sp
4.6 Diskuse a závěry ke studii Sp
5. Studie 2: Auditivní percepce cizího jazyka
5.1 Úvod do problematiky
5.2 Vybrané percepční teorie
5.3 Cizojazyčné vs. hudební vnímání
5.4 Výzkumné otázky a hypotézy percepční studie Sv
5.4.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz percepční studie Sv
5.5 Výsledky druhé části výzkumu – percepční studie Sv
5.6 Diskuse a závěry ke studii Sv
6. Studie 3: Korelace hudby a cizích jazyků v procesu kognitivního učení
6.1 Úvod do problematiky
6.2 Vybrané teorie kognitivního učení
6.3 Kognitivní učení ve vztahu k (cizímu) jazyku
6.4 Kognitivní učení ve vztahu k hudbě
6.5 Výzkumné otázky a hypotézy kognitivní studie Sku
6.5.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz studie Sku
6.6 Výsledky třetí části výzkumu – kognitivní studie Sku
6.7 Diskuse a závěry ke studii Sku
7. Didakticko-metodická doporučení pro zařazování hudby do výuky cizích jazyků
8. Diskuse a závěry
Summary
Seznam literatury
Seznam obrázků a tabulek
Seznam použitých zkratek
Seznam příloh
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 21. 10. 2021
Katalogové číslo: 21046
ISBN: 978-80-271-3116-7
Formát / stran: 144×207, 280 stran
Edice: Psyché

Recenze

Výzkum Petry Besedové je originální, v české didaktice cizích jazyků se jedná jistě o téma inovativní, kvalitně zpracované i vyhodnocené a prezentuje autorčina původní data i myšlenky. […] Jednotlivé výsledky práce se mohou jistě dobře uplatnit v oborových didaktikách jednotlivých, v českých školách vyučovaných jazyků a mohou přispět k zatraktivnění jejich výuky.
 
Doc. PhDr. Martin Lachout, Ph.D.
Filozofická fakulta, UJEP, Ústí nad Labem
 
Předložený text se zabývá hudbou a jazyky v souvislosti s učením s cílem prokázat či vyvrátit existenci vybraných souvislostí a odvodit určité konsekvence pro oblast vzdělávání. V tomto smyslu a zejména v našem národním prostoru je publikace ojedinělá, neboť nejde o prostý výtah výsledků jiných prací, jak se začasté stává zejména při tvorbě učebnic, ani o prostou reprodukci jiných výzkumů, nýbrž o originální soubor empirických, teoreticky dobře ukotvených studií zabývajících se různými vztahy mezi jazyky a hudbou ve vazbě na kognitivní procesy. Právě zarámování výzkumu kognitivními procesy je vysokou přidanou hodnotou posuzované publikace. Spojení jazyka a hudby má smysl a tato publikace tento postoj stvrzuje.
 
Doc. PhDr. Jana Marie Hvigerová, Ph.D.
Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky, PdF, Hradec Králové

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Psychické procesy při výuce cizích jazyků

Tištěná kniha

Datum vydání: 21. 10. 2021
Katalogové číslo: 21046
ISBN: 978-80-271-3116-7
Formát / stran: 144×207, 280 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština

Psychické procesy při výuce cizích jazyků

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
299  254  -15 %
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 21. 10. 2021 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 20.10.2021 12:29
i: 41105 n: 27131167r: 12280
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou z pohledu vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro studium cizích jazyků? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie, jež se zabývá fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků.

Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka.
Doprava zdarma platí pro všechny objednávky nad 200 Kč.

Z obsahu knihy Psychické procesy při výuce cizích jazyků

Poděkování
1. Úvod
1.1 Charakter knihy
1.2 Obsahová struktura knihy
2. Metodologie a design výzkumu
2.1 Vymezení základních pojmů výzkumu
2.2 Hlavní cíl a design výzkumu
2.3 Výzkumné otázky a hypotézy
2.4 Přípravná fáze výzkumu
2.5 Charakteristika a struktura výzkumného vzorku respondentů
2.6 Průběh a účel výzkumu
2.7 Statistické vyhodnocení dat
3. Stručný vývoj a současný stav poznání zkoumané problematiky
4. Studie 1: Role paměti při rekognici neznámého jazykového materiálu
4.1 Definice a základní pojmy
4.2 Klasifikace paměti
4.2.1 Klasifikace z časového hlediska
4.2.2 Dělení paměti podle vztahu k funkci hipokampu a vědomí
4.2.3 Asociativní a neasociativní paměť
4.3 Cizojazyčná vs. hudební paměť
4.4 Výzkumné otázky a hypotézy paměťové studie Sp
4.4.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz paměťové studie Sp
4.5 Výsledky první části výzkumu – paměťová studie Sp
4.6 Diskuse a závěry ke studii Sp
5. Studie 2: Auditivní percepce cizího jazyka
5.1 Úvod do problematiky
5.2 Vybrané percepční teorie
5.3 Cizojazyčné vs. hudební vnímání
5.4 Výzkumné otázky a hypotézy percepční studie Sv
5.4.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz percepční studie Sv
5.5 Výsledky druhé části výzkumu – percepční studie Sv
5.6 Diskuse a závěry ke studii Sv
6. Studie 3: Korelace hudby a cizích jazyků v procesu kognitivního učení
6.1 Úvod do problematiky
6.2 Vybrané teorie kognitivního učení
6.3 Kognitivní učení ve vztahu k (cizímu) jazyku
6.4 Kognitivní učení ve vztahu k hudbě
6.5 Výzkumné otázky a hypotézy kognitivní studie Sku
6.5.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz studie Sku
6.6 Výsledky třetí části výzkumu – kognitivní studie Sku
6.7 Diskuse a závěry ke studii Sku
7. Didakticko-metodická doporučení pro zařazování hudby do výuky cizích jazyků
8. Diskuse a závěry
Summary
Seznam literatury
Seznam obrázků a tabulek
Seznam použitých zkratek
Seznam příloh
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík

Recenze

Výzkum Petry Besedové je originální, v české didaktice cizích jazyků se jedná jistě o téma inovativní, kvalitně zpracované i vyhodnocené a prezentuje autorčina původní data i myšlenky. […] Jednotlivé výsledky práce se mohou jistě dobře uplatnit v oborových didaktikách jednotlivých, v českých školách vyučovaných jazyků a mohou přispět k zatraktivnění jejich výuky.
 
Doc. PhDr. Martin Lachout, Ph.D.
Filozofická fakulta, UJEP, Ústí nad Labem
 
Předložený text se zabývá hudbou a jazyky v souvislosti s učením s cílem prokázat či vyvrátit existenci vybraných souvislostí a odvodit určité konsekvence pro oblast vzdělávání. V tomto smyslu a zejména v našem národním prostoru je publikace ojedinělá, neboť nejde o prostý výtah výsledků jiných prací, jak se začasté stává zejména při tvorbě učebnic, ani o prostou reprodukci jiných výzkumů, nýbrž o originální soubor empirických, teoreticky dobře ukotvených studií zabývajících se různými vztahy mezi jazyky a hudbou ve vazbě na kognitivní procesy. Právě zarámování výzkumu kognitivními procesy je vysokou přidanou hodnotou posuzované publikace. Spojení jazyka a hudby má smysl a tato publikace tento postoj stvrzuje.
 
Doc. PhDr. Jana Marie Hvigerová, Ph.D.
Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky, PdF, Hradec Králové

O Autorovi

Besedová Petra
PhDr. Petra Besedová, Ph.D., vystudovala doktorský studijní program pedagogika se zaměřením na didaktiku cizích jazyků na Karlově univerzitě v Praze. V současné době přednáší a vede semináře na katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Stěžejní oblastí jejího zájmu je didaktika nelingvistických disciplín (literatura, reálie, hudba, umění) a literatura pro děti a mládež. Předmětem její badatelské práce je vliv hudby na výuku cizích jazyků. Od roku 2016 vede Centrum pedagogického výzkumu na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. Aktivně spolupracuje se zahraničními institucemi a pravidelně se účastní mezinárodních projektů a stáží. V posledních letech vydala knihy Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků (2014), Lexikon německy píšících autorů literatury pro děti a mládež (2010) aj.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 339  -15 %
E-kniha 288  -15 %
Tištěná 543  -15 %
E-kniha 462  -15 %
E-kniha 257  -15 %
E-kniha 216  -15 %
Tištěná 229  -15 %
E-kniha 195  -15 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.