0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Psychodidaktika

Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 12.12.2017 16:12
i: 17617 n: 24733418r: 6170
E-kniha
PDF
229
Ihned ke stažení
i: 17618 n: 24773780r: 6170
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Procesy učení a vyučování jsou mnohem složitější, než se původně zdálo. Jejich zákonitosti je však nutné poznat a naučit se je efektivně využívat v pedagogické praxi.Moderní publikace zkušených pedagogů analyzuje mechanismy a typy paměti, fyziologické faktory, které ovlivňují proces zapamatování, vztah mezi pamětí a učením. Dále se autoři zabývají styly učení, problematikou individuální charakteristiky učícího se jedince a didaktickou rekonstrukcí (didaktická transformace učiva, přibližování vnitřních poznatkových systémů učícího se jedince k aktuálnímu stavu poznání). Podstatná část knihy je věnována metodám efektivního učení a vyučování a jejich praktickému využití.Publikace je určena především studentům pedagogických oborů, učitelům a všem zájemcům o efektivní učení.

Z obsahu knihy Psychodidaktika

Úvodem
1. Neurofyziologické základy paměti a učení
1.1 Primární asociační struktura
1.2 Vybrané pedagogicky významné modely učení a paměti
1.2.1 Asociativní model paměti a učení
1.2.2 Model paměti determinovaný obsahem uložených informací
1.2.3 Kapacita lidské paměti
1.3 Vliv stresu na utváření paměťové stopy
1.4 Vliv motivace na utváření paměťové stopy
1.5 Spánek a učení
1.6 Edukační aplikace
1.7 Alternativní edukační strategie

2. Učební styl žáka a vyučovací styl učitele
2.1 Klasifikace učebních stylů
2.2 Strategie učení
2.3 Výkonnost jedince
2.4 Klasifikace vyučovacích stylů učitele
2.5 Edukační aplikace
2.5.1 Možnosti diagnostiky stylů učení žáků
2.5.2 Strategie neovlivňování stylů učení žáků v práci učitele
2.5.3 Strategie ovlivňování stylů učení žáků v práci učitele
2.5.4 Autoregulace učení

3. Dětská pojetí a vnitřní poznatkové systémy žáků
3.1 Struktura dětských pojetí
3.2 Geneze dětských pojetí, vznik pojmů
3.3 Diagnostika dětských pojetí a její význam v edukační praxi
3.4 Edukační aplikace
3.4.1 Vnitřní poznatkové systémy žáka v edukačních souvislostech

4. Dětská pojetí ve vztahu k pedagogickému konstruktivismu
4.1 Individuální konstruktivismus
4.2 Sociální konstruktivismus
4.3 Kritické přístupy k pedagogickému konstruktivismu
4.4 Edukační aplikace
4.4.1 Obsah vzdělávání
4.4.2 Vzdělávací postupy
4.4.3 Role učitele v konstruktivistické výuce
4.4.4 Žák v konstruktivistické výuce
4.4.5 Pozitiva konstruktivistické výuky
4.4.6 Negativa konstruktivistické výuky

5. Didaktické přístupy k obsahu vzdělávání
5.1 Proces didaktické rekonstrukce

6. Využití psychodidaktických poznatků při učení a vyučování
6.1 "Repetitio est mater studiorumm"
6.2 Důležitost logického systému
6.3 Není informace jako informace
6.4 Úskalí podobnosti
6.5 Zrádný multitasking
6.6 Použít nebo zapomenout
6.7 Nikdo není dokonalý
6.8 Time management

7. Souhrn

Literatura

Rejstřík věcný

Rejstřík jmenný

Tištěná kniha

Datum vydání: 24. 05. 2011
Katalogové číslo: 2182
ISBN: 978-80-247-3341-8
Formát / stran: 144×207, 208 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.78MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Psychodidaktika
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 24. 05. 2011
Katalogové číslo: 2182
ISBN: 978-80-247-3341-8
Formát / stran: 144×207, 208 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.78MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Psychodidaktika

Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování
Procesy učení a vyučování jsou mnohem složitější, než se původně zdálo. Jejich zákonitosti je však nutné poznat a naučit se je efektivně využívat v pedagogické praxi.Moderní publikace zkušených pedagogů analyzuje mechanismy a typy paměti, fyziologické faktory, které ovlivňují proces zapamatování, vztah mezi pamětí a učením. Dále se autoři zabývají styly učení, problematikou individuální charakteristiky učícího se jedince a didaktickou rekonstrukcí (didaktická transformace učiva, přibližování vnitřních poznatkových systémů učícího se jedince k aktuálnímu stavu poznání). Podstatná část knihy je věnována metodám efektivního učení a vyučování a jejich praktickému využití.Publikace je určena především studentům pedagogických oborů, učitelům a všem zájemcům o efektivní učení.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
269
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 12.12.2017 16:12
i: 17617 n: 24733418r: 6170
E-kniha
PDF
229
Ihned ke stažení
i: 17618 n: 24773780r: 6170

Z obsahu knihy Psychodidaktika

Úvodem
1. Neurofyziologické základy paměti a učení
1.1 Primární asociační struktura
1.2 Vybrané pedagogicky významné modely učení a paměti
1.2.1 Asociativní model paměti a učení
1.2.2 Model paměti determinovaný obsahem uložených informací
1.2.3 Kapacita lidské paměti
1.3 Vliv stresu na utváření paměťové stopy
1.4 Vliv motivace na utváření paměťové stopy
1.5 Spánek a učení
1.6 Edukační aplikace
1.7 Alternativní edukační strategie

2. Učební styl žáka a vyučovací styl učitele
2.1 Klasifikace učebních stylů
2.2 Strategie učení
2.3 Výkonnost jedince
2.4 Klasifikace vyučovacích stylů učitele
2.5 Edukační aplikace
2.5.1 Možnosti diagnostiky stylů učení žáků
2.5.2 Strategie neovlivňování stylů učení žáků v práci učitele
2.5.3 Strategie ovlivňování stylů učení žáků v práci učitele
2.5.4 Autoregulace učení

3. Dětská pojetí a vnitřní poznatkové systémy žáků
3.1 Struktura dětských pojetí
3.2 Geneze dětských pojetí, vznik pojmů
3.3 Diagnostika dětských pojetí a její význam v edukační praxi
3.4 Edukační aplikace
3.4.1 Vnitřní poznatkové systémy žáka v edukačních souvislostech

4. Dětská pojetí ve vztahu k pedagogickému konstruktivismu
4.1 Individuální konstruktivismus
4.2 Sociální konstruktivismus
4.3 Kritické přístupy k pedagogickému konstruktivismu
4.4 Edukační aplikace
4.4.1 Obsah vzdělávání
4.4.2 Vzdělávací postupy
4.4.3 Role učitele v konstruktivistické výuce
4.4.4 Žák v konstruktivistické výuce
4.4.5 Pozitiva konstruktivistické výuky
4.4.6 Negativa konstruktivistické výuky

5. Didaktické přístupy k obsahu vzdělávání
5.1 Proces didaktické rekonstrukce

6. Využití psychodidaktických poznatků při učení a vyučování
6.1 "Repetitio est mater studiorumm"
6.2 Důležitost logického systému
6.3 Není informace jako informace
6.4 Úskalí podobnosti
6.5 Zrádný multitasking
6.6 Použít nebo zapomenout
6.7 Nikdo není dokonalý
6.8 Time management

7. Souhrn

Literatura

Rejstřík věcný

Rejstřík jmenný

O Autorovi

Škoda Jiří

Odborník v oblasti pedagogiky a speciální pedagogiky. Vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Zabývá se zejména problematikou řízení učební činnosti žáků a její aplikací v různých oblastech vzdělávání. Jde především o konstruktivistické teorie učení, diagnostiku a výzkum dětských pojetí, inovativní trendy ve výuce, psychofyziologické základy učení a problematiku psychodidaktiky. Ve speciálně pedagogické oblasti se orientuje především na problematiku edukace a rozvoje osob se somatickým postižením a zdravotním znevýhodněním. Působí jako docent katedry pedagogiky Pedagogické fakulty UJEP Ústí nad Labem.

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 699
E-kniha 594
Tištěná 149
E-kniha 149
Tištěná 389
E-kniha 331
Tištěná 195
Tištěná 89
E-kniha 76
Tištěná 69
E-kniha 69

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace