0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Psychologie

Pro studenty pedagogických oborů

Pugnerová Michaela a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  339 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 19. 03. 2024 3:58
i: 30218 n: 27105328r: 9727
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Ihned ke stažení
i: 35750 n: 27127900r: 9727
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace určená studentům pedagogických oborů prezentuje obecnou, vývojovou, pedagogickou a sociální psychologii se zaměřením na mladší a starší školní věk dítěte.

Tato publikace je určená studentům pedagogických oborů – budoucím učitelům, kteří budou pracovat s dětmi mladšího a staršího školního věku, tedy se žáky základní školy.

Kniha umožňuje studentům nahlédnout do psychologických disciplín ze tří úhlů pohledu: učitele-edukátora, který by měl být vybaven základními znalostmi z obecné, vývojové, pedagogické a sociální psychologie, jakož i i z psychoterapie; učitele-kolegy, jenž by měl být seznámen se základními poznatky z oblasti psychologie práce; a učitele-vědecko-výzkumného pracovníka, který by měl být seznámen s designem a realizací výzkumné činnosti v pedagogickém procesu.

Celý text doprovázejí četné příklady z praxe autorek a bohatý poznámkový aparát.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Psychologie

1. Nahlédnutí do obecné psychologie
1.1 Psychologie a její cíle
1.2 Dělení psychologických odvětví
1.3 Významné psychologické směry
1.4 Základní psychologické pojmy
1.5 Kognitivní procesy
1.5.1 Pozornost
1.5.2 Paměť
1.5.3 Myšlení
1.6 Emocionální procesy
2. Nahlédnutí do vývojové psychologie
2.1 Charakteristika období mladšího školního věku
2.1.1 Rozvoj poznávacích procesů
2.1.2 Rozvoj morálky
2.1.3 Genderové role, dětská kresba, vývoj identity a sociální vývoj
2.1.4 Školní prostředí, učitel, osobnost učitele a jeho vliv na morální
vývoj žáka
2.1.5 Škola, technologie a učení
2.1.6 Současný životní styl
2.2 Charakteristika období staršího školního věku
2.2.1 Rozvoj pohlavního dozrávání
2.2.2 Rozvoj poznávacích procesů
2.2.3 Rozvoj identity
2.2.4 Rozvoj mravních norem a společenských hodnot
2.2.5 Vztahy s rodinou
2.2.6 Vztahy s vrstevníky
2.2.7 Subkultura mládeže a rizika chování dospívajících
2.2.8 Přístup k dospívajícím s rizikovým chováním
3. Nahlédnutí do pedagogické psychologie
3.1 Učení a vybrané pedagogické pojmy
3.1.1 Druhy učení
3.1.2 Zákony učení
3.2 Emoce žáka v podmínkách pedagogického procesu
3.2.1 Emoce a mladší školní věk
3.2.2 Emoce a starší školní věk
3.2.3 Faktory ovlivňující citovou a emoční rozdílnost mezi jedinci
3.3 Motivace žáka v pedagogickém procesu
3.3.1 Motivační faktory
3.3.2 Odměny a tresty
3.4 Osobnost a vybrané osobnostní dispozice v pedagogickém procesu
3.4.1 Inteligence a příbuzné pojmy
3.4.2 Nadání
3.4.3 Orientace na výkon
3.4.4 Naučená bezmocnost
3.5 Sebesystém (sebepojetí) žáka
3.5.1 Sebesystém a jeho složky
3.5.2 Sebesystém žáka a škola
3.6 Atribuce v pedagogickém procesu
3.6.1 Atribuční tendence
3.6.2 Atribuční styly žáků
3.6.3 Volba atribučního stylu
4. Nahlédnutí do sociální psychologie 
4.1 Sociální skupina
4.1.1 Pojem „sociální skupina“
4.1.2 Skupinová struktura
4.1.3 Charakteristika a funkce skupinových norem
4.1.4 Postup osvojování skupinových norem
4.2 Konformita, příbuzné pojmy a výzkumy
4.2.1 Nekonformita versus nezávislost
4.2.2 Skupinový nátlak
4.2.3 Výzkum konformity
4.3 Socializace
4.3.1 Vývoj morálky
4.4 Sociální percepce
4.4.1 Percepční akcentace 
4.4.2 Percepční obrana způsobující zkreslení
4.4.3 Formování dojmu a chyby v sociální percepci
5. Nahlédnutí do psychoterapie
5.1 Psychoterapie v dětském věku
5.1.1 Prostředky psychoterapeutické činnosti s dětmi
5.2 Rodinná psychoterapie
5.3 Děti zanedbané a deprivované
5.4 Cíle dětské psychoterapie a poradenství
6. Nahlédnutí do psychologie práce
6.1 Mobbing
6.1.1 Charakteristika pojmu
6.1.2 Příčiny vzniku mobbingu
6.1.3 Strategie mobbingu
6.1.4 Oběť mobbingu
6.1.5 Pachatel mobbingu (mobber)
6.1.6 Další varianty mobbingu
6.1.7 Následky mobbingu
6.1.8 Obrana proti mobbingu
6.1.9 Důvody výskytu mobbingu v současné době
6.2 Syndrom vyhoření (burnout)
6.2.1 Vymezení pojmu a příznaky syndromu vyhoření 
6.2.2 Profese s nejčastějším výskytem syndromu vyhoření
6.2.3 Postup rozvoje syndromu vyhoření 
6.2.4 Příčiny vzniku syndromu vyhoření 
6.2.5 Pracovní podmínky a vznik syndromu vyhoření 
6.2.6 Dopad syndromu vyhoření na člověka 
6.2.7 Prevence a možnosti předcházení vzniku syndromu vyhoření 
6.2.8 Možnosti odborné pomoci pro jedince trpící syndromem
vyhoření 
7. Výzkumné šetření syndromu vyhoření ve vztahu k životní spokojenosti
učitelů 
7.1 Teoretický rámec výzkumu 
7.1.1 Sydrom vyhoření 
7.1.2 Životní spokojenost 
7.2 Cíle výzkumu a hypotézy 
7.3 Metodologie 
7.3.1 Statistické zpracování 
7.4 Charakteristika zkoumaného vzorku a sběr dat 
7.5 Výsledky šetření 
7.5.1 Limity studie 
7.6 K platnosti hypotéz 
7.7 Diskuse 
7.8 Závěr 
Souhrn 
Summary 
O autorkách 
Z odborných recenzí 
Použitá literatura 
Věcný rejstřík 
Jmenný rejstřík 

Tištěná kniha

Datum vydání: 18.04.2019
Katalogové číslo: 21022
ISBN: 978-80-271-0532-8
Formát / stran: 167×240, 280 stran
Edice: Pedagogika
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.90MB | 4.34MB | 3.25MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Recenze

„Kolektivní práce, kterou je tato publikace, je dílem šesti zkušených vysokoškolských učitelek, které již roky působí na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. Každá z uvedených autorek se věnovala problematice, kterou běžně předává studentům. Je tedy možno říci, že srozumitelnost a přiměřenost tématiky dosavadním znalostem studentů je mnohokrát ověřená. Je třeba však ihned upozornit, že cílem dané publikace není nějaké novátorské řešení daných psychologických problémů, tedy určitý průlom v oblasti teorie, ale skutečně jen podklad či podnět studentům pro jejich studium psychologie. Výjimku nicméně tvoří poslední kapitola publikace, která chce být určitým vzorem, jak postupovat při zkoumání určitého psychologického problému.“
doc. PhDr. Josef Konečný, CSc.

„Publikace je výsledkem společné snahy zkušených vysokoškolských pedagožek o vytvoření podnětného přehledu základních poznatků z vybraných psychologických disciplín pro studenty především pedagogických, ale i dalších fakult s pedagogicky zaměřenými obory studia. Na zhruba 250 stranách čtivého textu se čtenář setkává s ‚nahlédnutím‘ do sedmi oblastí psychologie.“
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D.

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Psychologie

Tištěná kniha

Datum vydání: 18.04.2019
Katalogové číslo: 21022
ISBN: 978-80-271-0532-8
Formát / stran: 167×240, 280 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.90 MB | 4.34 MB | 3.25 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Psychologie

Pro studenty pedagogických oborů

Pugnerová Michaela a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  339 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 19. 03. 2024 3:58
i: 30218 n: 27105328r: 9727
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Ihned ke stažení
i: 35750 n: 27127900r: 9727
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace určená studentům pedagogických oborů prezentuje obecnou, vývojovou, pedagogickou a sociální psychologii se zaměřením na mladší a starší školní věk dítěte.

Tato publikace je určená studentům pedagogických oborů – budoucím učitelům, kteří budou pracovat s dětmi mladšího a staršího školního věku, tedy se žáky základní školy.

Kniha umožňuje studentům nahlédnout do psychologických disciplín ze tří úhlů pohledu: učitele-edukátora, který by měl být vybaven základními znalostmi z obecné, vývojové, pedagogické a sociální psychologie, jakož i i z psychoterapie; učitele-kolegy, jenž by měl být seznámen se základními poznatky z oblasti psychologie práce; a učitele-vědecko-výzkumného pracovníka, který by měl být seznámen s designem a realizací výzkumné činnosti v pedagogickém procesu.

Celý text doprovázejí četné příklady z praxe autorek a bohatý poznámkový aparát.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Psychologie

1. Nahlédnutí do obecné psychologie
1.1 Psychologie a její cíle
1.2 Dělení psychologických odvětví
1.3 Významné psychologické směry
1.4 Základní psychologické pojmy
1.5 Kognitivní procesy
1.5.1 Pozornost
1.5.2 Paměť
1.5.3 Myšlení
1.6 Emocionální procesy
2. Nahlédnutí do vývojové psychologie
2.1 Charakteristika období mladšího školního věku
2.1.1 Rozvoj poznávacích procesů
2.1.2 Rozvoj morálky
2.1.3 Genderové role, dětská kresba, vývoj identity a sociální vývoj
2.1.4 Školní prostředí, učitel, osobnost učitele a jeho vliv na morální
vývoj žáka
2.1.5 Škola, technologie a učení
2.1.6 Současný životní styl
2.2 Charakteristika období staršího školního věku
2.2.1 Rozvoj pohlavního dozrávání
2.2.2 Rozvoj poznávacích procesů
2.2.3 Rozvoj identity
2.2.4 Rozvoj mravních norem a společenských hodnot
2.2.5 Vztahy s rodinou
2.2.6 Vztahy s vrstevníky
2.2.7 Subkultura mládeže a rizika chování dospívajících
2.2.8 Přístup k dospívajícím s rizikovým chováním
3. Nahlédnutí do pedagogické psychologie
3.1 Učení a vybrané pedagogické pojmy
3.1.1 Druhy učení
3.1.2 Zákony učení
3.2 Emoce žáka v podmínkách pedagogického procesu
3.2.1 Emoce a mladší školní věk
3.2.2 Emoce a starší školní věk
3.2.3 Faktory ovlivňující citovou a emoční rozdílnost mezi jedinci
3.3 Motivace žáka v pedagogickém procesu
3.3.1 Motivační faktory
3.3.2 Odměny a tresty
3.4 Osobnost a vybrané osobnostní dispozice v pedagogickém procesu
3.4.1 Inteligence a příbuzné pojmy
3.4.2 Nadání
3.4.3 Orientace na výkon
3.4.4 Naučená bezmocnost
3.5 Sebesystém (sebepojetí) žáka
3.5.1 Sebesystém a jeho složky
3.5.2 Sebesystém žáka a škola
3.6 Atribuce v pedagogickém procesu
3.6.1 Atribuční tendence
3.6.2 Atribuční styly žáků
3.6.3 Volba atribučního stylu
4. Nahlédnutí do sociální psychologie 
4.1 Sociální skupina
4.1.1 Pojem „sociální skupina“
4.1.2 Skupinová struktura
4.1.3 Charakteristika a funkce skupinových norem
4.1.4 Postup osvojování skupinových norem
4.2 Konformita, příbuzné pojmy a výzkumy
4.2.1 Nekonformita versus nezávislost
4.2.2 Skupinový nátlak
4.2.3 Výzkum konformity
4.3 Socializace
4.3.1 Vývoj morálky
4.4 Sociální percepce
4.4.1 Percepční akcentace 
4.4.2 Percepční obrana způsobující zkreslení
4.4.3 Formování dojmu a chyby v sociální percepci
5. Nahlédnutí do psychoterapie
5.1 Psychoterapie v dětském věku
5.1.1 Prostředky psychoterapeutické činnosti s dětmi
5.2 Rodinná psychoterapie
5.3 Děti zanedbané a deprivované
5.4 Cíle dětské psychoterapie a poradenství
6. Nahlédnutí do psychologie práce
6.1 Mobbing
6.1.1 Charakteristika pojmu
6.1.2 Příčiny vzniku mobbingu
6.1.3 Strategie mobbingu
6.1.4 Oběť mobbingu
6.1.5 Pachatel mobbingu (mobber)
6.1.6 Další varianty mobbingu
6.1.7 Následky mobbingu
6.1.8 Obrana proti mobbingu
6.1.9 Důvody výskytu mobbingu v současné době
6.2 Syndrom vyhoření (burnout)
6.2.1 Vymezení pojmu a příznaky syndromu vyhoření 
6.2.2 Profese s nejčastějším výskytem syndromu vyhoření
6.2.3 Postup rozvoje syndromu vyhoření 
6.2.4 Příčiny vzniku syndromu vyhoření 
6.2.5 Pracovní podmínky a vznik syndromu vyhoření 
6.2.6 Dopad syndromu vyhoření na člověka 
6.2.7 Prevence a možnosti předcházení vzniku syndromu vyhoření 
6.2.8 Možnosti odborné pomoci pro jedince trpící syndromem
vyhoření 
7. Výzkumné šetření syndromu vyhoření ve vztahu k životní spokojenosti
učitelů 
7.1 Teoretický rámec výzkumu 
7.1.1 Sydrom vyhoření 
7.1.2 Životní spokojenost 
7.2 Cíle výzkumu a hypotézy 
7.3 Metodologie 
7.3.1 Statistické zpracování 
7.4 Charakteristika zkoumaného vzorku a sběr dat 
7.5 Výsledky šetření 
7.5.1 Limity studie 
7.6 K platnosti hypotéz 
7.7 Diskuse 
7.8 Závěr 
Souhrn 
Summary 
O autorkách 
Z odborných recenzí 
Použitá literatura 
Věcný rejstřík 
Jmenný rejstřík 

Recenze

„Kolektivní práce, kterou je tato publikace, je dílem šesti zkušených vysokoškolských učitelek, které již roky působí na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. Každá z uvedených autorek se věnovala problematice, kterou běžně předává studentům. Je tedy možno říci, že srozumitelnost a přiměřenost tématiky dosavadním znalostem studentů je mnohokrát ověřená. Je třeba však ihned upozornit, že cílem dané publikace není nějaké novátorské řešení daných psychologických problémů, tedy určitý průlom v oblasti teorie, ale skutečně jen podklad či podnět studentům pro jejich studium psychologie. Výjimku nicméně tvoří poslední kapitola publikace, která chce být určitým vzorem, jak postupovat při zkoumání určitého psychologického problému.“
doc. PhDr. Josef Konečný, CSc.

„Publikace je výsledkem společné snahy zkušených vysokoškolských pedagožek o vytvoření podnětného přehledu základních poznatků z vybraných psychologických disciplín pro studenty především pedagogických, ale i dalších fakult s pedagogicky zaměřenými obory studia. Na zhruba 250 stranách čtivého textu se čtenář setkává s ‚nahlédnutím‘ do sedmi oblastí psychologie.“
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D.

O Autorovi

Pugnerová Michaela
Vystudovala jednooborovou odbornou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Pracuje jako odborná asistentka Katedry psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, kde již léta vyučuje vývojovou psychologii, přehled poruch psychického vývoje a psychologii práce.

Má bohatou praxi v pedagogicko-psychologickém poradenství a je vedoucí Vysokoškolské psychologické poradny při PdF UP.
Dlouhodobě se mimo jiné zabývá problematikou školní zralosti a kvalitou života pedagogů.

Nyní působí externě rovněž na Katedře pedagogické a školní psychologie Ostravské univerzity, kde vyučuje přehled poruch psychického vývoje a psychologii handicapu.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 288 
E-kniha 245 
Tištěná 99 
E-kniha 187 
Tištěná 339 
E-kniha 288 
Tištěná 297 
E-kniha 252 
Tištěná 467 
E-kniha 397 
Tištěná 475 
E-kniha 404 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace





Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.