0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Psychologie

Pro studenty pedagogických oborů

Pugnerová Michaela a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
339 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 17.6.2019 16:11
i: 30218 n: 27105328r: 9727
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace určená studentům pedagogických oborů prezentuje obecnou, vývojovou, pedagogickou a sociální psychologii se zaměřením na mladší a starší školní věk dítěte.

Tato publikace je určená studentům pedagogických oborů – budoucím učitelům, kteří budou pracovat s dětmi mladšího a staršího školního věku, tedy se žáky základní školy.

Kniha umožňuje studentům nahlédnout do psychologických disciplín ze tří úhlů pohledu: učitele-edukátora, který by měl být vybaven základními znalostmi z obecné, vývojové, pedagogické a sociální psychologie, jakož i i z psychoterapie; učitele-kolegy, jenž by měl být seznámen se základními poznatky z oblasti psychologie práce; a učitele-vědecko-výzkumného pracovníka, který by měl být seznámen s designem a realizací výzkumné činnosti v pedagogickém procesu.

Celý text doprovázejí četné příklady z praxe autorek a bohatý poznámkový aparát.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Psychologie

1. Nahlédnutí do obecné psychologie
1.1 Psychologie a její cíle
1.2 Dělení psychologických odvětví
1.3 Významné psychologické směry
1.4 Základní psychologické pojmy
1.5 Kognitivní procesy
1.5.1 Pozornost
1.5.2 Paměť
1.5.3 Myšlení
1.6 Emocionální procesy
2. Nahlédnutí do vývojové psychologie
2.1 Charakteristika období mladšího školního věku
2.1.1 Rozvoj poznávacích procesů
2.1.2 Rozvoj morálky
2.1.3 Genderové role, dětská kresba, vývoj identity a sociální vývoj
2.1.4 Školní prostředí, učitel, osobnost učitele a jeho vliv na morální
vývoj žáka
2.1.5 Škola, technologie a učení
2.1.6 Současný životní styl
2.2 Charakteristika období staršího školního věku
2.2.1 Rozvoj pohlavního dozrávání
2.2.2 Rozvoj poznávacích procesů
2.2.3 Rozvoj identity
2.2.4 Rozvoj mravních norem a společenských hodnot
2.2.5 Vztahy s rodinou
2.2.6 Vztahy s vrstevníky
2.2.7 Subkultura mládeže a rizika chování dospívajících
2.2.8 Přístup k dospívajícím s rizikovým chováním
3. Nahlédnutí do pedagogické psychologie
3.1 Učení a vybrané pedagogické pojmy
3.1.1 Druhy učení
3.1.2 Zákony učení
3.2 Emoce žáka v podmínkách pedagogického procesu
3.2.1 Emoce a mladší školní věk
3.2.2 Emoce a starší školní věk
3.2.3 Faktory ovlivňující citovou a emoční rozdílnost mezi jedinci
3.3 Motivace žáka v pedagogickém procesu
3.3.1 Motivační faktory
3.3.2 Odměny a tresty
3.4 Osobnost a vybrané osobnostní dispozice v pedagogickém procesu
3.4.1 Inteligence a příbuzné pojmy
3.4.2 Nadání
3.4.3 Orientace na výkon
3.4.4 Naučená bezmocnost
3.5 Sebesystém (sebepojetí) žáka
3.5.1 Sebesystém a jeho složky
3.5.2 Sebesystém žáka a škola
3.6 Atribuce v pedagogickém procesu
3.6.1 Atribuční tendence
3.6.2 Atribuční styly žáků
3.6.3 Volba atribučního stylu
4. Nahlédnutí do sociální psychologie 
4.1 Sociální skupina
4.1.1 Pojem „sociální skupina“
4.1.2 Skupinová struktura
4.1.3 Charakteristika a funkce skupinových norem
4.1.4 Postup osvojování skupinových norem
4.2 Konformita, příbuzné pojmy a výzkumy
4.2.1 Nekonformita versus nezávislost
4.2.2 Skupinový nátlak
4.2.3 Výzkum konformity
4.3 Socializace
4.3.1 Vývoj morálky
4.4 Sociální percepce
4.4.1 Percepční akcentace 
4.4.2 Percepční obrana způsobující zkreslení
4.4.3 Formování dojmu a chyby v sociální percepci
5. Nahlédnutí do psychoterapie
5.1 Psychoterapie v dětském věku
5.1.1 Prostředky psychoterapeutické činnosti s dětmi
5.2 Rodinná psychoterapie
5.3 Děti zanedbané a deprivované
5.4 Cíle dětské psychoterapie a poradenství
6. Nahlédnutí do psychologie práce
6.1 Mobbing
6.1.1 Charakteristika pojmu
6.1.2 Příčiny vzniku mobbingu
6.1.3 Strategie mobbingu
6.1.4 Oběť mobbingu
6.1.5 Pachatel mobbingu (mobber)
6.1.6 Další varianty mobbingu
6.1.7 Následky mobbingu
6.1.8 Obrana proti mobbingu
6.1.9 Důvody výskytu mobbingu v současné době
6.2 Syndrom vyhoření (burnout)
6.2.1 Vymezení pojmu a příznaky syndromu vyhoření 
6.2.2 Profese s nejčastějším výskytem syndromu vyhoření
6.2.3 Postup rozvoje syndromu vyhoření 
6.2.4 Příčiny vzniku syndromu vyhoření 
6.2.5 Pracovní podmínky a vznik syndromu vyhoření 
6.2.6 Dopad syndromu vyhoření na člověka 
6.2.7 Prevence a možnosti předcházení vzniku syndromu vyhoření 
6.2.8 Možnosti odborné pomoci pro jedince trpící syndromem
vyhoření 
7. Výzkumné šetření syndromu vyhoření ve vztahu k životní spokojenosti
učitelů 
7.1 Teoretický rámec výzkumu 
7.1.1 Sydrom vyhoření 
7.1.2 Životní spokojenost 
7.2 Cíle výzkumu a hypotézy 
7.3 Metodologie 
7.3.1 Statistické zpracování 
7.4 Charakteristika zkoumaného vzorku a sběr dat 
7.5 Výsledky šetření 
7.5.1 Limity studie 
7.6 K platnosti hypotéz 
7.7 Diskuse 
7.8 Závěr 
Souhrn 
Summary 
O autorkách 
Z odborných recenzí 
Použitá literatura 
Věcný rejstřík 
Jmenný rejstřík 

Tištěná kniha

Datum vydání: 18. 04. 2019
Katalogové číslo: 21022
ISBN: 978-80-271-0532-8
Formát / stran: 167×240, 280 stran
Edice: Pedagogika

Recenze

„Kolektivní práce, kterou je tato publikace, je dílem šesti zkušených vysokoškolských učitelek, které již roky působí na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. Každá z uvedených autorek se věnovala problematice, kterou běžně předává studentům. Je tedy možno říci, že srozumitelnost a přiměřenost tématiky dosavadním znalostem studentů je mnohokrát ověřená. Je třeba však ihned upozornit, že cílem dané publikace není nějaké novátorské řešení daných psychologických problémů, tedy určitý průlom v oblasti teorie, ale skutečně jen podklad či podnět studentům pro jejich studium psychologie. Výjimku nicméně tvoří poslední kapitola publikace, která chce být určitým vzorem, jak postupovat při zkoumání určitého psychologického problému.“
doc. PhDr. Josef Konečný, CSc.

„Publikace je výsledkem společné snahy zkušených vysokoškolských pedagožek o vytvoření podnětného přehledu základních poznatků z vybraných psychologických disciplín pro studenty především pedagogických, ale i dalších fakult s pedagogicky zaměřenými obory studia. Na zhruba 250 stranách čtivého textu se čtenář setkává s ‚nahlédnutím‘ do sedmi oblastí psychologie.“
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D.

Psychologie

Tištěná kniha

Datum vydání: 18. 04. 2019
Katalogové číslo: 21022
ISBN: 978-80-271-0532-8
Formát / stran: 167×240, 280 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština

Psychologie

Pro studenty pedagogických oborů

Pugnerová Michaela a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
339 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 17.6.2019 16:11
i: 30218 n: 27105328r: 9727
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace určená studentům pedagogických oborů prezentuje obecnou, vývojovou, pedagogickou a sociální psychologii se zaměřením na mladší a starší školní věk dítěte.

Tato publikace je určená studentům pedagogických oborů – budoucím učitelům, kteří budou pracovat s dětmi mladšího a staršího školního věku, tedy se žáky základní školy.

Kniha umožňuje studentům nahlédnout do psychologických disciplín ze tří úhlů pohledu: učitele-edukátora, který by měl být vybaven základními znalostmi z obecné, vývojové, pedagogické a sociální psychologie, jakož i i z psychoterapie; učitele-kolegy, jenž by měl být seznámen se základními poznatky z oblasti psychologie práce; a učitele-vědecko-výzkumného pracovníka, který by měl být seznámen s designem a realizací výzkumné činnosti v pedagogickém procesu.

Celý text doprovázejí četné příklady z praxe autorek a bohatý poznámkový aparát.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Psychologie

1. Nahlédnutí do obecné psychologie
1.1 Psychologie a její cíle
1.2 Dělení psychologických odvětví
1.3 Významné psychologické směry
1.4 Základní psychologické pojmy
1.5 Kognitivní procesy
1.5.1 Pozornost
1.5.2 Paměť
1.5.3 Myšlení
1.6 Emocionální procesy
2. Nahlédnutí do vývojové psychologie
2.1 Charakteristika období mladšího školního věku
2.1.1 Rozvoj poznávacích procesů
2.1.2 Rozvoj morálky
2.1.3 Genderové role, dětská kresba, vývoj identity a sociální vývoj
2.1.4 Školní prostředí, učitel, osobnost učitele a jeho vliv na morální
vývoj žáka
2.1.5 Škola, technologie a učení
2.1.6 Současný životní styl
2.2 Charakteristika období staršího školního věku
2.2.1 Rozvoj pohlavního dozrávání
2.2.2 Rozvoj poznávacích procesů
2.2.3 Rozvoj identity
2.2.4 Rozvoj mravních norem a společenských hodnot
2.2.5 Vztahy s rodinou
2.2.6 Vztahy s vrstevníky
2.2.7 Subkultura mládeže a rizika chování dospívajících
2.2.8 Přístup k dospívajícím s rizikovým chováním
3. Nahlédnutí do pedagogické psychologie
3.1 Učení a vybrané pedagogické pojmy
3.1.1 Druhy učení
3.1.2 Zákony učení
3.2 Emoce žáka v podmínkách pedagogického procesu
3.2.1 Emoce a mladší školní věk
3.2.2 Emoce a starší školní věk
3.2.3 Faktory ovlivňující citovou a emoční rozdílnost mezi jedinci
3.3 Motivace žáka v pedagogickém procesu
3.3.1 Motivační faktory
3.3.2 Odměny a tresty
3.4 Osobnost a vybrané osobnostní dispozice v pedagogickém procesu
3.4.1 Inteligence a příbuzné pojmy
3.4.2 Nadání
3.4.3 Orientace na výkon
3.4.4 Naučená bezmocnost
3.5 Sebesystém (sebepojetí) žáka
3.5.1 Sebesystém a jeho složky
3.5.2 Sebesystém žáka a škola
3.6 Atribuce v pedagogickém procesu
3.6.1 Atribuční tendence
3.6.2 Atribuční styly žáků
3.6.3 Volba atribučního stylu
4. Nahlédnutí do sociální psychologie 
4.1 Sociální skupina
4.1.1 Pojem „sociální skupina“
4.1.2 Skupinová struktura
4.1.3 Charakteristika a funkce skupinových norem
4.1.4 Postup osvojování skupinových norem
4.2 Konformita, příbuzné pojmy a výzkumy
4.2.1 Nekonformita versus nezávislost
4.2.2 Skupinový nátlak
4.2.3 Výzkum konformity
4.3 Socializace
4.3.1 Vývoj morálky
4.4 Sociální percepce
4.4.1 Percepční akcentace 
4.4.2 Percepční obrana způsobující zkreslení
4.4.3 Formování dojmu a chyby v sociální percepci
5. Nahlédnutí do psychoterapie
5.1 Psychoterapie v dětském věku
5.1.1 Prostředky psychoterapeutické činnosti s dětmi
5.2 Rodinná psychoterapie
5.3 Děti zanedbané a deprivované
5.4 Cíle dětské psychoterapie a poradenství
6. Nahlédnutí do psychologie práce
6.1 Mobbing
6.1.1 Charakteristika pojmu
6.1.2 Příčiny vzniku mobbingu
6.1.3 Strategie mobbingu
6.1.4 Oběť mobbingu
6.1.5 Pachatel mobbingu (mobber)
6.1.6 Další varianty mobbingu
6.1.7 Následky mobbingu
6.1.8 Obrana proti mobbingu
6.1.9 Důvody výskytu mobbingu v současné době
6.2 Syndrom vyhoření (burnout)
6.2.1 Vymezení pojmu a příznaky syndromu vyhoření 
6.2.2 Profese s nejčastějším výskytem syndromu vyhoření
6.2.3 Postup rozvoje syndromu vyhoření 
6.2.4 Příčiny vzniku syndromu vyhoření 
6.2.5 Pracovní podmínky a vznik syndromu vyhoření 
6.2.6 Dopad syndromu vyhoření na člověka 
6.2.7 Prevence a možnosti předcházení vzniku syndromu vyhoření 
6.2.8 Možnosti odborné pomoci pro jedince trpící syndromem
vyhoření 
7. Výzkumné šetření syndromu vyhoření ve vztahu k životní spokojenosti
učitelů 
7.1 Teoretický rámec výzkumu 
7.1.1 Sydrom vyhoření 
7.1.2 Životní spokojenost 
7.2 Cíle výzkumu a hypotézy 
7.3 Metodologie 
7.3.1 Statistické zpracování 
7.4 Charakteristika zkoumaného vzorku a sběr dat 
7.5 Výsledky šetření 
7.5.1 Limity studie 
7.6 K platnosti hypotéz 
7.7 Diskuse 
7.8 Závěr 
Souhrn 
Summary 
O autorkách 
Z odborných recenzí 
Použitá literatura 
Věcný rejstřík 
Jmenný rejstřík 

Recenze

„Kolektivní práce, kterou je tato publikace, je dílem šesti zkušených vysokoškolských učitelek, které již roky působí na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. Každá z uvedených autorek se věnovala problematice, kterou běžně předává studentům. Je tedy možno říci, že srozumitelnost a přiměřenost tématiky dosavadním znalostem studentů je mnohokrát ověřená. Je třeba však ihned upozornit, že cílem dané publikace není nějaké novátorské řešení daných psychologických problémů, tedy určitý průlom v oblasti teorie, ale skutečně jen podklad či podnět studentům pro jejich studium psychologie. Výjimku nicméně tvoří poslední kapitola publikace, která chce být určitým vzorem, jak postupovat při zkoumání určitého psychologického problému.“
doc. PhDr. Josef Konečný, CSc.

„Publikace je výsledkem společné snahy zkušených vysokoškolských pedagožek o vytvoření podnětného přehledu základních poznatků z vybraných psychologických disciplín pro studenty především pedagogických, ale i dalších fakult s pedagogicky zaměřenými obory studia. Na zhruba 250 stranách čtivého textu se čtenář setkává s ‚nahlédnutím‘ do sedmi oblastí psychologie.“
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D.

O Autorovi

Pugnerová Michaela
Mgr. Michaela Pugnerová, Ph.D. vystudovala jednooborovou odbornou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v  Olomouci. Nyní pracuje jako odborná asistentka Katedry psychologie a  patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v  Olomouci, kde již léta vyučuje vývojovou psychologii a  přehled poruch psychického vývoje v prezenčním i kombinovaném studiu. Má bohatou praxi v pedagogicko-psychologickém poradenství, je vedoucí Vysokoškolské psychologické poradny při PdF UP. Dlouhodobě se zabývá problematikou školní zralosti a kvalitou života pedagogů.


Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 699 
E-kniha 594 
Tištěná 699 
E-kniha 594 
Tištěná 499 
Tištěná 429 
E-kniha 365 
Tištěná 349 
E-kniha 297 
Tištěná 639 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.